Marco van Basten haalt uit richting Ajax na onthulling John van ’t Schip: ’Er lopen kabouters en clowns rond’
John van ’t Schip heeft bij het
Ziggo Sport-programma Rondo een onthulling gedaan over zijn vertrek bij Ajax. De voormalig trainer van de recordkampioen zou in de zomer van 2024 in een nieuwe functie verder gaan, maar daar is het nooit van gekomen. Marco van Basten is vervolgens verbolgen over de houding van Ajax.
’San Marco’ begint het programma over Ajax-directeur Alex Kroes. ,,Kroes is twee jaar geleden begonnen en ik denk: een jongen die in de spelersmakelaardijwereld zit, die zal wel weten hoe het gaat. Maar er wordt tot nu toe niets van gebakken.”
Interlandbreak moet duidelijk maken of comeback Ajax voor John Heitinga uitstel van executie was
Dan gaat het verder richting Van ’t Schip. Hij zou een functie krijgen als ’voetbalman’ naast Kroes. ,,Die functie was er niet meer. Of die functie me is aangeboden? Ja, want dat heb ik ook getekend. In acht maanden veranderen alleen veel dingen. Alex werd in plaats van algemeen directeur, technisch directeur. Marijn Beuker (directeur voetbal, red.) kwam...”
Kabouters en clowns
Hij vervolgt: ,,Ik zou klankbord worden van Maurice Steijn, ik zou Kelvin de Lang gaan ondersteunen en Klaas-Jan Huntelaar helpen. Dat was aanvankelijk waar ik me mee bezig zou gaan houden. Datgene wat ik zou gaan doen, ben ik niet gaan doen.”
Onder vuur liggende Ajax-trainer John Heitinga: ’Regelmatig contact met Louis van Gaal’
Van Basten haakt dan vol ongeloof in: ,,John is een echte Ajacied. Hij weet wat er bij de club gebeurt en hoe het allemaal werkt. Die sturen ze weg.” Van ’t Schip: ,,Ze hebben het dusdanig gekaderd, dat ik wegging.”
Van Basten - ook ex-trainer van Ajax - is zichtbaar geïrriteerd en sluit af: ,,Mensen die van waarde zijn, sturen ze weg. Nu lopen er allemaal kabouters en clowns rond.”
https://www.telegraaf.nl/(...)s-rond/95571149.html