Nee, dat is te heftig.quote:
quote:Op zondag 12 oktober 2025 10:35 schreef mschol het volgende:
[..]
0.5 hier...
een handleiding doorgebladerd
Ik verdrink al in het aanbod van tegenwoordig.quote:Op zondag 12 oktober 2025 10:37 schreef drakin het volgende:
Normaal lees ik ook stukken minder hoor.
Kom normaal slechts op 50 boeken per jaar.
Ik koop of jat die alleen maarquote:Op zondag 12 oktober 2025 10:39 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik verdrink al in het aanbod van tegenwoordig.
Is er niet een online bibliotheek van e boeken?
Jatten mag nietquote:
Soms wel handig dat het erbij zit jaquote:
Mogguhhquote:
auquote:
Oeh ook heel boeiend vind ik nu, met de jaren veranderen mijn interesses en ga ik dan even helemaal op in dingen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 06:49 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja Geologie, maar niet zo die stenen, maar de Mariene Geologie, dus alles wat er in de zee wordt gevormd en zo..
Nou veel kijkplezier ... er is genoeg te zien op YT.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:19 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Oeh ook heel boeiend vind ik nu, met de jaren veranderen mijn interesses en ga ik dan even helemaal op in dingen.
Bepaalde stenen vond ik sowieso al heel lang heel leuk alleen leer ik er nu meer over door dingen te kijken zoals op youtube.
Dank je wel en dat klopt wel ja.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:21 schreef chufi het volgende:
[..]
Nou veel kijkplezier ... er is genoeg te zien op YT.
Mag, als je hem zelf gekocht hebt.quote:
Goedemiddagquote:
Ebooks ging het overquote:
Die kan je toch kopen?quote:
Niet gekliktquote:Op zondag 12 oktober 2025 11:19 schreef mschol het volgende:
Bekijk deze YouTube-videoiederjaar weer
Die zijn wel wat gewend tochquote:Op zondag 12 oktober 2025 15:08 schreef FreshFruit het volgende:
Medelijden met de mensen die in Amsterdam wonen.
Bij een weerwoord smijten ze met blikjes , aanstekers en andere dingen.quote:
Gezellig volkquote:Op zondag 12 oktober 2025 15:10 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Bij een weerwoord smijten ze met blikjes , aanstekers en andere dingen.
Het is weer feest..quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:08 schreef FreshFruit het volgende:
Medelijden met de mensen die in Amsterdam wonen.
Lelijke mensen willen ook wel eens op tv komenquote:
Dat is tegenwoordig wel makkelijk, je bralt wat fascistisch en voila er staat meteen een camera op je snufferd + allerlei experts die eggen dat ze je vooral serieus moeten nemenquote:Op zondag 12 oktober 2025 15:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Lelijke mensen willen ook wel eens op tv komen
Talking headsquote:Op zondag 12 oktober 2025 15:48 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nergens heen![]()
Bekijk deze YouTube-video
Hier ook, vanmiddag lekker met kleindochter gewandeldquote:
Dat kloptquote:
Man3 ik sla ook even een helft over, gaan ze meteen goed spelen. Ik kijk de tweede helft mooi meequote:Op zondag 12 oktober 2025 18:48 schreef chufi het volgende:
Tegen mn verwachting in gaat het nog goed .....
Dan gaan ze juist weer freewheelen om 2 tegengoals te incasserenquote:Op zondag 12 oktober 2025 18:53 schreef pullup het volgende:
[..]
Man3 ik sla ook even een helft over, gaan ze meteen goed spelen. Ik kijk de tweede helft mooi mee
Dat zou wel typisch zijn jaquote:Op zondag 12 oktober 2025 18:53 schreef chufi het volgende:
[..]
Dan gaan ze juist weer freewheelen om 2 tegengoals te incasseren
Dat is een goed idee voor morgenquote:
Het is ze geluktquote:Op zondag 12 oktober 2025 15:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Lelijke mensen willen ook wel eens op tv komen
Graag gedaanquote:
Wat valt er nou weer te protesteren?quote:
nee dat vind ik echt wel minderquote:Op zondag 12 oktober 2025 19:37 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Graag gedaan![]()
Ik heb nu een variant waar ook pastinaak doorheen zit. Echt lekker ook!
Gewoon: Halsema is een hoer en Timmermans een k*** joodquote:Op zondag 12 oktober 2025 19:38 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Wat valt er nou weer te protesteren?
Wie kan er nou uitleggen hoe het zwaaien met nsbvlaggen en zulke meuk ervoor zorgt dat Nederland sterker wordtquote:
Ik zou het ze niet proberen te laten uitleggenquote:Op zondag 12 oktober 2025 19:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wie kan er nou uitleggen hoe het zwaaien met nsbvlaggen en zulke meuk ervoor zorgt dat Nederland sterker wordt
Gelukkig kan het zonderquote:
Ah die typesquote:Op zondag 12 oktober 2025 19:40 schreef pullup het volgende:
[..]
Gewoon: Halsema is een hoer en Timmermans een k*** jood
Goed Hollandse gezangen van echte bezorgde burgers en Nederlanders
Dat zouden mijn parkiet en ik ook wel eens willen weten.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wie kan er nou uitleggen hoe het zwaaien met nsbvlaggen en zulke meuk ervoor zorgt dat Nederland sterker wordt
quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:54 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat zouden mijn parkiet en ik ook wel eens willen weten.
Hoi!quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:14 schreef Aoibhin het volgende:
Over NSB gesproken; ik ben vorige week met mijn vader en Domni naar het nationaal archief gegaan om het dossier van mijn overgrootvader in te zien. Ons is altijd verteld dat hij fout was in de oorlog, maar veel wisten we er ook niet van.
We zijn wel iets meer te weten gekomen. Dat hij lid van de NSB was voor de oorlog wisten we al, maar hij blijkt zijn lidmaatschap te hebben vernieuwd in 1941 en zelfs vrijwillig meer contributie te hebben betaald dan nodig was. Ook was hij lid van de W.A. wat bij ons volledig onbekend was.
Hij kwam snel daarna als gevangene terecht in kamp Amersfoort en kwam daarna terecht in kamp Buchenwald, waar hij in 1942 overleed. We hebben ons ook altijd afgevraagd waarom hij dan daar terecht is gekomen, maar hij blijkt de prijswet van de Duitsers te hebben overtreden. En hij was trouwens ook al een paar keer failliet verklaard en heeft zijn weduwe berooid achtergelaten na zijn dood (niet mijn overgrootmoeder; die was allang van hem gescheiden).
Gezellige vent
Altijd leuk zulke familiegeheimen jaquote:Op zondag 12 oktober 2025 20:14 schreef Aoibhin het volgende:
Over NSB gesproken; ik ben vorige week met mijn vader en Domni naar het nationaal archief gegaan om het dossier van mijn overgrootvader in te zien. Ons is altijd verteld dat hij fout was in de oorlog, maar veel wisten we er ook niet van.
We zijn wel iets meer te weten gekomen. Dat hij lid van de NSB was voor de oorlog wisten we al, maar hij blijkt zijn lidmaatschap te hebben vernieuwd in 1941 en zelfs vrijwillig meer contributie te hebben betaald dan nodig was. Ook was hij lid van de W.A. wat bij ons volledig onbekend was.
Hij kwam snel daarna als gevangene terecht in kamp Amersfoort en kwam daarna terecht in kamp Buchenwald, waar hij in 1942 overleed. We hebben ons ook altijd afgevraagd waarom hij dan daar terecht is gekomen, maar hij blijkt de prijswet van de Duitsers te hebben overtreden. En hij was trouwens ook al een paar keer failliet verklaard en heeft zijn weduwe berooid achtergelaten na zijn dood (niet mijn overgrootmoeder; die was allang van hem gescheiden).
Gezellige vent
Wat hield de prijswet in?quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:14 schreef Aoibhin het volgende:
Gezellige vent
Als ik het goed doe een wet tegen woekerprijzenquote:
Ah okayquote:Op zondag 12 oktober 2025 20:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Als ik het goed doe een wet tegen woekerprijzen
Ben niet 100% zeker hoor. Volgens mij was dat hem.quote:
Zoiets zal het inderdaad ook wel geweest zijn. Hij was effectenhandelaar van beroep.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Als ik het goed doe een wet tegen woekerprijzen
Enkeltje Buchenwald is wel een forse straf voor geknoei met effecten. Kan me voorstellen dat het geknoei in andere dingen zat, zoals eten. Of wel met effecten, maar dan verborgen houden voor de Duitsers.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:34 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Zoiets zal het inderdaad ook wel geweest zijn. Hij was effectenhandelaar van beroep.
Ja, ik vraag me af of er niet nog stiekem meer aan de hand was. Hij zat eerst een aantal maanden in Amersfoort voordat hij naar Buchenwald werd gestuurd. Het kan ook zijn dat hij in Amersfoort nog het een en ander heeft uitgevreten.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:36 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Enkeltje Buchenwald is wel een forse straf voor geknoei met effecten. Kan me voorstellen dat het geknoei in andere dingen zat, zoals eten. Of wel met effecten, maar dan verborgen houden voor de Duitsers.
Helaas zijn sommige dossiers niet meer te vinden. De Duitsers hebben best nog het e.e.a. vernietigd voordat ze verloren. Dus er is een kans dat je er nooit achter komt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:43 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me af of er niet nog stiekem meer aan de hand was. Hij zat eerst een aantal maanden in Amersfoort voordat hij naar Buchenwald werd gestuurd. Het kan ook zijn dat hij in Amersfoort nog het een en ander heeft uitgevreten.
Het archief van Kamp Amersfoort ben ik wel van plan als dat kanquote:Op zondag 12 oktober 2025 20:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Helaas zijn sommige dossiers niet meer te vinden. De Duitsers hebben best nog het e.e.a. vernietigd voordat ze verloren. Dus er is een kans dat je er nooit achter komt.
Je zou natuurlijk het archief van Kamp Amersfoort in kunnen kijken. Misschien is de data er ook wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |