Precies wat ik verwachtte. Zo’n snol wil geen kleur bekennen. Zoals ik al zei, goed dat de politie is geweestquote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:52 schreef alternatif het volgende:
Al die sukkels die hier lopen te janken over dat de politie gebeld is![]()
.
Tegenpartij wil niet meewerken en is onbereikbaar. Politie heeft haar ook getracht te bellen ter bemiddeling maar nope.
Ik heb dus eenzijdig mijn dossier afgerond bij de verzekeraar en ik heb ook telefonisch contact met ze gehad. Het hele verhaal vanaf het ongeluk tot aan mijn contactmomenten met de politie en tegenpartij heb ik geregistreerd. De verzekeraar vertelde me we kunnen dit gewoon gaan verhalen op de tegenpartij. De verzekeraar wilde alleen nog het registratienummer of politierapport en dit heb ik ook geregeld. Misschien zouden me nog terugbellen of ik alsnog aangifte kan gaan doen maar toen ik de politie belde voor het registratienummer heb ik ook maar gelijk het doen van een aangifte ingepland.
Juist doordat de politie er bij is geweest ben ik nu administratief gezien waterdicht en is het voor mijn verzekeraar makkelijk om de schade te verhalen op de tegenpartij. De tegenpartij staat buitenspel.
Nou sorry, in de OP was ze "een beetje beurs" en nu heeft ze psychische schade. Kan me voorstellen dat hersenschudding en hernia pas duidelijk wordt als de adrenaline is uitgewerkt maar dit .... nehquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Moet dat nou?
Ik begrijp uit het verhaal dat het best een behoorlijk serieus ongeluk is geweest. Dan kan ik me best voorstellen dat ze dan zo reageert.
Tijdelijk oke nog maar niet voor eeuwig.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:21 schreef alternatif het volgende:
Als je als een ongeleid projectiel van 2200kg met 100 kmh door rood rijdt op een kruispunt ben je wat mij betreft gewoon af hoor.
Helaas is dat zelfs onmogelijk me de huidige wetgeving. De Wegenverkeersweg staat maximaal 10 jaar ontzegging van de rijbevoegdheid toe.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:38 schreef FrancoBolli het volgende:
Mensen die voor eeuwig hun roze CC mogen inleveren hebben wel wat meer gedaan dan met 100 door rood rijden.
Als je met 100 km/h (ik neem aan dat het binnen de bebouwde kom gebeurde, en dat de geldende snelheidslimiet dus 50 km/h is) door rood rijd en daarbij iemand doodrijdt, dan is dat met de huidige wetgeving wel goed voor een aantal jaren ontzegging van de rijbevoegdheid.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:42 schreef FrancoBolli het volgende:
Tijdelijk oke nog maar niet voor eeuwig.
Bij justitie ontbreekt het aan het besef dat verkeerscriminaliteit ook criminaliteit is. Ik zou dergelijk rijgedrag kwalificeren als poging tot doodslag.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:42 schreef FrancoBolli het volgende:
Dat is trouwens aan justitie en ik begreep dat ze niet eens is aangehouden hiervoor. En ook niet dat haar rijbewijs is ingevorderd.
Kijk, zelfs dat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Helaas is dat zelfs onmogelijk me de huidige wetgeving. De Wegenverkeersweg staat maximaal 10 jaar ontzegging van de rijbevoegdheid toe.
Nogmaals: de politie ter plaatse heeft niet eens het rijbewijs ingevorderd. En ook daarna niet.quote:[..]
Als je met 100 km/h (ik neem aan dat het binnen de bebouwde kom gebeurde, en dat de geldende snelheidslimiet dus 50 km/h is) door rood rijd en daarbij iemand doodrijdt, dan is dat met de huidige wetgeving wel goed voor een aantal jaren ontzegging van de rijbevoegdheid.
Ja, wat een amateurs zijn het ook hequote:[..]
Bij justitie ontbreekt het aan het besef dat verkeerscriminaliteit ook criminaliteit is. Ik zou dergelijk rijgedrag kwalificeren als poging tot doodslag.
Toen de politie arriveerde, konden ze natuurlijk ook niet meteen zien hoe het ongeluk was gebeurd. En toen dat wel duidelijk was, zal de politie het openbaar ministerie niet ingelicht hebben, omdat het geen beleid is bij het openbaar ministerie om iemand met dergelijk rijgedrag aan te klagen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:02 schreef FrancoBolli het volgende:
Ja, wat een amateurs zijn het ook he![]()
Poging doodslag is een misdrijf waar voorlopige hechtenis gepast was geweest. Niet gebeurd. Alleen een interventie met het schadeformulier. Dusssss ....
Had ze niet eens bij zich…quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 00:42 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Tijdelijk oke nog maar niet voor eeuwig.
Dat is trouwens aan justitie en ik begreep dat ze niet eens is aangehouden hiervoor. En ook niet dat haar rijbewijs is ingevorderd.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 07:02 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik begin steeds meer twijfels te krijgen bij dit verhaal. Ik geloof best dat het gebeurt is maar er worden nogal wat insinuaties gedaan, en dingen zijn plots weer anders.
Eerst geen letsel, later een hele rits.
Eerst niet midden op de weg, later wel.
Hoe weet TS dat ze met 100 door rood reed
Hoezo zou een rijbewijs niet kunnen worden ingevorderd als je hem niet bij je hebt.
Het verhaal wordt steeds meer overdreven
Ik heb het idee dat TS hier een financieel gewin uit probeert te halen. Logisch natuurlijk dat je de schade van je auto vergoed wil hebben, maar we leven niet in Amerika waar je iemand even voor een ton kan aanklagen.
Na het lezen krijg ik dit gevoel ookquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 07:02 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik begin steeds meer twijfels te krijgen bij dit verhaal. Ik geloof best dat het gebeurt is maar er worden nogal wat insinuaties gedaan, en dingen zijn plots weer anders.
Eerst geen letsel, later een hele rits.
Eerst niet midden op de weg, later wel.
Hoe weet TS dat ze met 100 door rood reed
Hoezo zou een rijbewijs niet kunnen worden ingevorderd als je hem niet bij je hebt.
Het verhaal wordt steeds meer overdreven
Ik heb het idee dat TS hier een financieel gewin uit probeert te halen. Logisch natuurlijk dat je de schade van je auto vergoed wil hebben, maar we leven niet in Amerika waar je iemand even voor een ton kan aanklagen.
En wat is dan de conclusie van de verzekering? 50/50?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:17 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Na het lezen krijg ik dit gevoel ook
Maar het is helaas lastig te bewijzen dat iemand door rood reed zonder directe getuigen dat ze door rood reed. Ik heb dit helaas ook tot in de rechtbank mogen ervaren.
Kruispunt met stoplichten, vriendin rijd aan zodra het groen wordt en wordt geschept door een vrachtwagen die vermoedelijk dus door rood reed. Ze had een getuigen dat ze door groen reed, maar geen getuigen dat de vrachtwagen door rood reed.
Tot bij de rechter aan toe, uitspraak: dat ze door groen reed bewijst niet dat de vrachtwagen door rood reed.
Dat was inderdaad de uitkomst.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:24 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
En wat is dan de conclusie van de verzekering? 50/50?
Mooi balenquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:35 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat was inderdaad de uitkomst.
Dat is altijd zo met ongelukken hequote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:19 schreef alternatif het volgende:
Het ongeluk had nooit mogen gebeuren.
Dat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 07:02 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik heb het idee dat TS hier een financieel gewin uit probeert te halen.
Tot gisteren had TO nog het voordeel van mijn twijfel.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:17 schreef boegschroef het volgende:
Dit soort uitspraken zijn een belangrijke reden waarom veel mensen geheel terecht geen respect meer hebben voor rechters.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:17 schreef boegschroef het volgende:
Tot bij de rechter aan toe, uitspraak: dat ze door groen reed bewijst niet dat de vrachtwagen door rood reed.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:17 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Maar het is helaas lastig te bewijzen dat iemand door rood reed zonder directe getuigen dat ze door rood reed. Ik heb dit helaas ook tot in de rechtbank mogen ervaren.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:03 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Dat.
[..]
Tot gisteren had TO nog het voordeel van mijn twijfel.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:29 schreef alternatif het volgende:
Ik ben miljonair. Een tonnetje meer of minder merk ik niet in mijn portemonnaie.
Dan zijn jullie dus wel aan mekaar gewaagdquote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:19 schreef alternatif het volgende:
De tegenpartij is iemand met geld en een tot op het bot verwend persoon en staat volledig los van de realiteit.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:44 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
[..]
Dan zijn jullie dus wel aan mekaar gewaagd
quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:29 schreef alternatif het volgende:
[..]
Ik ben miljonair. Een tonnetje meer of minder merk ik niet in mijn portemonnaie.
Sta je mooi voor lul bij de rechter. Te hard door rood rijden heeft namelijk niets met (poging tot) doodslag te maken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 01:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Als ik officier van justitie was geweest, dan had ik haar beslist aangeklaagd wegens poging tot doodslag, al is het maar om de intimiderende werking die van een officiële aanklacht en een strafproces uitgaat. Dan kijkt ze voortaan wel uit in het verkeer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |