abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218981943
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 00:12 schreef AnneX het volgende:
Drama was het! terwijl de schoonouwechies er enorm op vooruit gingen qua ruimte en omgeving in de mooiste zonnige ruime drie kamerflat van het hele vrij nieuwe Zorgcomplex.
Alleen had zij zich voorgenomen om het er niet mee eens te zijn.
Van de week op bezoek bij zwager en sch.zus hadden wij het er weer over.
Affijn. Dat je moeder er naar uitkijkt, maakt het deels makkelijker voor jou.

@:Blues heb je dit gelezen? https://www.pianospelenmetcor.nl/
Wat moet ik lezen precies?
pi_218981966
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 07:19 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Ik had verteld dat de beverdam weer geruimd was toch?

De bevers zijn nu een endje stroomopwaarts maar weer herbegonnen. Vorig jaar hadden ze daar een mooie hoge dam (totdat het waterschap die opruimde).
[ afbeelding ]
SPOILER: laatste stand vorige dam
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die 2e was mooier gebeverd :)
pi_218981993
In het kader van thuis is belangrijker dan werk ben ik niet gaan werken.
Gistermiddag ondertemp, spierpijnerig, koppijn, overspannen buik en malaise gevoel.
Kan van de dinsdag gegeven griepprik komen, maar ook van iets opgepikt hebben op de poli's want er zijn vrij veel mensen door het hele zkh heen ziek.
pi_218982017
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 00:02 schreef Queller het volgende:

[..]
Ja, dat :D Gelukkig zijn onze ouders 4 jaar geleden al veel kleiner gaan wonen. Dat scheelt nu heel veel.
[..]
Heel fijn dat zij wil. Ik snap het ook wel; reuze gezellig daar waar ze naartoe gaat.

Dat zorgverlof is ook maar een doekje voor het bloeden. Vooral als je het afzet tegen het verlof dat er tegenwoordig is als er kinderen worden geboren. Ik heb medelijden met veel mantelzorgers.

Ik hoef overigens geen zorgverlof; een belletje was voldoende, zodat ze me niet kwijt zijn en gaan zoeken. Collega's bewegen flexibel mee, springen in de acute gaten en wat er overblijft doe ik vanuit huis op momenten dat het mij uitkomt. Maar wat als je voor de klas staat, of in een winkel werkt?

Ik begrijp het werkelijk niet. Nieuwe ouders krijgen het verlof niet op. Zij die moeten mantelzorgen (ja, ze moeten, want een ander doet het niet) moeten maar zien hoe ze het doen. Ik zal toch eens gaan nadenken of dat bij ons niet anders kan.
[..]
Dit snap ik ook niet zo goed. Ik begrijp het tekort aan plaatsen. Hoe voller de toko zit, hoe meer het oplevert. Maar je krijgt in 4 dagen (en 2 weekenddagen) toch maar heel weinig voor elkaar.

Gelukkig heeft deze oude boom er vooral heel veel zin in; liever gisteren dan morgen. En ja, daarmee mogen wij in onze handjes knijpen. Je zou je ouder ook nog eens tegen zijn / haar zin ergens heen moeten brengen. Wat lijkt me dat een drama.
Fijn dat de oude boom zin in een nieuw park heeft ;)
En tja... werkgevers zijn heel wisselend ook in het geven van zorgverlof.. ik kon gaan en komen (met g's heftige tijd 2 jaar geleden) en er is verder niets gedaan aan zorgverlof/ziekmelden etc gedaan toen. Mijn TL zei: je krijgt je geld toch wel en ik heb een kluif aan al het geregeld rondom zorgverlof, dus we gaan er los mee om O+

Sterkte met verhuizing e.d. :* Je bent een geweldige dochter O+
pi_218982029
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:59 schreef fietsie het volgende:

[..]
Cool, welke ben je aan het bouwen?

Ik mocht, om mezelf bezig te houden toen knie echt helemaal niets wilde, de 10279 bouwen, die al een jaar of wat op de kast stond, in doos.
De HP Icons O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van jou is ook leuk! Nu heb ik gelijk inspiratie voor een cadeautje voor mijn vader’s verjaardag!
(Ik ga alleen op zoek naar een Lego caravan, de camper was dit jaar niet zo’n succes en de caravan hebben ze net nieuw. Zo’n vrolijk half- rode Eriba, heeft een vintage look)
pi_218982036
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]
De HP Icons O+
SPOILER
Die van jou is ook leuk! Nu heb ik gelijk inspiratie voor een cadeautje voor mijn vader’s verjaardag!
(Ik ga alleen op zoek naar een Lego caravan, de camper was dit jaar niet zo’n succes en de caravan hebben ze net nieuw. Zo’n vrolijk half- rode Eriba, heeft een vintage look)
Die uil O+ O+
pi_218982048
@Candaasje Een vóór en ná foto misschien? Je topic in k&w is té ver weggezakt😉

Wat een zonnig dagje vandaag!
Gister eens de was instructies doorgenomen van de nieuwe lingerie. Alhoewel dat een frivole naam is voor het degelijke ding wat ik nu draag.
Een speciaal wasmiddel - deze maand gratissss- om 20 minuten in koud / lauw water te wassen werd geadviseerd.
Dan heb ik de neiging om aan afwasmiddel te denken. En een bh die goed wordt onderhouden, gaat 90 ‘draagdagen’ mee. 8)7
En toen vroeg ik mij af: een poll hóe andere vrouwen lingerie onderhouden.
POLL
pi_218982059
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:09 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat moet ik lezen precies?
Ditte: …”ONLINE PIANOLES VOOR BEGINNERS & GEVORDERDEN

Door de online pianolessen van Cor spelen al tienduizenden liefhebbers dagelijks met veel plezier piano. In hun eigen huis, tijd en tempo. Beginnen kan al op een simpel keyboard. ..”
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:25:24 #84
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218982080
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]
De HP Icons O+
Ah die is cool!

Ehm, bedoel je de Lego City caravan ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218982095
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:21 schreef AnneX het volgende:
@:Candaasje Een vóór en ná foto misschien? Je topic in k&w is té ver weggezakt😉

Wat een zonnig dagje vandaag!
Gister eens de was instructies doorgenomen van de nieuwe lingerie. Alhoewel dat een frivole naam is voor het degelijke ding wat ik nu draag.
Een speciaal wasmiddel - deze maand gratissss- om 20 minuten in koud / lauw water te wassen werd geadviseerd.
Dan heb ik de neiging om aan afwasmiddel te denken. En een bh die goed wordt onderhouden, gaat 90 ‘draagdagen’ mee. 8)7
[poll=9327]
Dit zijn niet genoeg opties :D.

Ik wil al een hele tijd naar superbra, maar het is best een eind reizen en gedoe en geen zin daar in. Huidige collectie heeft al aanzienlijk meer dan 90 draagdagen er op zitten. Dat is 4 nieuwe per jaar!
pi_218982122
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik heb niet de indruk dat dat waterschap erg slim bezig is eigenlijk :{
Ze zijn bij het waterschap weer aan het nadenken over een list.
Dit is natuurlijk gewoon werkverschaffing;
In 2022 & 23 beverden de bevers hun buis dicht, waterschap pulkte de buis ongeveer elke maand open; water stortte zich met geweld door de open buis de beek in, nu hebben we daar een prachtig stuk weggeslagen talud.
In '23 heeft het waterschap een mooi kunstwerk rond de ingang van die buis gebouwd, toen konden de bevers de buis niet meer dichtproppen.
SPOILER
Tot ieders verbazing werkte dat vrij aardig.

Maar ja, zoals ik al zei, bevers gaan dan niet een boekje lezen, bevers gaan beveren. Dus sinds 2024 beveren ze dammen, en het waterschap breekt de dammen af.

Nu zijn ze bij het waterschap wel opnieuw aan het nadenken; misschien gaan ze wel een beverbedotter proberen te plaatsten. Daar is wel eens eerder sprake van geweest maar toen kwam het er niet van.
Maar kort & goed, als je geen beverbouwsels wil dan moet je de bevers doodschieten.
Als je het waterpeil wil kunnen beheersen dan kan je bevers niet vrij laten beveren.
Het waterschap is tamelijk wettelijk verplicht het waterpeil te beheersen.
Bever zijn nogal beschermd.

Dus deze onderlinge werkverschaffing (op jullie kosten) is de logische uitkomt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218982135
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:26 schreef Tuindier het volgende:
Dit zijn niet genoeg opties .
^
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218982146
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:22 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ditte: …”ONLINE PIANOLES VOOR BEGINNERS & GEVORDERDEN

Door de online pianolessen van Cor spelen al tienduizenden liefhebbers dagelijks met veel plezier piano. In hun eigen huis, tijd en tempo. Beginnen kan al op een simpel keyboard. ..”
Ik heb 2 online cursussen bij hem gekocht ;) Ben druk met gevorderden 2 *G*
Dus ik vroeg me af wat voor nieuws ik moest lezen :D
pi_218982150
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:26 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Dit zijn niet genoeg opties :D.

Ik wil al een hele tijd naar superbra, maar het is best een eind reizen en gedoe en geen zin daar in. Huidige collectie heeft al aanzienlijk meer dan 90 draagdagen er op zitten. Dat is 4 nieuwe per jaar!
Ja dat zeg! Kassa. No way dat ik om de drie maanden de volgende aanschaf.
Alhoewel alle (maten) bh’s zijn onder de ¤ 100,- dacht ik.
En als je eenmaal de superbra maat weet, kun je online bestellen…🙃

Opties zijn hand- of machinewas. Niet voldoende?
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:32:30 #90
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218982154
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:29 schreef sigme het volgende:

Dus deze onderlinge werkverschaffing (op jullie kosten) is de logische uitkomt.
En een beek naast de beek "graven" en dat land opofferen aan plas-dras omdat de Bever daar uitgebreid in mag Beaveren? Is dat geen optie ? In de parallelstroom zegmaar ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218982180
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
En een beek naast de beek "graven" en dat land opofferen aan plas-dras omdat de Bever daar uitgebreid in mag Beaveren? Is dat geen optie ? In de parallelstroom zegmaar ?
Hoe krijg je die beavers daar dan? En gaan ze niet terug ? })
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:36:10 #92
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218982186
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:35 schreef Blues het volgende:

[..]
Hoe krijg je die beavers daar dan? En gaan ze niet terug ? })
Sigme, met een stokje, die wijs(t) coachend de goede kant op?
pi_218982191
Of :R
pi_218982193
En de bevers beveren voort w/
# werkverschaffing
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:37:46 #95
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218982196
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:36 schreef Blues het volgende:
Of :R
Een OnlyFans voor bevers ??? Neh, dat lijkt me niet haar ding toch, @sigme?
pi_218982290
Dank voor alle sterkte-wensen. Ik heb het relatief makkelijk met een moeder die - ondanks dat haar hersenpan een stukje functionaliteit mist - alles leuk en prima vindt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 00:57 schreef AnneX het volgende:
Trouwens @:Queller is het niet zo, dat de kamer/flat niet direct bewoond hoeft te worden binnen 5 dagen ex weekend en feestdagen.
Het is in ieder geval de ‘huur’ die verschuldigd is.
Ms moet de vloer vernieuwd, of een muur geschilderd. Gordijnen nog hangen… en regel maar een verhuisbedrijf op zo’n korte termijn!
Ik heb het gevraagd (wat maakt het uit; komt er werkelijk iemand kijken of ze 's avonds in dat bed ligt), maar nee; intrekken binnen 5 dagen was een voorwaarde. Nou ja, whatever; ik heb het naast me neergelegd.

quote:
14s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 07:20 schreef sigme het volgende:
@:queller fijn dat er plaats is voor je moeder, dat ze graag wil en dat het je gelukt is om er tijd voor te maken. Gaat het je nu ook wat minder werk opleveren in de zorg voor je moeder?
Dat hopen we dan maar. Het is al een stuk beter geworden de laatste twee maanden (niet meer gemiddeld 5 uur per dag) en ik ben heel benieuwd wat het de komende tijd wordt!

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat fijn voor je moeder! En na deze hectische periode ook voor jou lijkt me. Alleen al qua reistijd.
Het scheelt precies de helft :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:18 schreef Blues het volgende:
Fijn dat de oude boom zin in een nieuw park heeft ;)
En tja... werkgevers zijn heel wisselend ook in het geven van zorgverlof.. ik kon gaan en komen (met g's heftige tijd 2 jaar geleden) en er is verder niets gedaan aan zorgverlof/ziekmelden etc gedaan toen. Mijn TL zei: je krijgt je geld toch wel en ik heb een kluif aan al het geregeld rondom zorgverlof, dus we gaan er los mee om O+

Sterkte met verhuizing e.d. :* Je bent een geweldige dochter O+
:*

ik ga er bij ons serieus werk van maken, want 'betalen doen we toch wel' is beslist een feit! De administratieve rompslomp rondom zorgverlof is zinloos.

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:21 schreef AnneX het volgende:
@:Candaasje Een vóór en ná foto misschien? Je topic in k&w is té ver weggezakt😉

[poll=9327]
Gewoon meeslingeren door de dagelijkse sopjes. Als ze daar niet tegenkunnen, hadden ze geen bh moeten worden :{w
pi_218982307
Mijn (bonprix) bh's haak ik dicht en worden samen met mijn hemaonderbroeken en sokken van ons beiden gewassen in 1 was.
Ik spreek ook nooit over lingerie maar van ondergoed en sokken _O-
pi_218982347
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:32 schreef AnneX het volgende:

Opties zijn hand- of machinewas. Niet voldoende?
De opties zijn wassen na 2/3 dagen of na een week :D
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:58:12 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218982375
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:54 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik nam aan dat ze 'na ze te weken in een sopje' bedoelde. Al gaan de mijne gewoon hop, meteen een wasnetje in :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218982395
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:54 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja inderdaad: volgens advies een handwas na 2/3 dagen óf een machinewas, na een week of zo (of langer).
Het was een mislukte poging om het kort te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')