abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218981752
FF, ik vond het ook echt bizar. Haar duo heeft dus 6 studiedagen onder 'werktijd' en zij moet er 6 terugkomen. Overigens zitten de meeste voor een vakantie of na een vakantie. Dus de ouders hebben 100% gekregen wat ze wilden. Maar zij houdt haar poot stijf dit jaar, een paar jaar geleden was dat niet gebeurd, strong woman O+

Ik ga zo met mijn koffie in de voortuin zitten denk ik, het blijft een chaos hier en iedereen irriteert zich aan elkaar. c_/

Het snoei afval wordt non stop afgevoerd, hier ligt lading 8 of zo denk ik klaar:

Links zie je net 1 van de bouwcontainers die half op de drempel is geplaatst want de bewoners waren er zelf niet en er was verder geen plek. Dus die container wipwapt _O- Never a dull moment.

EN
De kogel is door de kerk, witte rook uit de schoorsteen, we gaan voor een hond. Hondje eigenlijk, want we willen graag een pup, een golden retriever om precies te zijn. Geen haast, na de Kerstvakantie op zijn vroegst maar zo blij! :D Nu zoeken naar een betrouwbare fokker of herplaatser (ik houd met name afgekeurde hulphonden in de gaten)
pi_218981757
Ooooh wat een geweldig nieuws Exode, een hondje O+ O+
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:45:09 #78
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218981791
Ik heb een aantal jaar in de MR gezeten, en studiedagen werden toch echt op voorstel van het team bepaald. Zij moeten er namelijk wat aan hebben, en er werden dus logische momenten gekozen in het onderwijsjaarproces (voorbereiden werken met nieuwe methode, scholing didactisch coachen, ruimte voor schrijven/ overleggen rapporten, overdracht leerlingen nieuwe jaar). 5 studiedagen, elke schooldag 1 keer. Bizar dat de ouderraad (dat is hier trouwens een soort van feestcommissie) of oudergeleding MR dat zou bepalen.

En @exode, een hond, leuk O+ . Mijn kinderen zouden ook wel willen, maar ik ben een kattenmens, en ik vind honden in huis enorm stinken. Gaat hier dus (helaas voor de kinderen) niet gebeuren. Honden knuffelen kunnen ze bij vrienden doen.
pi_218981848
Wij zijn hier in huis al een jaar in conclaaf over een hond. Met name ik wil heel graag
De afgelopen jaren waren zwaar en mijn familie en vrienden wonen allemaal op een uur rijden. Ik heb me best vaak eenzaam gevoeld. Dus ik ging er serieuzer over nadenken.
Ik wilde als kind al een hond maar ik mocht een parkiet :o

We hebben 2 katten gehad, onze bejaarde is in het voorjaar overleden op zijn 19e. We hadden al vrij snel besloten dat we geen kat meer wilden.

De kinderen zijn gek op werkelijk alle dieren. Juul heeft ook altijd meegeholpen in de zorg van de katten. Eten geven, klitten kammen, water verschonen etc.

Maar het belangrijkste was wat we zelf wilden want die kinderen kunnen het allemaal leuk vinden maar de zorg komt uiteindelijk bij ons natuurlijk. Verloofde werd er steeds positiever over en is nu ook enthousiast. Dat vond ik wel enorm belangrijk, niet een hond willen omdat wij het zo graag willen. Ze wil nu zelf ook graag.

Praktisch was het ook nog even een weg, omdat B astma heeft, hooikoorts en huisstofmijt allergie. Dus we hebben overlegd met zijn kinderarts, met de huisarts en advies ingewonnen bij een allergie deskundige via het ziekenhuis. Zolang we genoeg stofzuigen en de hond niet in de slaapkamers komt, waren er geen bezwaren.

Dus *O* *O* *O*
pi_218981851
Ik heb jaren in de or gezeten maar wij gingen echt niet over de studiedagen.

En yay, toch een hond exode! *O*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218982284
Wij hebben hier op de basisschool een keer gehad dat de studiedagen allemaal op maandag of vrijdag waren. Persoonlijk als ouder vind ik dat ook echt ideaal zodat je een keer een weekend weg kan (want vrijdagavond vertrekken en zondagmiddag weer naar huis, vind ik eígenlijk zonde van het geld, al doen we het wel eens als het dus niet anders kan).

Maar goed ik snap inderdaad de bezwaren ook van de leerkrachten als alles op een vrije dag valt.

De afgelopen jaren sowieso geen studiedagen gehad waar we als gezin iets aan hadden omdat de ene op de basisschool zat en de ander op de middelbare.
Dus hoopte dit jaar op een keer een rustig dagje pretpark of zo, hebben ze alleen maar studiemiddagen dit jaar.
(Ja vandaag zijn ze lesvrij omdat de basisschoolleerlingen een introdag hebben, maar dat had ik dus niet uit het jaarrooster kunnen halen dus mag ik zelf gewoon werken :D ).

Maar wat een leuk vooruitzicht exode, een hond! Fijn dat verloofde ook enthousiast is!
pi_218982454
Als ouder zijnde heb ik een studiedag ook liever niet op dinsdag, maar die studiedagen zijn er niet voor de ouders of de kinderen. Ik vind het op school bij B en Juul mooi verdeeld zo.

6 dagen terugkomen als je 3 dagen per week werkt, is dus gewoon 2 weken extra. Dat zou ik echt nooit pikken van mijn werkgever.
Er zit er nu ook 1 op vrijdag voor de Kerstvakantie, leuk voor de ouders maar voor de leuke vrouw die ik thuis heb zitten echt vervelend. Donderdag Kerstdiner op school en dan de volgende dag ook extra terugkomen.
Voor ons extra naar omdat verloofde dus 2 keer in 3 jaar tijd volledig onderuit is gegaan, beide keren in de week voor de Kerstvakantie.
Ze heeft al gezegd dat ze die sowieso niet terugkomt.

Volgende week vrijdag heeft ze er ook 1 waar ze wel heen gaat. Maar ze moet uiterlijk 4 uur naar huis omdat ik om kwart voor 5 bij de bedrijfsarts moet zijn. Was het verzoek van haar directrice om de bedrijfsarts dan maar te verzetten. Dat kan niet eens he, ik moet gewoon op komen dagen.

Ik verbaas me steeds meer over het onderwijs en hoe ze met medewerkers omgaan. Dat heeft meer invloed dan wel of niet mogen roken, kan ik je vertellen.

/Einde rant

En meteen doorgepakt, op 2 nestjes ingeschreven, nou ingeschreven, verzocht om op de lijst te komen. Allebei nestjes waarvan de puppy's pas in januari mee naar huis mogen, dus ideaal.
De kans is vast klein maar goed, we gaan er nu echt voor.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:36:15 #83
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218982658
Zeg lieverds, volgen mij zijn er hier ook best wat gezinnen die een oppepper kunnen gebruiken, dus ik push 'm even:

CoolGuy in FHF / Kerstpakkettenactie 2025: Hohoho voor iedereen een kerstcadeau!

Echt, meld je aan als een pakket welkom zou zijn! Of als je kunt doneren/shoppen/geven natuurlijk ~:) ~:)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:49:22 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218982743
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 12:06 schreef exode het volgende:
Als ouder zijnde heb ik een studiedag ook liever niet op dinsdag, maar die studiedagen zijn er niet voor de ouders of de kinderen. Ik vind het op school bij B en Juul mooi verdeeld zo.

6 dagen terugkomen als je 3 dagen per week werkt, is dus gewoon 2 weken extra. Dat zou ik echt nooit pikken van mijn werkgever.
Er zit er nu ook 1 op vrijdag voor de Kerstvakantie, leuk voor de ouders maar voor de leuke vrouw die ik thuis heb zitten echt vervelend. Donderdag Kerstdiner op school en dan de volgende dag ook extra terugkomen.
Voor ons extra naar omdat verloofde dus 2 keer in 3 jaar tijd volledig onderuit is gegaan, beide keren in de week voor de Kerstvakantie.
Ze heeft al gezegd dat ze die sowieso niet terugkomt.

Volgende week vrijdag heeft ze er ook 1 waar ze wel heen gaat. Maar ze moet uiterlijk 4 uur naar huis omdat ik om kwart voor 5 bij de bedrijfsarts moet zijn. Was het verzoek van haar directrice om de bedrijfsarts dan maar te verzetten. Dat kan niet eens he, ik moet gewoon op komen dagen.

Ik verbaas me steeds meer over het onderwijs en hoe ze met medewerkers omgaan. Dat heeft meer invloed dan wel of niet mogen roken, kan ik je vertellen.

/Einde rant

En meteen doorgepakt, op 2 nestjes ingeschreven, nou ingeschreven, verzocht om op de lijst te komen. Allebei nestjes waarvan de puppy's pas in januari mee naar huis mogen, dus ideaal.
De kans is vast klein maar goed, we gaan er nu echt voor.
En ik ga toch even zeggen dat hoe het bij jouw lief op school gaat écht niet de standaard is. Ze gaan daar gewoon ongelooflijk waardeloos met personeel om. Punt. En dat komt niet doordat het onderwijs is, maar doordat er idioten aan de leiding zijn.

Overigens hebben we als MR (ik zit in die van de school van mijn kind) instemmingsrecht. Zeggen wij 'nee', dan wordt een studiedagenplanning dus niet doorgevoerd. Maar wij zijn alleszins redelijke mensen, zolang de bso ook maar gehoord wordt in de mogelijkheden daar en ouders die normaal gesproken op zo'n dag bso afnemen dus op bso mogen rekenen op de studiedag.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218982887
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 16:53 schreef vencodark het volgende:
Overigens zag ik ook een vacature bij de HEMA.
Maar gezien de tekst en de stijl van vacature, vermoed ik dat ze vooral 17 jarige tiktokkers zoeken ipv een 40-jarige ‘moeke’. :')
Je kunt altijd nog een tiktok account aanmaken als dat nodig is toch? :+
Maar ff serieus, goed bezig :*

@gewoonmezelf87, beterschap :*

@Tink89 wat jammer van het huis, hopelijk komt er binnenkort iets passenders voorbij!

@exode wat leuk dat jullie besloten hebben voor een pup te gaan *O* succes en plezier met de voorpret. Weten de kinderen het al?
Fake it till you make it...
pi_218983201
Nee joh, die zijn nog op school en vanochtend is de knoop definitief doorgehakt. Misschien was verloofde high van de lijm waarmee ze Legoblokjes op een plaat aan het lijmen was, maar het was ineens Ja we gaan ervoor!

Ik twijfel wanneer we het ze vertellen, leuk dat wij de beslissing hebben genomen maar wie weet hoe lang het nog duurt. B vertellen we het wel als hij erom vraagt (zo'n beetje elke week) maar voor Juul is het iets te lang wachten denk ik.
pi_218983207
Overigens hebben wij de afgelopen maanden op meerdere herplaatsers gereageerd, zowel honden in Nederland als vanuit het buitenlang maar we komen gewoon niet door selectie procedures heen. Meestal weten we niet waarom niet, maar vaak omdat we kinderen onder de 12 hebben en omdat er niet altijd iemand thuis is.
Nou zou een hond bij ons sowieso geen hele dag alleen zijn en anders regelen we opvang/uitlaatservice whatever maar dat is dus blijkbaar meteen een dikke vette nee bij de meeste stichtingen.
pi_218983291
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 14:06 schreef exode het volgende:
Overigens hebben wij de afgelopen maanden op meerdere herplaatsers gereageerd, zowel honden in Nederland als vanuit het buitenlang maar we komen gewoon niet door selectie procedures heen. Meestal weten we niet waarom niet, maar vaak omdat we kinderen onder de 12 hebben en omdat er niet altijd iemand thuis is.
Nou zou een hond bij ons sowieso geen hele dag alleen zijn en anders regelen we opvang/uitlaatservice whatever maar dat is dus blijkbaar meteen een dikke vette nee bij de meeste stichtingen.
Onze hond is een herplaatsertje vanuit het asiel, gek genoeg kwamen wij als 1e door de selectie heen terwijl er een heleboel aanmeldingen waren en wij twee kinderen hebben van op dat moment 5 en 7. Waren echt verrast en hadden dat niet verwacht. Ze keken bij ons ook naar woonsituatie, bijvoorbeeld of er een omheinde tuin is (en de grootte), of er een losloopgebied in de buurt is (wij wonen letterlijk naast het losloopbos dus dat werkte vast en zeker in ons voordeel). Maar ons voordeel is wel vooral dat er altijd iemand thuis is inderdaad, omdat vrouwlief en ik om elkaar heen werken voor de kinderen (de 8 jarige trekt het niet op een BSO helaas).
pi_218983317
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 14:06 schreef exode het volgende:
Ik las gister ergens dat heel veel mensen vinden dat alles langer dan 3 uur dierenmishandeling is...

Nou dan is onze Cooper een vreselijk mishandelend dier want die zit wel eens langer alleen.

Ik zou wel met stichtingen en reddingsboten voorzichtig zijn met kinderen, je weet nooit hun volledige geschiedenis, dat is de reden dat we hier toch n pup gehaald hebben.
S. 2014
J. 2016
pi_218983718
Ik had wel een voorkeur voor een herplaatser of een hondje die naar een gouden mandje op zoek was. Maar echt, ik werd er moedeloos van.

En ik vind ons als onervaren hondeneigenaren niet geschikt voor hondjes met een rugzakje.

Een vrouw verderop in de straat heeft 3 hondjes van een stichting in Roemenie maar zij vertelde ook dat die stichting nooit honden plaatst bij gezinnen met kinderen onder de 12 jaar.

Bij ons zal een hond nooit langer dan 5 a 6 uur alleen zijn en dat hoogstens 1 keer per week. Als we merken dat het te lang is of de hond daar echt niet tegen kan, zoeken we een oplossing. Iemand uit de wijk die kan helpen, uitlaatservice, dagopvang etc. En natuurlijk bouwen we dat ook op. Maar het was echt meteen no go voor 99% van de stichtingen.
pi_218984144
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 15:25 schreef exode het volgende:
Ik had wel een voorkeur voor een herplaatser of een hondje die naar een gouden mandje op zoek was. Maar echt, ik werd er moedeloos van.

En ik vind ons als onervaren hondeneigenaren niet geschikt voor hondjes met een rugzakje.

Een vrouw verderop in de straat heeft 3 hondjes van een stichting in Roemenie maar zij vertelde ook dat die stichting nooit honden plaatst bij gezinnen met kinderen onder de 12 jaar.

Bij ons zal een hond nooit langer dan 5 a 6 uur alleen zijn en dat hoogstens 1 keer per week. Als we merken dat het te lang is of de hond daar echt niet tegen kan, zoeken we een oplossing. Iemand uit de wijk die kan helpen, uitlaatservice, dagopvang etc. En natuurlijk bouwen we dat ook op. Maar het was echt meteen no go voor 99% van de stichtingen.
Het zal waarschijnlijk een kwestie van ‘de goeden lijden onder de kwaden’ zijn. Zulke stichtingen krijgen echt vaak te maken met beloftes van gouden bergen die tot de hemel rijken, maar dan toch luchtkastelen blijken te zijn. Eén dagje langer alleen werden er toch al snel twee, drie… *
En het risico op een herplaatster dan weer te moeten herplaatsten (met alle ellende dan dien) is dan te groot.

*ik bedoel dus niet dat dit bij jullie het geval zal zijn, maar ik ken wel een beetje de redenen waarom het een absolute no-go is. Je zou kunnen uitzoeken welke uitlaatservice/dagopvang er is en die dienst sowieso af te nemen voor die ene dag, en niet pas als het toch niet lekker gaat. Wellicht dat als je dat kunt aantonen, je kansen al groter worden.

Maar een pup kan dan ook een goede keuze zijn :Y
Dit weet je vast al, maar vraag de fokkers ook zeker naar de erfelijkheidsonderzoeken van de ouders. De golden kent als ras best wat doorfok en daarmee gepaard gaande erfelijke gebreken, maar een verantwoorde fokker houdt daar rekening mee.
pi_218984243
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 15:25 schreef exode het volgende:

Wij hebben een herplaatser via stichting hulphond. Die hebben niet echt een rugzakje
pi_218984245
Oh dat hondje, dit breekt m'n hart hoor ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218984285
Ligt misschien aan mij, zou zomaar kunnen, maar ik begrijp niet waarom er hondjes uit het buitenland gehaald moeten worden als hier de asiels volzitten.
If they say
pi_218984425
Dat is dus niet zo Mush, ja met katten en konijnen. De Nederlandse asiels hebben weinig honden en allemaal zijn het honden die echt een rugtas hebben.

Dank je wel Candaasje! Goede tips :)

Ik vind honden uit het buitenland dus echt lastig, want je leest zo vaak dat ze ervoor gefokt worden. Maar ik weet ook niet of wij er geschikt voor zijn. Maar goed dat vinden die stichtingen zelf dus ook.

Ik stond wel open voor een herplaats Golden retriever via bijvoorbeeld Hulphond maar verloofde wil echt heel graag een puppy. Dat kan ze ook heel goed onderbouwen niet omdat ze schattig zijn.

Ach wie weet duurt het nog hartstikke lang voor nu de voorpret.
pi_218984475
Maar met een hond uit het buitenland weet je al helemaal niet wat je krijgt, exode. Ik ken de filmpjes, de verhalen :{
Beter is dan toch om het via een erkende fokker te doen. Wel wachttijd en dat is vaak waar het misgaat. Mensen willen NU een hond en dan boeit de rest ze weinig.
Jullie hebben er lang over nagedacht, weten waar je aan begint dus is het beslist geen impulsaankoop. En ja, daar zit dan een wachttijd aan vast ;) Komt goed voor jullie, weet ik zeker en ook dat het hondje een liefdevol huis gaat hebben :)
If they say
pi_218984579
Er zijn veel rot verhalen inderdaad waar het misgaat, o.a door slechte voorbereiding of redelijk impulsief keuzes maken.
Maar het gaat gelukkig ook vaak goed.
Exode lijkt me een verstandige vrouw, dus dat gaat vast goed komen. Leuk om naar uit te kijken! *O*

Daarbij: als ik even terugkijk en merk hoe snel het jaar al voorbij vliegt, kan die paar maanden wachten voor een hond er ook wel bij. O+
pi_218984588
Tijdje terug zag ik aan advertentie uit Vlissingen.
1 of andere klojo wilde zijn chihuahua van 12 jaar herplaatsen want die kon niet goed omgaan met hun jonge pup. :( Veel te druk!
De chihuahua werd aangeprezen als lui, veel thuis en ligt vooral in z’n mand. ;(
pi_218984639
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 14:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zou wel met stichtingen en reddingsboten voorzichtig zijn met kinderen,
Ik zou zeker voorzichtig zijn met reddingsboten bij kinderen ;) _O-
J had deze zomer op Lakolk strand op Rømø een tof zandkasteel gemaakt. Was-ie even weg, parkeerde de strandwacht hun aanhanger met reddingsboot precies ín zijn kasteel _O- We hebben er heel hard om gelachen. Maar goed, het ging hier natuurlijk over honden. :@

Ik ben wel ooit afgewezen voor een asielkonijn vanwege een te klein hok. En dan durf ik echt te beweren dat konijnen het bij ons echt niet slecht hebben. Wij doen niet aan zo'n plastic meterbak, zeg maar. Was een beetje zuur, dat mij verweten werd dat ik niet goed genoeg voor een (tweede) konijn zou zorgen. Aangezien het andere asiel in de buurt op dat moment geen konijnen had zitten, heb ik toen maar een 'afdankertje' van Marktplaats gehaald. :') (Want ik wil goed voor mijn konijnen zorgen en dus niet 1 konijn alleen laten zitten)
pi_218984666
Ik heb trouwens vakantie *O* Al was ik er nog niet per se 'aan toe', het is wel lekker. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')