En ik ga toch even zeggen dat hoe het bij jouw lief op school gaat écht niet de standaard is. Ze gaan daar gewoon ongelooflijk waardeloos met personeel om. Punt. En dat komt niet doordat het onderwijs is, maar doordat er idioten aan de leiding zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:06 schreef exode het volgende:
Als ouder zijnde heb ik een studiedag ook liever niet op dinsdag, maar die studiedagen zijn er niet voor de ouders of de kinderen. Ik vind het op school bij B en Juul mooi verdeeld zo.
6 dagen terugkomen als je 3 dagen per week werkt, is dus gewoon 2 weken extra. Dat zou ik echt nooit pikken van mijn werkgever.
Er zit er nu ook 1 op vrijdag voor de Kerstvakantie, leuk voor de ouders maar voor de leuke vrouw die ik thuis heb zitten echt vervelend. Donderdag Kerstdiner op school en dan de volgende dag ook extra terugkomen.
Voor ons extra naar omdat verloofde dus 2 keer in 3 jaar tijd volledig onderuit is gegaan, beide keren in de week voor de Kerstvakantie.
Ze heeft al gezegd dat ze die sowieso niet terugkomt.
Volgende week vrijdag heeft ze er ook 1 waar ze wel heen gaat. Maar ze moet uiterlijk 4 uur naar huis omdat ik om kwart voor 5 bij de bedrijfsarts moet zijn. Was het verzoek van haar directrice om de bedrijfsarts dan maar te verzetten. Dat kan niet eens he, ik moet gewoon op komen dagen.
Ik verbaas me steeds meer over het onderwijs en hoe ze met medewerkers omgaan. Dat heeft meer invloed dan wel of niet mogen roken, kan ik je vertellen.
/Einde rant
En meteen doorgepakt, op 2 nestjes ingeschreven, nou ingeschreven, verzocht om op de lijst te komen. Allebei nestjes waarvan de puppy's pas in januari mee naar huis mogen, dus ideaal.
De kans is vast klein maar goed, we gaan er nu echt voor.
Je kunt altijd nog een tiktok account aanmaken als dat nodig is toch?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:53 schreef vencodark het volgende:
Overigens zag ik ook een vacature bij de HEMA.
Maar gezien de tekst en de stijl van vacature, vermoed ik dat ze vooral 17 jarige tiktokkers zoeken ipv een 40-jarige ‘moeke’.
Onze hond is een herplaatsertje vanuit het asiel, gek genoeg kwamen wij als 1e door de selectie heen terwijl er een heleboel aanmeldingen waren en wij twee kinderen hebben van op dat moment 5 en 7. Waren echt verrast en hadden dat niet verwacht. Ze keken bij ons ook naar woonsituatie, bijvoorbeeld of er een omheinde tuin is (en de grootte), of er een losloopgebied in de buurt is (wij wonen letterlijk naast het losloopbos dus dat werkte vast en zeker in ons voordeel). Maar ons voordeel is wel vooral dat er altijd iemand thuis is inderdaad, omdat vrouwlief en ik om elkaar heen werken voor de kinderen (de 8 jarige trekt het niet op een BSO helaas).quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:06 schreef exode het volgende:
Overigens hebben wij de afgelopen maanden op meerdere herplaatsers gereageerd, zowel honden in Nederland als vanuit het buitenlang maar we komen gewoon niet door selectie procedures heen. Meestal weten we niet waarom niet, maar vaak omdat we kinderen onder de 12 hebben en omdat er niet altijd iemand thuis is.
Nou zou een hond bij ons sowieso geen hele dag alleen zijn en anders regelen we opvang/uitlaatservice whatever maar dat is dus blijkbaar meteen een dikke vette nee bij de meeste stichtingen.
Ik las gister ergens dat heel veel mensen vinden dat alles langer dan 3 uur dierenmishandeling is...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:06 schreef exode het volgende:
Overigens hebben wij de afgelopen maanden op meerdere herplaatsers gereageerd, zowel honden in Nederland als vanuit het buitenlang maar we komen gewoon niet door selectie procedures heen. Meestal weten we niet waarom niet, maar vaak omdat we kinderen onder de 12 hebben en omdat er niet altijd iemand thuis is.
Nou zou een hond bij ons sowieso geen hele dag alleen zijn en anders regelen we opvang/uitlaatservice whatever maar dat is dus blijkbaar meteen een dikke vette nee bij de meeste stichtingen.
Het zal waarschijnlijk een kwestie van ‘de goeden lijden onder de kwaden’ zijn. Zulke stichtingen krijgen echt vaak te maken met beloftes van gouden bergen die tot de hemel rijken, maar dan toch luchtkastelen blijken te zijn. Eén dagje langer alleen werden er toch al snel twee, drie… *quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:25 schreef exode het volgende:
Ik had wel een voorkeur voor een herplaatser of een hondje die naar een gouden mandje op zoek was. Maar echt, ik werd er moedeloos van.
En ik vind ons als onervaren hondeneigenaren niet geschikt voor hondjes met een rugzakje.
Een vrouw verderop in de straat heeft 3 hondjes van een stichting in Roemenie maar zij vertelde ook dat die stichting nooit honden plaatst bij gezinnen met kinderen onder de 12 jaar.
Bij ons zal een hond nooit langer dan 5 a 6 uur alleen zijn en dat hoogstens 1 keer per week. Als we merken dat het te lang is of de hond daar echt niet tegen kan, zoeken we een oplossing. Iemand uit de wijk die kan helpen, uitlaatservice, dagopvang etc. En natuurlijk bouwen we dat ook op. Maar het was echt meteen no go voor 99% van de stichtingen.
Wij hebben een herplaatser via stichting hulphond. Die hebben niet echt een rugzakjequote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:25 schreef exode het volgende:
Ik had wel een voorkeur voor een herplaatser of een hondje die naar een gouden mandje op zoek was. Maar echt, ik werd er moedeloos van.
En ik vind ons als onervaren hondeneigenaren niet geschikt voor hondjes met een rugzakje.
Een vrouw verderop in de straat heeft 3 hondjes van een stichting in Roemenie maar zij vertelde ook dat die stichting nooit honden plaatst bij gezinnen met kinderen onder de 12 jaar.
Bij ons zal een hond nooit langer dan 5 a 6 uur alleen zijn en dat hoogstens 1 keer per week. Als we merken dat het te lang is of de hond daar echt niet tegen kan, zoeken we een oplossing. Iemand uit de wijk die kan helpen, uitlaatservice, dagopvang etc. En natuurlijk bouwen we dat ook op. Maar het was echt meteen no go voor 99% van de stichtingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Ik zou zeker voorzichtig zijn met reddingsboten bij kinderenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zou wel met stichtingen en reddingsboten voorzichtig zijn met kinderen,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |