Waarom speelt hij? Serieus ik weet het niet en ik snap het niet.quote:Op zaterdag 1 november 2025 18:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Top dat Pasveer die broodnodige ervaring achterin brengt. Je merkt dat Ajax daar ECHT beter van wordt.
Dat vroeg ik me vorige week ook af. Kennelijk wil Heitinga achterin een ervaren man die de verdediging coacht. Althans, dat was het antwoord dat ik hier toen kreeg.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:50 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Waarom speelt hij? Serieus ik weet het niet en ik snap het niet.
De Ten Cate van Liverpool, naar het schijnt.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Stille kracht zelfs achter het succes van Arne en dat zie je nu ook wel bij Liverpool.
Oke, dan grijp je in en ontsla je de trainerquote:Op zaterdag 1 november 2025 22:17 schreef TheVulture het volgende:
Het is 1 november, je hebt in 4 maanden nog geen overtuigende pot gespeeld. Alle winstpotten kwamen met enig geluk tot stand en je hebt 8 punten achterstand op de koploper. Als je nu nog niet ingrijpt ben je echt de weg kwijt.
en dan helemaal niksquote:Op zaterdag 1 november 2025 22:49 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Oke, dan grijp je in en ontsla je de trainer
En dan? Deze selectie van ajax is amper goed genoeg voor plek drie.
Jonguh, maar echt. De tering, waarom waren mensen zo blij met zijn komst???quote:
De rest kan al helemaal niets, dus laat hem maar lekker proberen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 18:52 schreef peaceman het volgende:
Ben ik de enige die niet snapt waarom Godts maar mag blijven rommelen.
Ja hij scoort, maar was verder weer erg matig.
Ik moet anders zeggen dat ik er best respect voor heb, Opa Plasveer die met 2 kunstknieën en artrose in z’n rechterheup toch nog steeds probeert met z’n rollator in de hoek te komen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 22:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me vorige week ook af. Kennelijk wil Heitinga achterin een ervaren man die de verdediging coacht. Althans, dat was het antwoord dat ik hier toen kreeg.
Dat is best een prima theorie, het is alleen jammer dat Pasveer er echt helemaal geen kut meer van kan.
Denken dat je een koopje kunt doen bij Red Bullquote:Op zaterdag 1 november 2025 18:44 schreef bbuddybb het volgende:
Gloukh is zo overschat. Is vaak of te traag of hij wil niet zien dat een ander er beter voor staat.
Wel geinig dat Sjonnie 'm niet meer durft te wisselen.
Dat jij zo ongekend gevat en grappig weet te zijn om 1:30 op een zaterdag verdient ook respect hoor!quote:Op zondag 2 november 2025 01:32 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik moet anders zeggen dat ik er best respect voor heb, Opa Plasveer die met 2 kunstknieën en artrose in z’n rechterheup toch nog steeds probeert met z’n rollator in de hoek te komen.
Daar hebben we dan een andere mening overquote:Op zondag 2 november 2025 07:47 schreef papert het volgende:
Je kan momenteel helemaal niet beoordelen of spelers wel, of niet goed zijn. Onder Steijn en de eerste periode Heitinga leek het ook alsof alle spelers slecht waren, terwijl sommige daarna bij Ajax, of bij andere clubs wel degelijk hebben laten zien te kunnen voetballen.
Dat kun je wel, spelers als Wijndal, Itakura, Glock en Moro ontbreekt het gewoon aan handelingssnelheid, daarom leid je ook zoveel balverlies in de opbouw omdat op moment dat ze de bal hebben nog eens gaan bedenken wat ze moeten doen. Normaal heeft Ajax een selectie met minimaal 13 volledig Ajax waardige spelers, nu ergens rond de 3/4 waarbij de rest niet eens dienbaar is, maar moet dragen, tjah als je dan ook nog denkt er de helft van je energie te moeten insteken omdat je het grote Ajax bent dan blijf je punten verliezen.quote:Op zondag 2 november 2025 07:47 schreef papert het volgende:
Je kan momenteel helemaal niet beoordelen of spelers wel, of niet goed zijn. Onder Steijn en de eerste periode Heitinga leek het ook alsof alle spelers slecht waren, terwijl sommige daarna bij Ajax, of bij andere clubs wel degelijk hebben laten zien te kunnen voetballen.
CTRL+F Maurice Steijnquote:Op zondag 2 november 2025 08:48 schreef manny het volgende:
Persbericht zal nog even wat aangepast moeten worden.
Wat een lulverhaal man, Glouck geen handelingssnelheid, van Wijndal kan er wel mee instemmen, maar ook beperkte spelers kan je trainen als ze maar weten waar de bal heen moet.quote:Op zondag 2 november 2025 08:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kun je wel, spelers als Wijndal, Itakura, Glock en Moro ontbreekt het gewoon aan handelingssnelheid, daarom leid je ook zoveel balverlies in de opbouw omdat op moment dat ze de bal hebben nog eens gaan bedenken wat ze moeten doen. Normaal heeft Ajax een selectie met minimaal 13 volledig Ajax waardige spelers, nu ergens rond de 3/4 waarbij de rest niet eens dienbaar is, maar moet dragen, tjah als je dan ook nog denkt er de helft van je energie te moeten insteken omdat je het grote Ajax bent dan blijf je punten verliezen.
Je ziet het in uitspelen van situaties, hij weet niet wat hij moet doen, ook de laatste 10 minuten gaat hij 2 keer dik in de fout in de omschakeling door de pass gewoon bij de tegenstander af te geven, ik zal niet zeggen dat het een slechte speler is, maar zijn handelingssnelheid is te traag, deze speler wil je gewoon niet in de opbouw hebben.quote:Op zondag 2 november 2025 09:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een lulverhaal man, Glouck geen handelingssnelheid, van Wijndal kan er wel mee instemmen, maar ook beperkte spelers kan je trainen als ze maar weten waar de bal heen moet.
Ik denk dat er in de eredivisie weinig spelers zijn die een hogere handelingssnelheid hebben, dus dat slaat echt nergens op, maar voetbal is een teamsport, het gaat er ook om wat anderen in het team doen op het moment dat hij de bal heeft op een bepaalde locatie.quote:Op zondag 2 november 2025 09:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je ziet het in uitspelen van situaties, hij weet niet wat hij moet doen, ook de laatste 10 minuten gaat hij 2 keer dik in de fout in de omschakeling door de pass gewoon bij de tegenstander af te geven, ik zal niet zeggen dat het een slechte speler is, maar zijn handelingssnelheid is te traag, deze speler wil je gewoon niet in de opbouw hebben.
voquote:Op zondag 2 november 2025 09:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat er in de eredivisie weinig spelers zijn die een hogere handelingssnelheid hebben, dus dat slaat echt nergens op, maar voetbal is een teamsport, het gaat er ook om wat anderen in het team doen op het moment dat hij de bal heeft op een bepaalde locatie.
Van alle spelers die kan noemen met een gebrek aan handelingssnelheid, en dan met Gloukh en Moro komen.quote:Op zondag 2 november 2025 08:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kun je wel, spelers als Wijndal, Itakura, Glock en Moro ontbreekt het gewoon aan handelingssnelheid, daarom leid je ook zoveel balverlies in de opbouw omdat op moment dat ze de bal hebben nog eens gaan bedenken wat ze moeten doen. Normaal heeft Ajax een selectie met minimaal 13 volledig Ajax waardige spelers, nu ergens rond de 3/4 waarbij de rest niet eens dienbaar is, maar moet dragen, tjah als je dan ook nog denkt er de helft van je energie te moeten insteken omdat je het grote Ajax bent dan blijf je punten verliezen.
Die Perisic die er ook bij was toen PSV helemaal instortte vorig seizoen?quote:Op zondag 2 november 2025 09:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
vo
Ik zou zeggen vergelijk hem eens met Peri¨ić, je ziet in elke actie dat hij een stap voor is, daarom is hij gigantisch effectief, handelingssnelheid is niet alleen de actie aan de bal, maar vooral het moment ervoor.
Dat lijkt me ook wel, lopen echt wel wat jongens rond die van Heerenveen kunnen winnen.quote:Op zondag 2 november 2025 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die Perisic die er ook bij was toen PSV helemaal instortte vorig seizoen?
Wat ik al zei, voetbal is een teamsport, met alleen in je handen spugen kom je niet ver, ik ben er dus wel van overtuigd dat je met een goed plan een veel hoger niveau haalt met deze spelersgroep.
Een beetje trainer had ook voortgeborduurd op vorig seizoen en dan gaandeweg wat aanpassingen gedaan, John heeft alles weggeflikkerd en nu is het weer kip zonder kop voetbal.quote:Op zondag 2 november 2025 09:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel, lopen echt wel wat jongens rond die van Heerenveen kunnen winnen.
Of het met deze groep heel veel flitsende kan weet ik niet, maar in elk geval wel met betere resultaten. Ten opzichte van vorig seizoen is de selectie echt wel beter geworden, toch?
Als speciaal gezant van Slot kun je natuurlijk geen realistisch defensief voetbal gaan spelen. Je moet alles en iedereen overrompelen met Slotbal!quote:Op zondag 2 november 2025 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een beetje trainer had ook voortgeborduurd op vorig seizoen en dan gaandeweg wat aanpassingen gedaan, John heeft alles weggeflikkerd en nu is het weer kip zonder kop voetbal.
Als hij goed had opgelet bij Slot, had hij gezien dat die vorig seizoen ook heeft voortgeborduurd op het frame op z'n voorganger met daarin detail aanpassingen, dat is wat een goeie trainer doet.quote:Op zondag 2 november 2025 09:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als speciaal gezant van Slot kun je natuurlijk geen realistisch defensief voetbal gaan spelen. Je moet alles en iedereen overrompelen met Slotbal!
Dat hij ook daarover wel de bel heeft gehoord maar de klepel zoekt in zijn eigen reet, zullen we maar voor lief nemen.
Probleem is niet de handelingssnelheid, zeker Gloukh heeft dat wel.quote:Op zondag 2 november 2025 08:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zoals ik het zie is het juist Gloukh die vandaag met behulp van handelingssnelheid de 1-0 ingeleid heeft. Hij was behendig genoeg om de bal nog bij Godts te krijgen. Ik durf gerust te stellen dat Klaassen en Berghuis dat niet was gelukt.quote:Op zondag 2 november 2025 09:22 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Van alle spelers die kan noemen met een gebrek aan handelingssnelheid, en dan met Gloukh en Moro komen.
tuurlijk ga je dat halen met een plan, nu is het gewoon een stuurloze bende. Dan wordt het al snel niksquote:Op zondag 2 november 2025 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die Perisic die er ook bij was toen PSV helemaal instortte vorig seizoen?
Wat ik al zei, voetbal is een teamsport, met alleen in je handen spugen kom je niet ver, ik ben er dus wel van overtuigd dat je met een goed plan een veel hoger niveau haalt met deze spelersgroep.
Eens. Maar die gozer is nu 2x gewogen en 2x te licht bevonden voor deze functie.quote:Op zondag 2 november 2025 09:28 schreef -XOR- het volgende:
Wat dachten mensen precies dat er was opgelost met een ontslag van Heitinga? Dat heeft geen enkel nut als er al niet een een beetje een fatsoenlijk plan klaarligt.
Geen failsafe.quote:Op zondag 2 november 2025 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een beetje trainer had ook voortgeborduurd op vorig seizoen en dan gaandeweg wat aanpassingen gedaan, John heeft alles weggeflikkerd en nu is het weer kip zonder kop voetbal.
Hij had niet aangesteld moeten worden, maar je hebt echt geen enkele garantie dat de billies die hem hebben aangesteld nu een betere keuze maken. Je kunt al uittekenen dat dat dan weer een John van 't Schip gaat zijn en als die het dan iets beter doet dan Heitinga ga je ook nog krijgen dat mensen gaan roepen dat 'ie het helemaal zo slecht nog niet deed en nog een seizoen de kans moet krijgen.quote:Op zondag 2 november 2025 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eens. Maar die gozer is nu 2x gewogen en 2x te licht bevonden voor deze functie.
Het is klaar en ook voor die fake it until you make it td die we hebben.
Voortborduren op vorig jaar was vast een succes geworden ja. Krijg je dan ook alle arbitrale dwalingen van vorig jaar er gratis bij en alle wedstrijden waar het kwartje net de goede kant op viel?quote:Op zondag 2 november 2025 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nou, nee. Slot doet niet zoveel anders.quote:Op zondag 2 november 2025 10:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als hij goed had opgelet bij Slot, had hij gezien dat die vorig seizoen ook heeft voortgeborduurd op het frame op z'n voorganger met daarin detail aanpassingen, dat is wat een goeie trainer doet.
John - m'n vrouw had ook hele mooie - van 't Schipgod.quote:Op zondag 2 november 2025 11:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij had niet aangesteld moeten worden, maar je hebt echt geen enkele garantie dat de billies die hem hebben aangesteld nu een betere keuze maken. Je kunt al uittekenen dat dat dan weer een John van 't Schip gaat zijn en als die het dan iets beter doet dan Heitinga ga je ook nog krijgen dat mensen gaan roepen dat 'ie het helemaal zo slecht nog niet deed en nog een seizoen de kans moet krijgen.
Op deze manier doormodderen gaat je straks een plek onderin het linkerrijtje opleveren.quote:Op zondag 2 november 2025 19:06 schreef Red_85 het volgende:
Iedere 2 weken een plekkie lager.
De weg van John en kroes.
Helaas niet de bestequote:Op maandag 3 november 2025 09:03 schreef Houniet het volgende:
Niets gezien afgelopen weekend, wel lekker rustig in mijn hoofd. Op naar woensdag.
Wij zijn Ajax!
Jeetje nog steeds? Je zou denken dat een gegarandeerde 3 punten wedstrijd niet zo boeiend meer voor jullie is.quote:Op zondag 2 november 2025 20:17 schreef Paul het volgende:
zondag de wedstrijd van het jaar Uuuuuu 🙌🙌🙌🎶🎵😁😁🎵🙌🙌🙌
Nee gelijkspel is contractverlenging voor Sjon.quote:Op maandag 3 november 2025 18:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Een gelijkspelletje thuis tegen Galatasaray zal ook wel weer zijn ingecalculeerd door Kroes.
aldus Valentijn...quote:Op maandag 3 november 2025 17:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)duels/102100318.html
quote:Op zondag 2 november 2025 20:17 schreef Paul het volgende:
zondag de wedstrijd van het jaar Uuuuuu 🙌🙌🙌🎶🎵😁😁🎵🙌🙌🙌
Ik mag toch hopen dat puntverlies tegen Utrecht al wel genoeg is. Gek genoeg zie ik ze tegen Galatasaray misschien nog wel een punt pakkenquote:
Zal wel een afdroging worden zoals vorig jaar. Zoals Paul ook al aangeeft hier, het is de wedstrijd van het jaar.quote:Op dinsdag 4 november 2025 09:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat puntverlies tegen Utrecht al wel genoeg is. Gek genoeg zie ik ze tegen Galatasaray misschien nog wel een punt pakken
Wordt gewoon weer een verschrikkelijke week.quote:Op dinsdag 4 november 2025 09:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat puntverlies tegen Utrecht al wel genoeg is. Gek genoeg zie ik ze tegen Galatasaray misschien nog wel een punt pakken
Tegen beter weten in.quote:Op dinsdag 4 november 2025 11:18 schreef manny het volgende:
Is er een spreekwoord voor als je van mijlenver ziet aankomen dat iets mis gaat, maar het dan toch doet, tegen beter weten in; en dat het dan dus ook mis gaat.
quote:Clubman Pim van Dord (72) stapt uit bestuursraad Ajax
Uit de conceptagenda voor de Algemene Leden Vergadering van 3 december 2025 blijkt in nette bewoordingen dat Van Dord klaar is met alle politieke spelletjes binnen de club. ’De afgelopen jaren waren voor hem, primair door alle politiek bij Ajax, behoorlijk intensief. Veel liever zet Pim zich in voor het voetbal binnen Ajax. De Bestuursraad neemt Pim in ieder geval op in de pool van Ambassadeurs die de vereniging bij wedstrijden van Ajax 1, de Ajax Vrouwen, Jong Ajax en de Zaterdag 1 vertegenwoordigt’, staat te lezen.
(...)
Die verkopen hun moeder nog voor een rijksdaalder.quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:01 schreef onlogisch het volgende:
Lege stoeltjes bij Ajax-Galatasaray: duizend kaarten geblokkeerd wegens zwarthandel
'Wegens zwarthandel'![]()
![]()
@:Zipportal
@:Caland
Stukje Turk?quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Die verkopen hun moeder nog voor een rijksdaalder.
DIT ZIJN TEKSTEN, JONGONS!quote:Het is een goede ploeg. Het is voor ons een mooie kans om te laten zien dat we op dit podium meekunnen.
Niks aan gelogen, lijkt me.quote:We moeten op onze hoede zijn. Dit zijn wel de wedstrijden waarin het moet gebeuren
quote:Op dinsdag 4 november 2025 15:47 schreef Themeparktommy het volgende:
Wel goed dat we op het nippertje nog Dolberg hebben kunnen oppikken he..
quote:Op dinsdag 4 november 2025 15:47 schreef Themeparktommy het volgende:
Wel goed dat we op het nippertje nog Dolberg hebben kunnen oppikken he..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |