abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 oktober 2025 @ 11:54:52 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218996130
quote:
2s.gif Op zondag 12 oktober 2025 11:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
[..]
Zij wonen er ook, ik kan moeilijk gaan bepalen wie ze op bezoek hebben. Maar anderhalve meter sneeuw zoals drie jaar geleden zou fijn zijn, want dan gaan ze nooit hier komen *)
Ze wonen er ook, maar het is jullie huis toch? Dus kun je eventueel best wat randvoorwaarden verbinden aan bezoek. Zoals bijvoorbeeld aan de duur vh verblijf. Het aantal logees dat tegelijkertijd op bezoek is. En of iemand in jullie huis logeert of zelf een verblijfsaccomodatie moet zoeken.

Of mis ik hier misschien info/zie ik iets over het hoofd?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218996223
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 11:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar dan wel voordat ze er zijn, niet wanneer want dan kunnen ze niet weg :P
Ja dat zij B gisteren ook :')
La derecha oprime, la izquierda libera
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 oktober 2025 @ 16:05:42 #273
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218997800
Meerdere sporten op stream aan staan. Knotgek einde bij Old Georgians - Bloemendaal _O-
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_218997827
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 16:05 schreef borisz het volgende:
Meerdere sporten op stream aan staan. Knotgek einde bij Old Georgians - Bloemendaal _O-
;(
Heb alleen laatste kwart en shootouts gezien, maar moet helaas zeggen dat ze bij de shootouts wel bijzonder aan het prutsen waren. Zonde!
pi_218998706
Mission accomplished. Alle administratieve zooi is opgeruimd *O*
Er ligt alleen nog waar ik de komende weken/maanden nog echt wat mee moet.
We have far more in common than that which devides us..
pi_218999466
Lastige situatie @LeeHarveyOswald!

Beterschap @Lucky_Strike!

Ik had een druk weekend, maar wel leuk. Gisteren naar broertje en gezin, dat was gezellig. 11u weg, 17u pas thuis. Vandaag verjaardag van vriendin, om 11.30 eerst rocyclen, daarna lunch buiten met zn allen, naar haar huis en daar nog geborreld. 15.30 thuis. En toen nog even wat huishouden, op bank liggen, net buurmeisje ook nog even hier en nog wat meer huishouden.

Wasmachine was zo hard aan het centrifugeren dat ik de glazen rinkelend in de kast had staan en toen ik boven kwam zag ik dat hij ook wat verschoven was (stond nu met rechter voorkant bijna tegen droger aan ipv 2cm ertussen). En hij was ook een minuut of 4 op 'nog 1 minuut' op volle toeren aan het centrifugeren, dus toen heb ik hem maar ff op pauze gezet, toen ging 'ie naar 0 en klaar. Gek wel, nog nooit eerder gehad dat hij verschoof. En ik heb hem juist vorige week helemaal netjes waterpas gezet. Had de filters schoongemaakt, en dan komt er ook allemaal water uit, en ondanks drie handdoeken was er toch ook wat onder de machine gelekt. Dus machine helemaal opzij, droog maken, terugzetten en weer helemaal netjes waterpas. Hij had nog nooit zo stevig recht gestaan voor mn gevoel. Dus ik hoopte juist dat ie stiller zou zijn, niet dat ie glazen zou laten rinkelen 2 verdiepingen lager en stukje zou verschuiven ineens :') .

Nu weer terug op plek gezet, nog steeds mooi waterpas. Volgende was zit er nu in, maar eens kijken of ie dit keer normaal doet.
pi_218999674
Mannetjesputter @vlindertje89 …”even de wasmachine verschoven en weer waterpas
gezet… _O_

De filters schoonmaken heb ik nog nooit gedaan :@
Alleen die van de droger en de condensator, wat ik een k*ding vind. o|O
  zondag 12 oktober 2025 @ 20:06:56 #278
63722 z80
I fink you freaky
pi_218999707
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2025 19:36 schreef vlindertje89 het volgende:
Lastige situatie @:LeeHarveyOswald!

Beterschap @:Lucky_Strike!

Ik had een druk weekend, maar wel leuk. Gisteren naar broertje en gezin, dat was gezellig. 11u weg, 17u pas thuis. Vandaag verjaardag van vriendin, om 11.30 eerst rocyclen, daarna lunch buiten met zn allen, naar haar huis en daar nog geborreld. 15.30 thuis. En toen nog even wat huishouden, op bank liggen, net buurmeisje ook nog even hier en nog wat meer huishouden.

Wasmachine was zo hard aan het centrifugeren dat ik de glazen rinkelend in de kast had staan en toen ik boven kwam zag ik dat hij ook wat verschoven was (stond nu met rechter voorkant bijna tegen droger aan ipv 2cm ertussen). En hij was ook een minuut of 4 op 'nog 1 minuut' op volle toeren aan het centrifugeren, dus toen heb ik hem maar ff op pauze gezet, toen ging 'ie naar 0 en klaar. Gek wel, nog nooit eerder gehad dat hij verschoof. En ik heb hem juist vorige week helemaal netjes waterpas gezet. Had de filters schoongemaakt, en dan komt er ook allemaal water uit, en ondanks drie handdoeken was er toch ook wat onder de machine gelekt. Dus machine helemaal opzij, droog maken, terugzetten en weer helemaal netjes waterpas. Hij had nog nooit zo stevig recht gestaan voor mn gevoel. Dus ik hoopte juist dat ie stiller zou zijn, niet dat ie glazen zou laten rinkelen 2 verdiepingen lager en stukje zou verschuiven ineens :') .

Nu weer terug op plek gezet, nog steeds mooi waterpas. Volgende was zit er nu in, maar eens kijken of ie dit keer normaal doet.
De waterpas wel waterpas?
Dat wil zeggen. Als je de waterpas 180 graden draait, staat de machine dan nog steeds waterpas?

En is de machine nog 4 kant? Of heb je er per ongeluk een wiebertje van gemaakt. Iets dat vaak voor komt bij het verplaatsen en de machine op de tegenovergestelde punten vast pakt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_218999811
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 20:06 schreef z80 het volgende:

[..]
De waterpas wel waterpas?
Dat wil zeggen. Als je de waterpas 180 graden draait, staat de machine dan nog steeds waterpas?

En is de machine nog 4 kant? Of heb je er per ongeluk een wiebertje van gemaakt. Iets dat vaak voor komt bij het verplaatsen en de machine op de tegenovergestelde punten vast pakt.
Hij staat links-rechts, voor-achter en zelfs beide kanten op diagonaal waterpas. Zowel wanneer hij op de 'kortere' kant als onderkant staat, als ligt op de 'bredere' kant.
En hij is nog vierkant ja. Ik denk ook niet dat ik sterk genoeg ben dit ding van vorm te veranderen :D en ik heb hem aan één kant gepakt en dan stukje voor stukje verschoven (alsof je met de voetjes 'wandelt'. Hij hoefde ook maar een halve meter opzij destijds en nu terug, dus zoveel verschoven is ie ook niet. En net dus een cm of twee verschoven, niet meer dan dat. Oh, en ik had al keer gewassen sinds vorige week en toen was er ook niks aan de hand.

De nieuwe was is net klaar, en daarbij geen gek lang centrifugeren en geen gewandel, dus misschien was hij bij vorige nét een mini mee uit balans of zoiets maar niet genoeg om dan niet te centrifugeren. Geen idee, maar iig lijkt het nu gefixt ^O^
pi_218999820
Mss waren de onderkant pootjes nog nat.
pi_218999847
Ik heb van de week voor het eerst in (ik denk jaren) de afwasmachine schoongemaakt. Was ook wel hard nodig. Helemaal goed schoon lukt me niet. Droger iedere keer en wasmachine soms (moet dat filter hoognodig doen).

Had vanavond pasta pesto, wat is dat toch verschrikkelijk lekker. Zou dat toch veel vaker moeten maken.
pi_218999872
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 20:23 schreef Blues het volgende:
Mss waren de onderkant pootjes nog nat.
Nope, zelfs die had ik droog gemaakt. En vorige week erna ook al gewassen zonder problemen. Ach, hij deed t nu goed, dus zal wel eenmalig geweest zijn.
pi_218999884
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 20:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Nope, zelfs die had ik droog gemaakt. En vorige week erna ook al gewassen zonder problemen. Ach, hij deed t nu goed, dus zal wel eenmalig geweest zijn.
Misschien dat er een stuk wasgoed geklonterd (weet even geen ander woord) zat. Hier maakt het ook wel eens herrie wanneer de hele was in het dekbedovertrek gaat zitten :(
pi_219000038
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 20:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Misschien dat er een stuk wasgoed geklonterd (weet even geen ander woord) zat. Hier maakt het ook wel eens herrie wanneer de hele was in het dekbedovertrek gaat zitten :(
Ook niet, was alleen kleding en niks zat in elkaar. Ik denk gewoon net een klein beetje onbalans, te weinig om de sensoren het te laten registreren maar net genoeg om wel iets te schuiven.

Ik maak het trouwens ook zelden schoon hoor @AnneX, ik deed het nu omdat mn was wat minder lekker rook na het wassen. Dus zeepbakje eruit en schoongemaakt, dat filter onderin afgespoeld en de plek waar t in zat schoongemaakt, deur en rubbers etc schoongemaakt. De was rook inderdaad wel weer lekker nu ^O^
pi_219000152
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 20:47 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ook niet, was alleen kleding en niks zat in elkaar. Ik denk gewoon net een klein beetje onbalans, te weinig om de sensoren het te laten registreren maar net genoeg om wel iets te schuiven.

Ik maak het trouwens ook zelden schoon hoor @:AnneX, ik deed het nu omdat mn was wat minder lekker rook na het wassen. Dus zeepbakje eruit en schoongemaakt, dat filter onderin afgespoeld en de plek waar t in zat schoongemaakt, deur en rubbers etc schoongemaakt. De was rook inderdaad wel weer lekker nu ^O^
Dat weet ik nog van mijn vorige machine dat dat zo goed werkt, dat schoonmaken (kwam daar nog een gouden oorbel in tegen toen). Moet dus echt deze eens schoonmaken.
pi_219000195
Oh de vaatwasser deed ik jaren níet. En was stom verbaasd nadat ik bij toeval de manual las.
Nu iedere 6 - 8 weken ongeveer als de koffiemachine ook aangeeft dat er ontkalkt moet worden.
De zeef uit elkaar. Bah.
Loopt lekker synchroon dan. Met spul van de Action of wat er in de aanbieding is een programma draaien.
De vorige bewoonster hier had het volgens mij in geen 2 jaar gedaan dat zij hier woonde. ~O>
pi_219000734
De vorige bewoners van ons huis hebben de hut sowieso vies achtergelaten, maar er zat ook een kippenbotje in het filter van de vaatwasser :') ik zwijg maar over de afvoer van de wastafel. Bij ons vorige huis plukte ik een stuk speelgoed uit het de afvoer van het bad :N die vorige bewoners en die van ons huidige huis bleken vrienden te zijn geweest, ik snap wel waarin ze elkaar vonden, stelletje viesnekken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 12 oktober 2025 @ 22:13:34 #288
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219000999
Hier hebben we een vaatwasser die afvoerpompen eet.

Om de 6 tot 8 maanden is er weer 1 kapot. Ergens komt er een punt dat de hele machine maar wetg moet, nu valt het steeds nog in de 1 jaar garantie op de nieuw gemonteerde pomp.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219001789
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 22:13 schreef fietsie het volgende:
Hier hebben we een vaatwasser die afvoerpompen eet.

Om de 6 tot 8 maanden is er weer 1 kapot. Ergens komt er een punt dat de hele machine maar wetg moet, nu valt het steeds nog in de 1 jaar garantie op de nieuw gemonteerde pomp.
Hoe kan dat nou?

Vanavond weer Drie afleveringen gebinged. o|O van the Gilmore Girls.
Heerlijk onbezorgd grinniken. Geen moord en doodslag en intriges . w/
pi_219002877
Goedemorgen. Ietwat onrustige nacht achter de rug dus maar eens in rustig tempo opstarten.
pi_219003586
Goedemorgen :)

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219003603
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 08:37 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
O+
Jij vroeg laatst hoe het met Pootjes is toch?
Het is prima met Pootjes en ik heb 'm even voor je op de foto gezet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pootjes vindt Mooitje nog steeds stom, maar kan er wel rustig naast liggen als dat zo uitkomt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219003614
Mogge!
Thuis aan het werk (ivm herfstvakantie wat minder op de boten) en vanaf volgende week de maandagen op kantoor.

Ondertussen erwtensoep maken die mijn broer vanavond komt ophalen.
  Moderator maandag 13 oktober 2025 @ 11:34:38 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219004322
"Ludolf hoe zit je morgen en woensdag prive?"

Even naar de omgeving Karlsruhe _O-
Monteurs gaan zo die kant op, zonder monteren die vrijdag geleverd zouden zijn.
Maar dus pas vrijdag zijn verstuurd. De fabriek van de motoren ligt op 30 minuten van Karlsruhe overigens _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:35:31 #295
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219004327
En dan ga jij de motoren even afgeven en dan op zoek naar authentieke Duitse vleesbereidingen?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:39:36 #296
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219004353
Ik mocht op voor de griepprik, met als cadeautje een tube zonnebrand met het logo van de hier dominante zorgverzekeraar.
En daarna gelijk door naar duurzaamheid, want daar stond een afwasbare mok voor me klaar.

Wat een rijkdom zo op de maandagochtend :P
pi_219004638
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 14:49 schreef Queller het volgende:

[..]
Het maakt een wereld van verschil. Jullie werkgever (ik vermoed overheid) hoeft niet zelf te zorgen voor de omzet en kan niet failliet gaan. Ze kunnen arbeidsvoorwaarden bieden waar het gemiddelde MKB niet eens over kan dromen. Ze verstoren daarmee overigens de arbeidsmarkt op (wmb) oneigenlijke wijze.

Arbeidsvoorwaarden, breek me de bek niet open! Ik vind het zelf al een beetje gênant worden, dus ik zal er weer eens over ophouden.
[..]
Uiteraard. Evengoed zou het gros van het MKB het niet kunnen, al zouden ze het willen.

Ow ja, ik zou erover ophouden :o
Het is mkb, met kleine letters. Wel eens dat ambtenaren absurde salarissen ontvangen voor wat ze zouden moeten doen.
pi_219004695
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 14:45 schreef Blues het volgende:
Heb een goede daad gedaan.
Met wandelen zag ik een pakket vlak voor ons achterpad liggen, in een gescheurde zak. En zag ik een DHL busje met open achterdeuren wegrijden(die nog een pakket verloor maar te ver weg voor mij).
Pakket gepakt, adres is van iemand paar straten verderop, naam en adres gaf een zanger/makelaar :D.
Ingesproken en belt net terug, komt het pakket zo halen.

:s)
Gelukkig bestaan er nog eerlijke mensen zoals jij :-)
  Moderator maandag 13 oktober 2025 @ 12:45:25 #299
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219004797
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:35 schreef fietsie het volgende:
En dan ga jij de motoren even afgeven en dan op zoek naar authentieke Duitse vleesbereidingen?
Nee, ook wel even helpen en dan woensdag om de middag terug.
Ik hou eigenlijk helemaal niet van Schwarzwälder Schinken - heb liever luchtgedroogd. Schwarzwälder is ook nog es op naaldhout gerookt dus extra rooksmaak.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:52:44 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219004831
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2025 21:04 schreef AnneX het volgende:
Nu iedere 6 - 8 weken ongeveer als de koffiemachine ook aangeeft dat er ontkalkt moet worden.
Koffiezetter ontkalken? :? :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')