Altijd jammer dat ze dan niet vergelijken met 2023:quote:
Ik hoorde gisteren bij Pauw&De Wit dat Ipsos morgen met een nieuwe peiling komt, weet niet of één van de anderen dan vandaag nog wat lanceert.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 10:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Vandaag weer een nieuwe landelijke peiling?
De peilingen van de komende dagen worden wel interessant omdat hier goed de effecten van de verkiezingsdebatten zichtbaar worden. Dat kan voor een verschuiving zorgen (als partijen het significant goed of slecht hebben gedaan in de debatten).quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 10:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren bij Pauw&De Wit dat Ipsos morgen met een nieuwe peiling komt, weet niet of één van de anderen dan vandaag nog wat lanceert.
Waarom zouden die er komen? Ik vind het wel boeiend dat er deze verkiezingen meer dan ooit lijkt te worden gekeken naar het (verre) verleden. 'Toen ging het zo en zo', ja, maar dat is geen garantie. Net zoals men elk jaar zoekt naar een 'game-changer' sinds dat debat tussen Rutte en Roemer. Het is een absoluut raadsel (hoewel, zeker te verklaren maar de massa is blijkbaar niet goed wijs) waarom de PVV zo hoog/de grootste blijft, maar verder zijn alle trends zoals die al spelen sinds (of zelfs voor) de val van het kabinet precies blijven doen wat ze deden. NSC verdeelt zijn zetels over de brave bestuurspartijen waarbij de VVD gaat betalen voor een slechte campagne na slecht beleid, waar CDA het meest van profiteert.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 10:59 schreef DJKoster het volgende:
Vanavond de Hond? Maar dat weet ik ook niet zeker.
Ben in elk geval benieuwd of er nog zware verschuivingen komen.
Ja vanavond bij Kockelman.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 10:59 schreef DJKoster het volgende:
Vanavond de Hond? Maar dat weet ik ook niet zeker.
Ben in elk geval benieuwd of er nog zware verschuivingen komen.
Ik denk dat de meesten puur kijken op wat hij denkt hoeveel per partij het zal zijnquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 20:46 schreef Klopkoek het volgende:
De Hond is een meervoudig charlatan en een manipulator.
Hij gaat het een bepaalde kant op duwen. Net als in Oostenrijk, de VS...
Als het gaat resulteren in een “tweestrijd” tussen de PVV en GroenLinks - PvdA vind ik dat in dit geval niet erg hoor.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 20:46 schreef Klopkoek het volgende:
De Hond is een meervoudig charlatan en een manipulator.
Hij gaat het een bepaalde kant op duwen. Net als in Oostenrijk, de VS...
Hmm, grote verschuivingen nu ineens zou ik wel opmerkelijk vinden.quote:
Hij moet PVV even een boost geven.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 21:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hmm, grote verschuivingen nu ineens zou ik wel opmerkelijk vinden.
Zou voor hem wel extra aandacht zijn als PVV veel gegroeid zou zijn of PvdA-GL of CDA ineens de grootste is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 21:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hmm, grote verschuivingen nu ineens zou ik wel opmerkelijk vinden.
Maar doe je dat door ze te onderschatten of overschatten?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 21:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hij moet PVV even een boost geven.
Het zal wel weer een Wilders-feestje worden die alles op rechts opvreet... of de wederopstanding van de VVD omdat mensen de PVV verlatenquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 21:37 schreef Jojoke het volgende:
Ik verwacht eerder dat D66 het beter doet dan verwacht, ten koste van GL-PvdA.
Als dat zo is:quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 21:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als het gaat resulteren in een “tweestrijd” tussen de PVV en GroenLinks - PvdA vind ik dat in dit geval niet erg hoor.
Mooie kans dat dat uiteindelijk resulteert in Premier Timmermans in een GroenLinks - PvdA / CDA / D66 kabinet. Aangevuld met nog een partij.
Overschatten. Het zijn low information voters met een sterke neiging om weg te blijven. Gevoelig voor bandwagoneffect.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 21:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar doe je dat door ze te onderschatten of overschatten?
Als ie nu al op +5 wordt gepeild zijn we inderdaad gedoemd, want dat zal er qua effect nog niet in zittenquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:01 schreef Nattekat het volgende:
We zijn echt gedoemd als Geert na dat floptreden op +5 staat
De Hond publiceert altijd zijn resultaten heel snel na de peiling zelf. Zou goed van vandaag kunnen zijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als ie nu al op +5 wordt gepeild zijn we inderdaad gedoemd, want dat zal er qua effect nog niet in zitten
Hij heeft vandaag de uitvraag gedaan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De Hond publiceert altijd zijn resultaten heel snel na de peiling zelf. Zou goed van vandaag kunnen zijn.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:38 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens Maurice de Hond is het SBS debat wederom een “game changer” geweest….
Ik vraag me vooral af, hoe dan?
Zoveel opzienbarends is er niet gebeurd toch?
Hoeft ook niet toch?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:38 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens Maurice de Hond is het SBS debat wederom een “game changer” geweest….
Ik vraag me vooral af, hoe dan?
Zoveel opzienbarends is er niet gebeurd toch?
JA21 ook - 2quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:42 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
VVD +4
PVV +1
CDA -2
JA21 -1
Ten opzichte van de vorige peiling
Had dan maar die +5 aan PVV gedaanquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:42 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
VVD +4
PVV +1
CDA -2
JA21 -1
Minder Eerdmans is altijd goed.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Had dan maar die +5 aan PVV gedaan![]()
Lekker man!quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:42 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
VVD +4
PVV +1
CDA -2
JA21 -2
FvD op zes. WTFquote:
Het is natuurlijk wel Maurice de Hond... en Yesilgoz blijft chronisch onsympathiekquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 22:56 schreef Tomatenboer het volgende:
De ervaring leert inmiddels dat dergelijke “game changers” in de laatste week voor de verkiezingen vaak een zichzelf versterkend effect hebben.
Ik zie VVD wellicht nog wel doorstijgen naar de 2e partij van het land (pakweg 25 tot 30 zetels).
Vrees dat ze dan toch weer in het huwelijksbootje stappen met Wilders in dat geval.
Puinruimen na Lillian, kost wat tijd.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
De SP is ook.nog maar een marginaal partijtje geworden hè.
Doet Jimmy niet goed.
Het is een extreem-rechts land. Dat langzaam Amerika zal volgen. Het zal minder schoksgewijs gaan maar gebeurt wel.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:24 schreef PieterDeRijcke het volgende:
GL-PvdA 24 zetels. En dan hebben ze bijna heel links opgegeten.
Nederland is gewoon geen links land.
Nederland is een extreem rechts land?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is een extreem-rechts land. Dat langzaam Amerika zal volgen. Het zal minder schoksgewijs gaan maar gebeurt wel.
Gedresseerd en dom gehouden door kwaadaardige elites zoals John de Mol, Van Thillo en de Fentener van Vlissingers. Elke dag wordt buitenlanderhaat en angsten erin gepompt. Alle media zijn rechts, tot de Volkskrant aan toe.
https://mediabiasfactcheck.com/de-volkskrant/
Veel frustratie in deze postquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is een extreem-rechts land. Dat langzaam Amerika zal volgen. Het zal minder schoksgewijs gaan maar gebeurt wel.
Gedresseerd en dom gehouden door kwaadaardige elites zoals John de Mol, Van Thillo en de Fentener van Vlissingers. Elke dag wordt buitenlanderhaat en angsten erin gepompt. Alle media zijn rechts, tot de Volkskrant aan toe.
https://mediabiasfactcheck.com/de-volkskrant/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |