Mijn voorgebakken conclusie, dat ik tegen de massa-immigratie ben, lijkt me evident uit de OP. Daar valt niet veel aan te twijfelen lijkt me. En die mening mag ik hebben, net zoals jij de jouwe.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:01 schreef Monolith het volgende:
Ik vind het altijd wel schattig, dat soort stropoppen optuigen en dan gewoon de inhoudelijke discussie voorbij gaan om je voorgebakken conclusie weer te poneren.
Het is niet per se jouw fout. Het is de fout van Wilders, van der Plas en Yesilgoz die je doen geloven dat asielzoekers ervoor zorgen dat mensen 10 jaar lang op een sociale huurwoning wachten.quote:
Ik vind jouw invulling dat andere partijen 'dús voor massa-immigratie' zijn al dusdanig vooringenomen dat een gesprek geen zin heeft. Want dat is niet hoe het in elkaar steekt. Als je het zo blijft framen, zegt dat toch dat een gesprek weinig zin heeft?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:36 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Mijn voorgebakken conclusie, dat ik tegen de massa-immigratie ben, lijkt me evident uit de OP. Daar valt niet veel aan te twijfelen lijkt me. En die mening mag ik hebben, net zoals jij de jouwe.
Ik ben wel oprecht benieuwd naar hoe mensen die op andere partijen stemmen, in dit geval dus voor meer massa-immigratie, tot die keuze komen en hoe zij aankijken tegen deze problemen.
Dat vind ik interessant. We mogen het toch totaal oneens zijn en toch elkaars zienswijze beter proberen te begrijpen? Dat is een goede zaak lijkt me.
Maar zijn ze bereid dat werk te doen? En zo ja, welk salaris moet er tegenover staan? Of wil jij gewoon snijden in deze hele beroepsketens? Snijden we gewoon maar in onze export?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 07:54 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Nee 2 stuks. Ik draag mijn steentje bij. Als iedereen het deed zoals wij dan bleef de bevolking in stand en was massa-immigratie niet nodig.
Ik denk dat er heel weinig mensen voor massa-immigratie zijn. En de partijen die daar het meest in de buurt komen bevinden zich op de economisch rechterflank; zie VVD. Een SP of PvdA is niet per se voor het overspoelen van de arbeidsmarkt met goedkope werkkrachten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:36 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Mijn voorgebakken conclusie, dat ik tegen de massa-immigratie ben, lijkt me evident uit de OP. Daar valt niet veel aan te twijfelen lijkt me. En die mening mag ik hebben, net zoals jij de jouwe.
Ik ben wel oprecht benieuwd naar hoe mensen die op andere partijen stemmen, in dit geval dus voor meer massa-immigratie, tot die keuze komen en hoe zij aankijken tegen deze problemen.
Dat vind ik interessant. We mogen het toch totaal oneens zijn en toch elkaars zienswijze beter proberen te begrijpen? Dat is een goede zaak lijkt me.
En het is ook persé niet jouw fout. Het is de fout van Timmermans, Jetten, Dijk en de rest van de linkse kerk die je doen geloven dat een instroom van 1000 asielzoekers per week gedurende 10 jaar (= 500.000 mensen die een woning nodig hebben) geen enkele invloed hebben op het woningtekort van ca. 400.000.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het is niet per se jouw fout. Het is de fout van Wilders, van der Plas en Yesilgoz die je doen geloven dat asielzoekers ervoor zorgen dat mensen 10 jaar lang op een sociale huurwoning wachten.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
En het is ook persé niet jouw fout. Het is de fout van Timmermans, Jetten, Dijk en de rest van de linkse kerk die je doen geloven dat een instroom van 1000 asielzoekers per week gedurende 10 jaar (= 500.000 mensen die een woning nodig hebben) geen enkele invloed hebben op het woningtekort van ca. 400.000.
Nee hoor, in het partijprogramma van GLPVDA staat letterlijk dat ze willen inzetten op 60.000 asielzoekers per jaar. Bontenbal (CDA) gaf ook al cijfers van gelijke strekking aan in een interview laatst.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel weinig mensen voor massa-immigratie zijn. En de partijen die daar het meest in de buurt komen bevinden zich op de economisch rechterflank; zie VVD. Een SP of PvdA is niet per se voor het overspoelen van de arbeidsmarkt met goedkope werkkrachten.
Waar het grootste verschil zit tussen hoe partijen tegen migratie aankijken is wat een eerlijke behandeling van asielzoekers is. Je hebt de (te) cynische rechterkant die het allemaal gelukszoekers vindt en de (te) positieve linkerkant die iedereen zou verwelkomen.
De waarheid ligt in het midden, maar met leugenachtige statements en het laten vastlopen van het systeem zijn er alleen maar verliezers.
Hoezo? Vraag het Timmermans zelf maar eens. (is al lang gedaan). Om maar een zijstraat (de 2e grootste partij in de peilingen) te noemenquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind jouw invulling dat andere partijen 'dús voor massa-immigratie' zijn al dusdanig vooringenomen dat een gesprek geen zin heeft. Want dat is niet hoe het in elkaar steekt. Als je het zo blijft framen, zegt dat toch dat een gesprek weinig zin heeft?
Ridicule verdraaiing, waarschijnlijk doelbewust gelogen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:55 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Nee hoor, in het partijprogramma van GLPVDA staat letterlijk dat ze willen inzetten op 60.000 asielzoekers per jaar. Bontenbal (CDA) gaf ook al cijfers van gelijke strekking aan in een interview laatst.
FVD / PVV zeggen echter dat er helemaal mee gestopt moet worden. Dat is een wezenlijk verschil. Het FVD wil daarnaast nog eens flink minderen met arbeidsmigratie én remigratie stimuleren.
Dat zijn toch wel flinke verschillen in aanpak en is dus niets 'in het midden' aan.
Mensen zijn geneigd naar het veilige midden te willen. Ietsie minder dit, een beetje meer dat. Niet te extreem. Helaas krijg je dan een 'extreme' situatie met extreme problemen (zitten we mijn inziens nu al in) en komt er vroeg of laat iemand met een extreme oplossing. Of het loopt extreem uit de hand.
Mensen die altijd alles maar willen bagetaliseren, afzwakken, naar het midden toe, creëren nou juist de problemen die later extreem uit de hand lopen.
Timmermans en Jetten en Dijk hebben aangegeven het MIGRATIESALDO te willen cappen op tussen de 40.000 en 60.000 per jaar. Dat is dus de volledige migratieketen, inclusief asielmigratie, arbeidsmigratie en kennismigratie. Ze zeggen nergens dat ze 60.000 asielzoekers per jaar binnen willen halen, omdat dat niet is wat ze willen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:56 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Hoezo? Vraag het Timmermans zelf maar eens. (is al lang gedaan). Om maar een zijstraat (de 2e grootste partij in de peilingen) te noemen
Gelogen, zie hierbovdnquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:56 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Hoezo? Vraag het Timmermans zelf maar eens. (is al lang gedaan). Om maar een zijstraat (de 2e grootste partij in de peilingen) te noemen
Die had ik inderdaad niet gezien, ben ook nog met andere dingen bezig dus de editor stond wel een tijdje openquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ga anders even inhoudelijk in op een specifieke post, zoals die van mij vlak boven je.
Ik reageerde niet specifiek op jou, maar laten we even beginnen met 'massa-immigratie'. Concreet, wat is een acceptabel niveau van migratie? Maakt het daarbij uit wat voor type migratie is?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:36 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Maar niet half zo lachwekkend en dom om te denken dat er van die 1000 die zich per week melden een serieus aantal terug gaat.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:50 schreef Fretwork het volgende:
Tevens lachwekkend alsmede ontzettend dom dat je enkel naar instroom en niet netto asielmigratie kijkt.
Het is ook logisch dat we het hebben over arbeidsmigratie.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:03 schreef quo_ het volgende:
[..]
Verhaal klinkt wel redelijk en ook verstandig maar alsik het afpel krijgen vooral BBB en VVD er van langs als importeur van goedkope arbeidskrachten. Dus weer de arbeidsmigrant als target.
Verderop nog wat algemeenheden over een goed werkend migratiesysteem. Maar geen woord over de structurele import van ca. 50.000 x-migranten waar de hele linkerzijde het over heeft maar waarvan niemand daar durft of wil benoemen hoe die x ingevuld wordt. En dat terwijl de samnleving al kopje onder gaat met datzelfde aantal asielzoekers.
75% goedkeuring.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:10 schreef quo_ het volgende:
[..]
Maar niet half zo lachwekkend en dom om te denken dat er van die 1000 die zich per week melden een serieus aantal terug gaat.
Met onze weekdieren mentaliteit sturen we nog geen eens "vluchtelingen" oorspronkelijk afkomstig uit een veilig noordafrikaans land terug naar Belgie.
De netto asielmigratie verschilt marginaal van de instroom.
Dat is alleen maar logisch voor links.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het is ook logisch dat we het hebben over arbeidsmigratie.
Netto 109k migranten vorig jaar, waarvan 44k asielzoekers (dit is vóór behandeling, waarna er 75%=33k overblijven). Studiemigratie is netto niet veel, aangezien er ongeveer een zelfde uitstroom als instroom is. Blijft over arbeidsmigratie als verreweg de grootste factor.
Nogmaals, daar is niemand voorstander van. Echter is arbeidsmigratie een knop waar je aan kan draaien, zeker door misstanden in de huisvesting en uitbuiting aan te pakken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat is alleen maar logisch voor links.
Mensen die hier de slecht betaalde rotklusjes opknappen en daarmee hun eigen brood verdienen zetten we in het verdachtenbankje. Terwijl dat voor het overgrote deel EU burgers zijn die gebruik maken van hun recht om elders in de EU te wonen en te werken.
Die 50.000 die hier van elders op de werled aankomen met een zielig verhaal, ongeacht of ze nou uit een veilig land komen of niet, moeten we vooral uit de wind houden. Ongeacht of ze zich gedragen of juist de boel verzieken.
En jij denkt dat die andere 25% vertrekt?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
75% goedkeuring.
Als je denkt dat daar onterechte goedkeuring bij zit ben je vast ook voor een investering in de IND zodat ze met meer expertise en sneller kunnen behandelen.
Sterk gediscussieerd hoor !quote:
Dus jij beweert dat we 125 duizend mensen in de laatste 10 jaar in de illegaliteit hebben gekregen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
En jij denkt dat die andere 25% vertrekt?
Naiever kan bijna niet.
Die verdwijnen in de illegaliteit en leggen alsnog beslag op allerlei middelen in onze samenleving.
En deugend nederland vind het prachtig, als ze het lang genoeg weten te rekken laten we ze alsnog toe.
Het is niet voor niets dat de paniek uitbrak bij de strafbaarstelling van illegaliteit en het faciliteren daarvan.
Wees een grote jongen en ga inhoudelijk in op de post dan? Quote mij maar eens waar GL-PVDA staat voor wat je beweert?quote:
Kap nou eens met die grote bek over links. Die rechtse kutpartijen hebben het hele land al decennia gegijzeld waardoor we van crisis naar crisis gaan en hebben zelfs met een meerderheid helemaal niks voor elkaar gekregen. Waar haal je het gore lef vandaan om dan nog naar Timmermans, Jetten en Dijk te wijzen man.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
En het is ook persé niet jouw fout. Het is de fout van Timmermans, Jetten, Dijk en de rest van de linkse kerk die je doen geloven dat een instroom van 1000 asielzoekers per week gedurende 10 jaar (= 500.000 mensen die een woning nodig hebben) geen enkele invloed hebben op het woningtekort van ca. 400.000.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |