https://www.rtl.nl/nieuws(...)-slachtoffers-totaalquote:Twee vrouwen uit Utrecht van 26 en 41 jaar zijn aangehouden in een onderzoek naar datingfraude. Minimaal 26 slachtoffers deden aangifte bij de politie tussen juni 2022 en oktober van dit jaar. Ze raakten in totaal ruim 550.000 euro kwijt.
De verdachten bouwden via een datingplatform onder een valse naam een band op met de slachtoffers om geld of goederen van de slachtoffers te krijgen.
De politie meldt dat de slachtoffers ook fysiek met de vrouwen afspraken. Bij die ontmoetingen, vaak met meerdere personen, vroegen de verdachten de slachtoffers bijvoorbeeld om spullen voor hen te kopen in verschillende winkels.
Dure sieraden
Na de aanhoudingen zijn drie locaties in Utrecht doorzocht. De politie heeft onder meer geld, sieraden en een auto in beslag genomen.
Ze spraken met meerdere mannen tegelijkertijd af, of hoe moet ik dit lezen?quote:Bij die ontmoetingen, vaak met meerdere personen, vroegen de verdachten de slachtoffers bijvoorbeeld om spullen voor hen te kopen in verschillende winkels.
Gangbangquote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ze spraken met meerdere mannen tegelijkertijd af, of hoe moet ik dit lezen?
Ik zou denken met een vriendin [of 2 erbij, misschien een mannelijke vriend] zodat het slachtoffer geen nee durft te zeggen als hij tot betalen wordt gedwongen gevraagd.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ze spraken met meerdere mannen tegelijkertijd af, of hoe moet ik dit lezen?
Dan zouden er toch belletjes moeten afgaan dat het geen normale dates zijn. Denk ikquote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:54 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik zou denken met een vriendin [of 2 erbij, misschien een mannelijke vriend] zodat het slachtoffer geen nee durft te zeggen als hij tot betalen wordt gedwongen gevraagd.
Ja, maar mannen zijn van het zwakke geslacht. Ik begrijp het ook niet. Misschien zochten ze wel sulletjes uit die makkelijk te manipuleren zijn..quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dan zouden er toch belletjes moeten afgaan dat het geen normale dates zijn. Denk ik
Het lijkt mij een wanhopige-mannen-probleem.quote:
Victim blamingquote:Op donderdag 16 oktober 2025 17:59 schreef OllieA het volgende:
[..]
Het lijkt mij een wanhopige-mannen-probleem.
Waar lees jij dat ik die mannen ergens de schuld van geef? Ik denk enkel dat je wanhopig moet zijn als je denkt een relatie te kunnen kopen.quote:
Dat is toch hoe vrouwen het presenteren?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:31 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik denk enkel dat je wanhopig moet zijn als je denkt een relatie te kunnen kopen.
Als dat jouw ervaring in het leven is heb ik medelijden met je. Ik heb nooit meegemaakt wat jij beschrijft: eerst geld zien, dan misschien een relatie. Ik ken ook geen enkele vrouw die er zo over denkt.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:52 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat is toch hoe vrouwen het presenteren?
Je moet er altijd geld insteken.
Niets is gratis, ook niet dates.
Als ze in het openbaar afspreken en die winkels bezoeken, zou ik gewoon ineens wegrennen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:54 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik zou denken met een vriendin [of 2 erbij, misschien een mannelijke vriend] zodat het slachtoffer geen nee durft te zeggen als hij tot betalen wordt gedwongen gevraagd.
Niet specifiek geld, maar daten kost ook gewoon geld.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:50 schreef OllieA het volgende:
[..]
Als dat jouw ervaring in het leven is heb ik medelijden met je. Ik heb nooit meegemaakt wat jij beschrijft: eerst geld zien, dan misschien een relatie. Ik ken ook geen enkele vrouw die er zo over denkt.
Ik denk eerder dat je moet denken aan een seksdate via een sekssite en ter plekke onder bedreiging afpersing, al dan niet met beeldmateriaalquote:Op donderdag 16 oktober 2025 17:43 schreef LXIV het volgende:
Wat is de fraude precies? Ze hebben een date en laten een man dure spullen voor ze kopen? Dat gebeurt toch wel vaker?
Ik heb heel wat gedate maar de eerste de beste keer dat het over geld of was het gelijk blokkeren en nummer wissen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:34 schreef the-eye het volgende:
Twee vrouwen aangehouden voor datingfraude: 26 slachtoffers, in totaal 550.000 euro kwijt
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-slachtoffers-totaal
Benieuwd wat uiteindelijk de aanklacht is![]()
Ze noemde zich Shanaia maar ze heet eigenlijk Shanila?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |