Nee, schopje naar LIFquote:
Ja snapte ik ook niet. Ik heb mijn gedeelte ingevuld maar tegenpartij was flink in paniek.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom is jaar gedeelte van het schadeformulier eigenlijk niet gelijk ingevuld
Heb je foto's gemaakt?quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:52 schreef alternatif het volgende:
[..]
Ja snapte ik ook niet. Ik heb mijn gedeelte ingevuld maar tegenpartij was flink in paniek.
Politie zei laat haar dat rustig vanavond of morgen doen..
Hij stond wel tussen de selectie. Ik heb ze allemaal gechecked op google reviews en er zat wel een goeie tussen en die gekozen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:58 schreef Armani XL het volgende:
Een aangesloten herstelbedrijf is meestal wel een bedrijf met veel expertise in huis. Hier in de noordkop is er ook maar één zaak die bijna al het herstelwerk doet omdat ze gewoon goed werk leveren.
Een KwikFit doet geen reparaties, alleen onderhoudscontrole volgens mij.
Ja weet ik veel. Ik ben op hoge snelheid in mijn flank geraakt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:00 schreef Watmoetjenou het volgende:
Waarom komt er politie bij een aanrijding zonder letsel?
Klopt, een dealer brengt hem daar uiteindelijk ook heen, die doen dat echt niet zelfquote:Op zondag 12 oktober 2025 20:58 schreef Armani XL het volgende:
Een aangesloten herstelbedrijf is meestal wel een bedrijf met veel expertise in huis. Hier in de noordkop is er ook maar één zaak die bijna al het herstelwerk doet omdat ze gewoon goed werk leveren.
Een KwikFit doet geen reparaties, alleen onderhoudscontrole volgens mij.
Stond je dan nog midden op de weg ofzo dat een van de voertuigen niet meer kon rijden?quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:01 schreef alternatif het volgende:
[..]
Ja weet ik veel. Ik ben op hoge snelheid in mijn flank geraakt.
Als er een scooter of een klein autotje reed was het rip voor diegene zeg maar.
Nee niet midden op de weg maar beide voertuigen konden niet meer wegrijden.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:02 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Stond je dan nog midden op de weg ofzo dat een van de voertuigen niet meer kon rijden?
Precies dat. Wees blij.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:25 schreef augurk2025 het volgende:
Je mag alles zeggen vriend, vrijheid van meningsuiting. We zijn hier niet in Saoedi Arabië of Turkije.
Als je de auto laat repareren door een ander bedrijf dan een officiële merkdealer, dan kan dat wellicht gevolgen hebben voor de garantie, als je nog garantie op de auto hebt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:25 schreef alternatif het volgende:
Bij het invullen van het dossier bij de verzekeraar wordt er gevraagd of ik gebruik wil maken van een aangesloten hersteller. Ik heb dat liever niet en wil gewoon dat het door de officiële merk dealer gebeurt. Het is een vrij dure en jong gebruikte auto en ik wil niet dat het door kwikfit oid wordt gerepareerd.
Onzin, bij schadeherstel maakt het geen flikker uit.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als je de auto laat repareren door een ander bedrijf dan een officiële merkdealer, dan kan dat wellicht gevolgen hebben voor de garantie, als je nog garantie op de auto hebt.
Maar het zou voor de garantie wel eens verschil kunnen maken of je hem zelf naar de schadehersteller brengt, of dat je hem naar de merkdealer brengt die hem vervolgens door dezelfde schadehersteller laat repareren, ook al is het hetzelfde herstelbedrijf.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:03 schreef Watmoetjenou het volgende:
En merkdealers doen over het algemeen überhaupt geen schadeherstel, dus grote kans dat die hem ook naar dezelfde herstelbedrijven brengen
Maar de de verzekeraar bepaald uiteindelijk waar je auto gerepareerd wordt. Afhankelijk van de polis dan.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Maar het zou voor de garantie wel eens verschil kunnen maken of je hem zelf naar de schadehersteller brengt, of dat je hem naar de merkdealer brengt die hem vervolgens door dezelfde schadehersteller laat repareren, ook al is het hetzelfde herstelbedrijf.
Als het mijn auto was, dan zou ik het in ieder geval wel de moeite waard vinden om daar toch zekerheid over te hebben.
Uiteindelijk bepaal je als eigenaar van de auto waar de auto gerepareerd wordt, niet de verzekeraar. Het kan wel zijn dat het eigen risico bij niet aangesloten herstelbedrijven hoger is, maar bij een verhaalbare schade is dat in principe niet relevant, aangezien je dat eigen risico ook laat verhalen op de tegenpartij.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:14 schreef Watmoetjenou het volgende:
Maar de de verzekeraar bepaald uiteindelijk waar je auto gerepareerd wordt. Afhankelijk van de polis dan.
Maar rondbellen naar beide partijen kan nooit kwaad
allereerst mag je gewoon alles zeggenquote:Op zondag 12 oktober 2025 20:25 schreef alternatif het volgende:
Hey mensen,
Ik weet niet wat ik wel en niet mag zeggen maar ik heb een auto ongeluk gehad waarbij de tegenpartij fout zat. Het is voor mij de eerste keer dat ik een ongeluk meemaak wat zijn mijn rechten?
Beide auto's moesten worden weggetakeld. Politie is ter plaatse gekomen en ik heb ook een getuige die ook aangaf dat de tegenpartij fout zat.
Mijn gedeelte van het schadeformulier is ingevuld en zij gaat dat vandaag of morgen doen. Is het voor de verzekeraar voldoende als ik een foto van het formulier heb waar zij ook alles in heeft gevuld?
Bij het invullen van het dossier bij de verzekeraar wordt er gevraagd of ik gebruik wil maken van een aangesloten hersteller. Ik heb dat liever niet en wil gewoon dat het door de officiële merk dealer gebeurt. Het is een vrij dure en jong gebruikte auto en ik wil niet dat het door kwikfit oid wordt gerepareerd.
Voor mijn dagelijks leven heb ik gewoon een auto nodig. Ik wil absoluut geen kosten maken door een nieuwe auto oid te kopen maar ik heb wel vervangend vervoer nodig. Kan ik dit gewoon gratis krijgen? Ben wel all-risk verzekerd. Ik heb voor zover ik weet geen letsel maar voel me wel een beetje beurs. Ik wil wel graag medisch gecheckt worden eigenlijk.
mwah. dat is niet helemaal waar he..quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:47 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Uiteindelijk bepaal je als eigenaar van de auto waar de auto gerepareerd wordt, niet de verzekeraar. Het kan wel zijn dat het eigen risico bij niet aangesloten herstelbedrijven hoger is, maar bij een verhaalbare schade is dat in principe niet relevant, aangezien je dat eigen risico ook laat verhalen op de tegenpartij.
Het zou natuurlijk een beetje raar zijn als mijn verzekeraar gaat bepalen waar ik m'n auto laat repareren.
Mensen zijn gelijk in paniek en willen dan de politie bellen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:00 schreef Watmoetjenou het volgende:
Waarom komt er politie bij een aanrijding zonder letsel?
Nee, eens inderdaad. Als er een schade taxatie ligt van 5K dan kan je 'm niet ergens anders voor 15K laten herstellen en dat verschil claimen. Dat zou fraude in de hand werken.quote:Op maandag 13 oktober 2025 08:42 schreef freak1 het volgende:
mwah. dat is niet helemaal waar he..
de taxateur komt langs en bepaald samen met de hersteller de schade. en die eerste hersteller waar je auto naartoe gebracht direct na een ongeluk (in het geval van TS werd de auto namelijk weggetakeld) heb je in veel gevallen geen inspraak over of je bent er niet mee bezig..
als dan die hersteller en de taxateur samen bepalen dat de schade 5000 euro is, en jij brengt die auto naar je eigen hersteller en die bepaalt oh nee, het is 15.000 euro (ik noem maar wat) omdat hij met vlierbesjes het rood extra rood maakt zodat het extra mooi wordt, dan moet je van goede huize komen wil je die schade expert van de verzekering akkoord laten gaan met een extra 10K...
het is een wat overdreven voorbeeld maar als het schadebedrag eenmaal bepaald is, ben je geheel vrij en blij om te gaan en staan waar je wilt met je schade. maar het is geen blanco cheque om dan maar de schade geheel naar eigen inzicht te laten herstellen..
ik denk dat je dat wel bedoelde maar even voor de zekerheid..
Thanks hier heb ik wat aan.quote:Op maandag 13 oktober 2025 07:36 schreef freak1 het volgende:
[..]
allereerst mag je gewoon alles zeggen![]()
en wat klote dat je een ongeluk hebt gehad. niet alleen psychologisch vervelend maar ook al het gezeik eromheen.
enkele aandachtspunten maar je doet het al behoorlijk goed
-fijn dat de politie er is geweest. vraag naar het proces verbaal. en geef ook bij je verzekering aan dat er politie is geweest. qua getuigenverklaringen telt een proces verbaal zwaar mee.
-met alle respect maar het is niet aan jou of een getuige om te bepalen wie fout zat. is ook totaal irrelevant. je vult in wat er gebeurd is, dat formulier onderteken je en dat stuur je naar je verzekering.
-om maar meteen wat fabeltjes de wereld uit te helpen, bij een ongeval moet je een schadeformulier invullen van je verzekering. staat gewoon in je polisvoorwaarden. echter, dat hoeft niet hetzelfde formulier te zijn dat mag iedere partij voor zich doen en je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn. geef jouw visie op de zaken weer. dingen die wel een probleem gaan worden als jij aangeeft ik ben in de flank geraakt en de tegenpartij zegt het was maar een kusje op de bumper. daarom is dat proces verbaal dan erg waardevol. het klinkt echter alsof jullie het al met elkaar eens zijn.
-stuur jouw gedeelte vast op naar de verzekeraar. je kunt overigens ook gewoon een schade app gebruiken, die wordt ook door alle verzekeraars erkend en dan kun je meteen fotos aangeven. als de tegenpartij dus niet mee ingevuld cq getekend heeft dan wordt die daar zeer vlot om verzocht. zorg wel altijd dat je zoveel mogelijk gegevens van de partij hebt inclusief alle fotos.
-kwikfit doet dan weer geen schadeherstel dus dat boeit niet. qua schadeherstel heb je zelf de keus. echter, de schade zal bepaald worden door een schadeexpert. daar kunnen kosten aan zitten, de meeste garages verrekenen die kosten aan de reparatie zelf. als je dus die auto laat schouwen en vervolgens ga je ergens anders de boel laten repareren kun je een extra rekening krijgen. houd daar rekening mee. verder wordt de schade gewoon bepaald op bedrag X. voor dat bedrag moet je hem kunnen laten repareren. lukt dat niet dan kun je nog met de schade expert in discussie maar als hij bepaald het is 5K en je zegt maar ik heb 15K nodig dan gaat dat niet gebeuren.
-je had ter plaatse van het ongeval eigenlijk al moeten aangeven dat je je wat beurs voelt en je daar moeten laten checken maar gedane zaken enzo. je kunt gewoon naar de eerste hulp gaan of naar de huisarts en je laten controleren. echter zaken als "ik voel me wat beurs" terwijl je goed functioneert is wat moeilijk om na te kijken. het zal een beste klapper geweest zijn dus dat beurs is normaal. als je over een paar weken nog klachten hebt zou ik zelf gaan...
-vervangend vervoer ligt aan de verzekering van jou en de tegenpartij. daar moet je je verzekering even voor bellen. dat is niet een uitgemaakte zaak, de kans is echter wel groot dat er bij jouw all risk verzekering vervangend vervoer voor X dagen is. ook kan er bij de schadehersteller een gratis auto om te lenen staan terwijl ze de schade maken...
quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mensen zijn gelijk in paniek en willen dan de politie bellen.
Het is maar een autoquote:Op maandag 13 oktober 2025 19:20 schreef alternatif het volgende:
[..]![]()
Mijn auto stond gewoon midden op de weg maat. Kapot.
quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:20 schreef alternatif het volgende:
[..]![]()
Mijn auto stond gewoon midden op de weg maat. Kapot.
quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:03 schreef alternatif het volgende:
[..]
Nee niet midden op de weg maar beide voertuigen konden niet meer wegrijden.
Politie er bij halen heeft geen enkele meerwaarde, alleen wanneer je midden op de weg staat om het verkeer te regelen, er tegenpartij wil doorrijden of er vermoeden is van letsel of onder invloed rijden..quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 00:43 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Medisch laten checken als je zo’n klap hebt gemaakt. Politie erbij halen is slim omdat dat voor extra bewijsmateriaal kan zorgen als tegenpartij tegen gaat werken waar hier spraken van kan zijn sinds formulier niet is ingevuld.
Politie maakt gewoon verslag op als er discussie is over schuldvraag hoor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 00:54 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Politie er bij halen heeft geen enkele meerwaarde, alleen wanneer je midden op de weg staat om het verkeer te regelen, er tegenpartij wil doorrijden of er vermoeden is van letsel of onder invloed rijden..
Alleen bij ernstig letsel zal de politie een onderzoek doen, verder is het gewoon aan de verzekeringsmaatschappij
Ze komen niet eens als het niet nodig is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 00:57 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Politie maakt gewoon verslag op als er discussie is over schuldvraag hoor.
Schadeformulier niet invullen is rede genoeg dat ze al komenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 00:57 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ze komen niet eens als het niet nodig is.
Gegevens uitwisselen is voldoende.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 00:58 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Schadeformulier niet invullen is rede genoeg dat ze al komen
Er was eerder al zo’n verhaal hier waar alleen de persoonsgegevens waren gedeeld. Na de hand dus verhalen van dat er geen schade was. Hier nooit mee akkoord gaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 01:00 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Gegevens uitwisselen is voldoende.
Dit is echt prio 5 voor hun
Als de tegenpartij duidelijk fout zat en je ook een getuige hebt, zou ik me geen zorgen maken. Verzekeraars regelen dit over het algemeen heel professioneel.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:25 schreef alternatif het volgende:
Voor mijn dagelijks leven heb ik gewoon een auto nodig. Ik wil absoluut geen kosten maken door een nieuwe auto oid te kopen maar ik heb wel vervangend vervoer nodig. Kan ik dit gewoon gratis krijgen? Ben wel all-risk verzekerd. Ik heb voor zover ik weet geen letsel maar voel me wel een beetje beurs. Ik wil wel graag medisch gecheckt worden eigenlijk.
Jij bent niet verantwoordelijk voor het schade formulier van de tegenpartij.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:52 schreef alternatif het volgende:
Al die sukkels die hier lopen te janken over dat de politie gebeld is![]()
.
Tegenpartij wil niet meewerken en is onbereikbaar. Politie heeft haar ook getracht te bellen ter bemiddeling maar nope.
Ik heb dus eenzijdig mijn dossier afgerond bij de verzekeraar en ik heb ook telefonisch contact met ze gehad. Het hele verhaal vanaf het ongeluk tot aan mijn contactmomenten met de politie en tegenpartij heb ik geregistreerd. De verzekeraar vertelde me we kunnen dit gewoon gaan verhalen op de tegenpartij. De verzekeraar wilde alleen nog het registratienummer of politierapport en dit heb ik ook geregeld. Misschien zouden me nog terugbellen of ik alsnog aangifte kan gaan doen maar toen ik de politie belde voor het registratienummer heb ik ook maar gelijk het doen van een aangifte ingepland.
Juist doordat de politie er bij is geweest ben ik nu administratief gezien waterdicht en is het voor mijn verzekeraar makkelijk om de schade te verhalen op de tegenpartij. De tegenpartij staat buitenspel.
Er is nu geen discussie meer mogelijk. En de verzekeraar gaf aan dat ze misschien later nog een aangifte nodig hebben. Ik dacht ik regel het gelijk nu heb ik toch tijd.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Jij bent niet verantwoordelijk voor het schade formulier van de tegenpartij.
Later is niet nu.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:05 schreef alternatif het volgende:
[..]
Er is nu geen discussie meer mogelijk. En de verzekeraar gaf aan dat ze misschien later nog een aangifte nodig hebben. Ik dacht ik regel het gelijk nu heb ik toch tijd.
paar kleine puntjes.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:19 schreef alternatif het volgende:
[..]
Thanks hier heb ik wat aan.
Ik heb contact gehad met de verzekeraar en het formulier eenzijdig ingevuld aanleveren is niet handig. Het kan dan heel lang duren. Vandaag heb ik contact gehad met de tegenpartij en diegene zei ik vul het vandaag of morgen in. Ik verwacht vanavond geen ingevuld schadeformulier meer en de verzekeraar vertelde me dat ik ook evt de politie zou kunnen inschakelen voor bemiddeling als de tegenpartij niet meewerkt. Dat ga ik morgenochtend dus gelijk doen want ik verwachtte ook precies dat dit zou gebeuren.
ja dat janken over politie bellen is des Fok!'s dus dat negeer ik.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:52 schreef alternatif het volgende:
Al die sukkels die hier lopen te janken over dat de politie gebeld is![]()
.
Tegenpartij wil niet meewerken en is onbereikbaar. Politie heeft haar ook getracht te bellen ter bemiddeling maar nope.
Ik heb dus eenzijdig mijn dossier afgerond bij de verzekeraar en ik heb ook telefonisch contact met ze gehad. Het hele verhaal vanaf het ongeluk tot aan mijn contactmomenten met de politie en tegenpartij heb ik geregistreerd. De verzekeraar vertelde me we kunnen dit gewoon gaan verhalen op de tegenpartij. De verzekeraar wilde alleen nog het registratienummer of politierapport en dit heb ik ook geregeld. Misschien zouden me nog terugbellen of ik alsnog aangifte kan gaan doen maar toen ik de politie belde voor het registratienummer heb ik ook maar gelijk het doen van een aangifte ingepland.
Juist doordat de politie er bij is geweest ben ik nu administratief gezien waterdicht en is het voor mijn verzekeraar makkelijk om de schade te verhalen op de tegenpartij. De tegenpartij staat buitenspel.
Freak, je schrijft een hoop relevante dingen, maar een beetje interpunctie zou de leesbaarheid enorm ten goede komen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 07:57 schreef freak1 het volgende:
[..]
paar kleine puntjes.
-nee het formulier eenzijdig inleveren is niet handig. het is extra werk voor de verzekering. maar, en dat is het goede nieuws, ook niet heel erg jouw probleem. jij hebt exact gedaan wat moet en het is niet jouw werk om de verzekering het makkelijker te maken. als de tegenpartij om wat voor reden dan ook niet mee wil werken zorg er altijd voor dat je alles netjes inlevert, getuigen hebt, mooi dat de politie een PV heeft opgemaakt (neem ik even aan aangezien je dat niet zo expliciet hebt gezegd). het is jouw taak dat je zsm je schadeformulier opgetekend en ondertekend inlevert. als de tegenpartij datzelfde formulier mee invult en het met je eens is is dat voor iedereen makkelijker. maar is zeker geen eis.
ja het kan langer duren. nu moeten ze daadwerkelijk aan de gang. het zou echter de uitkering niet in de weg moeten staan, vooral omdat jij gewoon all risk verzekerd bent. het zou kunnen dat ze tijdelijk je premie omhoog gooien tot ze een schuld hebben kunnen verhalen.
de politie inschakelen voor bemiddeling lijkt me sterk. ik ben echt niet zo negatief over de politie van "die komen echt nooit" maar voor bemiddeling tussen zoiets simpels gaan ze echt niet aan de bak. er is geen misdrijf gepleegd, de tegenpartij heeft netjes gegevens achter gelaten en is bekend. de tegenpartij ontkent volgens mij ook niet. dus wat is er voor werk voor de politie? wederom mooi dat de verzekering werk over de schutting gooit maar dit is gewoon hun taak. jij hebt schade, jij hebt je formulier ingevuld en je hebt kenbaar gemaakt wie de tegenpartij is. de bal ligt daar., niet bij jou.
interpunctie sminterpunctie. maar terecht punt ik erken mijn zwakte dan ook in deze.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 08:06 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Freak, je schrijft een hoop relevante dingen, maar een beetje interpunctie zou de leesbaarheid enorm ten goede komen.
Ik vind het vooral bijzonder dat de politie zei dat dat formulier 'later' wel kan.
Die zou beter moeten weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |