abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219019786
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En waarom denk jij dat ze dat niet zien? Bij die links-progressieve mensen waarover je het hebt ga je toch echt bijzonder weinig sympathie vinden voor radicale islamitische ideologieën.
Jij weigert gewoon in te zien dat bepaalde religie's exact dat meebrengen waar we hier rond 1800 al afscheid van hebben genomen.

Die onderdrukte vrouwen ook :') Staan ze daar, alleen de ogen nog zichtbaar door een klein spleetje en met 30 graden in de brandende zon: 'Nee hoor, we vinden het heerlijk om op deze manier te moeten leven'. :')
pi_219019794
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Precies. Zo heeft deze politieke stroming met succes in de jaren 60 de invloed van het christendom in een aantal Europese samenlevingen weten te minimaliseren, die moeite dreigt echter ongedaan te worden gemaakt door de instroom van de radicale islam. Het is met geen pen te beschrijven hoe dom en naïef ze bezig zijn.
Tja, dat komt omdat veel van hun wereldbeeld niet gebaseerd is op keiharde ratio, maar emotie en gevoelens. Waarom gaat men bijvoorbeeld mee in de leugen dat de mens het eigen geslacht kan kiezen?

Dat is omdat men empathie en compassie heeft voor mensen met genderdysforie, wil dat ook zij zich gelukkig voelen en mee kunnen doen in de samenleving en dus denkt dat het moreel het beste is om mee te doen met aan leugen over het menselijk geslacht als dit zulke mensen geluk brengt. Dit is dus een denkproces gebaseerd op emotie, niet op intelligentie.

Hetzelfde mbt migranten: men voelt zich schuldig over de situatie in andere landen, heeft het gevoel dat wij als Westen daar (deels) verantwoordelijk voor zijn. Men wil deze mensen verlichten uit hun moeilijke situatie en ziet het hier opvangen van die mensen als een passende oplossing. Dat hier de cultuur daardoor veranderd doet hen niets, want men heeft per definitie weinig affiniteit met de Westerse (en Nederlandse) cultuur die men maar onderdrukkend, racistisch en imperialistisch acht.

Wederom: gevoel en emotie vormt hier de rode in het denkproces, niet intellect.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219019799
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 10:55 schreef Solispolar het volgende:
@:Starhopper @:Mikeytt @:Isdatzo
Krijg je toch geen antwoord op. Rechts is het grote gevaar immers en dit is collateral damage van het 'inclusieve' gedachtegoed.

Het is laf. Het is ziek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219019814
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Krijg je toch geen antwoord op. Rechts is het grote gevaar immers en dit is collateral damage van het 'inclusieve' gedachtegoed.

Het is laf. Het is ziek.
Ik had gisteren ook een mention gegeven in een ander topic, de desbetreffende post was binnen tien minuten verwijderd. Blijkbaar mag dat ook niet, wat wel bijzonder is want ik krijg ook geregeld een mention en die worden nooit verwijderd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219019818
En maar de grootste bekken hebben over gasten die tegen azc's protesteren....

Waarom protesteren ze?
Hierom.
1947-2016
pi_219019860
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik had gisteren ook een mention gegeven in een ander topic, de desbetreffende post was binnen tien minuten verwijderd. Blijkbaar mag dat ook niet, wat wel bijzonder is want ik krijg ook geregeld een mention en die worden nooit verwijderd.
Hier hetzelfde.
Sommige mods vinden dat irritant, naar tr's over trollen en uitdagen worden genegeerd als de posts gezet zijn door bepaalde figuren hier.

Weet niet of het expres is, maar vreemd is het wel.
Die shit laten staan en dan gaan klagen over de sfeer hier... niet rijmbaar.
1947-2016
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:40:12 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219019892
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:33 schreef Red_85 het volgende:
Krijg je toch geen antwoord op.
Klopt.

Ik reageer niet op sneu gemention dat geen enkel doel dient behalve het 'ter verantwoording roepen' van users door ze bij hun haren een topic in te slepen.
Huilen dan.
pi_219019895
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 10:30 schreef RotatoR het volgende:

[..]
PvdA draait helemaal niet. Ik heb Timmermans nu meermaals horen zeggen dat hij GEEN nationale maatregelen wil om de asielinstroom te beperken. Hij schuift alles af op het EU migratiepact. Dat gaat dit probleem niet oplossen want Syriërs krijgen gewoon een asielstatus.
Toch hebben ze voor het eerst een Max instroom ingezet. Veel te veel nog natuurlijk.
Maar als de achterban ook draait gaat het snel.

Van de types palliesjaaltje blauw haar zijn er absoluut gezien maar heel weinig.

Je moet ook vertrouwen hebben dat mensen overwegend normaal en verstandig zijn.
Vakman pur sang
pi_219019900
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Toch hebben ze voor het eerst een Max instroom ingezet. Veel te veel nog natuurlijk.
Maar als de achterban ook draait gaat het snel.

Van de types palliesjaaltje blauw haar zijn er absoluut gezien maar heel weinig.

Je moet ook vertrouwen hebben dat mensen overwegend normaal en verstandig zijn.
Die max instroom gaat in de praktijk alleen over arbeidsmigranten. Ze gaan niets doen aan de asielinstroom.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:41:15 #60
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_219019902

[ Bericht 100% gewijzigd door KoningWouter op 15-10-2025 11:46:08 ]
Nooit meer slapen
pi_219019903
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:35 schreef Red_85 het volgende:
En maar de grootste bekken hebben over gasten die tegen azc's protesteren....

Waarom protesteren ze?
Hierom.
Tja, dat zijn in veel gevallen een beetje laagopgeleide nogal volkse, ordinaire autochtonen.

Dat is een type mens waar een aanzienlijk aantal hoogopgeleide linkse progressieve een stronthekel aan hebben. Die zou men waarschijnlijk het liefst morgen nog inruilen voor een paar honderdduizend Afghanen, Syriërs en Somaliërs.
pi_219019920
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hier hetzelfde.
Sommige mods vinden dat irritant, naar tr's over trollen en uitdagen worden genegeerd als de posts gezet zijn door bepaalde figuren hier.

Weet niet of het expres is, maar vreemd is het wel.
Die shit laten staan en dan gaan klagen over de sfeer hier... niet rijmbaar.
Nou, over het algemeen vind ik de moderatie hier uitstekend. Maar het is raar om een beschaafde bijdrage selectief te gaan verwijderen omdat er een mention in staat, kom op hoor. Dat gaat nogal ver.
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Klopt.

Ik reageer niet op sneu gemention dat geen enkel doel dient behalve het 'ter verantwoording roepen' van users door ze bij hun haren een topic in te slepen.
Je zou natuurlijk gewoon jouw perspectief kunnen onderbouwen. Het heeft niets te maken met iemand er bij de haren bijslepen. Jij neemt een standpunt in wat velen niet begrijpen en men wil graag weten waarom jij dit zo ziet.
pi_219019932
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat zijn in veel gevallen een beetje laagopgeleide nogal volkse, ordinaire autochtonen.

Dat is een type mens waar een aanzienlijk aantal hoogopgeleide linkse progressieve een stronthekel aan hebben. Die zou men waarschijnlijk het liefst morgen nog inruilen voor een paar honderdduizend Afghanen, Syriërs en Somaliërs.
Welke nog beperkter zijn.
1947-2016
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:46:42 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219019937
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, over het algemeen vind ik de moderatie hier uitstekend. Maar het is raar om een beschaafde bijdrage selectief te gaan verwijderen omdat er een mention in staat, kom op hoor. Dat gaat nogal ver.
[..]
Je zou natuurlijk gewoon jouw perspectief kunnen onderbouwen. Het heeft niets te maken met iemand er bij de haren bijslepen. Jij neemt een standpunt in wat velen niet begrijpen en men wil graag weten waarom jij dit zo ziet.
Nou, vertel eens: welk standpunt is dat precies? En waarom moet ik dat in dit topic uit komen leggen?
Huilen dan.
pi_219019951
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Klopt.

Dit is toch een discussieforum? Willen enkel weten wat je er van vindten hoe dit te rijmen is met het open asielbeleid en verspreiding door het hele land van nog meer asielzoekers.
1947-2016
pi_219019971
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:41 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Die max instroom gaat in de praktijk alleen over arbeidsmigranten. Ze gaan niets doen aan de asielinstroom.
Een partij die zijn wortels heeft in de sociaal democratie, maar die niet langer op wil komen voor de belangen van de arbeiders.

De arbeidsmigrant die veelal aan de onderkant van de arbeidsmarkt tegen een laag loon onaangenaam werk uit voert wordt niet beschermd maar is een doelwit, een mikpunt en een zondebok.

Hoe schandalig wil je het hebben.
-
pi_219019990
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:50 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik zie je continu hetzelfde riedeltje afsteken, ik mis nog even omvolking om het compleet te maken, maar waarom verblijf je nog steeds in Europa als het allemaal klote is?
Omdat ik tegen AZC's en de zorgwekkende demografische ontwikkelingen ageer moet ik Europa maar verlaten? Je bent niet goed.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:57:01 #68
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219020004
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heet censuur - maar zo selectief zijn ze bij Fok toch niet? _O- _O-
"Hoka Hey!"
pi_219020010
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 21:45 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Zoveelste gruwelijke misdrijf met Syrische asielzoekers in de hoofddrol. Wat hebben we onszelf toch aangedaan door dit soort tribale primitievelingen los te laten in de samenleving...
De over-over-over-overgrote meerderheid van de Syrische asielzoekers verkracht niet. Bron: Migratiemagneet.

Dat racistische "tribale primitievelingen" mag je dus gewoon achterwege laten wanneer je het over Syrische asielzoekers als groep hebt.

Deze daders zijn echter, inderdaad, ranzige primitievelingen. Die in mijn ogen dan ook, binnen de reikwijdte van onze wet maar het liefst significant boven de norm (die imo sowieso veel te laag is), hard gestraft dienen te worden. En sowieso onveilig om in de maatschappij (van welk land dan ook, maar wmb ook snel weer hun land van herkomst) losgelaten te worden.

En dan vind ik het dus een beetje jammer dat een zeer tragisch onderwerp als verkrachting, met helaas veel te vaak dit soort nieuws, weer vrijwel volledig gefocust moet worden op de afkomst van de dader. Terwijl uit dezelfde statistieken van vdBeek en het CBS ook gewoon blijkt dat dan de meerderheid van de verdachten dan buiten schot blijft omdat zij geen Syrische of zelfs niet-Westerse achtergrond hebben.

Maar zelfs dat is niet genoeg; je houdt het niet eens alleen bij 'verkrachters met een Syrische achtergrond'. Nee hoor, jij begint meteen met het zeer ranzige en racistische 'tribale, primitieve, Syrische asielzoekers'. Nogmaals; de over-overgrote meerderheid van de Syrische asielzoekers verkracht niet. En het trieste is dat je dat soort uitspraken waarschijnlijk al zo genormaliseerd hebt dat je het niet eens meer als racistisch herkent.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:58:13 #70
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219020018
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Omdat ik tegen AZC's en de zorgwekkende demografische ontwikkelingen ageer moet ik Europa maar verlaten?
Ik zeg niet dat je iets moet, maar als ik al jarenlang van je moet horen hoe slecht ergens iets is en ons hel en verdoemenis te wachten staat zou ik daar niet langer willen verblijven. Maar blijkbaar vind je Nederland en/of Europa nog wel prima.

Ben verder helemaal prima. Jij bent degene die gefrustreerd overkomt of neem een keer een ander stokpaardje.
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 11:59:09 #71
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219020030
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:41 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het gaat inderdaad in 1e instatie om die gelukzoekers die helemaal niets bijdragen aan dit land en dit land in een ghetto veranderen. Daarvoor sosiewo de grenzen potdicht en al dat schorem wat hier al is retour. Dan kom je al een heel eind!
"Hoka Hey!"
pi_219020033
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En waarom denk jij dat ze dat niet zien? Bij die links-progressieve mensen waarover je het hebt ga je toch echt bijzonder weinig sympathie vinden voor radicale islamitische ideologieën.
En toch stemmen ze in de politiek tegen- en dwarsbomen ze in de ambtenarij vrijwel alles wat de invloed en toename van de islam moet tegengaan. Wetten en verdragen die bovendien stammen uit het jaar 1950 worden nog steeds met hand en tand verdedigd, dan komt het progressieve karakter om deze achterhaalde gedrochten eens aan te passen toch niet zo goed uit.
pi_219020051
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Lulkoek is het dus zeker niet en ik geef ook een gedegen onderbouwing van mijn standpunt. Het komt de discussie niet ten goede als je dingen lukraak gaat wegzetten als 'feitenvrij' of 'lulkoek' omdat de inhoud je niet welgevallig is.
[..]
Waarom willen jullie dan mensen uit landen waar zulke ideologieën de norm zijn, met grote getale toegang geven tot het Westen? Jullie gaan zelfs in tegen alles en iedereen die de migratie uit zulke landen wil afremmen of stoppen.
Als 99,98% van het mannelijke deel van een groep mensen met een specifieke nationaliteit géén verdachte is van een seksueel misdrijf, is dat dan genoeg om alle mensen (dus inclusief vrouwen) van die groep niet als 'ongewenst' te bestempelen?

Kijk, dat we iets moeten doen gericht tegen die 0,12%, ben ik ab-so-luut met je eens.

Maar imo niet iets waar de overige 99,98% ook zwaar onder lijdt.

Edits: Paar foutjes, boel aangepast.

Bron: https://pbs.twimg.com/med(...)mat=png&name=900x900 mijn bron. En let er op dat die 0,12% dus puur en alleen Syrische mannen omvat.

[ Bericht 7% gewijzigd door probeer op 15-10-2025 12:21:19 ]
pi_219020052
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 11:58 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat je iets moet, maar als ik al jarenlang van je moet horen hoe slecht ergens iets is en ons hel en verdoemenis te wachten staat zou ik daar niet langer willen verblijven. Maar blijkbaar vind je Nederland en/of Europa nog wel prima.

Ben verder helemaal prima. Jij bent degene die gefrustreerd overkomt of neem een keer een ander stokpaardje.
Waarom ben je zo gefrustreerd over dat ik tegen AZC's, de multiculturele samenleving en de zorgwekkende demografische tendens ageer?
pi_219020179
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 12:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Waarom ben je zo gefrustreerd over dat ik tegen AZC's, de multiculturele samenleving en de zorgwekkende demografische tendens ageer?
Je doet maar.

Maar als je gaat beweren dat dat gerechtvaardigd is omdat er zich binnen een groep van 16.666 Syriërs, 12 mannelijke verkrachters bevinden, dan haak ik af. En gelukkig vele mensen met mij.

En voor de goede orde, dat doet er niets aan af dat ik die 12 mannen aan wil pakken en het liefst wil weren. Maar niet ten koste van de andere 16588.

Hoezo 12 per 16.666? https://x.com/demo_demo_nl/status/1960426458557395247/photo/1 vdBeek spreekt over 12 per 10.000 Syrische mannen. En ~60% van de Syrische asielzoekers is man. https://digitaal.scp.nl/s(...)ederland/demografie/ . Dus in een groep van ~16.666 Syrische asielzoekers, zijn 10.000 man, en statistisch gezien 12 (toekomstig) 'verdachte van een seksueel misdrijf'. 12 per 16.666 dus. En voor mij is dat geen reden om dus te zeggen dat al die 16.666 dus niet welkom zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')