Een ruime woning met iig een extra slaapkamer voor de kinderoppas.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 08:27 schreef hondonspain het volgende:
Is er al bekend wat hij precies aan woonruimte wil en waar?
Landen zoals Iran zeker niet, maar landen zoals Kazachstan en Oezbekistan kan dat prima. Er is in elk geval totaal geen reden om die mensen vervolgens maar naar Westerse landen te halen, helaas is dit wel op grote schaal gebeurd en dat heeft een effect gehad op de demografie en cultuur in Westerse landen zoals Nederland.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoef ik ook niet te hebben, ik beoordeel de asielaanvragen niet.
En als je een beetje kennis hebt van de islam dan weet je waarom niet elke moslim een veilig heenkomen hoeft te kunnen vinden in andere islamitische landen.
Tja, dat is het risico van richting een land komen met een groot tekort aan woningen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Moet wel zeggen, Marknesse... ik zou er ook nog niet dood gevonden willen worden.
Dit willen sommigen pertinent niet hebben en je begint je steeds meer af te vragen waarom.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 06:27 schreef Lyrebird het volgende:
Opvang in de regio. Niet hier naar toe komen.
En zo zijn er tientallen andere plaatsen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Moet wel zeggen, Marknesse... ik zou er ook nog niet dood gevonden willen worden.
Vermoed dat Marknesse beter is dan waar hij vandaan komtquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 09:16 schreef quo_ het volgende:
[..]
En zo zijn er tientallen andere plaatsen.
Met de spreidingswet doen we ze allemaal aan, over de rug van asielzoekers die daar niet om gevraagd hebben.
quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuk rookgordijn, maar je weet je bewering niet hard te maken.
En dat kun je niet verhullen.
Waarom zou ik voorgaande bewering hard moeten maken? Het is gewoon een oproep aan de Nederlandse rechtse partijen om de buitenlandse rechtse partijen aan te gaan spreken op hun laakbaar gedrag waardoor mensen vluchten naar Westerse landen.quote:Als de Nederlandse rechtse partijen hun buitenlandse broederpartijen krachtig zouden aanspreken op hun laakbaar gedrag waardoor mensen naar het westen vluchten, misschien dat de buitenlandse broederpartijen dan stoppen met het verjagen van mensen.
Onder Rutte I-IV is de GGZ nogal gesloopt. Blijkbaar heeft deze man hulp nodig en moet hij op een wachtlijst voor begeleid wonen. Thans, dat zou een deskundige moeten uitwijzen of hij er recht op heeft.quote:Op maandag 20 oktober 2025 14:11 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar eh... Weet je wel hoeveel eenzame mensen er zijn? Met eventueel mentale problemen? Nederlanders?
Kunnen we hun ook elders onderbrengen waar ze goed omringd zijn?
Uit het artikel neem ik op dat hij intensieve begeleiding nodig heeft, dus ik neem aan in een zorginstelling?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 08:27 schreef hondonspain het volgende:
Is er al bekend wat hij precies aan woonruimte wil en waar?
Dus een homo uit Afghanistan die kan best vluchten naar Oezbekistan...quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 09:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Landen zoals Iran zeker niet, maar landen zoals Kazachstan en Oezbekistan kan dat prima. Er is in elk geval totaal geen reden om die mensen vervolgens maar naar Westerse landen te halen, helaas is dit wel op grote schaal gebeurd en dat heeft een effect gehad op de demografie en cultuur in Westerse landen zoals Nederland.
Hoeft niet, maar dan is die bewering dus van tafel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 11:04 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
Waarom zou ik voorgaande bewering hard moeten maken?
Grappig, iedereen hier ziet me als extreemlinks...quote:Het is gewoon een oproep aan de Nederlandse rechtse partijen om de buitenlandse rechtse partijen aan te gaan spreken op hun laakbaar gedrag waardoor mensen vluchten naar Westerse landen.
Of kun jij dat niet begrijpen met je rechtse hersenen?
Op basis van je vragen reken ik je tot radicaal rechts.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 13:07 schreef Wantie het volgende:
Grappig, iedereen hier ziet me als extreemlinks...
Dat komt omdat je geen onderbouwing hebt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 13:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Op basis van je vragen reken ik je tot radicaal rechts.
Nee, de GGZ is niet gesloopt. Daarnaast heeft deze man nooit aangegeven hulp nodig te hebben.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Onder Rutte I-IV is de GGZ nogal gesloopt. Blijkbaar heeft deze man hulp nodig en moet hij op een wachtlijst voor begeleid wonen. Thans, dat zou een deskundige moeten uitwijzen of hij er recht op heeft.
Oplossing: laat 'm dat huis delen met een andere Afghaanse asielzoeker.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 06:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Deze man heeft het netjes aangegeven. Dan ga je het niet negeren en straks shande roepen. Hij is nog niet klaar om alleen te wonen.
Een oproep om eens te gaan praten met de buitenlandse partijen van eenzelfde politieke signatuur, die voor problemen zorgen hier in ons land, heeft toch geen onderbouwing nodig?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 13:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat komt omdat je geen onderbouwing hebt.
Ik snap de gedachte wel... het lijkt raar dat mensen helemaal van 6000 km ver hierheen komen. Maar in werkelijkheid blijft het overgrote deel van alle vluchtelingen gewoon al in de buurlanden. Meer dan 80% zit in ontwikkelingslanden. Afghanen zitten vooral in Pakistan en Iran (samen miljoenen mensen) en vaak in kampen zonder rechten, werk of toekomst. Een kleine minderheid waagt de gevaarlijke lange reis naar Europa.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bent niet de enige. Dit blijft de grote vraag.
[..]
Natuurlijk is dit velen in rechts en conservatieve contreien een doorn in het oog.
Die mensen zouden hier als eerste nooit moeten komen. Waarom moet iemand uit Afghanistan (een land op bijna 6000km afstand) naar Nederland toe om hier te gaan wonen? Dit is bespottelijk. En dan krijgt zo iemand ook nog eens voorrang op Nederlanders die hier al acht of tien jaar staan ingeschreven. Dat is een totaal failliet systeem.
Iemand uit Afghanistan heeft hier helemaal niets te zoeken en zou in geval van oorlog in een buurland tijdelijk opvang moeten krijgen en asielzoekers zouden nooit voorrang op een huis moeten krijgen. Zulke mensen sluiten maar netjes aan in de rij, als men naar Nederland wil: aanmelden in het buitenland, huis afwachten in het buitenland.
In Nederland zou de eerste verantwoordelijk van de overheid moeten zijn het zorgen voor Nederlanders, niet als een soort opvanghuis dienen voor de rest van de wereld, waarbij zij ten koste van Nederlanders allerlei privileges krijgen.
Prima, nu nog allemaal in de regio blijven. Als de meerderheid het kan kunnen zij het ook. Wij betalen ons hier blauw aan de EU en de NAVO die de vrede zeggen te hebben bewerkstelligd en te bewaken, de katholieken en de protestanten, de Friezen en Hollanders vechten ook niet meer met elkaar. Dus hebben wij hier geen vluchtelingen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik snap de gedachte wel... het lijkt raar dat mensen helemaal van 6000 km ver hierheen komen. Maar in werkelijkheid blijft het overgrote deel van alle vluchtelingen gewoon al in de buurlanden. Meer dan 80% zit in ontwikkelingslanden. Afghanen zitten vooral in Pakistan en Iran (samen miljoenen mensen) en vaak in kampen zonder rechten, werk of toekomst. Een kleine minderheid waagt de gevaarlijke lange reis naar Europa.
Dus ja, het klinkt logisch om ‘in de regio te blijven’, maar dat is precies wat de meesten al doen. Het is niet zo dat westerse landen het grootste deel opnemen (het is dus vaak het omgekeerde).
De echte vluchtelingen leiden onder alle vluchtelingen die om andere redenen komen vaak gewoon economisch wat logisch is gezien waar ze vandaan komen maar het zijn er gewoon teveel gewordenquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik snap de gedachte wel... het lijkt raar dat mensen helemaal van 6000 km ver hierheen komen. Maar in werkelijkheid blijft het overgrote deel van alle vluchtelingen gewoon al in de buurlanden. Meer dan 80% zit in ontwikkelingslanden. Afghanen zitten vooral in Pakistan en Iran (samen miljoenen mensen) en vaak in kampen zonder rechten, werk of toekomst. Een kleine minderheid waagt de gevaarlijke lange reis naar Europa.
Dus ja, het klinkt logisch om ‘in de regio te blijven’, maar dat is precies wat de meesten al doen. Het is niet zo dat westerse landen het grootste deel opnemen (het is dus vaak het omgekeerde).
Landen zoals Kazachstan zijn over het algemeen relatief normaal als het gaat over religie, zeker mbt norm in veel Islamitische landen. Bovendien beantwoord dit de vraag nog niet waarom wij als Westen die mensen moeten opvangenquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 12:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus een homo uit Afghanistan die kan best vluchten naar Oezbekistan...
Of een moslim die tot een bepaalde minderheid behoort qua geloofsovertuiging en in soennitische landen vervolgd wordt.
Die kan ook best naar een land met dezelfde cultuur...
En zie zijn er nog wel voorbeelden van waarom iemand die vlucht niet veilig hoeft te zijn in buurlanden.
Irrelevant, er zou er eigenlijk geen een naar Europa moeten komen. Zelfs al komt in absolute aantallen maar een kleiner deel, is dat al genoeg geweest om de demografieėn in het Westen volledig te veranderen en de samenleving onveilig te maken. Om nog maar te zwijgen over de extra druk die het geeft op de sociale voorzieningen en woningmarkt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat bepaalt het IND, die heeft dit individu een verblijfsvergunning gegeven.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Landen zoals Kazachstan zijn over het algemeen relatief normaal als het gaat over religie, zeker mbt norm in veel Islamitische landen. Bovendien beantwoord dit de vraag nog niet waarom wij als Westen die mensen moeten opvangen
Wat voor problemen heeft deze Afghaanse vluchteling veroorzaakt, en welke politieke signatuur wil je daar aan hangen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 15:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Een oproep om eens te gaan praten met de buitenlandse partijen van eenzelfde politieke signatuur, die voor problemen zorgen hier in ons land, heeft toch geen onderbouwing nodig?
Hij weigert die woning omdat hij niet alleen kan wonen, klinkt mij als iemand die professionele hulp nodig heeft.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 14:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, de GGZ is niet gesloopt. Daarnaast heeft deze man nooit aangegeven hulp nodig te hebben.
0 uit 2 dus.
Dat zegt hij nu ja maar er is nul bewijs voor.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 17:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij weigert die woning omdat hij niet alleen kan wonen, klinkt mij als iemand die professionele hulp nodig heeft.
Nou, dan moet er een psycholoog bij.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 17:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zegt hij nu ja maar er is nul bewijs voor.
Kortom, je hebt geen enkel argument meer.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Op basis van je vragen reken ik je tot radicaal rechts.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |