abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219174857
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 08:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat kun je wel, spelers als Wijndal, Itakura, Glock en Moro ontbreekt het gewoon aan handelingssnelheid, daarom leid je ook zoveel balverlies in de opbouw omdat op moment dat ze de bal hebben nog eens gaan bedenken wat ze moeten doen. Normaal heeft Ajax een selectie met minimaal 13 volledig Ajax waardige spelers, nu ergens rond de 3/4 waarbij de rest niet eens dienbaar is, maar moet dragen, tjah als je dan ook nog denkt er de helft van je energie te moeten insteken omdat je het grote Ajax bent dan blijf je punten verliezen.
Van alle spelers die kan noemen met een gebrek aan handelingssnelheid, en dan met Gloukh en Moro komen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 2 november 2025 @ 09:24:16 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219174864
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
vo
Ik zou zeggen vergelijk hem eens met Peri¨ić, je ziet in elke actie dat hij een stap voor is, daarom is hij gigantisch effectief, handelingssnelheid is niet alleen de actie aan de bal, maar vooral het moment ervoor.
Die Perisic die er ook bij was toen PSV helemaal instortte vorig seizoen?

Wat ik al zei, voetbal is een teamsport, met alleen in je handen spugen kom je niet ver, ik ben er dus wel van overtuigd dat je met een goed plan een veel hoger niveau haalt met deze spelersgroep.
  zondag 2 november 2025 @ 09:28:42 #253
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219174886
Wat dachten mensen precies dat er was opgelost met een ontslag van Heitinga? Dat heeft geen enkel nut als er al niet een een beetje een fatsoenlijk plan klaarligt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219174893
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Wat ik al zei, voetbal is een teamsport, met alleen in je handen spugen kom je niet ver, ik ben er dus wel van overtuigd dat je met een goed plan een veel hoger niveau haalt met deze spelersgroep.
Dat lijkt me ook wel, lopen echt wel wat jongens rond die van Heerenveen kunnen winnen.

Of het met deze groep heel veel flitsende kan weet ik niet, maar in elk geval wel met betere resultaten. Ten opzichte van vorig seizoen is de selectie echt wel beter geworden, toch?
  zondag 2 november 2025 @ 09:44:42 #255
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219174957
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook wel, lopen echt wel wat jongens rond die van Heerenveen kunnen winnen.

Of het met deze groep heel veel flitsende kan weet ik niet, maar in elk geval wel met betere resultaten. Ten opzichte van vorig seizoen is de selectie echt wel beter geworden, toch?
Een beetje trainer had ook voortgeborduurd op vorig seizoen en dan gaandeweg wat aanpassingen gedaan, John heeft alles weggeflikkerd en nu is het weer kip zonder kop voetbal.
pi_219174968
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
Een beetje trainer had ook voortgeborduurd op vorig seizoen en dan gaandeweg wat aanpassingen gedaan, John heeft alles weggeflikkerd en nu is het weer kip zonder kop voetbal.
Als speciaal gezant van Slot kun je natuurlijk geen realistisch defensief voetbal gaan spelen. Je moet alles en iedereen overrompelen met Slotbal!

Dat hij ook daarover wel de bel heeft gehoord maar de klepel zoekt in zijn eigen reet, zullen we maar voor lief nemen.
  zondag 2 november 2025 @ 10:01:04 #257
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219175033
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Als speciaal gezant van Slot kun je natuurlijk geen realistisch defensief voetbal gaan spelen. Je moet alles en iedereen overrompelen met Slotbal!

Dat hij ook daarover wel de bel heeft gehoord maar de klepel zoekt in zijn eigen reet, zullen we maar voor lief nemen.
Als hij goed had opgelet bij Slot, had hij gezien dat die vorig seizoen ook heeft voortgeborduurd op het frame op z'n voorganger met daarin detail aanpassingen, dat is wat een goeie trainer doet.
  zondag 2 november 2025 @ 10:14:31 #258
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219175124
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 08:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat kun je wel, spelers als Wijndal, Itakura, Glock en Moro ontbreekt het gewoon aan handelingssnelheid, daarom leid je ook zoveel balverlies in de opbouw omdat op moment dat ze de bal hebben nog eens gaan bedenken wat ze moeten doen. Normaal heeft Ajax een selectie met minimaal 13 volledig Ajax waardige spelers, nu ergens rond de 3/4 waarbij de rest niet eens dienbaar is, maar moet dragen, tjah als je dan ook nog denkt er de helft van je energie te moeten insteken omdat je het grote Ajax bent dan blijf je punten verliezen.
Probleem is niet de handelingssnelheid, zeker Gloukh heeft dat wel.

Het echte probleem is dat er geen opbouw is, balverlies komt omdat er gewoon geen optie is waar de bal heen kan. Het staat allemaal zo statisch zonder enige automatisten.

Als je kijkt naar vorig seizoen was er wel een plan, was de tactiek aangepast op het materiaal. Dat werdt ook door de supporters geaccepteerd omdat die selectie niet de fout van de trainer was, maar jaren wanbeleid.

Eerder dacht ik dat het misschien wel handig was om oud spelers in het bestuur te krijgen. Maar op dit moment hebben we een bestuur nodig die snappen dat Ajax bal ff niet kan. Weer een solide basis creëren zowel bij het eerste als bij de opleiding en dan gaan we wel verder kijken.
The name is Putler, Vladimir Putler
  zondag 2 november 2025 @ 10:17:56 #259
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_219175154
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Van alle spelers die kan noemen met een gebrek aan handelingssnelheid, en dan met Gloukh en Moro komen.
Zoals ik het zie is het juist Gloukh die vandaag met behulp van handelingssnelheid de 1-0 ingeleid heeft. Hij was behendig genoeg om de bal nog bij Godts te krijgen. Ik durf gerust te stellen dat Klaassen en Berghuis dat niet was gelukt.
pi_219175287
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

tuurlijk ga je dat halen met een plan, nu is het gewoon een stuurloze bende. Dan wordt het al snel niks
  zondag 2 november 2025 @ 10:57:46 #261
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219175404
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:28 schreef -XOR- het volgende:
Wat dachten mensen precies dat er was opgelost met een ontslag van Heitinga? Dat heeft geen enkel nut als er al niet een een beetje een fatsoenlijk plan klaarligt.
Eens. Maar die gozer is nu 2x gewogen en 2x te licht bevonden voor deze functie.

Het is klaar en ook voor die fake it until you make it td die we hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 2 november 2025 @ 10:59:24 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219175411
quote:

[..]
Geen failsafe.
Geen plan b.
Geen zekerheden in het elftal als team.
Geen vertrouwen.
1947-2016
  zondag 2 november 2025 @ 11:04:49 #263
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219175447
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Eens. Maar die gozer is nu 2x gewogen en 2x te licht bevonden voor deze functie.

Het is klaar en ook voor die fake it until you make it td die we hebben.
Hij had niet aangesteld moeten worden, maar je hebt echt geen enkele garantie dat de billies die hem hebben aangesteld nu een betere keuze maken. Je kunt al uittekenen dat dat dan weer een John van 't Schip gaat zijn en als die het dan iets beter doet dan Heitinga ga je ook nog krijgen dat mensen gaan roepen dat 'ie het helemaal zo slecht nog niet deed en nog een seizoen de kans moet krijgen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219175575
quote:

[..]
Voortborduren op vorig jaar was vast een succes geworden ja. Krijg je dan ook alle arbitrale dwalingen van vorig jaar er gratis bij en alle wedstrijden waar het kwartje net de goede kant op viel?

Of hangt hier nog steeds de collectieve desillusie dat het een goed jaar was met voetbal waar je ook andere jaren succesvol mee kan zijn?
pi_219175597
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 10:01 schreef Tarado het volgende:

[..]
Als hij goed had opgelet bij Slot, had hij gezien dat die vorig seizoen ook heeft voortgeborduurd op het frame op z'n voorganger met daarin detail aanpassingen, dat is wat een goeie trainer doet.
Nou, nee. Slot doet niet zoveel anders.
De trainer Slot is gewoon heel goed passend gescout door Liverpool in relatie tot hun vorige trainer.

Dit jaar heeft hij juist heel veel last van het feit dat hij - net als bij Feyenoord - extreem hoog op het veld voetbalt. Steeds meer teams gaan oorlog maken rond de 16 van Liverpool door de bal naar voren te rammen en het daar uit te vechten. Slot heeft daar niet direct antwoord op gehad.

Je vraagt je vooral af wat de scouting van ajax bracht bij Heitinga na de Italiaanse Dickballmeester.

Ik begreep uit dat interview met Kroes dat "Met Slot gewerkt" het belangrijkste criterium was overigens. Daar is dan ook goed over nagedacht :)
pi_219175606
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 11:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij had niet aangesteld moeten worden, maar je hebt echt geen enkele garantie dat de billies die hem hebben aangesteld nu een betere keuze maken. Je kunt al uittekenen dat dat dan weer een John van 't Schip gaat zijn en als die het dan iets beter doet dan Heitinga ga je ook nog krijgen dat mensen gaan roepen dat 'ie het helemaal zo slecht nog niet deed en nog een seizoen de kans moet krijgen.
John - m'n vrouw had ook hele mooie - van 't Schipgod.
  zondag 2 november 2025 @ 19:06:52 #267
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219178853
Iedere 2 weken een plekkie lager.

De weg van John en kroes.
1947-2016
pi_219178894
Is hij al weg?
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 2 november 2025 @ 20:17:17 #269
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_219179330
zondag de wedstrijd van het jaar Uuuuuu 🙌🙌🙌🎶🎵😁😁🎵🙌🙌🙌
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_219179332
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:15 schreef Vjenne12345 het volgende:
Is hij al weg?
Volgende week een nieuwe kans denk ik :P
pi_219179500
*Heitinga appreciation post
pi_219181597
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 19:06 schreef Red_85 het volgende:
Iedere 2 weken een plekkie lager.

De weg van John en kroes.
Op deze manier doormodderen gaat je straks een plek onderin het linkerrijtje opleveren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 3 november 2025 @ 09:03:09 #273
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_219181775
Niets gezien afgelopen weekend, wel lekker rustig in mijn hoofd :D. Op naar woensdag.
Wij zijn Ajax!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_219183156
quote:
17s.gif Op maandag 3 november 2025 09:03 schreef Houniet het volgende:
Niets gezien afgelopen weekend, wel lekker rustig in mijn hoofd :D. Op naar woensdag.
Wij zijn Ajax!
Helaas niet de beste ;(
pi_219183169
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:17 schreef Paul het volgende:
zondag de wedstrijd van het jaar Uuuuuu 🙌🙌🙌🎶🎵😁😁🎵🙌🙌🙌
Jeetje nog steeds? Je zou denken dat een gegarandeerde 3 punten wedstrijd niet zo boeiend meer voor jullie is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')