Ze is van 1960 he? Wanneer denk je dat zij studeerde?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, daarom, ben benieuwd wat jij onder boomer verstaat.
Wetende dat studeren, en vanuit de overheid gefinancierd ook nog, pas medio jaren '70 en vooral de jaren '80 meer algemeen werd.
Een inwoner van Utrecht noem je een Utrechter, geen Utrechtenaar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Jij bent een al dan niet zure Utrechtenaar die met de SP dweept. Als ik het goed onthouden heb dan
Wat betekent dat?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij is geen geschiedenisleraar. Hij is een geschiedenisenthousiasteling. Bepaalde geschiedenis dan.
Ik denk dat dat betekent dat hij zich voor geschiedenis interesseert maar geen opleiding heeft genoten om dat vak te onderwijzen en/of in dat beroep werkzaam is.quote:
Dat je een amateur bent en geen professional.quote:
Oh my sweet summer child...quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat je een smateur bent en geen professional.
Hij = @EttovanBelgie zelf he?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:25 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik denk dat dat betekent dat hij zich voor geschiedenis interesseert maar geen opleiding heeft genoten om dat vak te onderwijzen en/of in dat beroep werkzaam is.
Drie jaar bij gelogen, ben van 1957 en studeerde van 1974 tot 1981. Zowat gratis, ja.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze is van 1960 he? Wanneer denk je dat zij studeerde?
Kom nou, je verwacht toch niet dat ik alles lees? Ik pak er altijd maar gewoon een willekeurige opmerking uit en doe dan alsof ik aan een gesprek deelneem.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij = @:EttovanBelgie zelf he?
Ah, okquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Drie jaar bij gelogen, ben van 1957 en studeerde van 1974 tot 1981.
Ik zal mijn verwachtingen drastisch terugschroeven.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:28 schreef JAM het volgende:
[..]
Kom nou, je verwacht toch niet dat ik alles lees? Ik pak er altijd maar gewoon een willekeurige opmerking uit en doe dan alsof ik aan een gesprek deelneem.
Je wil vooral heel graag dat er sprake is van een amateur, en geloof me, ik weet geheel waarom... Dat weet je als je een tijdje meedraait in academia.quote:
Altijd een verstandige strategie om verdere teleurstellingen te voorkomen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zal mijn verwachtingen drastisch terugschroeven.
Iets met een waard en gasten..quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je wil vooral heel graag dat er sprake is van een amateur, en geloof me, ik weet geheel waarom... Dat weet je als je een tijdje meedraait in academia.
Klopt en toen was een appartement voor een student nog 25 gulden per week aan huur..quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, ok![]()
Maar je studeerde dus wel degelijk vanaf mid jaren '70 tot in de jaren '80
Je moet maar denken, Herodotus heeft niet eens de basisschool afgemaakt en die is toch een end gekomen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je wil vooral heel graag dat er sprake is van een amateur, en geloof me, ik weet geheel waarom... Dat weet je als je een tijdje meedraait in academia.
Ik was nog niet eens geboren toen je begon met studeren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Klopt en toen was een appartement voor een student nog 25 gulden per week aan huur..
Ik vind mijn kinderen ook nog steeds jong, de oudste is uit 1983quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik was nog niet eens geboren toen je begon met studeren.
Ik voel me ineens weer JONG
Ik ben wel 'iets' ouderquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik vind mijn kinderen ook nog steeds jong, de oudste is uit 1983
Maakt niet uit, ongeveer dezelfde generatie vermoed ik, zelfde problemen ook, in mijn tijd (tja) koos je nog als vrouw voor een baan als werkende moeder uit eigen keuze, zogenaamd feministisch, nu is het een moeten.quote:
Er is vrij veel veranderd inderdaad.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ongeveer dezelfde generatie vermoed ik, zelfde problemen ook, in mijn tijd (tja) koos je nog als vrouw voor een baan als werkende moeder uit eigen keuze, zogenaamd feministisch, nu is het een moeten.
Heb wel 40 jaar gewerkt en dus eigen pensioen opgebouwd naast de AOW, dat ging allemaal automatisch toen nog. Ben ik dan een profiteur als boomer?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is vrij veel veranderd inderdaad.
Ik noem boomers geen profiteurs hoor, no worriesquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Heb wel 40 jaar gewerkt en dus eigen pensioen opgebouwd naast de AOW, dat ging allemaal automatisch toen nog. Ben ik dan een profiteur als boomer?
Op vrijdag 24 oktober 2025 01:44 schreef Firuze60 het volgende:Nee, snap ik, maar ik lifte wel mee in de hoogconjunctuur van de jaren '90, kon je nog een aflossingsvrije tophypotheek krijgen van 110 procent van de waarde van je huis op dat moment.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik noem boomers geen profiteurs hoor, no worries
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |