Goed. Deel 3.quote:Op maandag 1 september 2025 14:49 schreef vosss het volgende:
Godverdomme.
Morgen onder het mes.
En dat komt dan bovenop:
1. Frozen shoulder rechts
2. Slijmbeursontsteking schouder rechts
3. Slijmbeursontsteking heup links
4. Overbelaste enkel rechts
5. Een hele shitzooi aan burnout gerelateerde lichamelijke klachten.
6. Een hoop psychische ellende zoals overlijden een van m'n ouders, m'n vrouw direct daarna een dikke burnout, mijn hond die plots veel te vroeg en pas op de helft van z'n leven dood neer valt en nog meer ellende.
Echt, fuck my life. Godverdomme.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat zijn dus ook 3 a 4 maanden onzekerheid, want ik weet nu niet wat er (op dit moment) over is of blijft van mijn zicht.
Ik kan niet autorijden en zelfs buiten een rondje lopen is ronduit kut en akelig en duizelingwekkend letterlijk.
Na van de eerste schrik bekomen te zijn probeer ik positief te blijven, wat niet altijd even makkelijk is.
Vandaag om 11:30 moet ik mij weer melden in het MUMC+ vanwege ee gecompliceerde en zware operatie dus niet alleen op 2 en 6 weken erna, maar ookal vandaag.
Daar ben ik wel redelijk huiverig voor, dus fingers crossed dat voor nu alles er nog acceptabel uit ziet en ik niet te horen krijg dat ik alwèèr onder het mes moet.
We gaan het zien straks.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
De staar is geregeld door het vervangen van mijn eigen lens door een kunstlens van 19 Dioptrie.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Oh dus die staar is alvast geregeld!
Valt het toch nog ergens weer mee
🤗quote:Op maandag 20 oktober 2025 09:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Succes bij de controle straks! 🤞🤞
De oogarts zei dat ik rekening met 1 en misschien meerdere operaties moest houden. Dat zei hij na de tweede.quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:00 schreef MissHobje het volgende:
Wow@ moet je nou nog een operatie? Omg wat een nasleep ellende. Ik hoop oprecht dat het goed gaat komen vosss![]()
Lijkt me allemaal erg beangstigend
Omg ik zou onderhappend flippenquote:Op maandag 20 oktober 2025 10:03 schreef vosss het volgende:
[..]
De oogarts zei dat ik rekening met 1 en misschien meerdere operaties moest houden. Dat zei hij na de tweede.
En ivm de spoedsituatie gaat dat vermoedelijk allemaal onder plaatselijke verdoving zijn en niet onder algehele narcose. Dus redelijk balen. Maargoed, misschien ben ik "al" op de helft of bijna van alle operaties.
Helder verhaal. Met zeker positieve punten. Hou je daar aan vastquote:Op maandag 20 oktober 2025 13:38 schreef vosss het volgende:
Goed. Net thuis. Niet het nieuws waar ik op hoopte.
Goed en slecht nieuws.
Goede nieuws eerst, gat in de macula lijkt voor nu goed hersteld. Dus positief.
Negatief, netvlies ligt aan de onderkant wederom een stukje los/geplooid dankzij nieuw littekenweefsel.
Vanwege de beurs-heid van het oog en alweer de snelle vorming van littekenweefsel wil de oogarts mij nu komende maandag opnieuw zien en dan dus in die week weer opereren. Voor nu wil hij het littekenweefsel even laten uitwoekeren.
Bij die operatie gaat hij dan ook stukjes inknippen in mn netvlies om dat beter op zijn plek te kunnen maken. Dat gaat ook weer een lange operatie zijn en vermoedelijk volgen er meerdere nog.
De olie in mijn oog houdt voor nu het netvlies redelijk op zijn plek, masr wel slaapadvies/houding meegekregen; dat moet weer rechtop.
Volgens de arts is het nu eerst zaak om middels (meerdere) operatie(s) ervoor te zorgen dat het netvlies uiteindelijk weer goed aan komt te liggen. Zodra dat het geval is moet ik denken aan vanaf dat moment 4 tot 6 maanden olie in het oog en daarna pas duidelijkheid over wat er nog over blijft van het zicht en of met verdere operaties daar dan nog iets te behalen valt.
Het wordt een lange zit. Zoveel is duidelijk.
Voordeel met dat inknippen van de onderkant van mn netvlies was overigens wel dat dat boven in mijn zichtveld dan is en ik daar waarschijnlijk niet heel veel van ga zien.
Maargoed. Het gat in de macula is of lijkt gedicht te zijn en de bovenkant zit voor nu vast.
Dus dat moet ik dan maar eruit halen als positieve punten. Dat ik weer zo'n klote operatie en zeer waarschijnlijk meerderen, dat klinkt mij meer dan 2, moet ondergaan dat is dan maar zo. Ik heb er 2 gehad, dus misschien ben ik al bijna op de helft
Ik baal wel weer hoor.
Probeer ik ook zeker, dankje. Hopelijk blijft door de olie mijn netvlies goed genoeg op z'n plek om mij even die week herstel te geven. En dan zien we volgende week wel hoe het gaat.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Helder verhaal. Met zeker positieve punten. Hou je daar aan vast
Waarom plaatselijke verdoving en geen narcose?quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:03 schreef vosss het volgende:
[..]
De oogarts zei dat ik rekening met 1 en misschien meerdere operaties moest houden. Dat zei hij na de tweede.
En ivm de spoedsituatie gaat dat vermoedelijk allemaal onder plaatselijke verdoving zijn en niet onder algehele narcose. Dus redelijk balen. Maargoed, misschien ben ik "al" op de helft of bijna van alle operaties.
Vanwege het meestal spoedkarakter van deze operaties.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waarom plaatselijke verdoving en geen narcose?
Die arts/chirurg zal toch begrijpen dat dat ontzettend akelig moet zijn voor de patiënt
Om dat bij kennis mee te moeten maken, ondanks dat de patiënt er niks van voelt.
Volgende keer eet je waarschijnlijk gewoon wat nootjes terwijl ze bezig zijnquote:Op maandag 20 oktober 2025 18:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Vanwege het meestal spoedkarakter van deze operaties.
Plus ze opereren in het MUMC op de oogpoli zelf in OK's die helemaal ingericht zijn voor plaatselijke verdovingen.
Als het onder narcose moet dan moet dat elders in het ziekenhuis in een OK die niet per se ingericht is en waar misschien niet alles direct voor handen kan zijn wat nodig blijkt on the fly.
Dus advies was vooral onder plaatselijke verdoving blijven doen nu.
2de was misschien ook al minder eng dan de eerste, dus wie weet wen ik er wel aan.
Daar heeft ie mee geoefend om mij heel goed te opererenquote:Op maandag 20 oktober 2025 19:58 schreef StateOfMind het volgende:
Hopelijk is de arts geen fan van Dead Space 2 😱😱
Bekijk deze YouTube-video
Voor nu "lijkt" het redelijk ok te gaan voor zover je daarvan kan spreken bij een netvliesloslating.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Probeer ik ook zeker, dankje. Hopelijk blijft door de olie mijn netvlies goed genoeg op z'n plek om mij even die week herstel te geven. En dan zien we volgende week wel hoe het gaat.
Als mijn zicht eerder wegvalt dan moet ik me eerder melden en volgt asap weer een spoedoperatie.
Na volgende week heb ik er in elk geval 3 achter de rug. Dan ben ik hopelijk een flink stuk op over over de helft. 🤞
Duimen draaien hierquote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:27 schreef vosss het volgende:
Toch maar bellen. Sta in de wacht. Assistente is overleggen en komt zo terug.
Misschien staat/stond je arts steriel op OK? Dan kan hij niet ff zijn pokkie vatten.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:58 schreef vosss het volgende:
...
Voor nu in elk geval geen zorgen. Aldus de assistente. Die nog 3x terugkwam met vervolgvragen aan de telefoon dat ik dacht geef gewoon die arts ff man.
Of hij werd gestokslobberd door zijn secretaresse.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Misschien staat/stond je arts steriel op OK? Dan kan hij niet ff zijn pokkie vatten.
Nouja ik had er eerst een luchtbel inzitten. Daar kon ik na een paar dagen steeds meer overheen kijken.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:27 schreef Troel het volgende:
En die nam ondertussen de telefoon aan.
Ik herken het zien van de olie vosss! Mijn pa had dat ook.
Hij had het vooral over troebel en onscherp. De olie zorgde ook voor staar, dus die operatie volgt bij jou misschien ook nog?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ik had er eerst een luchtbel inzitten. Daar kon ik na een paar dagen steeds meer overheen kijken.
Nu met olie erin zie ik rechtsonder bij mn neus in mn zichtveld een keer of 10 per dag een klein rondje wat dan in tijd van een halve seconde ofzo naar de linkerkant toe ineens zo *bloep* veel groter wordt en dan meteen ook weg is uit mn zichtveld.
Hele rare gewaarwording. Lastig uit te leggen.
Voor de rest merk ik alleen nu mn oog vol olie zit dat verticale rechte lijnen niet meer recht zijn en dat alles megawatt is. Die verticale lijnen maak ik me overigens wel nog een beetje zorgen over dat dat niet meer recht loopt. Had je pa dat ook en herkent hij mijn bloep-verhaal?
Mijn lens is al vervangen bij de tweede operatie. Dus die operatie hoef ik niet meer.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Hij had het vooral over troebel en onscherp. De olie zorgde ook voor staar, dus die operatie volgt bij jou misschien ook nog?
Al met al heeft hij het bij beide ogen gehad en dus ook tig operaties.
Ok top! Dankje!quote:
De blob is herkenbaar. Rechts 4, links 1. Links was de loslating in midden van oog, daar minder zicht.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 19:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn lens is al vervangen bij de tweede operatie. Dus die operatie hoef ik niet meer.
Die blob wat voorbij komt baart mij wel zorgen, maar de oogarts kennelijk niet. Geen idee.
Hoe is het zicht van je pa nu, hoeveel operaties per oog heeft ie gehad en was zijn netvlies ook los bij de macula/gele vlek?
Dankje!quote:Op donderdag 23 oktober 2025 20:50 schreef Troel het volgende:
[..]
De blob is herkenbaar. Rechts 4, links 1. Links was de loslating in midden van oog, daar minder zicht.
De pijnklachten die je omschrijft ervoer hij zo'n twee weken na de operatie. Ik heb m 1 keer van ziekenhuis naar huis vervoert met een sjaal om zijn hoofd dat ik bang was dat we aangehouden zouden worden omdat ik iemand ontvoerde. Was omdat het zonlicht gewoon pijnlijk was. Ook al die tijd zittend geslapen.
Het was trouwens het gas dat voor staar zorgde en niet de olie. Maar die olie heeft hij wel lang zien zitten.
Ah ja, zou goed kunnen dat het dat is maar zo heb ik t opgevat. Bij linkeroog ging het allemaal in 1 keer ofzo. Maar daar zat de scheur gewoon kloterig. Eerste oog heeft veel langer geduurd, toen waren we op vakantie in Frankrijkquote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Dankje!
Gas of olie is niet hetgeen wat voor staar zorgt begreep ik, dat is de operatie an sich.
Hey en die vervormingen in het beeld dat bv een lantaarnpaal niet meer rechtbis en een deurpost, maar dat daar een kromming/kronkel inzit. Herkent hij dat ook?quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah ja, zou goed kunnen dat het dat is maar zo heb ik t opgevat. Bij linkeroog ging het allemaal in 1 keer ofzo. Maar daar zat de scheur gewoon kloterig. Eerste oog heeft veel langer geduurd, toen waren we op vakantie in Frankrijk
Jep.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Hey en die vervormingen in het beeld dat bv een lantaarnpaal niet meer recht is en een deurpost, maar dat daar een kromming/kronkel inzit. Herkent hij dat ook?
Mooi. Alleen balen dat ik vermoedelijk nog een half jaar met die olie in mn oog loop.quote:
Ja, want je krijgt alles mee.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Mooi. Alleen balen dat ik vermoedelijk nog een half jaar met die olie in mn oog loop.![]()
Vond je pa de operaties ook heel akelig? Ik vind ze ronduit ruk.
Vertel mij wat, heb er inmiddels 2 achter de rug. Het akeligst vind ik dat je ook daadwerkelijk die instrumenten IN je oog ziet.quote:
Thefuck???quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Vertel mij wat, heb er inmiddels 2 achter de rug. Het akeligst vind ik dat je ook daadwerkelijk die instrumenten IN je oog ziet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |