Dit vraagt om een actie vanuit de mannenquote:Het Openbaar Ministerie heeft donderdag een voorwaardelijke celstraf van een jaar geëist tegen een 26-jarige vrouw uit Zoetermeer. Zij zou in 2022 haar vriend in brand hebben gestoken terwijl hij sliep. Het slachtoffer liep brandwonden over zijn hele lichaam op.
De 26-jarige Claudia den H. zou op 21 januari van dat jaar in Capelle aan den IJssel haar toenmalige vriend hebben overgoten met spiritus en dat hebben aangestoken. Ze zegt zich niets meer te herinneren van het voorval.
"Ik weet het niet en ik kan het me niet voorstellen", zei ze in tranen in de rechtbank in Dordrecht. "Ik hield van die jongen en ik kan het me niet voorstellen." Tegelijkertijd geeft de verdachte toe dat de twee "geen gezonde relatie" hadden en in een gekraakt pand woonden.
Na het incident trof de politie haar in verwarde toestand aan in Rotterdam. Ze vertelde tegen agenten dat ze "in haar gekkigheid met vuur bezig was" en dat "het bed van haar vriend ineens in brand stond". In het huis vond de politie spiritus en een aansteker.
Volgens de officier van justitie gaat het om "ernstige feiten". De vrouw wordt vervolgd voor poging tot doodslag en brandstichting. Toch wil de officier niet dat de vrouw de cel ingaat. "Het gaat nu goed met haar en dat zou dat traject doorkruisen."
Verplicht begeleid wonen
De verdachte zou zich wat het OM betreft aan een aantal voorwaarden moeten houden, zoals verplicht begeleid wonen en een behandeling. De vrouw kampt met zware psychische problemen en drugsproblemen. Er is onder meer borderline en schizofrenie vastgesteld bij haar. Volgens deskundigen ging het in het jaar van het incident heel slecht met de verdachte.
Het slachtoffer heeft sinds de gebeurtenis nog altijd last van angst en paniek. "Ik werd wakker in een nachtmerrie", schrijft hij in zijn slachtofferverklaring. "Ik voelde de hitte, de pijn en paniek." Uiteindelijk wist hij het vuur te blussen. De man liep brandwonden op over zijn hele lichaam en overweegt volgens zijn advocaat een huidtransplantatie.
De rechtbank doet op 30 oktober uitspraak.
Vergeet de geruchtmakende zaak over Oud-supermarkteigenaar Chris Grinwis niet waarbij de "dader" waarschijnlijk al eerder een slachtoffer had gemaaktquote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:10 schreef Cruzinats het volgende:
Claudia den H. uit Zoetermeer. Een tijdje geleden Esmée D. uit Assen die haar vriend heeft weten te vergiftigen.
Nederland heeft een vrouwenprobleem.
Nee hoor, de lijst van mannen die hun vrouw iets hebben aangedaan is eindeloos langer.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:10 schreef Cruzinats het volgende:
Claudia den H. uit Zoetermeer. Een tijdje geleden Esmée D. uit Assen die haar vriend heeft weten te vergiftigen.
Goh, maar is dat dan een mannenprobleem, of moet je misschien iets verder kijken naar de achtergronden...quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor, de lijst van mannen die hun vrouw iets hebben aangedaan is eindeloos langer.
Ja, dat zou inderdaad niet fijn zijn als het nu zo leuk gaat.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:57 schreef the-eye het volgende:
Toch wil de officier niet dat de vrouw de cel ingaat. "Het gaat nu goed met haar en dat zou dat traject doorkruisen."
Omdat het dan meteen obvious is, ik denk dat heel veel vrouwen niet worden gepakt nadat ze aan manicide hebben gedaan, zo goed zijn ze daarin. Ze laten het lijken op zelfmoord of een natuurlijke dood.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor, de lijst van mannen die hun vrouw iets hebben aangedaan is eindeloos langer.
Uiteraard, dit antwoord is al binnen 1 post bingo!quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:19 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Goh, maar is dat dan een mannenprobleem, of moet je misschien iets verder kijken naar de achtergronden...
Wel een goed punt om voortaan als verdediging aan te voeren mocht je voor de rechter moeten verschijnen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:20 schreef mackinac het volgende:
[..]
Ja, dat zou inderdaad niet fijn zijn als het nu zo leuk gaat.
Ja hoor, dat zal het wel zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Omdat het dan meteen obvious is, ik denk dat heel veel vrouwen niet worden gepakt nadat ze aan manicide hebben gedaan, zo goed zijn ze daarin. Ze laten het lijken op zelfmoord of een natuurlijke dood.
Ik zal never nooit zegge dat het de schuld van de vrouw is, dat is je eigen interpretatie.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Uiteraard, dit antwoord is al binnen 1 post bingo!
Het komt voor bij alle lagen van de bevolking en bij elk kleurtje, maar de usual suspects van Fok kunnen alleen maar denken: eigen schuld van de vrouw als het haar gebeurd en is de dader gekleurd gaat het alleen nog maar daarover.
Zielige kerels.
🎶 En jij hoort erbij, Je hoort erbij! Je hooooooort er ..bij! 🥁🎶quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:21 schreef Alloch87 het volgende:
Och gut, de incels van Fok! hebben weer een topic gevonden om bijeen te komen.
Ik hoop dat ze dan ook echt achter een hek blijft.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Uit de op:
Verplicht begeleid wonen
De verdachte zou zich wat het OM betreft aan een aantal voorwaarden moeten houden, zoals verplicht begeleid wonen en een behandeling. De vrouw kampt met zware psychische problemen en drugsproblemen. Er is onder meer borderline en schizofrenie vastgesteld bij haar. Volgens deskundigen ging het in het jaar van het incident heel slecht met de verdachte.
Deze maatregel duurt waarschijnlijk de rest van haar leven, het heeft dan ook geen nut om haar in een cel op te sluiten. Gewoon achter het hek in de kliniek, in Poortugaal zit een speciale kliniek voor dit type vrouwen.
Oh jee, ik ken twee Esmee's D. uit Assen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:10 schreef Cruzinats het volgende:
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:21 schreef Alloch87 het volgende:
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:02 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Typisch geval van manicide
Dit soort uitspraken blijf ik bijzonder vinden. Ja, je hebt iemand in de fik gestoken met brandwonden over zijn hele lichaam en waarschijnlijk een levenslange pijn tot gevolg. Maar omdat het de laatste tijd zo goed gaat krijg je geen celstraf hoor. Echt WTF man.quote:Volgens de officier van justitie gaat het om "ernstige feiten". De vrouw wordt vervolgd voor poging tot doodslag en brandstichting. Toch wil de officier niet dat de vrouw de cel ingaat. "Het gaat nu goed met haar en dat zou dat traject doorkruisen.
Verder op staat wat de vrouw geestelijk mankeert en dat zal geen lichte vorm zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:07 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken blijf ik bijzonder vinden. Ja, je hebt iemand in de fik gestoken met brandwonden over zijn hele lichaam en waarschijnlijk een levenslange pijn tot gevolg. Maar omdat het de laatste tijd zo goed gaat krijg je geen celstraf hoor. Echt WTF man.
"waar De V. handvatten krijgt om betere keuzes te maken"? Met een IQ van 65? Dan ben je gewoon gevaarlijk en moet je permanent in de gaten gehouden worden. Maar nee hoor, gewoon op naar het volgende slachtoffer!quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:07 schreef Watmoetjenou het volgende:
Kwam dit vandaag tegen doet me er wel wat aan denken.
https://www.omroepflevola(...)-met-11-jarig-meisje
Kennelijk ben je vrij om te gaan en staan waar je wil als je achterlijk bent
Homocide?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:02 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Typisch geval van manicide
Poging tot doodslag, hij is niet vermoord.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Homocide?
Laten we het gewoon op 'moord' houden.
Het slachtoffer kan de rest van zijn leven door als een bezoeker van cafe het Hemeltje in Volendam. En de dader gaat vrijuitquote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:07 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken blijf ik bijzonder vinden. Ja, je hebt iemand in de fik gestoken met brandwonden over zijn hele lichaam en waarschijnlijk een levenslange pijn tot gevolg. Maar omdat het de laatste tijd zo goed gaat krijg je geen celstraf hoor. Echt WTF man.
Wat is het nut van celstraf als het feit voortkomt uit duidelijke psychiatrische problemen? Gaan de pijn en brandwonden weg als de dader minimaal x tijd in de cel zit?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 18:07 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt kan je iedere bajesklant en tbs' r wel loslaten en alle gevangenissen/klinieken voorgoed sluiten.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:54 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Wat is het nut van celstraf als het feit voortkomt uit duidelijke psychiatrische problemen?
Claudia den Hensquote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:10 schreef Cruzinats het volgende:
Dat lijkt mij niet. Een tbs oid was beter op zijn plek geweest in dit geval.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:57 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt kan je iedere bajesklant en tbs' r wel loslaten en alle gevangenissen/klinieken voorgoed sluiten.
Daarom spuitje als genoegdoening.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:54 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Wat is het nut van celstraf als het feit voortkomt uit duidelijke psychiatrische problemen? Gaan de pijn en brandwonden weg als de dader minimaal x tijd in de cel zit?
Dat krijgt Hans terecht, en deze Claudia zouden ze ook voorgoed op moeten bergen in een kliniek. Een wandelende verzameling van Cluster B persoonlijkheidsstoornissen + psychoses van dit kaliber (waardoor een ander nu voor het leven verminkt is geraakt) + drugsverslaafd = komt in 99,9% van de gevallen gewoon nooit meer goed.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:48 schreef Chadi het volgende:
Maar hans die zijn vriendin dood steekt krijgt tbs en 15 jaar
quote:
Dat zal niet want een tbs behandeling moet altijd zo snel mogelijk startenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:48 schreef Chadi het volgende:
Maar hans die zijn vriendin dood steekt krijgt tbs en 15 jaar
Goed puntquote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Poging tot doodslag, hij is niet vermoord.
In bepaalde gevallen mag dat best wat langer duren.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat zal niet want een tbs behandeling moet altijd zo snel mogelijk starten
Is het clubje zo compleet of mist er nog iemand?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:21 schreef Alloch87 het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |