abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219058531
quote:
18s.gif Op maandag 1 september 2025 14:49 schreef vosss het volgende:
Godverdomme. :(

Morgen onder het mes. :(

En dat komt dan bovenop:
1. Frozen shoulder rechts
2. Slijmbeursontsteking schouder rechts
3. Slijmbeursontsteking heup links
4. Overbelaste enkel rechts
5. Een hele shitzooi aan burnout gerelateerde lichamelijke klachten.
6. Een hoop psychische ellende zoals overlijden een van m'n ouders, m'n vrouw direct daarna een dikke burnout, mijn hond die plots veel te vroeg en pas op de helft van z'n leven dood neer valt en nog meer ellende.

Echt, fuck my life. Godverdomme.

:(
Goed. Deel 3.

Voor de mensen die deel 1 en 2 na willen lezen voor wat meer info en ellende:
KLB / Netvliesloslating. Top dit.
KLB / Netvliesloslating. Top dit. #2

Ik zal nog een beetje samenvatting geven in onderstaande spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn dus ook 3 a 4 maanden onzekerheid, want ik weet nu niet wat er (op dit moment) over is of blijft van mijn zicht.

Ik kan niet autorijden en zelfs buiten een rondje lopen is ronduit kut en akelig en duizelingwekkend letterlijk.

Na van de eerste schrik bekomen te zijn probeer ik positief te blijven, wat niet altijd even makkelijk is.

Vandaag om 11:30 moet ik mij weer melden in het MUMC+ vanwege ee gecompliceerde en zware operatie dus niet alleen op 2 en 6 weken erna, maar ookal vandaag.

Daar ben ik wel redelijk huiverig voor, dus fingers crossed dat voor nu alles er nog acceptabel uit ziet en ik niet te horen krijg dat ik alwèèr onder het mes moet.

We gaan het zien straks. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_219058548
Ik heb overigens ChatGPT aan het werk gezet en die heeft mij een heel weekmenu gegeven met allerhande maaltijden en voedsel inclusief tussendoortjes en snacks die specifiek goed zijn voor- en meehelpen aan het herstel van mijn netvliesloslatingoperatie.

Inclusief onderbouwing waarom elk van de ingrediënten dan goed zou zijn.

_O_

Dus bier laat ik voorlopig staan. Roken was ik vorig jaar al mee gestopt en gisteren met de vrouw en ChatGPT's boodschappenlijstje naar de winkel geweest om allemaal gezonde dingen te kopen.
Hele kar vol. _O_
vosss is de naam,
pi_219058562
Dat is uiteraard geen enkele garantie dat het niet weer mis gaat, die kans is zelfs groot, maargoed, dan heb ik er alles aan gedaan om het herstel zo goed mogelijk te ondersteunen.

:Y
vosss is de naam,
  Spellchecker maandag 20 oktober 2025 @ 08:56:18 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219058596
Duimen gaan hier weer aan het werk! ^O^
  maandag 20 oktober 2025 @ 09:01:41 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219058625
Succes bij de controle straks! 🤞 :* 🤞
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219058676
quote:
6s.gif Op zondag 19 oktober 2025 18:42 schreef Zorro het volgende:

[..]
Oh dus die staar is alvast geregeld!
Valt het toch nog ergens weer mee
De staar is geregeld door het vervangen van mijn eigen lens door een kunstlens van 19 Dioptrie.

Begreep van een vriend die opticien is dat ik iedereen normaal lensen van 23 a 24 Dioptrie heeft en dat deze dus met correctie van -6 ongeveer volgens de oogarts dan op 0 uit moet gaan komen straks.

24-6 is 18 en geen 19, dus het zal wel dat ze rekening houden met dat iets nog achteruit gaat? Geen idee.

Begreep ook dat soms na-staar voor komt op kunstlens, maar dat kunnen ze met laserstralen eraf halen. Daarvoor hoeven geen 3 gaten in je oogbol geboord te worden. Dus dat zien we dan tzt wel, kan ik me niet druk om maken. :)

Begreep ook dat ik door die kunstlens niet meer kan accomoderen en dus van dichtbij niet meer goed kan gaan zien met dat oog, ongeacht wat en hoeveel zicht ik overhoud.

Dus dat wordt dan waarschijnlijk een multifocale bril met boven niks of een beetje en onder leesgedeelte voor dichtbij.

Dat is allemaal voor later (en veel minder ;) ) zorg. :)
vosss is de naam,
pi_219058679
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 08:56 schreef maily het volgende:
Duimen gaan hier weer aan het werk! ^O^
🤗
vosss is de naam,
pi_219058686
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 09:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Succes bij de controle straks! 🤞 :* 🤞
🤗
vosss is de naam,
  maandag 20 oktober 2025 @ 10:00:08 #9
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_219059136
Wow@ moet je nou nog een operatie? Omg wat een nasleep ellende. Ik hoop oprecht dat het goed gaat komen vosss :*
Lijkt me allemaal erg beangstigend :'(
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_219059156
quote:
11s.gif Op maandag 20 oktober 2025 10:00 schreef MissHobje het volgende:
Wow@ moet je nou nog een operatie? Omg wat een nasleep ellende. Ik hoop oprecht dat het goed gaat komen vosss :*
Lijkt me allemaal erg beangstigend :'(
De oogarts zei dat ik rekening met 1 en misschien meerdere operaties moest houden. Dat zei hij na de tweede.

En ivm de spoedsituatie gaat dat vermoedelijk allemaal onder plaatselijke verdoving zijn en niet onder algehele narcose. Dus redelijk balen. Maargoed, misschien ben ik "al" op de helft of bijna van alle operaties. :+
vosss is de naam,
  maandag 20 oktober 2025 @ 10:08:14 #11
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_219059193
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2025 10:03 schreef vosss het volgende:

[..]
De oogarts zei dat ik rekening met 1 en misschien meerdere operaties moest houden. Dat zei hij na de tweede.

En ivm de spoedsituatie gaat dat vermoedelijk allemaal onder plaatselijke verdoving zijn en niet onder algehele narcose. Dus redelijk balen. Maargoed, misschien ben ik "al" op de helft of bijna van alle operaties. :+
Omg ik zou onderhappend flippen :') zolang het maar wel allemaal in orde komt.
_O_ _O_ _O_
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_219059217
Ow en of het goed gaat komen dat weet niemand. Wel is het zo dat mijn netvlies losgelegen heeft van de macula, plus dat er een gaatje in de macula zit. Dat zijn beiden niet heel positieve dingen om je zicht nog volledig terug te krijgen.

Ik hoop het natuurlijk wel, maar stiekem hou ik er rekening mee dat dat niet het geval gaat zijn.

Als ik mij uiteindelijk nog zelf kan redden èn veilig auto kan rijden dan ben ik "tevreden".

Als in dan kan ik dat met de tijd wel een plek geven. Als het erger wordt dan dat dan wordt dat lastiger denk ik om te accepteren.

Maargoed, ik heb zelf niks in de hand. Dus of mn zicht komt nog redelijk tot goed terug of ik word blind aan dat oog of alles wat dar nog tussen zit.

Daar is voorlopig nog helemaal niks van te zeggen.

In elk geval hoop ik op licht positief nieuws straks als in netvlies ligt nog op zn plek over een week terugkomen of iets.

:)
vosss is de naam,
pi_219060982
Goed. Net thuis. Niet het nieuws waar ik op hoopte.

Goed en slecht nieuws.
Goede nieuws eerst, gat in de macula lijkt voor nu goed hersteld. Dus positief.

Negatief, netvlies ligt aan de onderkant wederom een stukje los/geplooid dankzij nieuw littekenweefsel.

Vanwege de beurs-heid van het oog en alweer de snelle vorming van littekenweefsel wil de oogarts mij nu komende maandag opnieuw zien en dan dus in die week weer opereren. Voor nu wil hij het littekenweefsel even laten uitwoekeren.

Bij die operatie gaat hij dan ook stukjes inknippen in mn netvlies om dat beter op zijn plek te kunnen maken. Dat gaat ook weer een lange operatie zijn en vermoedelijk volgen er meerdere nog.

De olie in mijn oog houdt voor nu het netvlies redelijk op zijn plek, masr wel slaapadvies/houding meegekregen; dat moet weer rechtop.

Volgens de arts is het nu eerst zaak om middels (meerdere) operatie(s) ervoor te zorgen dat het netvlies uiteindelijk weer goed aan komt te liggen. Zodra dat het geval is moet ik denken aan vanaf dat moment 4 tot 6 maanden olie in het oog en daarna pas duidelijkheid over wat er nog over blijft van het zicht en of met verdere operaties daar dan nog iets te behalen valt.

Het wordt een lange zit. Zoveel is duidelijk.

Voordeel met dat inknippen van de onderkant van mn netvlies was overigens wel dat dat boven in mijn zichtveld dan is en ik daar waarschijnlijk niet heel veel van ga zien.

Maargoed. Het gat in de macula is of lijkt gedicht te zijn en de bovenkant zit voor nu vast.

Dus dat moet ik dan maar eruit halen als positieve punten. Dat ik weer zo'n klote operatie en zeer waarschijnlijk meerderen, dat klinkt mij meer dan 2, moet ondergaan dat is dan maar zo. Ik heb er 2 gehad, dus misschien ben ik al bijna op de helft ;(

Ik baal wel weer hoor.

:{
vosss is de naam,
pi_219060998
Wat ook positief is, althans dat vind ik, is dat ik nu ook daadwerkelijk van doen hebben met de arts die mij ook 2x geopereerd heeft. Dat is wel prettig merk ik.

Misschien dat het ook juist de ernst van de situatie benadrukt, maar zo probeer ik het maar niet te bekijken.
vosss is de naam,
  maandag 20 oktober 2025 @ 17:18:17 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219062300
quote:
2s.gif Op maandag 20 oktober 2025 13:38 schreef vosss het volgende:
Goed. Net thuis. Niet het nieuws waar ik op hoopte.

Goed en slecht nieuws.
Goede nieuws eerst, gat in de macula lijkt voor nu goed hersteld. Dus positief.

Negatief, netvlies ligt aan de onderkant wederom een stukje los/geplooid dankzij nieuw littekenweefsel.

Vanwege de beurs-heid van het oog en alweer de snelle vorming van littekenweefsel wil de oogarts mij nu komende maandag opnieuw zien en dan dus in die week weer opereren. Voor nu wil hij het littekenweefsel even laten uitwoekeren.

Bij die operatie gaat hij dan ook stukjes inknippen in mn netvlies om dat beter op zijn plek te kunnen maken. Dat gaat ook weer een lange operatie zijn en vermoedelijk volgen er meerdere nog.

De olie in mijn oog houdt voor nu het netvlies redelijk op zijn plek, masr wel slaapadvies/houding meegekregen; dat moet weer rechtop.

Volgens de arts is het nu eerst zaak om middels (meerdere) operatie(s) ervoor te zorgen dat het netvlies uiteindelijk weer goed aan komt te liggen. Zodra dat het geval is moet ik denken aan vanaf dat moment 4 tot 6 maanden olie in het oog en daarna pas duidelijkheid over wat er nog over blijft van het zicht en of met verdere operaties daar dan nog iets te behalen valt.

Het wordt een lange zit. Zoveel is duidelijk.

Voordeel met dat inknippen van de onderkant van mn netvlies was overigens wel dat dat boven in mijn zichtveld dan is en ik daar waarschijnlijk niet heel veel van ga zien.

Maargoed. Het gat in de macula is of lijkt gedicht te zijn en de bovenkant zit voor nu vast.

Dus dat moet ik dan maar eruit halen als positieve punten. Dat ik weer zo'n klote operatie en zeer waarschijnlijk meerderen, dat klinkt mij meer dan 2, moet ondergaan dat is dan maar zo. Ik heb er 2 gehad, dus misschien ben ik al bijna op de helft ;(

Ik baal wel weer hoor.

:{
Helder verhaal. Met zeker positieve punten. Hou je daar aan vast :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219062477
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Helder verhaal. Met zeker positieve punten. Hou je daar aan vast :*
Probeer ik ook zeker, dankje. Hopelijk blijft door de olie mijn netvlies goed genoeg op z'n plek om mij even die week herstel te geven. En dan zien we volgende week wel hoe het gaat.

Als mijn zicht eerder wegvalt dan moet ik me eerder melden en volgt asap weer een spoedoperatie.

Na volgende week heb ik er in elk geval 3 achter de rug. Dan ben ik hopelijk een flink stuk op over over de helft. 🤞
vosss is de naam,
  maandag 20 oktober 2025 @ 18:38:07 #17
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219062853
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2025 10:03 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom plaatselijke verdoving en geen narcose?

Die arts/chirurg zal toch begrijpen dat dat ontzettend akelig moet zijn voor de patiënt :X
Om dat bij kennis mee te moeten maken, ondanks dat de patiënt er niks van voelt. [/quote][quote]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_219063002
quote:
11s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Waarom plaatselijke verdoving en geen narcose?

Die arts/chirurg zal toch begrijpen dat dat ontzettend akelig moet zijn voor de patiënt :X
Om dat bij kennis mee te moeten maken, ondanks dat de patiënt er niks van voelt.
Vanwege het meestal spoedkarakter van deze operaties.

Plus ze opereren in het MUMC op de oogpoli zelf in OK's die helemaal ingericht zijn voor plaatselijke verdovingen.
Als het onder narcose moet dan moet dat elders in het ziekenhuis in een OK die niet per se ingericht is en waar misschien niet alles direct voor handen kan zijn wat nodig blijkt on the fly.

Dus advies was vooral onder plaatselijke verdoving blijven doen nu.

2de was misschien ook al minder eng dan de eerste, dus wie weet wen ik er wel aan. :)
vosss is de naam,
  maandag 20 oktober 2025 @ 19:38:02 #19
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219063367
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:58 schreef vosss het volgende:

[..]
Vanwege het meestal spoedkarakter van deze operaties.

Plus ze opereren in het MUMC op de oogpoli zelf in OK's die helemaal ingericht zijn voor plaatselijke verdovingen.
Als het onder narcose moet dan moet dat elders in het ziekenhuis in een OK die niet per se ingericht is en waar misschien niet alles direct voor handen kan zijn wat nodig blijkt on the fly.

Dus advies was vooral onder plaatselijke verdoving blijven doen nu.

2de was misschien ook al minder eng dan de eerste, dus wie weet wen ik er wel aan. :)
Volgende keer eet je waarschijnlijk gewoon wat nootjes terwijl ze bezig zijn :D
A murky, forgotten land.
  maandag 20 oktober 2025 @ 19:39:22 #20
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219063391
Beetje moppen vertellen en zo :D
A murky, forgotten land.
pi_219063676
Dat denk ik niet, maargoed, het is wat het is. De enige andere keuzes zijn ofwel geen optimale (of te late) operatie kiezen of blind worden.

Nou dan boor maar weer 3 gaten in mn oog.

Denk trouwens wel dat ik na dit gebeuren niet meer bang ben van de tandarts. :D _O-!!

Dus dat is dan toch ook positief :7
vosss is de naam,
  maandag 20 oktober 2025 @ 19:58:14 #22
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219063721
Hopelijk is de arts geen fan van Dead Space 2 😱😱

Bekijk deze YouTube-video
A murky, forgotten land.
pi_219063777
quote:
11s.gif Op maandag 20 oktober 2025 19:58 schreef StateOfMind het volgende:
Hopelijk is de arts geen fan van Dead Space 2 😱😱

Bekijk deze YouTube-video
Daar heeft ie mee geoefend om mij heel goed te opereren _O_
vosss is de naam,
pi_219085705
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:36 schreef vosss het volgende:

[..]
Probeer ik ook zeker, dankje. Hopelijk blijft door de olie mijn netvlies goed genoeg op z'n plek om mij even die week herstel te geven. En dan zien we volgende week wel hoe het gaat.

Als mijn zicht eerder wegvalt dan moet ik me eerder melden en volgt asap weer een spoedoperatie.

Na volgende week heb ik er in elk geval 3 achter de rug. Dan ben ik hopelijk een flink stuk op over over de helft. 🤞
Voor nu "lijkt" het redelijk ok te gaan voor zover je daarvan kan spreken bij een netvliesloslating.

Het stukje netvlies wat aan de onderkant van mn oog los ligt lijkt niet verder los te laten. Althans, mijn zichtveld aan de bovenkant lijkt niet minder te worden tot nu toe, maar dat is lastig te zeggen. Ik zie wel nog iets minder scherp dan ik al deed door de olie heen. Geen idee wat dat moet betekenen. Vraag voor de oogarts.

Wel zie ik af en toe een vage vlek heel even kort voorbij zoeven aan de onderkant van mn zichtveld. Dat zou dus bovenin in mn oog iets moeten zijn.

Ik hoop maar dat dat de olie is die ik zie ofzo waar mn oog mee gevuld is en niet een defect ook aan de bovenkant van het netvlies. :X

Ik kan het psychisch èn lichamelijke nu niet opbrengen om te bellen, want dan moet ik komen en waarschijnlijk of misschien eerder onder het mes? Dat lukt me alleen als ik zeker weet dat het erger is en spoed geboden.

Dit is de eerste dag dat mijn oog pas een heel klein beetje minder pijn doet en ietsjes minder opgezwollen is.

Hopelijk houdt het netvlies het tot aankomende maandag bij de controle. En hopelijk komt de arts er dan niet achter dat boven ook alweer los ligt. Beter blijft de bovenkant nu vast liggen. :Y

En mocht morgen blijken dat het de verkeerde keus was vandaag dan is dat een les voor de toekomst. Ik loop nu al 2 maanden met een beurs dik oog rond en wil zo graag ff niks of minder voelen :)
vosss is de naam,
pi_219086522
Toch maar bellen. Sta in de wacht. Assistente is overleggen en komt zo terug.
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')