abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219119561
Topic over de Nederlandse politiek

Kabinet Schoof

Bewindslieden

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord
Regeerprogramma

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk
Verslag van informateur Plasterk
Verslag van informateur Putters
Verslag van informateurs Dijkgraaf en Van Zwol
Hoofdlijnenakkoord met financiële bijlages

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Verian / Eén Vandaag
De Hond

Keuzes in kaart: 2027-2030

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorg
pi_219119594
Het schandaal van de PVV kan weles de druppel zijn, maar dan heeft wilders straks weer een goed excuus na de verkiezingen.
pi_219119601
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 11:52 schreef Diabool het volgende:
Het schandaal van de PVV kan weles de druppel zijn, maar dan heeft wilders straks weer een goed excuus na de verkiezingen.
Je overschat de gemiddelde PVV stemmer.
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
  maandag 27 oktober 2025 @ 11:54:17 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219119607
quote:
Welnee joh. Dat heeft qua zetels bar weinig effect op de messias die Nederland gaat redden van de asielzoekers!
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_219119610
quote:
Een groot deel van zijn achterban vindt die alleen maar mooi joh.
Gevalletje hij heeft toch sorry gezegd, wat zeuren die anderen dan nog? Over tot de orde van de dag.
A mind with a heart of it's own
  maandag 27 oktober 2025 @ 11:56:14 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219119638
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 11:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Welnee joh. Dat heeft qua zetels bar weinig effect op de messias die Nederland gaat redden van de asielzoekers!
mne geeft de asielzoekers de schuld, ten onrechte

woingbouw crisis is de schukld van de politiek van de laatste 20 jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219119667
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 10:58 schreef Hanca het volgende: Cvandaag, onder christenen een vrij aardig bereik over de hele breedte, zet de aanval in op Bontenbal: https://cvandaag.nl/10780(...)m_campaign=2025Oct27 Israëlkritiek wordt op die site al moeilijk geaccepteerd, Israël vergelijken met Rusland kan dan echt niet. Wellicht dat er toch wat mensen die twijfelen tussen CU/SGP en CDA niet voor CDA gaan kiezen, dit deed hij niet handig. En Rusland noemen was nergens voor nodig bij die vraag.
Zit de linkse CU dan meer op de lijn van de linkse politiek in Israël of op de snoeiharde rechtse lijn van Ben-Gvir en Netanyahu?
pi_219119707
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 10:58 schreef Hanca het volgende:
Cvandaag, onder christenen een vrij aardig bereik over de hele breedte, zet de aanval in op Bontenbal: https://cvandaag.nl/10780(...)m_campaign=2025Oct27

Israëlkritiek wordt op die site al moeilijk geaccepteerd, Israël vergelijken met Rusland kan dan echt niet. Wellicht dat er toch wat mensen die twijfelen tussen CU/SGP en CDA niet voor CDA gaan kiezen, dit deed hij niet handig. En Rusland noemen was nergens voor nodig bij die vraag.
Bontenbal heeft zijn momentum wel verloren lijkt het ja. Nu heeft hij het van alle lijsttrekkers denk ik ook wel het lastigst om continue te balanceren tussen de opvattingen van zijn christelijke achterban en aan de andere kant ook genoeg overige kiezersgroepen aan te spreken. Dat botst regelmatig.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219119714
Centrale vraag zal wel zijn hoeveel PVV-stemmers er nog naar Yesilgoz gaan switchen de laatste dagen als rechts alternatief. Dan zou het inderdaad zo maar kunnen dat de VVD nog de grootste wordt, wat bizar zou zijn gezien de impopulariteit van Yesilgoz zelf _O-
pi_219119716
quote:
Frans Timmermans vindt excuses van Geert Wilders voor AI-plaatjes onvoldoende

Nederlandse politiek

Vandaag, 11:55

Frans Timmermans neemt niet zonder meer genoegen met de excuses die PVV-voorman Geert Wilders heeft aangeboden voor het gedrag van twee van zijn fractiegenoten. De leider van GroenLinks-PvdA noemt die "gratuit" zolang Wilders geen actie onderneemt tegen de Kamerleden die met AI gemaakte nepbeelden van hem zouden hebben verspreid.

Wilders bood maandagochtend via X excuses aan nadat De Volkskrant over de omstreden afbeeldingen had bericht. "Altijd mooi", zei Timmermans in het radioprogramma Sven op 1. "Maar ik wil toch wel even weten wat er met die twee volksvertegenwoordigers gebeurt, die in plaats van voor hun kiezers op te komen op zolderkamertjes dit soort plaatjes zitten te maken, met doodsbedreigingen tot gevolg."
pi_219119721
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:06 schreef TheVulture het volgende:
Centrale vraag zal wel zijn hoeveel PVV-stemmers er nog naar Yesilgoz gaan switchen de laatste dagen als rechts alternatief. Dan zou het inderdaad zo maar kunnen dat de VVD nog de grootste wordt, wat bizar zou zijn gezien de impopulariteit van Yesilgoz zelf _O-
Die gaan eerder naar ja21 gok ik. VVD is niet extreem genoeg
A mind with a heart of it's own
  maandag 27 oktober 2025 @ 12:09:00 #12
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219119723
quote:
Toch nog kabinet Yesilgöz I.

Brrr. :{
pi_219119755
quote:
2s.gif Op maandag 27 oktober 2025 11:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En zo'n Wilders heeft hier gewoon vanaf geweten en liet het gewoon doorgaan. Tot het moment dat er aangifte gedaan wordt, dan krabbelt hij ineens terug en is het echt heel erg erg wat deze 2 gedaan hebben en wast hij zijn handen in onschuld. :') Tuurlijk Geert :'):')
Ik ga even een Klopjoekje doen.

Even kijken met welke neofascistische en extreemrechtse propaganda we nu weg kunnen komen zo voor de verkiezingen:

1. AI-droombeelden van arische families, en heel veel blonde vrouwen: check.

2. Demoniserende plaatsjes m.b.t. moslims en de islam: check.

3. Demoniserende plaatjes van een politcus/cultuurmarxist: nu nog een brug te ver.
pi_219119761
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:08 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Die gaan eerder naar ja21 gok ik. VVD is niet extreem genoeg
Ik weet het niet, Eerdmans en co komen ook niet overtuigend over tot nu toe...
pi_219119842
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Bontenbal heeft zijn momentum wel verloren lijkt het ja. Nu heeft hij het van alle lijsttrekkers denk ik ook wel het lastigst om continue te balanceren tussen de opvattingen van zijn christelijke achterban en aan de andere kant ook genoeg overige kiezersgroepen aan te spreken. Dat botst regelmatig.
Hij formuleert dingen vooral heel onhandig. Als hij had gezegd “het CDA is van oudsher pro-Israël, maar door wat ze hebben laten zien in Gaza zitten we er nu wat genuanceerder in”, wat waarschijnlijk ook is wat hij bedoelde, had hij niemand voor het hoofd gestoten.
pi_219119870
Het is trouwens prima dat de mening van het CDA niet afhankelijk is van die roeptoeters van het CIDI.

