Waar hebben jullie gekeken? Ik wil graag even terugkijken (vriend keek de 5000 m schaatsen).quote:Op zondag 8 februari 2026 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij niet eens echt geforceerd
FemkeGodinquote:
hier kun je het terugkijkenquote:Op zondag 8 februari 2026 18:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar hebben jullie gekeken? Ik wil graag even terugkijken (vriend keek de 5000 m schaatsen).
Thanks!quote:Op zondag 8 februari 2026 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hier kun je het terugkijken
Bekijk deze YouTube-video
Haas.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:54 schreef Idisrom het volgende:
Waarom stapte Anna Gryc van Polen na 500 meter uit? Of was zij een haas?
https://www.ad.nl/andere-(...)e-ervaring~a937b0a1/quote:Opvallend aan haar race is dat ze in de laatste ronde sneller was dan in de derde en voorlaatste ronde. De eerste twee ronden kwam Bol door in 27.3 en 29.4. Dat was redelijk volgens plan zegt haar coach en trainer Laurent Meuwly, al was de tempomaakster wat sneller dan verwacht. Dat Bol in de derde ronde vertraagde en die aflegde in 31.5 wijdt Meuwly aan de ‘respect voor de afstand
Simpel gezegd: Bol wilde zich niet kapot vanwege lopen met een snelle derde ronde. Dat ze in de laatste ronden alsnog wist te versnellen is een goed teken, zegt Meuwly. „Dat laat zien dat ze een seconde sneller had gekund.
quote:Het indoorseizoen van Femke Bol zit er definitief op, laat ze weten via Instagram. Ze zou na haar debuut op de 800 meter eerder deze maand donderdag ook nog deelnemen aan de 600 meter in Liévin, maar slaat die door een blessure aan haar voet over.
"Na het laatste zware trainingskamp heb ik te maken met een peesprobleem in mijn voet", legt Bol uit. "Met mijn team heb ik besloten dat het stabiel genoeg was om de twee geplande indoorwedstrijden te lopen, maar na mijn eerste race kwam er een sterkere reactie. We willen niks riskeren."
De 600 meter is een incourante afstand, die niet voorkomt op kampioenschappen en vooral als training diende voor de 800 meter.
Nieuwe afstand
Bol, wereldkampioene 400 meter horden in 2025, besloot eind vorig jaar zich toe te gaan leggen op de 800 meter. Na maanden trainen in Zuid-Afrika debuteerde ze met een overwinning bij indoorwedstrijden in het Franse Metz en verbeterde daar direct het Nederland indoorrecord.
"Ik daag mijn lichaam dit jaar op een nieuwe manier uit, dan balanceer je op een dunne lijn", aldus Bol. "En nu zegt mijn lichaam dat het wat te veel is."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |