Ah ik heb even op de site gekeken. Het zal gaan om beperkt openbaar archief en dan snap ik de veiligheidsmaatregelen wel.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:54 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het is volgens mij niet gedigitaliseerd.
We kregen de originele documenten in handen.
Daar zouden ze dan wel mee bezig moeten zijnquote:Op zondag 12 oktober 2025 22:54 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het is volgens mij niet gedigitaliseerd.
We kregen de originele documenten in handen.
Volgens mij gaan ze nog veel digitaliseren. Ik kon het in ieder geval niet zo opvragen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:48 schreef Shii het volgende:
[..]
Kun je het dossier wat je hebt ingezien dan niet alsnog digitaal opvragen?
Ergens snap ik ook wel de weerstand daartegen. Er gaat toch een hele beerput open in sommige gevallen. Digitaal is het toch makkelijker om archiefstukken in te zien die eigenlijk niet voor jou bestemd zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Daar zouden ze dan wel mee bezig moeten zijn
Als het al niet gedaan is. Misschien is het (nog) niet digitaal openbaar.
Er is begin dit jaar ook redelijk wat ophef geweest over het digitaal inzien van de WO2 bestanden. Juist omdat er soms teveel kon. Dus die discussie loopt jaquote:Op maandag 13 oktober 2025 00:03 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ergens snap ik ook wel de weerstand daartegen. Er gaat toch een hele beerput open in sommige gevallen. Digitaal is het toch makkelijker om archiefstukken in te zien die eigenlijk niet voor jou bestemd zijn.
Ja, het wordt dan ook makkelijker om informatie over anderen op te zoeken. Die ene BN'er die je niet mag, bijvoorbeeld. Voila, daar is een foute voorouder (of een foute achterneef daarvan) wat ertegen kan worden gebruikt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er is begin dit jaar ook redelijk wat ophef geweest over het digitaal inzien van de WO2 bestanden. Juist omdat er soms teveel kon. Dus die discussie loopt ja
Natuurlijk welquote:Op maandag 13 oktober 2025 01:04 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, het wordt dan ook makkelijker om informatie over anderen op te zoeken. Die ene BN'er die je niet mag, bijvoorbeeld. Voila, daar is een foute voorouder (of een foute achterneef daarvan) wat ertegen kan worden gebruikt.
Dat zou ik gewoon vuil vinden, want wat iemands voorouder heeft gedaan zegt niks over de nazaat die in het heden leeft, maar je krijgt dan wel een vervelende klopjacht.
Ik ben sowieso foutquote:Op maandag 13 oktober 2025 01:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel
Je voorvader fout, jij ook fout. Per definitie natuurlijk
quote:
Die wist het meteenquote:
Jeugdsentimentquote:Op maandag 13 oktober 2025 02:27 schreef engine het volgende:
Tijd voor een foute party![]()
Bekijk deze YouTube-video
Morguh Pullupequote:
Hey Mutske, kom ik jou hier ook tegenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |