quote:
Op vrijdag 24 oktober 2025 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:Ondanks dat ik absoluut geen GL/PvdA stemmer ben, vond ik Timmermans eerlijk gezegd erg sterk overkomen in zijn argumenten en ook de vragen vanuit het publiek. Hij komt op mij het meest menselijk over.
Yesilgoz is echt nep, daar prik je zo doorheen. Wilders was af en toe erg sterk, maar weer erg veel aan het schreeuwen wat mij betreft en Bontenbal werd een beetje ondergesneeuwd had ik het idee.
Wat is jouw voorkeur? CDA?
Het valt mij op dat de media hem (Timmermans) proberen te pakken op kleinigheden. Dat van "vijf minuten fietsen". Nou dat blijkt iets verder te zijn (maar: dichterbij dan de afstand AZC-Budel tot Budel).
Mensen doen zo vaak lukraak van deze opmerkingen en zijn verre van precies in tijd en afstand schatten. Ik denk niet dat Timmermans daar kwaad in de zin had. 2.6 kilometer is nog steeds op loopafstand.
Het gescherm met de Spaanse cijfers (die niet bestaan) is kwalijker, maar ook daar geldt uiteindelijk dat Spanje procentueel veel meer mensen uit zet dan Nederland, drie keer zoveel. Je kunt alleen niet hard maken dat het door het verdrag met Marokko komt.
Nieuwsuur maakt zulke artikelen niet van de vele leugens van Yesilgöz of "betrouwbare" Eerdmans, alleen bij Timmermans zo een factcheck en twee factcheck artikelen op de voorpagina.
Het is nogal smerig van AD en Nieuwsuur.
Aangezien het geflirt met JA21 (inhoudelijk een bijna-kopie van FvD, zie Kieskompas) mij totaal niet bevalt wordt het GroenLinks-PvdA, een stem op Westerveld. Anders was het dit keer D66 of CDA geweest.
https://twitter.com/ChrisAalberts/status/1981294978312659284#mAchja, de top tien van de lijst heeft 50+ verschillende partijen versleten...