SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.23 favorieten over.
Favoriete nummers uit het blokje 375-351:
364 Cyndi Lauper - True Colors: Allemachtig, wat een blokje. Misschien in de breedte wel de beste tot nu toe. Als dit een echte lijst zou zijn zou ik er ook beslist wat langer voor opblijven. In ieder geval dus drie uitzwaai-alarmen, maar dat is geen schande in deze regionen, en dit is de hoogste van de drie. De stem van Cyndi Lauper is sowieso prachtig zoet en ietwat meisjesachtig, en dat past perfect bij dit kwetsbare, bijna aandoenlijke nummer.
355 Lana Del Rey - Video Games: Qua stemgeluid en zang en ook muzikale omlijsting iets duisterder dan bovengenoemde, maar bijna net zo prachtig. Zouden veel vrouwen zich herkennen in het beeld, dat hun mannen te veel zitten te gamen en te weinig aandacht voor hen hebben? Hopelijk de mijne niet, maar als nerd kan ik dat lastig garanderen.
371 Alphaville - Big in Japan: Ha, dat is toch een aangename verrassing hoor. Ik had me voorzichtig voorgenomen dat ik eens zou checken of ik deze niet per ongeluk gemist had op plek 2500 ofzo, als hij deze week niet voorbij zou komen. Zeker omdat Forever Young al in de kelder kwam natuurlijk. Maar daar is-ie dan, en inderdaad, de Japanse invloeden in dit nummer zijn wel heel tof gedaan. Ook dat gaat er bij zo'n nerdy jongen als ik wel lekker in.
Minst favoriete nummers uit het blokje 375-351:
353 Rolling Stones, Lady Gaga & Stevie Wonder - Sweet Sounds of Heaven: Het enige nummer van het blokje dat ik echt matig vind. Natuurlijk wel een aantal samenwerkende artiesten waar ik niet bijzonder veel mee heb, dus verwonderlijk is het niet. Al hebben ze (uitgezonderd Stevie Wonder misschien) allemaal ook wel een stuk slechter.
359 Depeche Mode - Personal Jesus: Wel wat aan de wisselvallige kant wat mij betreft, dat Depeche Mode. Enjoy The Silence vind ik fantastisch en gaan we vermoed ik pas in de laatste week uitzwaaien, maar met de rest van hun oeuvre heb ik een stuk minder. Deze is het ook niet helemaal voor mij, het bombast kan ik nog wel waarderen, maar de akkoordenprogressie en de intonatie van de zang vind ik allebei niet heel divers of inspirerend. En de thematiek is... raar. Hoe kun je nu iemands persoonlijke Jezus zijn? Maar misschien zit er nog een boodschap achter die ik niet snap, dat zou kunnen.
373 Falco – Jeanny: Deze heb ik altijd wel een beetje overschat gevonden – hij mag best in de Top 2000 van mij, maar zo hoog als-ie nu altijd staat is wat overdreven. De intro is op zich nog wel lekker, maar de zang is me wat te schreeuwerig en het accent is lichtjes storend. De thematiek is wel fascinerend, en helaas weer helemaal actueel, maar in hetzelfde genre vind ik Diane dan veel mooier (die kwam laatst ook langs toch, of haal ik nu dingen door de war?).
Nee, over BeterBed. Tenzij de doornen er nog aanzitten.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:47 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ik heb de lijst niet zo in mijn hoofd, de hoogste van Jon Bovi is het liedje over maandverband?
Als trouwe MTV kijker in die tijd waren er nog zeker 2 hits achteraan, dus dat gevoel heb ik er niet zo bij.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 20:28 schreef Tussle266 het volgende:
Gelukkig de laatste 10 tellen van Ordinary World nog gehoord. Ik ben de laatste tijd wel echt gefascineerd door de laatste hit van bands/artiesten. Zo'n soort zwanenzang. Bij sommige is dat wel echt een vreemd einde. Als ik ooit iets zinnigs daarover te zeggen heb, kom ik erop terug. En als ik niks zinnigs te zeggen heb waarschijnlijk ook.
SPOILER: 347-326Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
In ieder geval eentje daarvan zie je ook wel terug op de keuzelijstjes hier en daar, maar ik denk dat het meer airplayhits dan charthits waren?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 22:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Als trouwe MTV kijker in die tijd waren er nog zeker 2 hits achteraan, dus dat gevoel heb ik er niet zo bij.
Maar misschien een leuk themalijstje idee voor week 53?
Moet zeggen dat deze me eigenlijk al vrij snel opviel, ook zonder al te veel voorkennis van het werk van Bowie, vind de instrumentale aankleding van dit nummer gewoon erg fraai.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 22:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
348 David Bowie - Absolute Beginners
Ben het er deels mee eens, en vind wat dat betreft Colour of Spring de sterkste plaat in het algemeen, maar wat is die eerste helft van Spirit of Eden toch prachtig zegquote:337 Talk Talk - Life's What You Make It
The Colour of Spring is het beste van twee werelden. Daarvoor is Talk Talk niet slecht maar is het soms wel iets te veel pop (Renee en Tomorrow Started zijn wel uitstekend) en daarna vind ik het iets te experimenteel en blijft het allemaal niet genoeg hangen. Ik had die laatste twee albums al vaker geluisterd, maar het kon me eigenlijk nooit echt boeien.
Misschien niet de allergrootste namen uit het genre (ik weet er ook niet veel van af), maar ik heb persoonlijk nogal een zwak voor Jesse Sykes & The Sweet Hereafter, maar vooral ook voor Gillian Welch / David Rawlings.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 19:17 schreef Tussle266 het volgende:
Ik zou me meer moeten verdiepen in Americana. Dat is een genre waar ik bar weinig van weet.
Dat zeiden wij hier ook, maar het is toch echt 1990.quote:
Die lijstjes die 24u achter elkaar doordenderen..dan weet je tenminste waar je aan toe bent!quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:25 schreef Scorpion_17 het volgende:
Oh we zijn vandaag niet pas om 9 uur begonnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |