Ik zie op de PVV en JA21 na niet zoveel verschil, de rest zit allemaal in die marge van 2 zetels voor grote partijen en 1 zetel voor kleine. Laat wel weer zien dat de PVV zich moeilijk lijkt te peilen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
Stroken niet echt met elkaar dus zit best wel wat marge in lijkt het
PVV 29 - 23quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik zie op de PVV en JA21 na niet zoveel verschil
Ik ook. PVV-stemmers worden altijd onderpeild in dit soort raadplegingenquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Desondanks heb ik het idee dat de PVV meer dan 30 zetels gaat scoren morgen.
Hier ook dat vermoeden, hoe lager de PVV in de peiling staat hoe meer PVV-stemmers naar het stembureau gaan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik ook. PVV-stemmers worden altijd onderpeild in dit soort raadplegingen
Tja, als je dan twijfelt tussen CDA en D66, wat moet dan de doorslag geven...? Zaken als homorechten en abortus?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Daarnaast verschillen de verkiezingsprogramma’s op de belangrijkste thema’s ook weer niet enorm. Dan doel ik op asiel, klimaat, woningbouw, NAVO, zorg.
Hebben al die Pim Fortuyn adepten toch nog hun zin.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
T zou wel ironisch zijn dat de homo-opmerking van Bontebal 'm nekt en we daardoor een homoseksuele premier krijgen
Hij lijkt inderdaad het momentum te hebben en hij is gematigder dan Wilders en Timmermans, en kan dus bijvoorbeeld nog mensen van het CDA of VVD over de streep trekken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:43 schreef TheVulture het volgende:
Crosspost: Ik denk dat D66 morgen de winnaar wordt, aangezien sommige rechtse stemmers nu nog wel voor Jetten zullen gaan om Timmermans uit het torentje te houden en Jetten voor links niet de rode lap op de stier is die de VVD en PVV wel zijn
quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
T zou wel ironisch zijn dat de homo-opmerking van Bontebal 'm nekt en we daardoor een homoseksuele premier krijgen
Als ik commentaar van mensen hoor van EenVandaag debat vonden best wat mensen beide Wilders en Timmermans kinderachtig bezig.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:51 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij lijkt inderdaad het momentum te hebben en hij is gematigder dan Wilders en Timmermans, en kan dus bijvoorbeeld nog mensen van het CDA of VVD over de streep trekken.
Mwa vind ik niet, je vertegenwoordigt gewoon het aantal stemmen dat je haalt. Maakt niet uit welke beweging is gemaakt vind ik.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:56 schreef Zorro het volgende:
Als dir drie gelijk eindigen verdient D66 het wat mij betreft.
Een partij die veel zetels wint heeft in mijn ogen meer te vertellen dan partijen die veel verliezen, ook al komen ze op hetzelfde uit.
(En meer is gewoon meer he. Veel verliezen maar 24 zetels halen heeft meer te betekenen dan veel winnen en 23 halen. Wellicht ten overvloede maar voor je het weet gaan mensen roepen dat ik winst balangrijker vind dan aantal. Nee, maar wel als ze gelijk staan)
Met name Wilders vond ik niet scherp overkomen hoor, met name ook door die misplaatste opmerking over honger in Afrika en zijn lachje daarna.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik commentaar van mensen hoor van EenVandaag debat vonden best wat mensen beide Wilders en Timmermans kinderachtig bezig.
Nog steeds redelijk veel zwevers, kan morgen nog echt gesmeten worden met zetels t.o.v. de peilingenquote:Een derde zweeft nog
De VVD blijft stabiel op 16 zetels. Wel maakt Dilan Yeşilgöz, na een moeizame start van de campagne, volgens kiezers een betere indruk in de debatten. Waar vorige week nog maar 8 procent Yeşilgöz sterk vond overkomen in debatten, is dat nu 21 procent.
Een dag voor de verkiezingen zweeft 35 procent nog. Zij willen (waarschijnlijk) wel stemmen, maar zijn nog niet zeker waarop. Dat zijn er een stuk minder dan een week geleden, toen bijna de helft (47 procent) nog geen keuze had gemaakt. Zwevende kiezers overwegen nu vooral CDA, VVD, JA21 en D66.
Ooooohhhh wat spannend! Dat debat van straks is wel belangrijk!quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
PVV 29 - 23
GL/PvdA 25 - 23
D66 24 - 23
JA21 8 - 11
BBB 3 - 5
1 a 2 zetels verschil zou je nog in foutmarge kunnen plaatsen maar het verschil van PVV en JA21 is inderdaad opvallend.
Jetten heeft alles voor 100% te danken aan dat eerst debat waar hij mocht komen omdat Wilders niet kwam. Daardoor is ie in beeld geraakt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:02 schreef TheVulture het volgende:
Als de slotpeiling 2023 waarbij de PVV een soortgelijke winstcurve had een graadmeter is dan gaat D66 wellicht morgen zelfs richting de 30. PvdA is al maanden stabiel en het lijkt me niet dat die nog heel nieuwe bronnen kunnen aanboren, het potentieel van D66 daarentegen is veel groter.
Hoe het ook afloopt, Jetten heeft wel een droomcampagne gedraaid.
Ook wel de 'gordijnbonus' genoemd. Mensen die zeggen op een andere partij te stemmen maar achter het gordijn van het stemhokje (die er tegenwoordig niet meer is) toch stiekem PVV aankruisen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik ook. PVV-stemmers worden altijd onderpeild in dit soort raadplegingen
Kutgeertquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
Jetten heeft alles voor 100% te danken aan dat eerst debat waar hij mocht komen omdat Wilders niet kwam. Daardoor is ie in beeld geraakt.
Met het verschil dat een stem op de PVV dit keer wel echt een verloren stem is. Dus ik denk dat je dan nog eerder een dikke stijging zal zien bij de VVD of JA21 wellicht. Als die zwevers inderdaad twijfelen tussen CDA/VVD/D66 en JA21 lijkt me dat slecht nieuwe voor Timmermans en zal Jetten wel doorstomen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:05 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ook wel de 'gordijnbonus' genoemd. Mensen die zeggen op een andere partij te stemmen maar achter het gordijn van het stemhokje (die er tegenwoordig niet meer is) toch PVV aankruisen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |