abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219064024
Blues *;
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219064073
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 19:23 schreef vlindertje89 het volgende:
En aparte post voor @:Blues, wat ontzettend zwaar, verdrietig en heftig ;( :* .

Ik ben meestal van het alles willen testen en weten, maar ik kan me wat @:Molo zegt ook goed voorstellen, dat in dit soort situaties (iets wat niet te voorkomen, remmen, behandelen oid is) het misschien wel meer kwaliteit van leven oplevert om het niét te weten. Als je het laat testen en je hebt het niet dan is het natuurlijk heel fijn en een opluchting, maar het weten als je er helemaal niks mee/tegen kunt doen, lijkt me misschien nog wel zwaarder dan het niet weten, waarbij de optie dat je het niét hebt in je hoofd nog bestaat.
Vanaf dag 1 dat wij (zus en ik) het hoorden op zo'n nichtendag, 3 jaar geleden of nog wat langer, ben ik er wel op en af mee bezig in mijn hoofd. Wij willen het niet weten, er is toch niks aan te doen.
Voor nicht A. was dat al meteen geen optie, zij had de eerste verschijnselen maanden voor nicht L steeds maar viel op de tennisbaan en elders en steeds wat brak. Wat raar he? Zeiden we nog ;(
pi_219064120
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik voorspel hoe dit verder gaat: er zijn mensen die het je eens zijn, Anne vindt dat de usuals suspects en sigme komt zeggen dat de waard is zoals ie z'n gasten vertrouwt. :7
Mycroft gaat momenteel maar 10 jaar terug in de tijd, dus onderstaande cijfers gaan over afgelopen decennium.
In de afgelopen tien jaar heb ik 165 posts geplaatst met daarin het woord 'waard' (of 'waarde', dat pakt mycroft ook mee). Niet altijd heb ik dan het woord gebezigd, het kan ook in een quote staan in mijn post.

Daarin gebruik ik tweemaal de uitdrukking 'zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten', wat ik eigenlijk wel teleurstellend weinig vind voor zo'n prachtige uitdrukking. Eénmaal in CUL, de andere vermelding is in WGR.
En eenmaal heb ik de helft van de uitdrukking gebruikt als titel van een CULSC.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219064193
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 19:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik ben bang van niet :+
;(
Ik heb indertijd toch niet gesolliciteerd op een vergelijkbare functie als huidige bij andere uni (en net wat ander onderwerp maar wel passend), en heb daar met hoe alles de afgelopen maanden is gegaan inmiddels toch wel enige spijt van. Ik had hoop dat de bezuinigingen hier misschien wel iets in positieve zin gingen veranderen, en dacht dat het vast overal wel zo zou zijn. Maar vanuit inside info weet ik dat het bij de specifieke afdeling van die vacature wel vrij goed voor elkaar is, ook qua kansen die mensen krijgen om door te groeien etc. En vooralsnog zijn er bij huidige nog niet echt positieve veranderingen. Nouja. Ik doe nu wel een leuke cursus over leiderschap, dat helpt enigszins.

quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 20:23 schreef Blues het volgende:

[..]
Vanaf dag 1 dat wij (zus en ik) het hoorden op zo'n nichtendag, 3 jaar geleden of nog wat langer, ben ik er wel op en af mee bezig in mijn hoofd. Wij willen het niet weten, er is toch niks aan te doen.
Voor nicht A. was dat al meteen geen optie, zij had de eerste verschijnselen maanden voor nicht L steeds maar viel op de tennisbaan en elders en steeds wat brak. Wat raar he? Zeiden we nog ;(
Ahh, dat is wel heel naar ja ;(
pi_219064235
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2025 20:27 schreef sigme het volgende:

[..]
Mycroft gaat momenteel maar 10 jaar terug in de tijd, dus onderstaande cijfers gaan over afgelopen decennium.
In de afgelopen tien jaar heb ik 165 posts geplaatst met daarin het woord 'waard' (of 'waarde', dat pakt mycroft ook mee). Niet altijd heb ik dan het woord gebezigd, het kan ook in een quote staan in mijn post.

Daarin gebruik ik tweemaal de uitdrukking 'zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten', wat ik eigenlijk wel teleurstellend weinig vind voor zo'n prachtige uitdrukking. Eénmaal in CUL, de andere vermelding is in WGR.
En eenmaal heb ik de helft van de uitdrukking gebruikt als titel van een CULSC.
Die ene keer in CUL was in een zeer vergelijkbare context namelijk een waar AnneX door iemand werd aangesproken op neerbuigend doen over een ander waarop zij vond dat er naar haar gesneerd werd.
Extrapolerend vanuit die situatie is de door Clubsoda uitgesproken verwachting imo niet uitgesproken onverwacht.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219064279
Oh ok, als het zo verwacht wordt zal ik de reactie die ik intern had even uitschrijven. Momentje.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 20 oktober 2025 @ 20:48:19 #282
63722 z80
I fink you freaky
pi_219064317
Er zitten hier een paar mensen die hoog nodig een training helpdesk medewerker nodig hebben.

Ik ga verder met mijn kaasplankje.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_219064379
Want wat ik vond was dat AnneX hier meende dat er naar haar gesneerd was door @Molo terwijl ik dat niet las in de post van Molo.

Maar toen las ik het nog eens en toen dacht ik dat het misschien toch wel een best fraaie onderkoelde sneer was.

Nou, en verder vond ik het sop de kool niet waard (weer een waard, dat is dan 166) (geen 167, want er wordt per post en niet per waardwoord geteld).

Niettemin blijft het voor mij wel staan dat je (men, wij, ik) vaak leest wat je *denkt* te lezen, wat niet per se is wat er staat en al helemaal niet altijd wat er bedoeld werd. Volgens mij is daar best een treffend gezegde voor maar daar kom ik nog wel eens op.
  maandag 20 oktober 2025 @ 21:05:12 #284
63722 z80
I fink you freaky
pi_219064461
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 20:56 schreef sigme het volgende:
Want wat ik vond was dat AnneX hier meende dat er naar haar gesneerd was door @:molo terwijl ik dat niet las in de post van Molo.

Maar toen las ik het nog eens en toen dacht ik dat het misschien toch wel een best fraaie onderkoelde sneer was.

Nou, en verder vond ik het sop de kool niet waard (weer een waard, dat is dan 166) (geen 167, want er wordt per post en niet per waardwoord geteld).

Niettemin blijft het voor mij wel staan dat je (men, wij, ik) vaak leest wat je *denkt* te lezen, wat niet per se is wat er staat en al helemaal niet altijd wat er bedoeld werd. Volgens mij is daar best een treffend gezegde voor maar daar kom ik nog wel eens op.
Daar is in de IT een Engelse uitdrukking voor
Assumption is the mother of all fuckups.
  maandag 20 oktober 2025 @ 21:07:20 #285
63722 z80
I fink you freaky
pi_219064484
De kaas is op. Bedtijd. Morgen weer een dag.
pi_219064509
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:35 schreef Molo het volgende:

[..]
Als iemand anders werkt dan jij, wil dat niet meteen zeggen dat diegene dom is
Die basishouding zóu je ook kunnen overwegen eens tegen het licht te houden
AnneX is hoogbejaard toch? Die veranderen meestal niet meer.
pi_219064679
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 21:05 schreef z80 het volgende:

[..]
Daar is in de IT een Engelse uitdrukking voor
Assumption is the mother of all fuckups.
Ik vind dan deze mooier:
Assume makes an ass out of you and me
pi_219064721
Net als wel of geen smiley gebruik bij een post of app. Kan een wereld van interpretatieverschil maken.
pi_219064905
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 20:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Die ene keer in CUL was in een zeer vergelijkbare context namelijk een waar AnneX door iemand werd aangesproken op neerbuigend doen over een ander waarop zij vond dat er naar haar gesneerd werd.
Extrapolerend vanuit die situatie is de door Clubsoda uitgesproken verwachting imo niet uitgesproken onverwacht.
Ja, en een keer daarvoor was er een vergelijkbare reactie van sigme n.a.v. een opmerking van mij over een opmerking van Anne. Wat prima mag natuurlijk, het is alleen een beetje een riedeltje aan het worden.

[ Bericht 23% gewijzigd door Clubsoda op 20-10-2025 22:31:50 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219064926
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 20:33 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
;(
Ik heb indertijd toch niet gesolliciteerd op een vergelijkbare functie als huidige bij andere uni (en net wat ander onderwerp maar wel passend), en heb daar met hoe alles de afgelopen maanden is gegaan inmiddels toch wel enige spijt van. Ik had hoop dat de bezuinigingen hier misschien wel iets in positieve zin gingen veranderen, en dacht dat het vast overal wel zo zou zijn. Maar vanuit inside info weet ik dat het bij de specifieke afdeling van die vacature wel vrij goed voor elkaar is, ook qua kansen die mensen krijgen om door te groeien etc. En vooralsnog zijn er bij huidige nog niet echt positieve veranderingen. Nouja. Ik doe nu wel een leuke cursus over leiderschap, dat helpt enigszins.
[..]
Ahh, dat is wel heel naar ja ;(
Wat zonde, dat je spijt van hebt. Dat hele klimaat bij de verschillende uni's kan best lastig zijn, kan ik me voorstellen. Een cursus leiderschap is wel tof, ik had me er voor eentje ingeschreven maar die ging niet door want ik was de enige :o verder kan ik niets geaccrediteerd vinden, wat ik dan weer bizar vind want dat betekent dat blijkbaar niemand zich verder wil bekwamen ;(
pi_219064934
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 22:07 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, en een keer daarvoor was er een vergelijkbare reactie van sigme n.a.v. een opmerking van mij over een opmerking van Anne. Wat prima mag natuurlijk, het is alleen een beetje een riedeltje aan het worden. Het zal ongetwijfeld zo zijn dat ik lees wat ik verwacht te lezen; sinds ik opgezocht en be- :G :G moest worden om advies over een keukenrol zonder 'sorry, beetje kort door de bocht, hoe kan ik jou dat kwalijk nemen" o.i.d., heb ik vast een gekleurde bril :Y
Oh, misschien moet je die vorige keer dan even herlezen; sigme in CUL / [CUL SC] Meerijden is vermoeiender dan zelf rijden
Die was (zorgvuldig) aan niemand in het bijzonder gericht.

Op zich wel een mooie illustratie.
pi_219064946
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2025 22:11 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh, misschien moet je die vorige keer dan even herlezen; sigme in CUL / [CUL SC] Meerijden is vermoeiender dan zelf rijden
Die was (zorgvuldig) aan niemand in het bijzonder gericht.

Op zich wel een mooie illustratie.
Ik nam hem niet persoonlijk hoor. Mijn opmerking lokte andere opmerkingen uit, die vervolgens de jouwe uitlokte. De keer ervoor net zo. Dat was deze:

quote:
17s.gif Op donderdag 17 april 2025 22:15 schreef sigme het volgende:
Ik ben niet zo dol op mensen in het echt, maar voor het beter lezen van iemands getyp vind ik het wel veel meerwaarde hebben iemand ooit in het echt gezien te hebben. Zo is @:annex in mijn ogen een uiterst aimabele beschaafde dame, die haar stinkende best zal doen niemand voor het hoofd te stoten. Met dat uitgangspunt lezen haar posts heel anders.

[ Bericht 16% gewijzigd door Clubsoda op 20-10-2025 22:19:57 ]
pi_219065277
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 22:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik nam hem niet persoonlijk hoor. Mijn opmerking lokte andere opmerkingen uit, die vervolgens de jouwe uitlokte. De keer ervoor net zo. Dat was deze:
[..]

Ja, die ging wat mij betreft dus wel specifiek over een persoon. En over het algemene verschijnsel dat je beeld van wat je leest beinvloed wordt door persoonlijk echtleven contact.

En blijkbaar heeft dat jou tegen de haren ingestreken. In elk geval voldoende voor een sneer over de waard :D
pi_219065281
M.a.w. Club laat je eens zien op een meet O+ ;)
pi_219065283
Kolere, wat zit ik een partij ingewikkelde dingen te lezen hierboven!
pi_219065337
Och @Blues -O- 🫂
We have far more in common than that which devides us..
pi_219065339
Eigenlijk zou iemand z'n kind nu Dernard moeten noemen en dat moet dan een beroemd iemand worden, zodat het telefoonalfabet geen zin meer heeft elke keer als iemand de B van Bernard nodig heeft O+
pi_219065340
@Barreltje, ik zie net een tip voor de website www.dementie.nl langskomen voor mensen die (zelf of in omgeving) met dementie te maken krijgen, en moest aan jou denken. Staat bv ook iets op over omgaan met veranderend gedrag.
pi_219065351
Ik lees de post van @Clubsoda dan weer helemaal niet als een sneer richting @sigme, maar als het uitspreken van een verwachting/verwacht verloop op basis van het verdere verloop van de meest recente twee keer dat het gesprek op dezelfde manier verliep als het nu tot nu toe deed :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')