Sinds wanneer worden peilingen daarop gebaseerd?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik denk dat er een heel groot verschil zit in wat men op straat/school/werk/sportvereniging zegt te stemmen
Er is niemand behalve FvD om die hand te vullen. Ik heb allang geaccepteerd dat Nederland en eigenlijk heel west Europa verloren is. Het jarenlang negeren van maatschappelijke problemen gaat uiteindelijk als een boemerang terugkomen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Kinderhand is snel gevuld blijkt maar weer
Gezien dit al sinds 9/11 wordt gepredikt hebben we maar geluk dat het niet de meest effectieve boemerang is danquote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is niemand behalve FvD om die hand te vullen. Ik heb allang geaccepteerd dat Nederland en eigenlijk heel west Europa verloren is. Het jarenlang negeren van maatschappelijke problemen gaat uiteindelijk als een boemerang terugkomen.
De vraag is wel wat die tijden gevaarlijk maakt en ik kan je beloven dat het antwoord niet enkel en alleen migratie is (wat Wilders daarentegen wel doet vermoeden). Daarnaast plaatst hij zichzelf dusdanig buiten het politieke spectrum dat een stem op hem eigenlijk praktisch een verloren stem is; zo bleek ook uit de vorige verkiezingen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ook Wilders is niet de aangewezen man om deze problemen op te lossen. Het grote verschil is wel dat Wilders er het op z’n minst over heeft en het tenminste nog probeert op te lossen.
Dat kun je van zowat alle partijen niet zeggen die het liefst gewoon hopen dat met het negeren van de PVV de volkswoede ook genegeerd kan worden.
Er komen gevaarlijke tijden aan en er is geen enkele politicus in Nederland die gaat doen wat nodig is.
Het is een vrij grote boemerang, maar ik snap zijn punt wel. Timmermans zegt altijd dat je niet kunt wegkijken voor de klimaatproblematiek, maar je kan simpelweg ook niet wegkijken voor de ellende die veel culturen met zich meebrengen. Pas wanneer beide partijen dat erkennen (in beide richtingen) kunnen we vooruit.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gezien dit al sinds 9/11 wordt gepredikt hebben we maar geluk dat het niet de meest effectieve boemerang is dan
Je moet vooral niet wegkijken voor individuen die problemen met zich meebrengen. Ik vind dat zowel Bontenbal als Jetten daar een goed verhaal over hebben. Zie daar weinig wegkijken in, maargoed ben dan ook wel een smerige linkse deugneus, dat helpt niet meequote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:07 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het is een vrij grote boemerang, maar ik snap zijn punt wel. Timmermans zegt altijd dat je niet kunt wegkijken voor de klimaatproblematiek, maar je kan simpelweg ook niet wegkijken voor de ellende die veel culturen met zich meebrengen. Pas wanneer beide partijen dat erkennen (in beide richtingen) kunnen we vooruit.
Eensquote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je moet vooral niet wegkijken voor individuen die problemen met zich meebrengen. Ik vind dat zowel Bontenbal als Jetten daar een goed verhaal over hebben. Zie daar weinig wegkijken in, maargoed ben dan ook wel een smerige linkse deugneus, dat helpt niet mee
Maar CDA stemt in met die chat wetquote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:12 schreef Solispolar het volgende:
[..]
EensDaarom stem ik ook op Bontebal, ondanks zijn onhandige uitspraken eerder deze week.
Natuurlijk stemt hij op homo'squote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Gordon heeft op Jetten gestemd, die maakt er geen geheim van wat hij stemt.
En hoe vind je dat het gaat sinds 9/11? Vind je de sfeer er beter op geworden in Nederland en de rest van west Europa? Heb je het idee dat de integratie geslaagd is en dat er sprake is van meer sociale cohesie?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gezien dit al sinds 9/11 wordt gepredikt hebben we maar geluk dat het niet de meest effectieve boemerang is dan
Ik neigde ook lang naar Bontenbal maar toch Jetten. Ik denk nog steeds dat Bontenbal een goede, zo niet beste, optie is voor minister president maar ik vond het toch niet lekker aanvoelen om alleen daarom op een partij te stemmen die verder qua waarden ook vaak tegendraads aan die van mij staat.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:12 schreef Solispolar het volgende:
[..]
EensDaarom stem ik ook op Bontebal, ondanks zijn onhandige uitspraken eerder deze week.
Vreselijk zeg. Dat dat soort mensen mogen stemmen in Nederland.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Gordon heeft op Jetten gestemd, die maakt er geen geheim van wat hij stemt.
De sfeer is er zeker niet beter op geworden maar dat heeft wel meer uiteenlopende oorzaken. Het is verder ook geen probleem om zaken te benoemen. Het ging er mij om dat jij claimde dat Wilders nog iets probeert te doen omdat hij het erover heeft. Dat is natuurlijk veel te simpel. Roeptoeteren werkt goed bij een bepaald deel van de bevolking maar heeft niks met constructief beleid te maken. Ik heb liever iemand die daar genuanceerder over is en alsnog heel goed kan beseffen welke uitdagingen Europa moet tegengaan. Daar heb je helemaal geen opportunistische oneliners voor nodigquote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En hoe vind je dat het gaat sinds 9/11? Vind je de sfeer er beter op geworden in Nederland en de rest van west Europa?
Het is niet alleen migratie maar dat is wel het meest opvallende omdat juist migratie de grootste impact heeft op het land.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:06 schreef Solispolar het volgende:
[..]
De vraag is wel wat die tijden gevaarlijk maakt en ik kan je beloven dat het antwoord niet enkel en alleen migratie is (wat Wilders daarentegen wel doet vermoeden). Daarnaast plaatst hij zichzelf dusdanig buiten het politieke spectrum dat een stem op hem eigenlijk praktisch een verloren stem is; zo bleek ook uit de vorige verkiezingen.
En die boze mensen worden natuurlijk nog bozer door Geert zelf; dat is een cirkelwerking. Hij doet ook werkelijk niks om die boosheid te temmen; hij gooit enkel olie op het vuur.
Wie is die persoon die er iets tegenover zet? De gevestigde partijen verschuilen zich achter de EU die werkelijk niets voor elkaar gaan krijgen en voor de rest word het probleem genegeerd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De sfeer is er zeker niet beter op geworden maar dat heeft wel meer uiteenlopende oorzaken. Het is verder ook geen probleem om zaken te benoemen. Het ging er mij om dat jij claimde dat Wilders nog iets probeert te doen omdat hij het erover heeft. Dat is natuurlijk veel te simpel. Roeptoeteren werkt goed bij een bepaald deel van de bevolking maar heeft niks met constructief beleid te maken. Ik heb liever iemand die daar genuanceerder over is en alsnog heel goed kan beseffen welke uitdagingen Europa moet tegengaan. Daar heb je helemaal geen opportunistische oneliners voor nodig
Beetje het idee van verkiezingen. Anders had je wel een stembiljet gehad met alleen de partijen eropquote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:21 schreef hondonspain het volgende:
Dat mensen op een persoon stemmen blijft apart
Volgens mij klagen "we" vooral over andere dingen, zoals onkunde, onmogelijk zijn om mee samen te werken, populistisch gewauwel, onuitvoerbare en/of onrechtstatelijke plannen, ...quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:20 schreef Chivaz het volgende:
We kunnen allen klagen over de toon van Wilders of de kleding van Faber maar ook dat is slechts een afleiding
De meest gevestigde politicus zit al 27 jaar in de kamer en luistert naar de naam Geert Wilders.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wie is die persoon die er iets tegenover zet? De gevestigde partijen verschuilen zich achter de EU die werkelijk niets voor elkaar gaan krijgen en voor de rest word het probleem genegeerd.
Dus ja zelfs alleen maar roepen over het immigratieprobleem is al veel meer dan alle andere gevestigde politici doen, zo slecht is het gesteld met de Nederlandse politiek.
Misschien beter maar veel mensen weten een dag van te voren blijkbaar nog niet op wie ze gaan stemmen en geloven opeens in alle verkiezingsbeloftes die voor een groot deel om allerlei redenen niet doorgaan. Nut van stemmen is er eigenlijk niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Beetje het idee van verkiezingen. Anders had je wel een stembiljet gehad met alleen de partijen erop
Niemand gelooft in 'alle verkiezingsbeloften' hoe kom je daarbij? Daarom stem je niet op een partijquote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:26 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Misschien beter maar veel mensen weten een dag van te voren blijkbaar nog niet op wie ze gaan stemmen en geloven opeens in alle verkiezingsbeloftes die voor een groot deel om allerlei redenen niet doorgaan. Nut van stemmen is er eigenlijk niet.
Als je het nut van stemmen niet ziet, ga je niet stemmen. En vier jaar niet zeuren over beleid, en misschien die tijd gebruiken om er achter te komen waarom de rest het nut wel ziet en wel stemt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:26 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Misschien beter maar veel mensen weten een dag van te voren blijkbaar nog niet op wie ze gaan stemmen en geloven opeens in alle verkiezingsbeloftes die voor een groot deel om allerlei redenen niet doorgaan. Nut van stemmen is er eigenlijk niet.
Dat Wilders niet de juiste mensen heeft is een gegeven. Dat neemt niet weg dat die problemen wel degelijk bestaan en dat er een echte oplossing moet komen voor het echt uit de hand loopt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Volgens mij klagen "we" vooral over andere dingen, zoals onkunde, onmogelijk zijn om mee samen te werken, populistisch gewauwel, onuitvoerbare en/of onrechtstatelijke plannen, ...
Het is zeker bijzonder maar niet onwaar. Wilders heeft er alles aan gedaan om geaccepteerd te worden in dat clubje maar hij zal er nooit bijhoren juist omdat zijn standpunten haaks staan op de toegestane mening.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De meest gevestigde politicus zit al 27 jaar in de kamer en luistert naar de naam Geert Wilders.
Maar die hoort om de een of andere reden nooit bij het establishment of de gevestigde orde. Heel bijzonder.
Stem al 45 jaar niet en woon in het buitenland, is gewoon mijn meningquote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:31 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Als je het nut van stemmen niet ziet, ga je niet stemmen. En vier jaar niet zeuren over beleid, en misschien die tijd gebruiken om er achter te komen waarom de rest het nut wel ziet en wel stemt.
Dat kun je ook zeggen over klimaat, zorg, educatie, onderdak, andere issues die andere stemmers/politieke partijen belangrijk vinden.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat die problemen wel degelijk bestaan en dat er een echte oplossing moet komen voor het echt uit de hand loopt.
In zijn VVD tijd stonden zijn standpunten niet bijzonder haaks op de toegestane mening hoor.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
maar hij zal er nooit bijhoren juist omdat zijn standpunten haaks staan op de toegestane mening.
Mwah, wilders is niet echt een verbinder of samenwerker. Dat is een beetje het probleem met die man. Hij kan vooral goed schreeuwen op Twitter en oppositie voeren.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is zeker bijzonder maar niet onwaar. Wilders heeft er alles aan gedaan om geaccepteerd te worden in dat clubje maar hij zal er nooit bijhoren juist omdat zijn standpunten haaks staan op de toegestane mening.
Ja dat hebben we gezien.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah, wilders is niet echt een verbinder of samenwerker. Dat is een beetje het probleem met die man. Hij kan vooral goed schreeuwen op Twitter en oppositie voeren.
Als hij het echt moet gaan doen, heeft hij al snel ruzie en gooit hij de handdoek in de ring.
Ik ga niet vandaag.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Was/Ben jij niet een van hen?
quote:
Wilders probeert niks op te lossen. Waarom zou 'ie ook? Of had jij iets anders verwacht van een partij die het bestaansrecht ontleent aan het gekanker van de grote blonde leider?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ook Wilders is niet de aangewezen man om deze problemen op te lossen. Het grote verschil is wel dat Wilders er het op z’n minst over heeft en het tenminste nog probeert op te lossen.
Dat kun je van zowat alle partijen niet zeggen die het liefst gewoon hopen dat met het negeren van de PVV de volkswoede ook genegeerd kan worden.
Er komen gevaarlijke tijden aan en er is geen enkele politicus in Nederland die gaat doen wat nodig is.
Met alle respect verder, maar dan heb je eigenlijk ook geen recht om te klagen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ga niet vandaag.
Geen van deze dwazen verdient mijn rode rondje.
Aha. Je kunt ook blanco stemmen als teken, al heb ik nog nooit gezien dat een hoge blanco stem werd gerapporteerd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ga niet vandaag.
Klinkt wel een beetje gay dit.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ga niet vandaag.
Dan gaat je stem in ieder geval niet naar de grootste partij.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Aha. Je kunt ook blanco stemmen als teken, al heb ik nog nooit gezien dat een hoge blanco stem werd gerapporteerd.
Links populismequote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:37 schreef RealistAtheist het volgende:
Waar komt die bizarre groei van D66 ineens vandaan?
Verloren nog welquote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is niemand behalve FvD om die hand te vullen. Ik heb allang geaccepteerd dat Nederland en eigenlijk heel west Europa verloren is.
Dan moet je ook stoppen met klagen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ga niet vandaag.
Jazeker, het is een trieste constatering maar dit continent is verloren. De demografische ontwikkelingen gaan zorgen voor balkanisering van Nederland met etnische enclaves die allen strijden voor hun eigen belangen. Tegelijkertijd zitten we economisch behoorlijk in de ellende en zijn zowat alle politici van mening dat het land vooral bestuurd moet worden vanuit Brussel die al helemaal geen bindingen hebben met de natiestaten die ze pretenderen te vertegenwoordigen.quote:
Frenske zijn negatieve campagne werkt niet en Dilan heeft hem uitgesloten, dus een stem op GL-PvdA is net zoals een stem op de PVV.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:37 schreef RealistAtheist het volgende:
Waar komt die bizarre groei van D66 ineens vandaan?
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:55 schreef junkiesietze het volgende:
PVV stemmend nederland ligt nog op bed/is nog aan het werk
Dat hele Brussel mogen ze van mij betreft opheffen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jazeker, het is een trieste constatering maar dit continent is verloren. De demografische ontwikkelingen gaan zorgen voor balkanisering van Nederland met etnische enclaves die allen strijden voor hun eigen belangen. Tegelijkertijd zitten we economisch behoorlijk in de ellende en zijn zowat alle politici van mening dat het land vooral bestuurd moet worden vanuit Brussel die al helemaal geen bindingen hebben met de natiestaten die ze pretenderen te vertegenwoordigen.
Je zou kunnen zeggen dat er ruimte is voor een nieuw soort EU nationalisme maar daar is nauwelijks draagvlak voor.
hoezo?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 18:20 schreef HowardRoark het volgende:
Over enkele decennia zijn grote steden zoals Rotterdam en Amsterdam wat steden als Brussel en Parijs nu zijn.
Rotterdam geloof ik nog, maar amsterdam? En dat heeft overigens niet eens zo veel met migranten of migratie te maken, het is er gewoon een druk en smerig toeristisch hol met wereldvreemd beleid.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:33 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
hoezo?
Ik vind Rotterdam en Amsterdam nog steeds fijne steden, en in heel veel wijken zie je nu al vrijwel alleen maar migranten. ondanks dat functioneren die steden ( internationaal gezien zeker) nog steeds prima. Er zijn geen no-go zones. Waarom zou dat ineens anders worden?
die toeristen zitten vooral in het centrum, er zijn ook heel veel prima wijken waar je gewoon fijn kunt wonen en weinig last hebt van toeristen (en ook wel mindere wijken, uiteraard, met veel lelijke social flats, maar zelfs die zijn nog beter dan in veel andere europese steden)quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:35 schreef Straatcommando. het volgende:
is er gewoon een druk en smerig toeristisch hol met wereldvreemd beleid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |