Ja, daar zijn regels voor. Dat mag namelijk niet zomaar. Dien een klacht in bij je gemeente als je daar last van hebt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:11 schreef Stoorzendert het volgende:
Hier in de omgeving zie ik de laatste tijd vooral dat redelijke rijtjeshuizen (>¤400K) en bovengemiddelde 2-kappers (>¤600K) worden opgekocht en omgetoverd worden tot 'Polenhotels'. Komen nauwelijks stelletjes meer te wonen. Gewoon volgepropt met arbeidsmigranten. Ik begrijp dat dit veel meer oplevert voor de eigenaar dan verkoop of gewone verhuur (als je alle schade niet meetelt), maar zijn daar dan geen regels voor?
In de meeste regio's dus echt totaal niet. In fucking Almere beginnen de appartementen al bij 350kquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Voor 3 ton kun jij nog steeds een mindere woning of appartement kopen. Je moet ook niet gelijk een fantastisch huis willen kopen waarin je de rest van je leven blijft zitten: dat gaat inderdaad niet lukken. Net als vroeger toen dat ook al niet lukte.
https://www.funda.nl/zoek(...)price=%220-300000%22quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:34 schreef Elan het volgende:
[..]
In de meeste regio's dus echt totaal niet. In fucking Almere beginnen de appartementen al bij 350k
Je hoort de laatste tijd vaker mensen die hun huis verkopen via een soort loterij (bijvoorbeeld 5 euro per lot) en daarmee soms wel het 3-4 voudige ophalen van de normale verkoopprijs.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
Als elke Nederlander nou ¤1,- doneert aan me, dan sta ik mijn koopwoning hier af en zal ik verhuizen naar het buitenland. Dubbelwin voor Nederland.
Maar wordt het dan gezien als gift, of hoe ziet de belastingdienst dat? Lijkt me niet dat je dan kunt zeggen dat je het voor ¤5,- hebt verkocht.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je hoort de laatste tijd vaker mensen die hun huis verkopen via een soort loterij (bijvoorbeeld 5 euro per lot) en daarmee soms wel het 3-4 voudige ophalen van de normale verkoopprijs.
Is heel beperkt aanbod voor die prijs en allemaal bieden vanaf, dus daar mag je er tegenwoordig wel 50-100k bij optellen. Maatje van me heeft zijn appartementje verkocht 315k en verkocht 385k.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
https://www.funda.nl/zoek(...)price=%220-300000%22
In Den Haag anders voldoende onder de 3 ton.
Voor een loterij dient een vergunning afgegeven te worden. Als dat eenmaal gebeurd is, dient de winnaar alsnog 34 procent kansspelbelasting af te dragen over de winst (tenzij de loterij netto is; dan betaalt de oorspronkelijke eigenaar die belasting).quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Maar wordt het dan gezien als gift, of hoe ziet de belastingdienst dat? Lijkt me niet dat je dan kunt zeggen dat je het voor ¤5,- hebt verkocht.
Goed, dan maak je er 250k van en dan heb je nog steeds 31 pagina's om uit te kiezen met je 'heel beperkt aanbod'.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Is heel beperkt aanbod voor die prijs en allemaal bieden vanaf, dus daar mag je er tegenwoordig wel 50-100k bij optellen. Maatje van me heeft zijn appartementje verkocht 315k en verkocht 385k.
Landelijk Ja in veel regio's heb je überhaupt geen appartementen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Goed, dan maak je er 250k van en dan heb je nog steeds 31 pagina's om uit te kiezen met je 'heel beperkt aanbod'.
Er is aanbod ja, maar 200-250k betalen voor 40-50m2 is gewoon schandalig te noemen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Goed, dan maak je er 250k van en dan heb je nog steeds 31 pagina's om uit te kiezen met je 'heel beperkt aanbod'.
Ja, dat heb je wel, maar dan kom je in de grotere steden als Almelo, Groningen, Enschede e.d. terecht. Daarom dat lijstje wat ik al eerder opnoemde: accepteer nou gewoon dat je starterswoning geen superwoning is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Landelijk Ja in veel regio's heb je überhaupt geen appartementen.
Ok, dan noem jij dat schandalig en blijf je lekker zitten zonder huis. Wat jij wilt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is aanbod ja, maar 200-250k betalen voor 40-50m2 is gewoon schandalig te noemen.
Plus flink overbieden en kom je vaak ook nog in een kutbuurt terecht. Veel van die woningen zijn echt krotten met een slecht energielabel en houten vloeren ingeklemd tussen de sociale huur met tokkies. Dan kun je beter bij je ouders op zolder blijven wonen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is aanbod ja, maar 200-250k betalen voor 40-50m2 is gewoon schandalig te noemen.
Het is door het gebrek aan kennis van de Nederlandse taal dat jij en een aantal andere users mijn bijdrages onzin vinden. Julie kunnen beter een andere hobby zoeken want lezen en schrijven is niks voor jullie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zeg dat nou eens 10 x tegen jezelf voor de spiegel.
Dat scheelt een hoop onzin in de topics.
Daar is ook niets mis mee, maar een starterswoning van pak 'm beet 250-300k opknappen en inrichten zorgt er voor dat je moeilijk doorstroomt want als je het met overwaarde verkoopt moet je dat opnieuw in een huis stoppen van inmiddels 450-600k om een flinke stap te zetten én dan moet je opnieuw gaan opknappen en inrichten. De doorstroming is een groot probleem in deze markt omdat de kosten om te verhuizen te hoog zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja, dat heb je wel, maar dan kom je in de grotere steden als Almelo, Groningen, Enschede e.d. terecht. Daarom dat lijstje wat ik al eerder opnoemde: accepteer nou gewoon dat je starterswoning geen superwoning is.
Dus de belastingdienst wrijft ook in zijn handjes met zo'n constructie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Voor een loterij dient een vergunning afgegeven te worden. Als dat eenmaal gebeurd is, dient de winnaar alsnog 34 procent kansspelbelasting af te dragen over de winst (tenzij de loterij netto is; dan betaalt de oorspronkelijke eigenaar die belasting).
Dus simpelweg: bij een woning ter waarde van 6 ton dient de winnaar alsnog 2 ton over te maken naar de belasting.
Ik heb gelukkig al 7 jaar een ruim koophuis met een zeer lage hypotheekquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:04 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ok, dan noem jij dat schandalig en blijf je lekker zitten zonder huis. Wat jij wilt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Daar ben ik het zeker mee eens. Maar net zo goed als dat de samenstelling van huishoudens tegenwoordig veel kleiner is: veel meer alleenstaanden (die ook gezinswoningen bewonen).quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:05 schreef Jor_Dii het volgende:
De doorstroming is een groot probleem in deze markt omdat de kosten om te verhuizen te hoog zijn.
Almelo een grote stad, rlly?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja, dat heb je wel, maar dan kom je in de grotere steden als Almelo, Groningen, Enschede e.d. terecht. Daarom dat lijstje wat ik al eerder opnoemde: accepteer nou gewoon dat je starterswoning geen superwoning is.
Hij blijft leuk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:05 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is door het gebrek aan kennis van de Nederlandse taal dat jij en een aantal andere users mijn bijdrages onzin vinden. Julie kunnen beter een andere hobby zoeken want lezen en schrijven is niks voor jullie.
Iedereen die mijn bijdrages wegzet als onzin, moet zelf op een cursus Nederlands of een andere hobby dan lezen en schrijven zoeken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij blijft leuk.
Ik zou zeggen: ga op cursus Nederlands.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |