abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219006276
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:33 schreef recursief het volgende:

[..]
Huh? Leg uit, want zo klinkt dit als een of andere vage conspiracy.
Dat is het ook maar alles behalve vaag:

https://www.mitrade.com/i(...)e-3-1174231-20251006

quote:
How BlackRock Is Allegedly Trying To Control Bitcoin

Dixon framed the last 14 years of Bitcoin’s history as a series of counter-attacks, from exchange failures to regulatory squeezes, culminating now in what he described as a two-tier system: bitcoin held in Wall Street custody—via ETFs, pensions, corporate treasuries and bitcoin-backed loans—and bitcoin held in self-custody. The danger, he argued, is not price manipulation forever, but engineered liquidity events designed to vacuum up coins from leveraged or custodial holders. “They can’t change the long-term price. The fixed supply is the fixed supply,” he said. “But they can do elaborate schemes to steal your Bitcoin.”

At the core of his thesis is the scale and reach of the modern asset-management complex. Dixon pointed to BlackRock’s centrality—its index weight across “20,000 companies,” its Aladdin risk platform used by large asset managers, and its proximity to policymaking—as symptomatic of a broader “financial-industrial complex.”

Artikel is op 6 oktober verschenen.
pi_219006295
En die 20 miljard, dat wil ik nog weleens zien hoe dat uitgerekend is. Want als dat 20 miljard in leveraged longs was dan zal het bij een hefboom van 10x misschien 2 miljard ingelegd vermogen zijn. En als het gaat om verlies in marketcap dan kun je je ook afvragen of dat om free-float supply gaat of om fully diluted marketcap, inclusief alle shitcoins. Het is heel makkelijk als iemand een getal roept dat iedereen dat gaat napapegaaien, maar laat maar eens zien waar hoe je tot die 20 miljard komt.

Even for reference: BTC is tijdens deze crash 12% gedaald. In het verleden zijn er vaak genoeg veel grotere crashes geweest. Denk aan 30% of meer.

Dus als je het hebt over "de grootste cryptocrash aller tijden" dan hangt het er maar net vanaf waar je naar kijkt. In absolute hoeveelheid dollars is de totale cryptomarketcap misschien nog nooit zoveel gedaald, maar in relatieve termen zijn er veel grotere (flash)crashes geweest.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_219006329
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:40 schreef C64 het volgende:

[..]
Dat is het ook maar alles behalve vaag:

https://www.mitrade.com/i(...)e-3-1174231-20251006
[..]
Artikel is op 6 oktober verschenen.
Maar als dat zo is dan zal Dixon toch met data moeten komen. Zou gewoon moeten kunnen, want je zou dan on-chain transacties moeten kunnen vinden die deze theorie ondersteunen.
pi_219012760
Matig.
blablablabla
pi_219012768
quote:
Elon Musk die aan het Yoloen is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:31:58 #32
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219012801
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 14:23 schreef Elan het volgende:
Matig.
Gewoon wachten op altseason maatje :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_219012947
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 14:31 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Gewoon wachten op altseason maatje :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Godzijdank heb ik die niet meer. Jij nog Vchain?
blablablabla
pi_219012949
Vechain of hoe die rommel ook heet.
blablablabla
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:52:02 #35
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219012968
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 14:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Godzijdank heb ik die niet meer. Jij nog Vchain?
Al lang niet meer. Ik had veel eerder naar eerwaarde @aTypisch moeten luisteren -O-
4045
onlogisch
pi_219013255
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 14:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Al lang niet meer. Ik had veel eerder naar eerwaarde @:aTypisch moeten luisteren -O-
Post Het Orakel niet meer op FOK! ?
blablablabla
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:38:17 #37
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219013257
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Post het orakel niet meer op FOK! ?
Al een jaar of 2 op #ANONIEM
4045
onlogisch
  woensdag 15 oktober 2025 @ 08:42:32 #38
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_219018660
ben het bitcointopic kwijt, heeft iemand de link?
pi_219018783
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 08:42 schreef PiRANiA het volgende:
ben het bitcointopic kwijt, heeft iemand de link?
Topicreeks: AEX: Bitcoin
  woensdag 15 oktober 2025 @ 09:01:48 #40
136730 PiRANiA
pi_219018799
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 09:01 schreef PiRANiA het volgende:

[..]
thanks
:+
  woensdag 15 oktober 2025 @ 09:04:09 #42
136730 PiRANiA
pi_219018803
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
:+
[ afbeelding ]
eyooooo archiefje?
pi_219024772
Benieuwd wanneer de AI bubbel gaat barsten.
blablablabla
pi_219027905
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:50 schreef recursief het volgende:

[..]
Maar als dat zo is dan zal Dixon toch met data moeten komen. Zou gewoon moeten kunnen, want je zou dan on-chain transacties moeten kunnen vinden die deze theorie ondersteunen.
Die data is gewoon beschikbaar op de blockchain.
Heb ook wel wat data voor je dat je toch aan het denken zou moeten zetten.

Het kost inmiddels meer om 1 Bitcoin te minen dan dat hij waard is. Lijkt me toch niet de meest effectieve manier om energie op te slaan :+

Ondertussen houden we de prijs hoog met kunstmatige liquiditeit _O_

Blij dat ik alles in delen verkocht heb. Misschien gaat de prijs uiteindelijk nog wel naar 250k maar ik hoef hier part noch deel meer van uit te maken. Heeft totaal niets te maken met waarom en waardoor Bitcoin bedacht is.
pi_219027949
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:31 schreef C64 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het kost inmiddels meer om 1 Bitcoin te minen dan dat hij waard is. Lijkt me toch niet de meest effectieve manier om energie op te slaan :+

[ afbeelding ]

Blij dat ik alles in delen verkocht heb. Misschien gaat de prijs uiteindelijk nog wel naar 250k maar ik hoef hier part noch deel meer van uit te maken. Heeft totaal niets te maken met waarom en waardoor Bitcoin bedacht is.
Dit is niks nieuws. Miners haken af, difficulty gaat omlaag, kosten gaan omlaag, systeem is weer in balans.

Vervolgens wordt er minder bitcoin verkocht door miners, waardoor de prijs weer omhoog gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door MaximumRush op 16-10-2025 13:04:46 ]
pi_219028145
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:31 schreef C64 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat kan op zich wel, en er is een heel elegant mechanisme in het Bitcoin protocol dat er voor zorgt dat minen binnen twee weken weer rendabel is: difficulty adjustment. Op het moment dat minen niet meer rendabel is zullen er miners stoppen, dan gaat de network hashrate omlaag en binnen 2016 blokken ook de difficulty, waarmee minen weer goedkoper wordt.

Wat ik echter veel interessanter vindt is dat iemand erin slaagt om zo een precies getal te plakken op de gemiddelde miningkosten per bitcoin. Dat lijkt me vrijwel onmogelijk om uit te rekenen.

quote:
[ afbeelding ]
Kun je laten zien dat hier geen dollars tegenover staan? Als je dat niet kan laten zien heb je eigenlijk geen punt.

quote:
Gefeliciteerd.

/edit, dus wat @MaximumRush ook zegt.
pi_219031644
Red Oktober tot nu toe. Prima film wel.
blablablabla
pi_219034949
Ben benieuwd wat de bodem is, ik droomde vannacht dat Bitcoin richting de 0 euro ging, en ik wilde snel 100 bitcoin aankopen voor een habbekrats, misschien een visioen?
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:00:54 #49
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_219043499
Ik heb 2 opties op crypto te kopen:

1. KYC bij een exchange - dat vind ik tegen tegen die principes van crypto (decentraal, anoniem). Maar dan weet je wel WIE jouw gegevens heeft
2. Zonder KYC crypto kopen via Bisq. - dan betaal je met je bank en dan kan de ontvanger je naam zien. Dan wie je niet WIE jouw gegevens heeft - (ook niet anoniem, wel decentraal zoals Bitcoin bedoelt is, P2P)

Dan maar geen crypto kopen of is nog iets anders?
pi_219043603
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:00 schreef Plots het volgende:
Ik heb 2 opties op crypto te kopen:

1. KYC bij een exchange - dat vind ik tegen tegen die principes van crypto (decentraal, anoniem). Maar dan weet je wel WIE jouw gegevens heeft
2. Zonder KYC crypto kopen via Bisq. - dan betaal je met je bank en dan kan de ontvanger je naam zien. Dan wie je niet WIE jouw gegevens heeft - (ook niet anoniem, wel decentraal zoals Bitcoin bedoelt is, P2P)

Dan maar geen crypto kopen of is nog iets anders?
Je hebt ook te maken met je eigen bank.

Als je een Wwft onderzoek krijgt, is het handig als je een duidelijke transactiehistorie hebt.
En dan is een Nederlandse exchange wel zo handig.

Als het om een paar honderd Euro gaat, zal je daar geen last van hebben uiteraard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')