abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 oktober 2025 @ 17:07:33 #1
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_219111653
Daar dweept Yesilgoz dus te pas en te onpas mee.
Maar wie zijn dat eigenlijk, die vermeende "hardwerkende" Nederlanders?

Ik ken ze alleen maar uit de zorg en in de bouw, agraiers etc.
En de meeste vvd stemmers zitten niet in deze categorie, denk ik.....
pi_219111660
Ook wel aandeelhouders.
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
  zondag 26 oktober 2025 @ 17:10:47 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219111673
Arbeidersmigranten uitbuiten vergt ook hard werk.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219111709
Ik niet, dat moet in je aard liggen.
pi_219111832
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 17:07 schreef kibo het volgende:

Dat is niet juist.

Met hardwerkende Nederlanders wordt ook de groep bedoeld die niet of nauwelijks gebruik maakt van toeslagen en overheidsgelden, maar juist meer bijdragen aan de overheid dan dat ze er van profiteren.

Dat zijn zeker niet alleen hoogopgeleiden, maar juist ook ZZP'ers als bouwvakkers, loodgieters, automonteurs, hoveniers, etc. die van 06:00 - 17:00 werken en vaak ruim meer dan modaal verdienen door hard te werken. Deze ondernemers (want dat zijn het eigenlijk gewoon) stemden in het verleden vaak ook op de VVD.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 26 oktober 2025 @ 17:58:18 #6
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219112034
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 17:34 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dat is niet juist.

Met hardwerkende Nederlanders wordt ook de groep bedoeld die niet of nauwelijks gebruik maakt van toeslagen en overheidsgelden, maar juist meer bijdragen aan de overheid dan dat ze er van profiteren.

Dat zijn zeker niet alleen hoogopgeleiden, maar juist ook ZZP'ers als bouwvakkers, loodgieters, automonteurs, hoveniers, etc. die van 06:00 - 17:00 werken en vaak ruim meer dan modaal verdienen door hard te werken. Deze ondernemers (want dat zijn het eigenlijk gewoon) stemden in het verleden vaak ook op de VVD.
Precies.

Voordat de bbb er kwam, was vvd ook het favoriet van agrariërs (schat ik). Agrariërs zijn immers ondernemers en die zitten relatief goed bij een economisch rechtse partij zoals de vvd.

Maargoed, Yesilgoz bedoelt vooral gewoon iedereen die zich identificeert als ‘hardwerkend’. Ik ken ook kantoorlullo’s die maar 20h/week werken bij een overheidsinstelling en zichzelf heel hard vinden werken.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219112106
Het gaat er vooral om wie er niet tot die groep "hardwerkende Nederlanders" behoort: kinderen, huisvrouwen/-mannen, jongeren, gepensioneerden, arbeidsongeschikten, chronisch zieken, mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, etc; en die kunnen wat de vvd betreft dus allemaal de tiefus krijgen. Want alleen als je geld oplevert ben je volgens de vvd waardevol.
  zondag 26 oktober 2025 @ 18:26:42 #8
436847 embedguy
pi_219112253
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 18:07 schreef Farenji het volgende:
Het gaat er vooral om wie er niet tot die groep "hardwerkende Nederlanders" behoort: kinderen, huisvrouwen/-mannen, jongeren, gepensioneerden, arbeidsongeschikten, chronisch zieken, mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, etc; en die kunnen wat de vvd betreft dus allemaal de tiefus krijgen. Want alleen als je geld oplevert ben je volgens de vvd waardevol.
Leuke framing.

Verder wel bullshit natuurlijk. ‘Meer voor hardwerkenden’ is niet gelijk aan ‘helemaal niks meer voor hulpbehoevenden’.
Life is happening now.
  zondag 26 oktober 2025 @ 18:43:55 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219112389
quote:

Dat zijn de mensen die voor (rond) het minimumloon dat de VVD liefst zou verlagen zich het zweet in de naad werken. Dat het frame dat VVD zich zou inzetten voor hardwerkende mensen zo aanslaat verbaast mij nog elke dag.

Je hebt vooral wat aan die partij als je tot het hardbezittende deel van de bevolking behoort.
Huilen dan.
pi_219112419
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 18:26 schreef embedguy het volgende:

[..]
Leuke framing.

Verder wel bullshit natuurlijk. ‘Meer voor hardwerkenden’ is niet gelijk aan ‘helemaal niks meer voor hulpbehoevenden’.
Dat is wel een beetje de interpretatie van de VVD daarop.

Niet letterlijk helemaal niks maar wel minder en minder en minder.

Hard werken willen ze vooral laten lonen niet door de salarissen te laten stijgen maar door het verschil tussen werken en een uitkering te vergroten.

Maar niet werken maar met veel vermogen is dan juist weer prima en moet worden gestimuleerd.

VVD beleid in een notendop.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 26 oktober 2025 @ 18:53:26 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219112466
Dat ben ik!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219112579
quote:
16s.gif Op zondag 26 oktober 2025 18:53 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat ben ik!
Jij schrijft gewoon een scriptje om je werk te automatiseren luilak.
pi_219113104
hard werken is gewoon zwaar idioot
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
  zondag 26 oktober 2025 @ 20:06:03 #14
436847 embedguy
pi_219113243
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 18:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat is wel een beetje de interpretatie van de VVD daarop.

Niet letterlijk helemaal niks maar wel minder en minder en minder.

Hard werken willen ze vooral laten lonen niet door de salarissen te laten stijgen maar door het verschil tussen werken en een uitkering te vergroten.

Maar niet werken maar met veel vermogen is dan juist weer prima en moet worden gestimuleerd.

VVD beleid in een notendop.
quote:
maar wel minder en minder en minder.
Dat is nieuw voor me. Ik dacht meer dat ze bijvoorbeeld de uitkeringen willen loskoppelen van het minimumloon zodat uitkeringen geïndexeerd kunnen stijgen en lonen geïndexeerd + wat extra.

quote:
In theorie wel. In de praktijk werken júíst vermogenden ook (intellectueel) hard. En ja, daar zijn uitzonderingen op.
Vermogenden zorgen veelal (zeker niet altijd) ook voor werkgelegenheid, een sterkere economie, innovatie, meer internationale macht, etc dus er zit ook wel voordeel aan vermogens stimuleren.

Het heeft ook zeker nadelen.
Life is happening now.
pi_219113392
Mensen die niet met een uitkering thuis zitten en hun handje ophouden
pi_219116893
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 18:26 schreef embedguy het volgende:

[..]
Leuke framing.

In theorie heb je daar natuurlijk gelijk in, maar in de praktijk is dat wel waar de vvd voor staat: afbraak van de verzorgingsstaat.
  maandag 27 oktober 2025 @ 05:14:56 #17
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219117010
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 19:51 schreef Doug-Heffernan het volgende:
hard werken is gewoon zwaar idioot
Klopt wel ja, want daardoor mis je de subtiele stille hints en buitenkansjes waardoor ze eigenlijk vinden dat je het niet goed doet.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  maandag 27 oktober 2025 @ 14:15:59 #18
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219120684
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 20:06 schreef embedguy het volgende:

[..]
[..]
Dat is nieuw voor me. Ik dacht meer dat ze bijvoorbeeld de uitkeringen willen loskoppelen van het minimumloon zodat uitkeringen geïndexeerd kunnen stijgen en lonen geïndexeerd + wat extra.
Maar dat is al de situatie. De koppeling is met de CAO (minimumloon is gekoppeld aan CAO, uitkeringen aan WML). De daadwerkelijke gemiddelde loonstijging ligt altijd hoger. Incidentele loonstijgingen worden niet meegenomen.

https://esb.nu/wp-content(...)ot_tcm445-529226.pdf

Probleem is dat de verschillen tussen mensen en de verwijdering steeds meer toe neemt. Het evolueert tot een aparte menssoort.

In de bijstand zitten ook veel arbeidsongeschikten. Die worden permanent op achterstand gezet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 27 oktober 2025 @ 22:17:29 #19
436847 embedguy
pi_219124247
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Maar dat is al de situatie. De koppeling is met de CAO (minimumloon is gekoppeld aan CAO, uitkeringen aan WML). De daadwerkelijke gemiddelde loonstijging ligt altijd hoger. Incidentele loonstijgingen worden niet meegenomen.

https://esb.nu/wp-content(...)ot_tcm445-529226.pdf

Probleem is dat de verschillen tussen mensen en de verwijdering steeds meer toe neemt. Het evolueert tot een aparte menssoort.

In de bijstand zitten ook veel arbeidsongeschikten. Die worden permanent op achterstand
quote:
De daadwerkelijke gemiddelde loonstijging ligt altijd hoger.
Deze begrijp ik niet. Misschien liggen loonstijgingen hoger maar de wml is, zoals je zelf al zegt, gekoppeld aan uitkeringen.

Dat sommige werknemers en cao’s een ander minimumloon hanteren lijkt me hiervan los te staan (zat mensen die geen cao hebben).

quote:
Probleem is dat de verschillen tussen mensen en de verwijdering steeds meer toe neemt
Zeker. Echter zijn er meer proberen die ook aangepakt kunnen worden. Zoals dat werken maar weinig loont, wat ook weer met nadelen komt.

[ Bericht 9% gewijzigd door embedguy op 27-10-2025 22:25:34 ]
Life is happening now.
  maandag 27 oktober 2025 @ 22:51:47 #20
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219124381
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 22:17 schreef embedguy het volgende:

[..]
[..]
Deze begrijp ik niet. Misschien liggen loonstijgingen hoger maar de wml is, zoals je zelf al zegt, gekoppeld aan uitkeringen.

Dat sommige werknemers en cao’s een ander minimumloon hanteren lijkt me hiervan los te staan (zat mensen die geen cao hebben).
Het hele CAO stelsel wordt inderdaad door de VVD (voorheen ook CDA en D66) actief uitgehold en ondermijnd. Dat is al sinds de jaren 90 hun agenda. Nederland is één van de weinige landen dat (ver) onder de EU richtlijn zit.

Het neemt echter niet weg dat de koppeling tussen uitkeringen en lonen nu al niet de hele loonontwikkeling volgt. Slechts 6% van Nederland werkt daadwerkelijk op het minimumloonniveau (of daar onder!).

quote:
[..]
Zeker. Echter zijn er meer proberen die ook aangepakt kunnen worden. Zoals dat werken maar weinig loont, wat ook weer met nadelen komt.
De VVD doet dat niet door de lonen te verhogen maar door de armen continu naar beneden te trappen (lonen staan in Nederland stil). De VVD heeft zelf sinds 1982 vrijwel onafgebroken mee geregeerd (zes jaar niet) en is zelf verantwoordelijk voor de armoedeval. Linkse oplossingen om de armoedeval nu eens echt aan te pakken werden geblokkeerd (dit kan door simpelweg schijven te verlengen en meer schijven in te voeren).

Het hele idee van 'werken loont niet' wordt zelfs betwist door VVD wethouders en een rechts college in Amsterdam. Zie hier.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-loont-a4884543

Je hoort mij niet zeggen dat links altijd moet regeren, zeker niet, maar misschien is 50 jaar rechtse meerderheden (geen enkel ander EU land kan dit zeggen) ongezond en momenteel zelfs gevaarlijk - want rechts evolueert langzaam naar het slopen van de democratie, centrum-rechts smelt weg.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 01:49:29 #21
436847 embedguy
pi_219124721
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 22:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het hele CAO stelsel wordt inderdaad door de VVD (voorheen ook CDA en D66) actief uitgehold en ondermijnd. Dat is al sinds de jaren 90 hun agenda. Nederland is één van de weinige landen dat (ver) onder de EU richtlijn zit.

Het neemt echter niet weg dat de koppeling tussen uitkeringen en lonen nu al niet de hele loonontwikkeling volgt.
Fair enough, niet 1 op 1. Dat geloof ik wel ja, maar alsnog wel voor een heel groot deel.
quote:
Slechts 6% van Nederland werkt daadwerkelijk op het minimumloonniveau (of daar onder!).
6% vind ik niet weinig. En lonen boven het minimumloon niveau gaan ook omhoog als het minimumloon omhoog gaat.
quote:
[..]
De VVD doet dat niet door de lonen te verhogen maar door de armen continu naar beneden te trappen (lonen staan in Nederland stil). De VVD heeft zelf sinds 1982 vrijwel onafgebroken mee geregeerd (zes jaar niet) en is zelf verantwoordelijk voor de armoedeval. Linkse oplossingen om de armoedeval nu eens echt aan te pakken werden geblokkeerd (dit kan door simpelweg schijven te verlengen en meer schijven in te voeren).

Het hele idee van 'werken loont niet' wordt zelfs betwist door VVD wethouders en een rechts college in Amsterdam. Zie hier.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-loont-a4884543

Ook uit jouw bron:
quote:
Er is één groep, zegt hij, voor wie een baan nemen nog niet loont. „Een echtpaar dat samen in de bijstand zit, is daar beter af dan als één van hen gaat werken. Dan verliezen ze allebei hun uitkering en krijgen ze er maar één klein loon voor terug.” En, zegt de wethouder: mensen die eenmaal een baan hebben, houden er vaak te weinig geld aan over als zij meer uren gaan werken, bijvoorbeeld doordat zij daardoor minder toeslagen krijgen.

Minimumloon
Dus er is inderdaad een probleem, volgens Versnel. „Méér werken loont onvoldoende. Maar wéér werken loont.

Aan het werk gaan zou nog wel meer mogen lonen, vindt ook werkcoach Benabdelouahhab. „Bijvoorbeeld door het minimumloon op te schroeven.”
Dusja, werken loont maar weinig (voor veel mensen die minimumloon verdienen). Ik ken er ook verschillenden die niet fulltime werken omdat het niet loont (wat mi ook een los verband heeft met het minimumloon).

Ik bedoelde overigens niet per se dat het helemaal niet loont om te gaan werken als je 0uur werkt en een uitkering hebt. Maar zelfs dat blijkt dus, uit jouw bron, in veel gevallen wel zo te zijn :'( triest, in mijn ogen.
quote:
Je hoort mij niet zeggen dat links altijd moet regeren, zeker niet, maar misschien is 50 jaar rechtse meerderheden (geen enkel ander EU land kan dit zeggen) ongezond en momenteel zelfs gevaarlijk - want rechts evolueert langzaam naar het slopen van de democratie, centrum-rechts smelt weg.
Misschien. Misschien had Nederland met meer links nu óók geen hoogstaande ‘nieuwe techniek’-sector gehad, net als de rest van Europa. Misschien misschien. Persoonlijk denk ik niet dat Nederland het zo slecht doet, op economisch gebied. Veruit beter dan het gemiddelde in Europa. Ook daar is rechts verantwoordelijk voor (ik wil maar zeggen; niet alleen voor de negatieve dingen. Want die zijn er natuurlijk ook).

[ Bericht 0% gewijzigd door embedguy op 28-10-2025 01:55:07 ]
Life is happening now.
pi_219124748
quote:

Eigenlijk iedereen behalve mensen die aan het staatsinfuus hangen. Helaas zijn dat er vrij veel in Nederland.
Mja
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 03:47:58 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219124795
Een doortrapt soort slijmerige vaagtaal, om mensen een goed gevoel te geven over zichzelf als ze VVD stemmen. Naast het typische hockeyvolk happen ook best wat mensen die er uiteindelijk niet veel baat bij hebben.

Er zit een flink stuk wij-zij-denken aan vast.
pi_219134391
Je kan beter slim werken dan hard werken. Ergo, de VVD is er niet voor mij.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219134972
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 17:10 schreef Mikeytt het volgende:
Arbeidersmigranten uitbuiten vergt ook hard werk.
Uitbuiten? Die mensen willen hier toch zelf aan de slag is het niet? Een partij als GroenLinks-PvdA (en ik dacht ook D66?) wil de arbeidsomstandigheden en lonen voor deze mensen verbeteren, waardoor er nog veel meer naar Nederland zullen komen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219135332
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Uitbuiten? Die mensen willen hier toch zelf aan de slag is het niet? Een partij als GroenLinks-PvdA (en ik dacht ook D66?) wil de arbeidsomstandigheden en lonen voor deze mensen verbeteren, waardoor er nog veel meer naar Nederland zullen komen.
Juist niet, ze zijn nu aantrekkelijk omdat ze spotgoedkoop zijn, lees uitbuiting. Als ze net zo veel gaan kosten als een kaaskop dan weet je wel wat er gebeurt.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219135346
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:58 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Juist niet, ze zijn nu aantrekkelijk omdat ze spotgoedkoop zijn, lees uitbuiting. Als ze net zo veel gaan kosten als een kaaskop dan weet je wel wat er gebeurt.
quote:
Uitbuiting is het misbruiken van iemand voor persoonlijk en/of financieel gewin, met behulp van dwang, chantage of misleiding.

Bron: Google Gemini
Die mensen kiezen hier zelf voor, dus is het geen uitbuiting.

En als er nu al genoeg arbeidsmigranten zijn die voor lage lonen hier willen werken, worden dat er natuurlijk met hogere lonen nog veel meer. Het werkt dus niet afstotend, maar juist simulerend voor zulke mensen om hierheen te komen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219135403
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Die mensen kiezen hier zelf voor, dus is het geen uitbuiting.

En als er nu al genoeg arbeidsmigranten zijn die voor lage lonen hier willen werken, worden dat er natuurlijk met hogere lonen nog veel meer. Het werkt dus niet afstotend, maar juist simulerend voor zulke mensen om hierheen te komen.
Het loon wat ze verdienen is in hun eigen land veel meer waard maar daarom is het nog steeds niet ok.

Een Nederlander en een Roemeen rijden allebei hier op de vrachtwagen, de Nederlander valt onder de CAO transport en logistiek, de Roemeen niet, loon is vele malen minder, 4 Roemenen kosten net zoveel als 1 Nederlander dus hoezo vind je dat geen uitbuiting. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219135444
Iedereen behalve uitkering trekkers en part time barista's
  woensdag 29 oktober 2025 @ 11:15:39 #30
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219135465
Hardwerkende Nederlanders volgens de VVD:

Geen toeslagen
Wel hypotheekrenteaftrek
2 onder 1 kap huis of groter
2 auto's voor de deur
Aanzienlijk spaartegoed
Aandelen / Beleggingen
1 of meerdere verhuur pandjes
Boven modaal inkomen.

Ergo: helemaal niet hardwerkend, maar ze bedoeld de rijke Nederlander
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_219136672
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:15 schreef ieniminimuis het volgende:

Geen toeslagen
Wel hypotheekrenteaftrek
2 auto's voor de deur
Aanzienlijk spaartegoed
Aandelen / Beleggingen
Boven modaal inkomen.

Daar moet nog een hoop bij ook:
Die hardwerkende Nederlander is dan:
- Niet (chronisch) ziek of van plan ziek te worden.
- Heeft een eigen onderneming of anders wordt hij / zij nooit ontslagen.
- Maakt nooit gebruik van gemeenschappelijke publieke voorzieningen zoals de bibliotheek of theater ofzo.
- Is een winstmaximaliserend wezen en is er ten allen tijden op uit om overal zoveel mogelijk financieel eigen gewin uit te halen.
- Heeft desondanks tijd en zin om voor de halve familie te mantelzorgen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219136897
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:06 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Het loon wat ze verdienen is in hun eigen land veel meer waard maar daarom is het nog steeds niet ok.

Een Nederlander en een Roemeen rijden allebei hier op de vrachtwagen, de Nederlander valt onder de CAO transport en logistiek, de Roemeen niet, loon is vele malen minder, 4 Roemenen kosten net zoveel als 1 Nederlander dus hoezo vind je dat geen uitbuiting. :')
Omdat zulke Roemenen daar zelf voor tekenen. Het is pas uitbuiting als men ertoe gedwongen wordt of tegen afspraken in benadeeld. Je geeft het immers zelf al aan: het loon wat ze verdienen is hun eigen land veel meer waard dan hier.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 15:19:00 #33
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219137366
De VVD is er niet voor de 'hardwerkende Nederlander' (wie dat ook moge zijn), die is er vooral voor bedrijven en de extreem rijken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:11:09 #34
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219137603
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
- Maakt nooit gebruik van gemeenschappelijke publieke voorzieningen zoals de bibliotheek of theater ofzo.
- Is een winstmaximaliserend wezen en is er ten allen tijden op uit om overal zoveel mogelijk financieel eigen gewin uit te halen.
Een soort robot.
pi_219137634
quote:
13s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 15:19 schreef SEMTEX het volgende:
De VVD is er niet voor de 'hardwerkende Nederlander' (wie dat ook moge zijn), die is er vooral voor bedrijven en de extreem rijken.
Maar ja, ze moeten ook stemmen hebben, dus proberen ze Jan Modaal met een eigen huis in te palmen met hypotheekrenteaftrek en het verhaal dat "links" de belasting wil verhogen, terwijl ze zelf die belasting vooral verlagen voor de veelverdieners, en Jan Modaal dat mag betalen.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_219137683
twitter
pi_219137756
quote:
9s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:20 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Iemand die Chris Woerts machtigt zou het stemrecht ontzegt moeten worden.
pi_219137778
quote:
9s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:20 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Niet bepaald reclame dat Chris Woerts VVD stemt.
pi_219137791
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:15 schreef ieniminimuis het volgende:

Geen toeslagen
Wel hypotheekrenteaftrek
2 auto's voor de deur
Aanzienlijk spaartegoed
Aandelen / Beleggingen
Boven modaal inkomen.

Ja maar succes is een keuze he, dus als al die arme sloebers nou ook gewoon even er voor kiezen om stinkend rijk te worden, is de vvd er ook voor hen!
pi_219137808
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Niet bepaald reclame dat Chris Woerts VVD stemt.
Geen idee wie dat is, maar het lijkt me een behoorlijke patjepeejer.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:44:43 #41
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219137838
quote:
9s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen idee wie dat is, maar het lijkt me een behoorlijke patjepeejer.
Ik weet ook weinig van hem, maar hij behoort iig tot de Vandaag Inside-clan.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:48:21 #42
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_219137865
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 14:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat zulke Roemenen daar zelf voor tekenen. Het is pas uitbuiting als men ertoe gedwongen wordt of tegen afspraken in benadeeld. Je geeft het immers zelf al aan: het loon wat ze verdienen is hun eigen land veel meer waard dan hier.
Veel Oostblokkers worden wel degelijk misleid door vage uitzendbureautjes, of onder valse voorwendselen hierheen gehaald.
Vervolgens drinken ze hun depressie weg en durven niet meer terug naar hun eigen land omdat ze bang zijn dat ze als mislukkeling gezien worden.
pi_219137906
quote:
Zonder die bedrijven zijn er ook geen banen he. Dat vergeten alle linkse rakkers voor het gemak.
pi_219137971
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:53 schreef Rambow het volgende:

[..]
Zonder die bedrijven zijn er ook geen banen he. Dat vergeten alle linkse rakkers voor het gemak.
Zonder ziektes zijn er ook geen ziekenhuizen.
pi_219137974
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:53 schreef Rambow het volgende:

[..]
en zonder koopkrachtige consumenten geen bedrijven die behoefte hebben aan extra banen hé.

Dat vergeten die rechtse balletjes voor het gemak.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 17:04:50 #46
459912 FlippingCoin
pi_219137988
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 19:04 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Jij schrijft gewoon een scriptje om je werk te automatiseren luilak.
;(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  woensdag 29 oktober 2025 @ 17:08:33 #47
436847 embedguy
pi_219138023
quote:
Hardwerkenden zijn ook goed voor bedrijven. En bedrijven zijn goed voor hardwerkenden. Ik zie wel een verband.

Bedrijven hebben niets aan werklozen. Hardwerkenden hebben weinig aan slechtlopende bedrijven.
Life is happening now.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 17:08:59 #48
459912 FlippingCoin
pi_219138026
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 13:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Klinkt wel als hard werken.
pi_219138117
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:08 schreef embedguy het volgende:

[..]
Hardwerkenden zijn ook goed voor bedrijven. En bedrijven zijn goed voor hardwerkenden. Ik zie wel een verband.

Bedrijven hebben niets aan werklozen. Hardwerkenden hebben weinig aan slechtlopende bedrijven.
Bedrijven zijn vaak helemaal niet zo goed voor hardwerkenden. De samenleving draait vooral op de onderklasse, de "working poor" die zich in "essentiele banen" zich helemaal de tiefus in werken voor veel te weinig geld. Terwijl de viesrijken, de echte doelgroep van de vvd, een beetje met hun pik liggen te spelen op hun jacht van 60 meter dat ze hebben verdiend door anderen hard voor zich te laten werken voor te weinig geld.
pi_219138145
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:08 schreef embedguy het volgende:

[..]

Bedrijven hebben tegenwoordig vooral consumptieslaven nodig. Hard werken hoeft niet, dat doen AI en de Roemenen wel. Het volk moet vooral blijven kopen, kopen, kopen om de economie en de VVD achterban te spekken
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')