Het is hooguit niet netjes, en zelf zou ik het waarschijnlijk ook niet filmen. Maar onwettelijk oid.. nee, nooit. Openbare weg, dus geen privacy.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:12 schreef OllieA het volgende:
[..]
[..]
Scenario:
Ik steek over op een provinciale weg, op een plek waar fietsers oversteken van fietspad rechts van de weg, naar een fietspad links. Een veel te hard rijdende auto rijdt mij aan en ik vlieg vijf meter door de lucht en ik beland met een open beenbreuk, gekneusde ribben en een gebroken neus in het gras tussen weg en fietspad.
Jullie vinden dat je dan het recht hebt om mij te filmen of te fotograferen terwijl ik daar zit te bloeden, starend naar het stukje bot dat uit mijn onderbeen steekt?
Dat je zelfs het recht hebt om dat ergens te publiceren?
Geen privacy, want het is de openbare weg?
Alsof dat ooit relevant is. De consensus is tiranniek. Als wij als maatschappij de regel afspreken dat alle joden naar een concentratiekamp moeten gaan en daarvoor is een breed draagvlak, dan betekent dat nog niet dat het oke is. De overheid hoort gewoon niet te bepalen dat hetgeen wat jij filmt in het openbaar, jij niet mag publiceren. Net zoals een overheid ook niet zomaar alle mensen van een bepaalde etniciteit naar concentratiekampen hoort te sturen.quote:Het is feitelijk niet waar. Wij hebben als maatschappij bepaalde regels afgesproken waarover consensus is en een breed draagvlak is.
Ja waarom het iemand anders wel uit zou maken? Geen idee. Who cares zou ik zeggen. Mensen zijn tegenwoordig veel te snel op hun tenen getrapt met van alles en nogwat. En dat gaat ten koste van de vrijheden van anderen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:05 schreef -river- het volgende:
Het zou mij dus helemaal geen donder uitmaken als ze mijn dikke witte kont filmen in een supermarkt.
Jij vindt dat mensen beperkt worden in hun vrijheid van filmen in een winkel omdat de gefilmden het daar niet mee eens zijn? Rightquote:Op zondag 12 oktober 2025 10:46 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Ja waarom het iemand anders wel uit zou maken? Geen idee. Who cares zou ik zeggen. Mensen zijn tegenwoordig veel te snel op hun tenen getrapt met van alles en nogwat. En dat gaat ten koste van de vrijheden van anderen.
Nee hoor. Lopen zoveel mensen met hun telefoon in de hand door de supermarkt. Die kunnen ze namelijk als scanner gebruiken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:59 schreef junkiesietze het volgende:
oh lekker dan, dus als ik nu in de winkel loop met mijn telefoon in de hand waar mijn boodschappenlijstje op staat word ik aangezien als een of andere creepshot fotograaf?
En waarom zou een supermarkt dan geen huisregels mogen hebben die filmen verbiedt?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Zwembad is over het algemeen geen openbare ruimte en/of heeft huisregels die filmen verbiedt. Neemt niet weg dat het soms toch stiekem gebeurt, tot in de kleedruimtes aan toe (hoe vaak lees je niet dat er een engnek onder het kleedhokje door filmpt?).
Tja, onze lieve heer heeft rare kostgangers. Soms.
Wit nog welquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:05 schreef -river- het volgende:
Het zou mij dus helemaal geen donder uitmaken als ze mijn dikke witte kont filmen in een supermarkt.
Kijk zo kan het ook!quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:05 schreef -river- het volgende:
Dat mogen ze ook, heb ik ooit anders beweerd?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 17:37 schreef Gimmick het volgende:
[..]
En waarom zou een supermarkt dan geen huisregels mogen hebben die filmen verbiedt?
Ik kan me niet herinneren dat die vraag eerder aan mij gesteld is dus hoezo ontwijk ik hem?quote:Maar je ontwijkt de werkelijke vraag: vind je het echt acceptabel als kinderen door vreemden bewust worden gefilmd op het strand of in de speeltuin?
Nee in winkel mag de winkel het zelf bepalen. Maarja met verborgen camera kun je ongezien filmen. Vind het zelf allemaal niet zo'n probleem. Maar zoals ik zei, mensen doen tegenwoordig zo moeilijk om nietsquote:Op zondag 12 oktober 2025 11:09 schreef maily het volgende:
[..]
Jij vindt dat mensen beperkt worden in hun vrijheid van filmen in een winkel omdat de gefilmden het daar niet mee eens zijn? Right![]()
![]()
![]()
En daar doe jij dan weer moeilijk om. Zo is het cirkeltje weer rond.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 00:11 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Nee in winkel mag de winkel het zelf bepalen. Maarja met verborgen camera kun je ongezien filmen. Vind het zelf allemaal niet zo'n probleem. Maar zoals ik zei, mensen doen tegenwoordig zo moeilijk om niets
Welja, tiranniek, hoe bedenk je hetquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:03 schreef ricky3 het volgende:
Alsof dat ooit relevant is. De consensus is tiranniek.
Goeie onderbouwingquote:Als wij als maatschappij de regel afspreken dat alle joden naar een concentratiekamp moeten gaan en daarvoor is een breed draagvlak, dan betekent dat nog niet dat het oke is. De overheid hoort gewoon niet te bepalen dat hetgeen wat jij filmt in het openbaar, jij niet mag publiceren. Net zoals een overheid ook niet zomaar alle mensen van een bepaalde etniciteit naar concentratiekampen hoort te sturen.
Nee interesseert me weinig. Jij denkt dat omdat er consensus is dat dat dan per definitie de juiste beslissing is. Maar dat is onzin. De consensus 100en jaren geleden was dat heksen verbrand moesten worden. Etc. Als je niet van de historie kunt leren dan kan ik jou net zo goed niet serieus nemen :pquote:Op woensdag 15 oktober 2025 00:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Welja, tiranniek, hoe bedenk je het
[..]
Goeie onderbouwing![]()
Treffende analogie ook![]()
Vind je het heel erg dat ik je niet langer serieus kan nemen?![]()
Onze Grondwet bestaat pas sinds 1814 en de Trias Politica pas sinds 1748 (dus ver na de heksenverbranding) maar soit .... detailquote:Op woensdag 15 oktober 2025 00:33 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Nee interesseert me weinig. Jij denkt dat omdat er consensus is dat dat dan per definitie de juiste beslissing is. Maar dat is onzin. De consensus 100en jaren geleden was dat heksen verbrand moesten worden. Etc. Als je niet van de historie kunt leren dan kan ik jou net zo goed niet serieus nemen :p
Excuses ik verwarde je met ricky3quote:Op woensdag 15 oktober 2025 00:09 schreef r_one het volgende:
Ik snap je post niet echt.
[..]
Dat mogen ze ook, heb ik ooit anders beweerd?
[..]
Ik kan me niet herinneren dat die vraag eerder aan mij gesteld is dus hoezo ontwijk ik hem?![]()
Het antwoord is overigens 'nee'.
k vrees dat dan het antwoord 'ja' wordtquote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:55 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Excuses ik verwarde je met ricky3
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:03 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Het is hooguit niet netjes, en zelf zou ik het waarschijnlijk ook niet filmen. Maar onwettelijk oid.. nee, nooit. Openbare weg, dus geen privacy.
[..]
Alsof dat ooit relevant is. De consensus is tiranniek. Als wij als maatschappij de regel afspreken dat alle joden naar een concentratiekamp moeten gaan en daarvoor is een breed draagvlak, dan betekent dat nog niet dat het oke is. De overheid hoort gewoon niet te bepalen dat hetgeen wat jij filmt in het openbaar, jij niet mag publiceren. Net zoals een overheid ook niet zomaar alle mensen van een bepaalde etniciteit naar concentratiekampen hoort te sturen.
Xd. Is toch grappig joh.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
The fuck lees ik hier allemaal joh.
Als je concentratiekampen erbij moet betrekken om je punt te maken, dan kan moet je je afvragen of je überhaupt wel een punt hebt.
Als je de posts van Ricky3 ziet heb ik het vermoeden dat we met een trolletje te maken hebbenquote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
The fuck lees ik hier allemaal joh.
Als je concentratiekampen erbij moet betrekken om je punt te maken, dan kan moet je je afvragen of je überhaupt wel een punt hebt.
Alleen omdat jij het niet met hem eens bent?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 15:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je de posts van Ricky3 ziet heb ik het vermoeden dat we met een trolletje te maken hebben
Soms als je meerdere posts in verschillende topics bij elkaar zet, zie je een patroon.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 16:29 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Alleen omdat jij het niet met hem eens bent?
Oh … ja …. Joden en concentratiekampen… erg grappig johquote:
Kan wel. Dat zie je toch?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 14:42 schreef ricky3 het volgende:
het kan niet aan de overheid zijn om te bepalen wat ik wel en niet mag publiceren
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |