abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219581416
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 19:07 schreef qltel het volgende:
Het klinkt eigenlijk helemaal niet slecht, dus zo te zien komt er een happy end aan dit verhaal! _O_
Nouja, vanaf 2 september is het een en al kut geweest natuurlijk en ik ben een flink stuk zichtveld gewoon kwijt plus ik zit nog maanden in onzekerheid over wat er qua scherpte overblijft.

Maargoed, als het vanaf hier niet meer erger wordt dan kan ik daar prima mee leven. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  donderdag 25 december 2025 @ 12:41:12 #152
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_219588063
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 22:51 schreef vosss het volgende:

[..]
Nouja, vanaf 2 september is het een en al kut geweest natuurlijk en ik ben een flink stuk zichtveld gewoon kwijt plus ik zit nog maanden in onzekerheid over wat er qua scherpte overblijft.

Maargoed, als het vanaf hier niet meer erger wordt dan kan ik daar prima mee leven. :)
Mega update zeg dat! Lang proces ook!.
Wel fijn dat je oog nog wel werkt zeg maar :') hopelijk is die 50% een te lage inschatting van de arts en wordt het nog iets beter voor je. Aanpassen duurt natuurlijk ook lang maar zal ook beter gaan in de toekomst.
Maar het klinkt wel positiever dan even geleden _O_
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_219588244
quote:
11s.gif Op donderdag 25 december 2025 12:41 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Mega update zeg dat! Lang proces ook!.
Wel fijn dat je oog nog wel werkt zeg maar :') hopelijk is die 50% een te lage inschatting van de arts en wordt het nog iets beter voor je. Aanpassen duurt natuurlijk ook lang maar zal ook beter gaan in de toekomst.
Maar het klinkt wel positiever dan even geleden _O_
Zeker. Nu kwestie van rustig uitzitten denk ik vooral.
vosss is de naam,
pi_220590986
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 19:07 schreef qltel het volgende:
Het klinkt eigenlijk helemaal niet slecht, dus zo te zien komt er een happy end aan dit verhaal! _O_
Dat valt te bezien. -O-

Update dus.

Controle in december was best ok. Oogarts was tevreden. Er was langzaam maar gestaag herstel van het oog te zien en tot over 2 maanden. Dit was ten tijde van de laatste update dus.

Daarna moest ik dus begin februari weer op controle komen.
Ff in een spoiler, want lang verhaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus dat was het wel zo'n beetje. Heel verhaal, misschien beetje onsamenhangend, geen idee, mijn geheugen en concentratie zijn beide compleet ruk.

Dus ja. Positief blijven. Makkelijker gezegd dan gedaan. Kutzooi.

:{
vosss is de naam,
pi_220591154
Samenvatting van boven bovenstaand:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is ontzettend akelig.
vosss is de naam,
  Redactie Frontpage donderdag 16 april 2026 @ 10:06:48 #156
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220591156
:*

SPOILER
[b]troel (de ~ (v.), ~en)[/b]
[i]1 [inf.] vrouw of meisje[/i]
[i]2 trut[/i]
  donderdag 16 april 2026 @ 10:26:17 #157
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220591273
-O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 april 2026 @ 10:42:21 #158
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220591345
Verdorie, ik had echt gehoopt dat het beter zou worden. Ik heb ervaring met 10% zien dus ik weet wat het is.. :( Ik hoop toch echt op verbetering..
pi_220591358
quote:
9s.gif Op donderdag 16 april 2026 10:26 schreef StateOfMind het volgende:
-O-
Ja redelijk.

Vooral ook omdat het zeer doet. Plus mijn oog voelt non stop aan of het waterig is. Ik begrijp dat dan de samenstelling van het traanvocht niet optimaal of voldoende is. Dus daar gebruik ik ook al weer 2 maanden speciale druppels van de oogarts voor die amper tot niets helpen.

Bovendien hebben mijn ogen nooit heel goed samengewerkt. Ik heb altijd 3 "zichten" zegmaar.

Ik kan met beide ogen recht vooruit kijken --> | |

Ik kan met mijn linkeroog naar links kijken en rechter oog naar voren --> \ |
En ik kan met links naar voren kijken en rechts naar rechts, dus zo --> | /

In principe stuur ik daar niks aan, maar kan het wel. Bijvoorbeeld met autorijden op drukke punten deed ik normaal | | zodat ik ook min of meer diepte zie.

Tijdens simracen in VR ook overigens.

Maargoed, normaal is dat geen probleem en zag ik ook niks dubbel of raar ofzo. Gewoon wat meer beeld links of meer rechts of rechts en links iets minder. Dat laatste is dan wat normale mensen aan zicht hebben.

Alle drie die "zichten" zegmaar zijn dus stuk.
| / is compleet ruk en niet te kijken.
| | half ruk half goed.
\ | beste zicht omdat maar links alleen ruk is.

Nadeel is daarmee wel dat ik mensen op straat knal voorbij loop omdat ik ze gewoon niet zie. Autorijden, nouja, vul maar in, kut dus.

Dus ik denk dat ik ook 3x zo lang moet wennen aan mijn nieuwe klote zicht.

Vergeten te vertellen, ik heb nu lenzen, want wat ook niet meehelpt is dat het verschil tussen beide ogen qua Dioptrie nu ruim 7 is. Door de olie is mijn oog veranderd in een plus sterkte van +3 met hoge cilinder. Dat ander oog zit op -4,25

Dat is teveel om te overbruggen voor je hersenen, eigenlijk al vanaf een verschil van meer dan 3.
Het is ook te veel om met bril te overbruggen. Met lenzen kan wel.

Het effect van de olie is dus min of meer teniet te doen door die afwijkende sterkte te gebruiken.

Daarmee zie ik in de periferie iets minder wazig en in het midden helpt het geen ene flikker.

In de periferie zie ik nu met lens hetzelfde wat ik in december nog zonder lens zag. Zonder is dus aanzienlijk slechter geworden.

Ik ben bang dat het een combinatie is van de olie die een toxische reactie geeft op mijn oog (in december kon ik een nummerplaat van een auto op 5m afstand lezen, nu zie ik op 5 meter afstand amper nog dat er überhaupt een nummerplaat op zit) tesamen met dat ik zwaar getild heb.

Het werd al steeds slechter en vanaf exact dat moment is het ineens heel veel slechter geworden.

En de kloterij is dat ze die toxische reactie niet kunnen waarnemen en eventuele schade aan de nacula of netvlies ook niet.

Dat maakt mij bang. Bang dat het nog veel verder achteruit gaat. Bang dat ik blind word. Bang voor eventuele nieuwe operaties.

Gewoon klote. Alles.

:(

[ Bericht 0% gewijzigd door vosss op 16-04-2026 10:50:35 ]
vosss is de naam,
pi_220591366
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 10:42 schreef qltel het volgende:
Verdorie, ik had echt gehoopt dat het beter zou worden. Ik heb ervaring met 10% zien dus ik weet wat het is.. :( Ik hoop toch echt op verbetering..
Nouja bij de opticien op dat leesbare daar zie ik dus alleen dat er een leesbare is. Kun jij de grootste letter nog lezen? Zelfs gokken lukt mij niet. Ik zie NIKS op dat misvormde bord. En dat is dan los nog van het stuk zicht wat ik soberzo al kwijt ben door het inknippen van het netvlies.
vosss is de naam,
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 april 2026 @ 10:49:58 #161
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220591382
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2026 10:46 schreef vosss het volgende:

[..]
Nouja bij de opticien op dat leesbare daar zie ik dus alleen dat er een leesbare is. Kun jij de grootste letter nog lezen? Zelfs gokken lukt mij niet. Ik zie NIKS op dat misvormde bord. En dat is dan los nog van het stuk zicht wat ik soberzo al kwijt ben door het inknippen van het netvlies.
Oh, daar had ik misschien duidelijker in moeten zijn. Mijn zicht is nu goed, maar dat heeft wel 3 operaties (waarvan in beide ogen een transplantatiehoornvlies) gekost.

Toen mijn zicht dusdanig slecht was, moest ik boeken voor slechtzienden lezen, andere boeken lukte niet meer. Die letters op die muur lukte me dus ook niet inderdaad.. :( Maar het is voor mij gelukkig lang geleden.
pi_220591390
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 10:49 schreef qltel het volgende:

[..]
Oh, daar had ik misschien duidelijker in moeten zijn. Mijn zicht is nu goed, maar dat heeft wel 3 operaties (waarvan in beide ogen een transplantatiehoornvlies) gekost.

Toen mijn zicht dusdanig slecht was, moest ik boeken voor slechtzienden lezen, andere boeken lukte niet meer. Die letters op die muur lukte me dus ook niet inderdaad.. :( Maar het is voor mij gelukkig lang geleden.
Ik kan met dat oog eigenlijk niks meer lezen. Ja letters die 5cm groot zijn en dan echt pal voor mijn neus. :(

Wat had jij dan precies aan je ogen?
vosss is de naam,
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 april 2026 @ 10:54:58 #163
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220591405
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2026 10:52 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik kan met dat oog eigenlijk niks meer lezen. Ja letters die 5cm groot zijn en dan echt pal voor mijn neus. :(
Ik las indertijd veel boeken voor slechtzienden. Met van die hele grote letters.

quote:
Kijk hier maar even. Niet schrikken van de foto die erbij staat. https://nl.wikipedia.org/wiki/Keratoconus
pi_220591454
Pff dat is ook niet niks.

Nu wel gewoon acceptabel zicht?

Met rechts zie ik wel gewoon goed en kan ik dus ook prima lezen.

Het lastige is vooral dat er 3 verschillende zichten zijn waar ik mee kijk, 1 uberkut, 1 superkut en 1 gewoon kut. Of lul als iemand daar aanstoot aan neemt. :+

Plus hoofdpijn daardoor. Plus niet weten waarom het slechter wordt. Inmiddels is het ook zo slecht dat ik niet zeker weet of het weer slechter is geworden, dus ik probeer herkenningspunten te vinden. Zo van ow dat kan ik nu nog redelijk zien. Maarja dan 3 weken verder weet ik niet meer wat dat was.

Voorbeeld wat ik wel nog weet. Langs de provinciale weg hier staan van die groene bordjes met nummers erop om de zoveel tijd, 100m denk ik?
Op een punt staan voor een rotonde zo'n groot blauw verkeersbord.
Dat kon ik eerst "zien" vanaf bij het laatste groene bordje voor dat bord. Bij het bord staat er ook weer een. Dan zag ik dat bord niet, maar iets van een blauwe schijn in het midden.

Nu zie ik datzelfde ongeveer pas als ik halfweg russen dat groene bordje en het verkeersbord ben.
Lezen kan ik pas als ik er pal voor sta.
vosss is de naam,
pi_220591466
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2026 10:06 schreef Troel het volgende:
:*

SPOILER
Ik hang genoeg rond op FOK! dus je mag mij altijd offtopic vragen of een berichtje sturen hoor.

Hoe gaat het nu met jou, want dat ging ook niet allemaal heel tof. :@
vosss is de naam,
pi_220591470
Ow zie net een update in je topic.
vosss is de naam,
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 april 2026 @ 11:48:33 #167
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220591968
Net heel bericht getikt, wil ik 'm posten: foutmelding.. :( Nouja, nog maar een keer.

quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2026 11:04 schreef vosss het volgende:
Pff dat is ook niet niks.

Nu wel gewoon acceptabel zicht?
Ja hoor, dat gaat best. Alleen wel allerlei rare effecten in mijn zicht. Zoals rondvliegende dingetjes. En in het donker zie ik een lampje heel veel keren dubbel. Bijvoorbeeld de lampen van een auto zie ik ook boven de auto.. :) En ze zijn erg lichtgevoelig. Bij het minste zonlicht heb ik al een zonnebril op.

Maar goed, er is allemaal goed mee te leven. Daarbij, contactlenzen verbeteren het zicht bij mij enorm. De sterkte is niet eens belangrijk. De contactlens vervangt in feite mijn hoornvlies en zorgt ervoor dat deze de goede vorm heeft. Het allervervelendst is wel dat het erfelijk is en mijn zoon heeft het ook. In beide ogen. Gelukkig zijn er nu betere behandelingen dan toen ik zijn leeftijd had. Een transplantatie zal bij hem dus ook niet nodig zijn als het goed is.

quote:
Met rechts zie ik wel gewoon goed en kan ik dus ook prima lezen.
Dat is in elk geval een pluspunt! Maar goed, je linkeroog verkrukt je zicht dan natuurlijk behoorlijk. Die test waar je over schreef met dat kleine gaatje doen ze bij mij ook graag, want dan zie ik ineens uitstekend. Het zicht is dan alleen een beetje beperkt.. :)

quote:
dus ik probeer herkenningspunten te vinden. Zo van ow dat kan ik nu nog redelijk zien. Maarja dan 3 weken verder weet ik niet meer wat dat was.
Dat ken ik ook. De plaatsen op richtingsborden boven de snelweg. Dat hectometerpaaltje of het kenteken van een auto voor me.
pi_220592097
Dank voor je reactie. Lijkt mij ook lastig wat jij hebt.

Ik weet dat het positief is dat ik met rechts nog gewoon goed zie. Dat is ook gewoon zo.

Kloterij blijft het zullen moeten accepteren dat mijn zicht nooit meer wordt wat het was.

Zeggen dat je je daar maar bij neergelegd hebt is 1 ding.
Je daar daadwerkelijk OK mee voelen is een heel ander ding.

Daar ben ik lang nog niet.

Gelukkig dus wel professionele hulp.

En steun van mijn vrouw. Maarja, soms is alles gewoon even te veel. Ook voor haar. En dat is dan klote. Bovenop de situatie die toch al klote is.

Ik zal zo eens een fotootje maken van de parkeerkaarten van mijn ziekenhuisbezoeken sinds september afgelopen jaar.

Gewoon omdat het kan.
vosss is de naam,
pi_220592192

Ik ben een paar keer met taxi moeten gaan en ben een paar parkeerkaarten kwijtgeraakt.

Deze heb ik nog. 28 stuks. Er zijn dus meer bezoeken geweest.
vosss is de naam,
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 april 2026 @ 12:14:06 #170
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220592222
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2026 11:55 schreef vosss het volgende:
Ja, is het ook. Zeker op de middelbare school. Niet goed zijn in sport omdat je gewoon niet ziet of die bal 2 meter of 1 meter voor je is maakt je niet populair bijvoorbeeld. Niet door de ogentest komen bij je rijexamen (lees even het kenteken van die auto) is erg slecht voor je zelfvertrouwen. Ach ja. Is allemaal al lang geleden. Ik ben gewend aan de rondvliegende dingetjes, de lichtgevoeligheid en ik ben erg blij met de transplantaties in 1983 en '87. Het overlijden van 2 mensen heeft er in elk geval voor gezorgd dat ik weer een redelijk normaal leven kan leiden.

En zelfs al zou mijn zicht nu ineens enorm achteruit gaan dan heb ik dankzij die hoornvliezen heel wat jaren een normaal leven kunnen hebben. Ik kan dus alleen maar dankbaar zijn hiervoor.

quote:
Ja, dat snap ik. Het maakt heel veel dingen veel lastiger of onmogelijk die je misschien wel graag zou willen doen. En zeker de gedachte dat het nooit meer goed komt klinkt heel erg definitief.. En dat is gewoon kut.

quote:
En steun van mijn vrouw. Maarja, soms is alles gewoon even te veel. Ook voor haar. En dat is dan klote. Bovenop de situatie die toch al klote is.
Ik weet er alles van. Mijn vrouw heeft ook al het nodige te verduren gehad, naast het met mij getrouwd zijn.. :+ Het heeft ons in elk geval geleerd dat we van het leven moeten maken wat we kunnen. We gaan niet treuren om de dingen die we niet kunnen doen, maar we maken er het beste van en halen eruit wat we kunnen. Het is bij ons een soort van "de lamme leidt de blinde" maar we zitten niet bij de pakken neer en halen eruit wat we kunnen. En dat heeft tijd gekost.

quote:
Ik zal zo eens een fotootje maken van de parkeerkaarten van mijn ziekenhuisbezoeken sinds september afgelopen jaar.

Gewoon omdat het kan.
^O^
  donderdag 16 april 2026 @ 12:27:43 #171
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220592503
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2026 10:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Dan kun je wel heel interessant doen met hele dikke boeken :P
A murky, forgotten land.
pi_220592526
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 12:14 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja, is het ook. Zeker op de middelbare school. Niet goed zijn in sport omdat je gewoon niet ziet of die bal 2 meter of 1 meter voor je is maakt je niet populair bijvoorbeeld. Niet door de ogentest komen bij je rijexamen (lees even het kenteken van die auto) is erg slecht voor je zelfvertrouwen. Ach ja. Is allemaal al lang geleden. Ik ben gewend aan de rondvliegende dingetjes, de lichtgevoeligheid en ik ben erg blij met de transplantaties in 1983 en '87.
Ow dat is inderdaad al heel lang geleden.
quote:
Het overlijden van 2 mensen heeft er in elk geval voor gezorgd dat ik weer een redelijk normaal leven kan leiden.
Wait, whut?! :@

=edit=
Ow, je hebt donor hoornvlies gekregen van overleden mensen. Het kwartje valt. Ik dacht eerst wtf?! :')
quote:
En zelfs al zou mijn zicht nu ineens enorm achteruit gaan dan heb ik dankzij die hoornvliezen heel wat jaren een normaal leven kunnen hebben. Ik kan dus alleen maar dankbaar zijn hiervoor.
Ja, zo moet ik ook maar leren te denken. Bij mij ging het 48 jaar wel goed.
quote:
Ja, dat snap ik. Het maakt heel veel dingen veel lastiger of onmogelijk die je misschien wel graag zou willen doen. En zeker de gedachte dat het nooit meer goed komt klinkt heel erg definitief.. En dat is gewoon kut.
Absoluut.
quote:
Ik weet er alles van. Mijn vrouw heeft ook al het nodige te verduren gehad, naast het met mij getrouwd zijn.. :+ Het heeft ons in elk geval geleerd dat we van het leven moeten maken wat we kunnen. We gaan niet treuren om de dingen die we niet kunnen doen, maar we maken er het beste van en halen eruit wat we kunnen. Het is bij ons een soort van "de lamme leidt de blinde" maar we zitten niet bij de pakken neer en halen eruit wat we kunnen. En dat heeft tijd gekost.
[..]
^O^
Ja die tijd daar zitten wij nu middenin.
Het lastige is dan ook nog dat ik tot nu toe nog steeds niet weet waardoor mijn zicht zo ver achteruit gegaan is en hoe veel verder dat nog zal gaan en of het nog ook weer een beetje beter kan worden.

Ik weet dus vooralsnog niet wat ik straks te accepteren heb zegmaar, buiten dan dat het niet meer wordt wat het was. Dag vind ik lastig.

Wat ook lastig is is het fysieke ongemak en de pijn. Pijn aan mijn oog. Pijn achter het oog. Koppijn. Oog voelt heel dik. Met kijken moet ik de hele dag mijn best doen om überhaupt dat oog open te houden.

Als het alleen het zicht was wat kut was en verder geen pijn en ongemak en duidelijk van nou ok, dit is het, dan was het denk ik makkelijker om, in dit stadium in elk geval, er mee te moeten dealen.

[ Bericht 2% gewijzigd door vosss op 16-04-2026 12:40:53 ]
vosss is de naam,
pi_220592541
quote:
18s.gif Op donderdag 16 april 2026 12:27 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dan kun je wel heel interessant doen met hele dikke boeken :P
Ik durf niet meer zwaar te tillen omdat ik dan voel aan/achter mijn oog en dat ik denk dat dat heeft meegespeeld met het behoorlijk verergeren van de klachten.
vosss is de naam,
pi_220592572
Voor het gemak ben ik even voorbij gegaan aan het feit dat de cardioloog mij ook helemaal doorgelicht heeft naar aanleiding van dat herseninfarct inclusief echo met contrast van het hart om vast te stellen of er lekkage was tussen beide boezems of kamers in het hart wat svbjjnbaar 20% van de mensen hebben en als ik dat ook had dan moest ik nog een hartoperatie hebben.
Daar kwam gelukkig niet heel veel uit. Dus geen hartoperatie. Phew. :)

Nu wacht ik nog op een onderzoek wat gedurende de nacht mijn ziurstofniveau meet. Het zou kunnen dat dat aan de lage kant is, zeker met die slaapapneu, waardoor de oogzenuw te weinig zuurstofrijk bloed krijgt ofzo.
vosss is de naam,
pi_220592575
Dus dat was het voor nu wel weer.

Ik meld mij weer na de uitslag van de mri van mijn hoofd achter een week of twee.

:)
vosss is de naam,
pi_220592576
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2026 10:44 schreef vosss het volgende:
Autorijden, nouja, vul maar in, kut dus.
Mag je dat überhaupt wel?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220592579
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 12:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Mag je dat überhaupt wel?
Ja. Er zijn ook mensen met 1 oog die auto mogen rijden.

Je hersenen hebben ongeveer 3 maanden tijd nodig om te wennen aan een nieuwe situatie met je ogen.

Ik merk wel dat het na 1 februari aanzienlijk lastiger is dan ervoor. Maargoed, toen is mijn zicht ook aanzienlijk veranderd.
vosss is de naam,
  donderdag 16 april 2026 @ 12:41:14 #178
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220592598
quote:

Ik weet dat het positief is dat ik met rechts nog gewoon goed zie. Dat is ook gewoon zo.

Kloterij blijft het zullen moeten accepteren dat mijn zicht nooit meer wordt wat het was.

Gewoon omdat het kan.
Bij mij is inmiddels 16 jaar geleden alweer reuma vastgesteld, en dan met name in allebei mijn handen.

Waardoor ik hele normale alledaagse dingen, die voor iedereen heel vanzelfsprekend zijn, niet meer kon, of met letterlijk veel pijn en moeite, waar ik dan later op de dag dan weer de rekening voor kreeg.

Dat heeft ingrijpende invloed op mijn leven gehad.
En er is mij destijds ook professionele psychische hulp en ondersteuning aangeboden.

Maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt, ik ben daar zelf mentaal sterk genoeg voor.

Ik heb het vanaf het allereerste moment heel nuchter benaderd (behalve op zaterdag B:)B).

Is het kut wat ik heb? Ja.
Ben ik er blij mee? Nee.

Maar tegelijkertijd had ik ook de instelling zo van okee het is wat het is en daar verander ik niks aan, en met in een hoekje zitten mokken is verspilde energie.

En zodoende heb ik mij geen moment depressief of wat dan ook gevoeld.

Daar ben ik wel blij om, die nuchterheid (behalve dan de zaterdagen B:)B).
A murky, forgotten land.
pi_220592637
Ik ben normaal ook zo hoor, maar dit kwam bovenop heel erg veel wat al gebeurd was in mijn leven de laatste jaren.

Als een deel daarvan niet was geweest dan had ik er nu mentaal ook wel sterker voorgestaan. :)
vosss is de naam,
pi_220592642
Man, ik heb dit topic altijd overgeslagen. Maar vreselijk PIEP zeg.
Alles in mijn lichaam rilt als ik lees over die operaties enzo.

Hopelijk kan je je ritme nu meer vinden en blijft alles een beetje stabiel.
pi_220592648
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 12:50 schreef bianconeri het volgende:
Man, ik heb dit topic altijd overgeslagen. Maar vreselijk PIEP zeg.
Alles in mijn lichaam rilt als ik lees over die operaties enzo.

Hopelijk kan je je ritme nu meer vinden en blijft alles een beetje stabiel.
Ja hopen. Die operaties waren niet bepaald een pretje inderdaad. :)
vosss is de naam,
  donderdag 16 april 2026 @ 13:21:18 #182
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220592839
Het blijft dus allemaal behoorlijk kut -O-

SPOILER
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220592934
quote:
80s.gif Op donderdag 16 april 2026 13:21 schreef flipsen het volgende:
Het blijft dus allemaal behoorlijk kut -O-

SPOILER
Nouja ik ben er inmiddels ook een aantal keren wel direct moeten komen hoor. Ook in het weekend.
Nu belde ik geloof op donderdag en maandag had ik de afspraak staan.
Het netvlies was zeker niet los. Dus al het andere hadden ze donderdag naar kunnen kijken maar toch niet iets aan kunnen doen wat niet ook maandag kon. Dus geen spoed.

Er wordt wel echt goed doorgevraagd aan de telefoon als je belt en ze zeggen ook steeds gewoon bellen als er iets is. Dus ze nemen het echt wel serieus. Plus het is een academisch ziekenhuis. Dus did hebben er wel verstand van. Neem ik aan. ;)
vosss is de naam,
pi_220592935
En ja.
vosss is de naam,
  Redactie Frontpage donderdag 16 april 2026 @ 13:41:13 #185
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220592960
quote:

Gewoon omdat het kan.
Ha, zullen we ruilen? ik heb er vast een paar die jij nog niet hebt ;)
[i]2 trut[/i]
  donderdag 16 april 2026 @ 13:42:26 #186
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220592968
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2026 13:37 schreef vosss het volgende:
En ja.
Nog steeds geen verbetering? :o
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Redactie Frontpage donderdag 16 april 2026 @ 13:46:04 #187
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220592992
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 12:41 schreef StateOfMind het volgende:

Ik heb het vanaf het allereerste moment heel nuchter benaderd (behalve op zaterdag B:)B).

Is het kut wat ik heb? Ja.
Ben ik er blij mee? Nee.

Maar tegelijkertijd had ik ook de instelling zo van okee het is wat het is en daar verander ik niks aan, en met in een hoekje zitten mokken is verspilde energie.

En zodoende heb ik mij geen moment depressief of wat dan ook gevoeld.

Daar ben ik wel blij om, die nuchterheid (behalve dan de zaterdagen B:)B).
Hier idem dito hoor. Zielig in een hoekje gaan zitten lost echt gewoon niets op. Wil niet zeggen dat alle dagen even leuk zijn (ik heb dan niet specifiek die zaterdag).
[i]2 trut[/i]
  donderdag 16 april 2026 @ 13:47:29 #188
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220593005
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2026 13:46 schreef Troel het volgende:

[..]
Hier idem dito hoor. Zielig in een hoekje gaan zitten lost echt gewoon niets op. Wil niet zeggen dat alle dagen even leuk zijn (ik heb dan niet specifiek die zaterdag).
Die zaterdagen gingen meer over nuchterheid *) :s)
A murky, forgotten land.
pi_220593209
quote:
6s.gif Op donderdag 16 april 2026 13:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die zaterdagen gingen meer over nuchterheid *) :s)
Ik had de avond voor de 2de operatie gelezen dat de 2 slechtste dingen voor netvlies en herstel van dergelijke operaties roken en alcohol waren.
Roken was ik 2 juni '24 al mee gestopt.

Toen zei ik tegen mijzelf nou prima, dan drink ik pas weer zodra dit alles achter de rug is.

Wist ik veel dat dit zo fucking lang ging duren.

En ik dronk wel meer dan alleen die zaterdag. :+

Maargoed, dit is nog steeds niet achter de rug. En ik hou mij aan de dingen die ik met mijzelf af spreek.

Dus nog steeds helemaal nuchter sinds 12 oktober vorig jaar.

Ik denk dat sinds ik heel lang geleden voor het eerst bier/alcohol ging drinken dat ik daarna nooit meer zo lang nuchter geweest ben. :')

Bevalt an sich prima, maar zou ook wel weer een biertje lusten, al was het alleen maar dat tegen de tijd ik dat drink dit achter mij ligt.

Nouja goed komt het niet meer, maar dat het in elk geval duidelijk is wat er scheelt en stabiel is zegmaar. Dus wat dat aangaat kijk ik wel uit naar weer een biertje. :)
vosss is de naam,
pi_220593217
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2026 13:41 schreef Troel het volgende:

[..]
Ha, zullen we ruilen? ik heb er vast een paar die jij nog niet hebt ;)
:D
vosss is de naam,
pi_220593219
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 13:42 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Nog steeds geen verbetering? :o
Als je niks aan je ogen hebt kan je het hierboven lezen in de spoilers. :+
vosss is de naam,
pi_220593225
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2026 12:52 schreef vosss het volgende:

[..]
Ja hopen. Die operaties waren niet bepaald een pretje inderdaad. :)
Zeker de nazorg wanneer het aan hey helen is, is een hel

Mocht je de beste oogchirurg willen dan dm je maar even. Zijn wachtzaal zit vol met Nederlanders :+

En ik had die man veel eerder moeten vinden. 1 oog is echt fucked up
pi_220593249
DM gestuurd. :)
vosss is de naam,
  donderdag 16 april 2026 @ 16:45:25 #194
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220593927
Vosss sterkte jongen. Het is allemaal drie keer niks begrijp ik.
Vergeet je lieve vrouw niet, dat is belangrijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')