abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219090755
Het Debat van Nederland - 23 Oktober 20:30 op SBS6

Wilfred Genee presenteert 'Het Debat van Nederland'. De lijsttrekkers van de grootste partijen gaan met elkaar debatteren en beantwoorden vragen van betrokken Nederlanders.

Aanwezig zijn de lijsttrekkers van de 4 grootste partijen in de peilingen. De VVD had net geluk met het peilmoment!
- Dilan Yesilgoz (VVD)
- Henri Bontenbal (CDA)
- Frans Timmermans (GL-PvdA)
- Geert Wilders (PVV)

23 Oktober 20:30 op SBS6

Online: https://www.kijk.nl/progr(...)ederland/payBDFIKwbe

donderdag 23 oktober 2025 @ 22:20:07 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219090787
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:02 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Zodra Wilders stopt implodeert de PVV. Dan wordt het interessant op rechts.
Dan heb je de kans dat de uil van Minerva weer om de hoek komt kijken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:20:26 #3
500941 Fokfluencer
Jij, ik, wij, SP!
pi_219090794
Die huisjesmelker was wel echt de meest trieste vragensteller van de avond.
  donderdag 23 oktober 2025 @ 22:48:59 #4
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219091274
Henri de geit
  donderdag 23 oktober 2025 @ 23:37:56 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219091639
twitter

Grote vriendin Cindy
pi_219092140
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:10 schreef Nexum het volgende:
Yesilgöz
In tegenstelling tot velen vind ik Yesilgöz juist best goed overkomen. Ik waardeer ook dat ze duidelijk uitspreekt afstand te nemen van links. Wilders sluit ze volgens mij vooral uit omdat de PVV simpelweg te weinig capabele mensen in de partij heeft. Als dat anders was, denk ik dat de VVD best weer met Wilders zou willen samenwerken.
pi_219092731
Ondanks dat ik absoluut geen GL/PvdA stemmer ben, vond ik Timmermans eerlijk gezegd erg sterk overkomen in zijn argumenten en ook de vragen vanuit het publiek. Hij komt op mij het meest menselijk over.

Yesilgoz is echt nep, daar prik je zo doorheen. Wilders was af en toe erg sterk, maar weer erg veel aan het schreeuwen wat mij betreft en Bontenbal werd een beetje ondergesneeuwd had ik het idee.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219093771
Deskundigen halen uit naar SBS6-debatleider Wilfred Genee: ‘Stond er als een joker bij’

Ik vond Genee eigenlijk wel prima, breng er een beetje schwung in, maakt het ze lastig om de vooraf ingestudeerde riedeltjes af te gaan en die toeter werkte verrassend goed.

2 miljoen kijkers overigens, dat is een stuk meer dan de miljoen bij de eerste 2 debatten.

[ Bericht 9% gewijzigd door Wienerschnitzels op 24-10-2025 12:33:14 ]
pi_219093880
twitter
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:36:45 #10
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219093907
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Ondanks dat ik absoluut geen GL/PvdA stemmer ben, vond ik Timmermans eerlijk gezegd erg sterk overkomen in zijn argumenten en ook de vragen vanuit het publiek. Hij komt op mij het meest menselijk over.

Yesilgoz is echt nep, daar prik je zo doorheen. Wilders was af en toe erg sterk, maar weer erg veel aan het schreeuwen wat mij betreft en Bontenbal werd een beetje ondergesneeuwd had ik het idee.
Wat is jouw voorkeur? CDA?

Het valt mij op dat de media hem (Timmermans) proberen te pakken op kleinigheden. Dat van "vijf minuten fietsen". Nou dat blijkt iets verder te zijn (maar: dichterbij dan de afstand AZC-Budel tot Budel).

Mensen doen zo vaak lukraak van deze opmerkingen en zijn verre van precies in tijd en afstand schatten. Ik denk niet dat Timmermans daar kwaad in de zin had. 2.6 kilometer is nog steeds op loopafstand.

Het gescherm met de Spaanse cijfers (die niet bestaan) is kwalijker, maar ook daar geldt uiteindelijk dat Spanje procentueel veel meer mensen uit zet dan Nederland, drie keer zoveel. Je kunt alleen niet hard maken dat het door het verdrag met Marokko komt.

Nieuwsuur maakt zulke artikelen niet van de vele leugens van Yesilgöz of "betrouwbare" Eerdmans, alleen bij Timmermans zo een factcheck en twee factcheck artikelen op de voorpagina.

Het is nogal smerig van AD en Nieuwsuur.

Aangezien het geflirt met JA21 (inhoudelijk een bijna-kopie van FvD, zie Kieskompas) mij totaal niet bevalt wordt het GroenLinks-PvdA, een stem op Westerveld. Anders was het dit keer D66 of CDA geweest.

https://twitter.com/ChrisAalberts/status/1981294978312659284#m

Achja, de top tien van de lijst heeft 50+ verschillende partijen versleten...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219094099
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:36 schreef Klopkoek het volgende:
Wat is jouw voorkeur? CDA?
Nee, geen CDA maar wel centrum/rechts denk ik. Ben er nog niet uit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:12:55 #12
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219094421
Genee op X goed kapoetgeshloopt. MOOI
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:20:16 #13
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219094451
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 14:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Genee op X goed kapoetgeshloopt. MOOI
Als zowel links als rechts boos op hem zijn dan is dat eerder een teken dat hij het niet zo heel slecht heeft gedaan :P

Frits Wester bijvoorbeeld wordt vooral gewantrouwd door links.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:28:33 #14
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219094501
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee, geen CDA maar wel centrum/rechts denk ik. Ben er nog niet uit.
Ik had jou al in geschat als centrum of centrum-rechts. Daarom vroeg ik het ook :)

Naar mijn observatie is het CDA nog de enige overgebleven centrum-rechtse partij. Met een rem op klimaat, asielmigratie, PFAS verboden, geen antidiscriminatie beleid en zo verder.

Of men moet D66 en CU daar ook toe rekenen - in de EU zitten zij immers in centrum-rechtse fracties en bij rechtse partijen aangesloten.

De huidige VVD en JA21 horen daar niet bij (met hun Singapore, Milei en Trump bewondering; hun verkiezingsprogramma's). Nog even los van hoe de VVD in grijpt in de bijstand, miljarden weg haalt bij gehandicaptenzorg, ontwikkelingshulp helemaal stop zet; het is een heel autoritair programma geworden, dat de macht - van mediamacht tot de wet open overheid - verder wil concentreren bij een kleine elite.

Maar ieders gedachten zijn vrij... hopelijk blijft dat zo. Dat is de angst.

In Nederland gaan politieke veranderingen altijd minder schoksgewijs en gradueler dan in de VS. Is de laatste twee eeuwen altijd zo geweest.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219097887
Wat een walgelijke vent die Genee.

Verder een goed debat ( behalve Genee die mij mateloos irriteerde)

Frans Timmermans was erg sterk, en Geert wilders ook, en ik vond Henry bontebal ook wel oké.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:37:51 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219098467

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')