Al die mensen die nu los gaan op Twitter hadden toch al niet op hem gestemd. Zelfde verhaal als met die Piri-motie.
pi_219119883
quote:
Toch lijkt me dat de beste uitslag voor Nl
Yesilgoz wordt toch vervangen na de verkiezingen
Vakman pur sang
pi_219119899
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 11:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zit de linkse CU dan meer op de lijn van de linkse politiek in Israël of op de snoeiharde rechtse lijn van Ben-Gvir en Netanyahu?
CU is steeds meer van de Israëlkritiek (gelukkig), maar gelijkstellen van Rusland en Israël is natuurlijk iets wat zelfs de meeste mensen met een Palestinavlag nog niet eens doen. Dat was gewoon zeer dom, zeker omdat Rusland in de vraag niet werd genoemd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_219119906
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Toch lijkt me dat de beste uitslag voor Nl
Yesilgoz wordt toch vervangen na de verkiezingen
Als de VVD de grootste wordt dan wordt Dilan natuurlijk nooit vervangen... dat is een wederopstanding waar ze in christelijke kringen jaloers op zijn :D
pi_219119909
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 11:53 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Je overschat de gemiddelde PVV stemmer.
Hihi, beetje dom :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219119920
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU is steeds meer van de Israëlkritiek (gelukkig), maar gelijkstellen van Rusland en Israël is natuurlijk iets wat zelfs de meeste mensen met een Palestinavlag nog niet eens doen. Dat was gewoon zeer dom, zeker omdat Rusland in de vraag niet werd genoemd.
Ehm nou ja, “from the river to the sea” is een indirecte oproep tot het vernietigen van Israël. Ik heb niemand zien oproepen tot de vernietiging van Rusland, jij wel? Daarnaast zijn de pro-pallies wel degelijk voorstander van een totale boycot van Israël en het doorsnijden van alle banden. En dat gebeurt met Rusland ook niet.
pi_219119927
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:27 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is trouwens prima dat de mening van het CDA niet afhankelijk is van die roeptoeters van het CIDI.

Al die mensen die nu los gaan op Twitter hadden toch al niet op hem gestemd. Zelfde verhaal als met die Piri-motie.
Dat is dus niet waar. Je kunt prima Israëlkritisch zijn, maar toch echt aanstoot nemen aan dit standpunt (en ook een eerdere opmerking van Bontenbal waar Israël en Hamas gelijk werden gesteld, toen klonk het zelfs alsof hij het hele Joodse volk bedoelde).

En veel potentiële CU kiezers en leden overwegen Bontenbal toch serieus. En CDA was toch ook van oorsprong altijd zeer pro-Israël.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 27 oktober 2025 @ 12:35:59 #23
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219119929
Ik begin nu wel te begrijpen waarom Bontenbal het liefst zo weinig mogelijk zegt, want de weinige keren dat hij dat wel doet en duidelijk stelling neemt, veroorzaken z'n woorden gelijk een rel! :D :P
pi_219119936
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Als de VVD de grootste wordt dan wordt Dilan natuurlijk nooit vervangen... dat is een wederopstanding waar ze in christelijke kringen jaloers op zijn :D
Ik denk eigenlijk dat we afstevenen op hele rommelige jaren met steeds vallende kabinetten en wisselende premiers waardoor alles stil blijft staan.
  maandag 27 oktober 2025 @ 12:39:08 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219119946
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:36 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk dat we afstevenen op hele rommelige jaren met steeds vallende kabinetten en wisselende premiers waardoor alles stil blijft staan.
En een concurrentiepositie die afkalft waar we bijstaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219119949
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:27 schreef Spablauw214 het volgende:

Mwah, zonder die Piri-motie had de PvdA nog zwevende stemmers kunnen overtuigen. En dat zijn geen 'beetje dom' stemmers dus die hebben de achterliggende gedachte wel door (al is het wel heel eenvoudig te achterhalen van wie ze de protege is).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219119951
quote:

[..]
Kan, voor hetzelfde geld beginnen we aan een reeks Jetten I t/m IV of Bontenbal I t/m IV en wordt 1 van hen een soort Rutte die er bovenuit steekt en van alle kanten mensen aan trekt, dat zou me ook niks verbazen.
  maandag 27 oktober 2025 @ 12:41:50 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219119986
Jetten als MP zou wel een briljante stunt zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219120001
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:41 schreef -XOR- het volgende:
Jetten als MP zou wel een briljante stunt zijn.
Niet omdat ik zelf D66 stem, maar hij is denk ik van alle opties die er nu zijn ook gewoon de meest geschikte keuze om het land bij elkaar te houden. Heeft meer internationale ervaring dan Bontenbal en schiet veel minder uit de heup dan Yesilgoz of Timmermans, die sowieso al veel krassen hebben qua reputatie.

Als het niet Jetten wordt dan heb ik het meeste vertrouwen in Bontenbal
  maandag 27 oktober 2025 @ 12:50:21 #30
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219120065
quote:

[..]
Ja, ons politieke systeem is dysfunctioneel. We voegen ons bij de puinzooi in Frankrijk, het VK, Duitsland, de VS.

Het Westen zit politiek in een neerwaartse spiraal die lastig te doorbreken wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 27-10-2025 13:03:19 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219120070
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kan, voor hetzelfde geld beginnen we aan een reeks Jetten I t/m IV of Bontenbal I t/m IV en wordt 1 van hen een soort Rutte die er bovenuit steekt en van alle kanten mensen aan trekt, dat zou me ook niks verbazen.
Nee, dat denk ik niet. Daar is het landschap veel te beweeglijk voor. Jetten wordt nu geplugd maar als PvdAGL met een andere leider komt die minder weerstand oproept dan kunnen er zo ineens 10 zetels van D66 naar PvdAGL lopen.
pi_219120083
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nee, dat denk ik niet. Daar is het landschap veel te beweeglijk voor. Jetten wordt nu geplugd maar als PvdAGL met een andere leider komt die minder weerstand oproept dan kunnen er zo ineens 10 zetels van D66 naar PvdAGL lopen.
Maar dat gaat de komende dagen toch niet gebeuren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219120098
quote:
2s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar dat gaat de komende dagen toch niet gebeuren.
Nee maar als er een partij denkt dat ze er beter uit komen na nieuwe verkiezingen kunnen ze zo het kabinet laten vallen.
  maandag 27 oktober 2025 @ 12:57:13 #34
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219120127
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Niet omdat ik zelf D66 stem, maar hij is denk ik van alle opties die er nu zijn ook gewoon de meest geschikte keuze om het land bij elkaar te houden. Heeft meer internationale ervaring dan Bontenbal en schiet veel minder uit de heup dan Yesilgoz of Timmermans, die sowieso al veel krassen hebben qua reputatie.

Als het niet Jetten wordt dan heb ik het meeste vertrouwen in Bontenbal
Ik denk dat Bontenbal als EVP'er meer invloed in Europa zou kunnen opbouwen, maar Jetten zou wel een enorm opvallende verschijning zijn en zou ook de eerste dertiger als regeringsleider van een groot EU-land zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219120143
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nee maar als er een partij denkt dat ze er beter uit komen na nieuwe verkiezingen kunnen ze zo het kabinet laten vallen.
Eens, maar ik zie daar eerlijk gezegd meer de VVD voor aan dan een partij als GL/PvdA. Wat dat betreft mag nog wel een keer benadrukt worden dat Rutte en Yesilgoz een kwalijke rol hebben gespeeld bij het opblazen van Rutte 4 en alles wat daarna in gang is gezet.

En normaal gesproken is het wel dat de breker betaalt...
pi_219120152
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk dat Bontenbal als EVP'er meer invloed in Europa zou kunnen opbouwen, maar Jetten zou wel een enorm opvallende verschijning zijn en zou ook de eerste dertiger als regeringsleider van een groot EU-land zijn.
Hoe oud was Rutte toen ie de verkiezingen won, toch niet heel veel ouder dan Jetten nu :?
  maandag 27 oktober 2025 @ 13:01:42 #37
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219120169
quote:

[..]
Frankrijk is geen groot EU-land?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219120177
quote:

[..]
Oostenrijk heeft ook nog een tijdje zo’n gladde boi als kanselier gehad. Maar die moest geloof ik weg vanwege een of ander corruptieschandaal.
pi_219120202
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja, ons politieke systeem is dysfunctioneel. We voegen ons bij de puinzooi in Frankrijk, het VK, Duitsland, de VS.

Het Westen zit politiek in een neerwaartse spiraal die lastig te onderbreken wordt.
De ballonnen vliegen de grens over in Litouwen.

Vanaf Aruba en Bonaire kun je de vliegdekschepen van MAGA zien liggen.

Het is de vraag of alle extreemrechtse partijen überhaupt de tijd hebben de EU en de democratieën dusdanig af te breken dat we echt kunnen spreken van fascistische, dysfuncionele natiestaatjes in Europa. Waarschijnlijk hebben de grootmachten dan allang hun kans gegrepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Verschoppeling op 27-10-2025 13:25:28 ]
pi_219120218
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Hoe oud was Rutte toen ie de verkiezingen won, toch niet heel veel ouder dan Jetten nu :?
Rutte was 43 toen hij MP werd.
  maandag 27 oktober 2025 @ 13:09:16 #41
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219120226
Vuurtje wordt alvast verder opgestookt. Wilders wil Boon en Crijns niet wegsturen. Verwijt zelfs GL/PvdA van delen van bepaalde berichten (The Rights Forum?). Oog om oog, tand om tand.
pi_219120235
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oostenrijk heeft ook nog een tijdje zo’n gladde boi als kanselier gehad. Maar die moest geloof ik weg vanwege een of ander corruptieschandaal.
Jerk Haider bedoel je?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219120243
quote:
2s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Jerk Haider bedoel je?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sebastian_Kurz
pi_219120250
quote:

[..]
Kurz dus, die is dit jaar trouwens vrijgesproken van meineed
  maandag 27 oktober 2025 @ 13:13:33 #45
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219120254
Regionale spreiding van BIJ1 _O-
twitter
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 27 oktober 2025 @ 13:14:41 #46
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219120262
quote:

[..]
Klopt, engnekje Kurz, maar Oostenrijk is natuurlijk een weinig relevant land.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219120266
Zijn de AI plaatjes eigenlijk ergens terug te vinden?
  maandag 27 oktober 2025 @ 13:16:23 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219120271
quote:
9s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:01 schreef Caland het volgende:

[..]
Frankrijk is geen groot EU-land?
Macron was onder de veertig toen hij aantrad? Ik dacht dat hij begin 40 was, hij komt ook altijd wat ouwelijk over.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 27 oktober 2025 @ 13:17:21 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219120279
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 13:15 schreef Kickinalfa het volgende:
Zijn de AI plaatjes eigenlijk ergens terug te vinden?
Dat PVV-geklieder? @Bluesdude postte ze in het vorige topic.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219120282
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 12:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat klopt wel aardig, maar vanuit CU de SGP als ander alternatief aanmoedigen is dan niet helemaal ok lijkt me. Bovendien is de stap CU-CDA een kleine trede en CDA naar SGP best wel een horde.

Dat zou hetzelfde zijn als dat we socialistische vormgeving toevertrouwen aan de PVV én links omdat iets in het midden een afwijking vertoont.

De koers Stoffer ligt meer in de opruiing en de pro-Maga, Wilders en Netanyahu lijn, dan een stabielere toekomst voor de Israëlische bevolking en de Palestijnen in bredere en moeilijkere zin.

Als iemand voor de komende jaren aan de betere kant van de geschiedenis wil staan is het denk ik goed om ook de geluiden vanuit Israel mee te nemen die aangeven dat de extreemharde lijnen van de eigen leiders met Trump niets zinnigs gaan oogsten voor het land zelf. Dus door die bril bekeken is de pro-Netanyahu en Ben-Gvir lijn eigenlijk het anti-Israël van de toekomst. Om maar even avant-garde bezig te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')