Kortere dagen, kachels aan, de eerste pepernoten liggen alweer even in de winkels. Die-hard Kerstlovers ( ) tellen de dagen naar kerst al weken af. In het kort: kerst komt eraan.
En met Kerst ook de liefste actie van FOK!, de Kerstpakkettenactie . Doen jullie (weer) mee?
Dit jaar wordt de kerstpakketten actie georganiseerd door @Laziness
Gevers: Wil je graag iets extra’s doen voor FOK!kers die het moeilijk hebben gehad? Vind jij het leuk om een kerstpakket te geven? Wil je geld doneren en niet hoeven winkelen? Of wil je juist graag winkelen voor een ontvanger, maar heb je zelf geen budget? Al deze smaken zijn gebundeld onder het kopje ‘gevers.’
Ontvangers: Heb jij een lastig jaar gehad? Doordat je bijvoorbeeld moeilijk rondkomt, je met een burn-out of andere klachten thuis zit, een zwaar persoonlijk drama hebt meegemaakt, of om welke reden dan ook wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Dan kom jij in aanmerking voor een FOK! kerstpakket. Ga dan naar het kopje ‘ontvangers’ en vul de vragenlijst die je daar ziet in. De rest regelen wij!
FAQ: Hoe duur moet het pakket zijn? Hoe werkt anoniem meedoen? Hoe gaan jullie om met de AVG? Deze en andere vragen vinden jullie onder de FAQ. Mocht je vraag hier niet tussen staan, kan je deze natuurlijk altijd stellen in dit topic, of door de organisatoren een dm te sturen.
De deadline om je aan te melden, zowel als gever als ontvanger, is in principe 1 november. Dan maken wij de balans op om te kijken of we meer ontvangers, of gevers hebben en kan het zijn dat we nog een laatste oproepje plaatsen. Tussendoor doen we meerdere ‘koppelrondes’, dus als je je eerder aanmeldt, word je mogelijk al voor 1 november gekoppeld.
Verzoekje: Let er alsjeblieft op als je meedoet, dat je goed bereikbaar bent! Lees regelmatig je mail en reageer er ook zo snel mogelijk op. Wij als organisatie ontvangen erg veel e-mails, als je bijvoorbeeld (anoniem) iets wilt vragen aan je ontvanger, zorg dan dat je al je vragen in 1 e-mail aan ons toestuurt. Zo kunnen wij zo efficiënt mogelijk de vragen doorzetten.
SPOILER: De Gevers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: De Ontvangers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Overzicht pakketten
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[info]Lieve gevers, ontvangers, shoppers en alle andere belangstellenden.
Als iemand zich als niet anoniem opgeeft in de actie, dan is dat van toepassing op de koppeling. Het is niet de bedoeling dat je mensen hier 'out' in het topic. Geen tags of namen van je koppel noemen hier tenzij nadrukkelijk toestemming van de ander, maar beter gewoon niet. Privacy is van het grootste belang in dit topic en dus doet de organisatie een beroep op jullie integriteit. Deelnemers niet te noemen hier.
Mocht je jouw ontvanger niet kunnen bereiken via DM/PM (omdat anoniem of geen gehoor), stuur dan een mailtje naar de organisatie.[/info]
[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 14-10-2025 14:11:06 ]
Ik kom net weer terug van een rondje shoppen. Denk dat ik nu eerst maar even verhuisdozen bij de action ga halen, zodat ik het overzichtelijk kan houden. Want tassen zijn slecht stapelbaar
In het vorige topic heeft @laziness al gezegd dat het aanbod van @Mathijz nog niet mee is geteld, en ik heb nu ook officieel nog een match om aan te kondigen!
Ik heb getwijfeld maar vind niet dat ik dat kan maken. Ben al vaker meer dan niet ontvanger geweest. Nu eens de beurt aan een ander die het kan gebruiken
[..] Ik heb getwijfeld maar vind niet dat ik dat kan maken. Ben al vaker meer dan niet ontvanger geweest. Nu eens de beurt aan een ander die het kan gebruiken
Je weet dat we in het vorige topic ook jou vast al hebben bewogen...?
[..] Ik heb getwijfeld maar vind niet dat ik dat kan maken. Ben al vaker meer dan niet ontvanger geweest. Nu eens de beurt aan een ander die het kan gebruiken
Jij gaat je gewoon opgeven, anders kun je mij aan je deur verwachten
Op dinsdag 14 oktober 2025 14:07 schreef DJMO het volgende: Ik kom net weer terug van een rondje shoppen. Denk dat ik nu eerst maar even verhuisdozen bij de action ga halen, zodat ik het overzichtelijk kan houden. Want tassen zijn slecht stapelbaar
Je bent mooi op tijd
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen! Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b] Dot houdt van lekker vlot :P
[..] Ik was al begonnen met rondkijken en shoppen voor de actie van start ging
Vlot hoor. Voor hoeveel ga je shoppen?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen! Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b] Dot houdt van lekker vlot :P
Op dinsdag 14 oktober 2025 14:44 schreef laziness het volgende: Ik zou eigenlijk nooit willen zeggen dat we genoeg gevers hebben tot het aanmeldformulier dicht is vanaf 1 november.
Dus gevers en ontvangers geef je vooral op en bezorg een ander of jezelf een fijne kerst
Wanneer wil je het fp berichtje hebben? Morgen oid? (mooi op de helft van de maand?)
DM me je gegevens even, dan geef ik je op..
Nee geintje, opgeven natuurlijk. En dat meen ik serieus
Ik had net een heel fijn gesprek met één van mijn ontvangers. Kwam er kort op neer dat diegene al jaren twijfelde om zichzelf op te geven als ontvanger.
Mijn reactie daarop: jouw aanmelding als ontvanger was voor mij een cadeautje, want het shoppen voor jou leidt mij af van herfstdepressie gevoelens.
Kortwrg: door jezelf aan te melden als ontvanger, doe je niet alleen jezelf een plezier, maar ook je shopper / gever / donateur.
Twijfel nou niet en Doe jezelf en die ander een plezier
Ik mocht me ook opgeven van heel veel mensen, dus jij ook!
Het maakt helemaal niet uit hoe vaak je al ontvanger bent geweest
Gewoon jezelf opgeven als je daar behoefte aan hebt!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin