Hoop dat er een vervolg komt op z'n docu. Genieten.quote:
Botic heeft toernooi elders?quote:
Staat te laag, maar Krajicek mag nog een WC vergeven, waarschijnlijk aan Botic.quote:
https://www.ad.nl/tennis/(...)dt-zich-af~a39cde74/quote:Carlos Alcaraz doet volgende week niet mee aan het ABN Amro Open. De Spaanse nummer 1 van de wereld heeft zich daags na zijn grandslamzege in Melbourne afgemeld.
De titelverdediger in Ahoy kwam tot de conclusie dat hij na zijn inspanningen van de afgelopen twee weken meer tijd nodig heeft om weer in actie te kunnen komen.
Alcaraz trok die conclusie de ochtend na zijn winst in Melbourne. „Na overleg met mijn team moest ik het moeilijke besluit nemen om me terug te trekken voor het ABN AMRO Open. Ik heb tijd nodig om uit te rusten na de lange reeks in Australië’’, valt te lezen in een persbericht van het toernooi.
„Het is een teleurstelling om na mijn titel van vorig jaar niet terug te kunnen komen. Ik had het uitstekend naar mijn zin vorig jaar in Rotterdam en hoop snel weer een keer terug te keren. Ik wens de fans en de organisatie een geweldige week.”
Toernooidirecteur Richard Krajicek baalt: „De Australian Open was lang en zwaar voor Carlos. Dat zijn geweldige resultaat daar zijn deelname in Rotterdam in de weg staat, is zowel voor hem als ons enorm jammer.”
quote:Naast Mees Röttgering en Thijs Boogaard zal ook Alec Deckers uitkomen in het kwalificatietoernooi van het 53e ABN AMRO Open. De 25-jarige Deckers werd door Bondscoach Paul Haarhuis aangewezen voor de laatste wildcard. Het kwalificatietoernooi van het ABN AMRO Open wordt gespeeld op 7 en 8 februari in Rotterdam Ahoy.
Toernooidirecteur Richard Krajicek: "De derde wildcard voor het kwalificatietoernooi stellen we al een aantal jaren ter beschikking aan de KNLTB. Bondscoach Paul Haarhuis heeft er immers het beste zicht op wie er goed bezig zijn van de vele talenten die we in Nederland hebben. We vinden het als toernooi belangrijk dat we jonge spelers die goed aan de weg timmeren de kans geven om te proeven aan het grote werk. Dat de KNLTB dit jaar voor Alec kiest, is voor mij als vader natuurlijk heel speciaal.”
Bondscoach Paul Haarhuis: "In overleg met Jan Bunt, Topsport Manager van de KNLTB, heb ik besloten om de wildcard kwalificatietoernooi dit jaar aan Alec Deckers te geven. Hij is, naar een aantal periodes met blessureleed, de laatste tijd hard aan het werk om stappen te zetten. Het is een kans om zich te meten met de wereldtop, want ook in het kwalificatietoernooi zijn veel top-100 spelers te zien.”
Buitenkans
Alec Deckers staat op dit moment 636e op de ATP Ranking. Deckers over de wildcard: "Het is natuurlijk een buitenkans om mee te mogen doen op het ABN AMRO Open. Ik loop al bijna mijn hele leven rond op het toernooi en heb eerder al een paar keer als hitting partner van topspelers mogen fungeren. Om nu mijn debuut te maken is heel speciaal.”
Tsja niet onverwacht. Ze kunnen beter hopen dat de toppers er in de QF al uit zijn bij de AO.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:12 schreef Starflyer het volgende:
Aderlating voor ABN Amro Open: Australian Open-kampioen Carlos Alcaraz meldt zich af
[..]
https://www.ad.nl/tennis/(...)dt-zich-af~a39cde74/
25 jaar is die jongen al, dan ben je toch allang geen jong talent meer maar gewoon een mislukte proftennisser.quote:Toernooidirecteur Richard Krajicek: "De derde wildcard voor het kwalificatietoernooi stellen we al een aantal jaren ter beschikking aan de KNLTB. Bondscoach Paul Haarhuis heeft er immers het beste zicht op wie er goed bezig zijn van de vele talenten die we in Nederland hebben. We vinden het als toernooi belangrijk dat we jonge spelers die goed aan de weg timmeren de kans geven om te proeven aan het grote werk. Dat de KNLTB dit jaar voor Alec kiest, is voor mij als vader natuurlijk heel speciaal.”
quote:Franse tennisser moet opgeven met een wel heel aparte blessure
Giovanni Mpetshi Perricard (22) moest zijn wedstrijd in de eerste ronde van het tennistoernooi in Montpellier wel om een heel opmerkelijke en pijnlijke reden staken.
Mpetshi Perricard, de nummer 57 van de wereld, stond in de eerste set tegen Arthur Gea een break achter toen hij naar het net liep om een ogenschijnlijk eenvoudige volley te slaan, maar de bal belandde op zijn linkeroog. Door een ongelukkig toeval raakte de bal het frame van zijn racket en knalde recht op zijn oog.
Mpetshi Perricard zakte onmiddellijk door zijn knieën en greep naar zijn gezicht. De Franse pechvogel speelde na een medische time-out nog wel een punt door, maar moest uiteindelijk opgeven.
Ze moeten natuurlijk nooit meer Carlitos of Sinner vastleggen. Je weet dat die mannen de halve finale of finale halen.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Tsja niet onverwacht. Ze kunnen beter hopen dat de toppers er in de QF al uit zijn bij de AO.
Voor het toernooi is het nu juist cruciaal om een van de twee vast te leggen. Of ze nou komen of niet. Het veld daarachter is vrij dun en je wilt niet dat Alex deMinaur je hoofdact is.quote:Op woensdag 4 februari 2026 08:59 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ze moeten natuurlijk nooit meer Carlitos of Sinner vastleggen. Je weet dat die mannen de halve finale of finale halen.
Ja dat is waar. Voor de kaartverkoop is het goed.quote:Op woensdag 4 februari 2026 10:36 schreef mitt het volgende:
[..]
Voor het toernooi is het nu juist cruciaal om een van de twee vast te leggen. Of ze nou komen of niet. Het veld daarachter is vrij dun en je wilt niet dat Alex deMinaur je hoofdact is.
Sinner deed 2 jaar geleden juist wel mee toen hij net de AO had gewonnen, vorig jaar inderdaad niet. Al heeft Sinner mogelijk wat meer binding met het toernooi omdat ze hem al vroeg in z'n carrière een wildcard gaven, dat heeft Alcaraz niet.quote:Op woensdag 4 februari 2026 08:59 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ze moeten natuurlijk nooit meer Carlitos of Sinner vastleggen. Je weet dat die mannen de halve finale of finale halen.
De nummers 4, 6, 8, 10, 11 en 13 van de wereld noem ik niet vrij dunquote:Op woensdag 4 februari 2026 10:36 schreef mitt het volgende:
[..]
Voor het toernooi is het nu juist cruciaal om een van de twee vast te leggen. Of ze nou komen of niet. Het veld daarachter is vrij dun en je wilt niet dat Alex deMinaur je hoofdact is.
Nee Krajicek had geblunderd met Alcaraz toch?quote:Op woensdag 4 februari 2026 20:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Sinner deed 2 jaar juist wel mee toen hij net de AO had gewonnen, vorig jaar inderdaad niet. Al heeft Sinner mogelijk wat meer binding met het toernooi omdat ze hem al vroeg in z'n carrière een wildcard gaven, dat heeft Alcaraz niet.
Had daarom eigenlijk wel verwacht dat Sinner dit jaar wel mee zou doen na z'n afmelding vorig jaar (al kwam ook in die periode z'n schorsing, geloof ik, dus weet niet of hij anders wel mee had gedaan)
Voor de gemiddelde bezoeker in Ahoy wel. Die kennen Sinner, Alcaraz en Djokovic en de rest is een pot nat.quote:Op woensdag 4 februari 2026 20:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De nummers 4, 6, 8, 10, 11 en 13 van de wereld noem ik niet vrij dun
quote:Verdachte situatie of toeval? Toptennisser Ugo Humbert kijkt tijdens beslissende tiebreak op telefoon en verliest daarna elk punt (en de match)
Een ongekende situatie op het ATP-toernooi van Montpellier. Daar liep Ugo Humbert middenin de beslissende tiebreak naar zijn stoel om kort zijn telefoon te checken. Vervolgens verloor hij de wedstrijd.
Humbert is de nummer 38 van de wereld, won in de eerste ronde al van Botic van de Zandschulp en was dicht bij de kwartfinale voor eigen volk, toen hij in de beslissende tiebreak de leiding pakte via een mini-break (4-3). Dan zou je zeggen: full focus, drie keer goed serveren en je bent er.
Maar in plaats daarvan liet de 27-jarige Humbert zich afleiden. Terwijl zijn tegenstander Adrian Mannarino klaar ging staan om de service te ontvangen, liep Humbert snel naar zijn stoel om kort zijn telefoon te checken. Dat is op zich al hoogst ongebruikelijk. Want spelers mogen - bijzondere situaties uitgezonderd - geen smartphones of dergelijke toestellen gebruiken op de baan.
De umpire had echter amper de tijd om in te grijpen, want Humbert keek amper een volle seconde op zijn toestel, waarna hij terugliep. Hij hervatte de wedstrijd, verloor vier punten op een rij en zag zijn 32 plekken lager geklasseerde landgenoot de laatste acht bereiken: 7-6(4) 3-6 7-6(4).
Het kan natuurlijk dat Humbert - die in zijn loopbaan al meer dan 10 miljoen dollar verdiende - in een belangrijk bericht uit zijn privésfeer kon ontvangen, het zou verklaren waarom hij op zijn telefoon mocht kijken. Toch gaat dat er niet bij iedereen in en wordt er online druk gespeculeerd over matchfixing.
Allemaal onzin inderdaad. Er zaten nog prima punten bij na dat moment. Het is niet zo dat hij even liep te klooien oid.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:32 schreef mitt het volgende:
Heeft Humbert zelf nog niet gereageerd? Het leek mij ook niks bijzonders eigenlijk.
Hoop gedoe om niks.
quote:Op dinsdag 10 februari 2026 19:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Er is een topic: SPT / [ATP Tour] ABN Amro Open Rotterdam
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |