Duidelijk. Heeft de ft nog benoemd hoeveel tijd dat geintje kost tot er verlichting is?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 13:50 schreef fietsie het volgende:
Mooi. Terug van de fysio.
Knieschijf wordt scheefgetrokken door bovenbeenspieren.
1 spier is minder sterk dan ie hoort te zijn, andere zijn juist net iets korter / sterker.
Alleen rekken kan nu niet, door de druk op knieschijf.
Dus oefeningen + opdracht tot masseren met tennisbal op bovenbeen.
Dat klinkt als een acceptabel actieplanquote:Op woensdag 8 oktober 2025 13:50 schreef fietsie het volgende:
Mooi. Terug van de fysio.
Knieschijf wordt scheefgetrokken door bovenbeenspieren.
1 spier is minder sterk dan ie hoort te zijn, andere zijn juist net iets korter / sterker.
Alleen rekken kan nu niet, door de druk op knieschijf.
Dus oefeningen + opdracht tot masseren met tennisbal op bovenbeen.
Nou ja hij is zelf meteen na thuiskomst door gegaan naar een muziekfestival en geeft aan dat hij het daar opgepikt heeft. Dat zou best kunnen natuurlijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Duidelijk. Heeft de ft nog benoemd hoeveel tijd dat geintje kost tot er verlichting is?
Succes!
En Dr._Flash Wat waardeloos dat je weken naast iemand zat en die blijkt COVID positief te zijn bij thuiskomst.
Op zich wel, maar de onderliggende vraag is wel waarom een typisch bij fietsers sterke spier bij 1 been minder sterk is geworden.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt als een acceptabel actieplan
Ja. Hopelijk dat het dan beter gaat volgende week.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat vervelend dat je je zo voelt @:Dr_flash Hou je wel je maandag vrij?
Het is me vooral wat een zorg wat de onderliggende oorzaak is. Omdat dat nou niet meteen naar voren springt.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Vaalt deze diagnose je mee @:fietsie ?
Door een van de collega's zelfgebakken zuurdesembrood. Dus dat was wel voedzaam (en lekker).quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:40 schreef derLudolf het volgende:
Was er wel een fatsoenlijke lunch @:sigme ?
Klinkt gezellig, plek die uitnodigt om even wat lekkers te eten.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:47 schreef Blues het volgende:
Ons restaurant is bijna alleen maar vega geworden. Mag ook niet meer een kroket op woensdag of patat op vrijdag.
Alles in de ban.
Ik ga lekker altijd lunchwandelen maar hoor veel gemopper over het eten van zowel collega's als patiënten op de afdelingquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klinkt gezellig, plek die uitnodigt om even wat lekkers te eten.
Die groentenkroket was echt veel lekkerder dan de vleeskroket in die kantine. Maar helaas nooit meer gevondenquote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:48 schreef flipsen het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde mens weinig verschil proeft als hij (al dan niet geblinddoekt) een gewone kroket of een vegakroket eet. Zo veel vlees zit er niet in volgens mij.
En @:Dr_Flash, ga gewoon een paar leuke billetjes bestellen, word je vast blij van
De winterdepressie dient zich dit jaar vroeg aan. Ik zou lekker gaan bockbier drinken dit weekend.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Hopelijk dat het dan beter gaat volgende week.
Vlees/geen vlees is niet het grote smaakverschil tussen kroketten.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:48 schreef flipsen het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde mens weinig verschil proeft als hij (al dan niet geblinddoekt) een gewone kroket of een vegakroket eet. Zo veel vlees zit er niet in volgens mij.
En @:Dr_Flash, ga gewoon een paar leuke billetjes bestellen, word je vast blij van
Bij ons kan je alleen aan de 'patientenkant' nog vlees krijgen; alles wat door horecaservices gedaan wordt moet op de hoofdvestiging vega zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:47 schreef Blues het volgende:
Ons restaurant is bijna alleen maar vega geworden. Mag ook niet meer een kroket op woensdag of patat op vrijdag.
Alles in de ban.
Ik doelde meer op de "hakken in het zand ik wil geen vega-shit" mensen. Die zouden het verschil niet proeven gok ik. Maar goed, aan de andere kant hebben ze ergens ook wel weer gelijk: als het opgedrongen wordt en er alléén nog maar vegetarisch/veganistisch eten wordt aangeboden dan lijkt me dat ook niet in orde.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Vlees/geen vlees is niet het grote smaakverschil tussen kroketten.
Maar er zijn natuurlijk wel mensen die om allerlei redenen geen vlees in hun kroket willen, en ik vind het echt heel raar dat onze kantine (pardon, bedrijfsrestaurant) de vegetarische kroket vermomd als 'Bobs kroket' aanbiedt.
Persoonlijk vind ik het gezeik hoor, van de vleeseisers. Er wordt je op geen enkele manier een verbod op het eten van vlees opgelegd, er wordt alleen geen vlees aangeboden in het bedrijfsrestaurant. Zoals er ook geen alcoholische dranken worden aangeboden, of verse kranten, vieze blaadjes of warme chocolademelk met slagroom. En ik betwijfel of je ergens wordt weggejaagd als je zelf een plakje ham uit je tas tovert.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:20 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de "hakken in het zand ik wil geen vega-shit" mensen. Die zouden het verschil niet proeven gok ik. Maar goed, aan de andere kant hebben ze ergens ook wel weer gelijk: als het opgedrongen wordt en er alléén nog maar vegetarisch/veganistisch eten wordt aangeboden dan lijkt me dat ook niet in orde.
Conclusie: blij dat ik in Argentinië woon
quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:25 schreef fietsie het volgende:
Firstworldproblem: ik moet nu met een panty / legging gaan slapen ivm de tape.
De vorm / layout is zodanig dat de fysio verwachtte dat als ik zonder strakke lange broek ik de boel in 1 nacht los zou hebben...
Ja nou precies dat! Hoe moet je daarin nu lekker ontspannen in slaap vallen?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Zal ik kijken of we ze in maatje newfoundlander/rottie/Deense dog hebben liggen?
Dat de collega's die lunchen meestal zijn aangewezen op lunchen tijdens overleggen, en dat kan niet via die route.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:31 schreef derLudolf het volgende:
@:fietsie wat stopt jullie te kopen bij de patiëntenkant?
Het alternatief voor onze patiënten is een kraag, dat lijkt me nog matiger.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja nou precies dat! Hoe moet je daarin nu lekker ontspannen in slaap vallen?
Niet aan mijn knie neequote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:38 schreef Candaasje het volgende:
Maak ik weet niet of jij ook aan je knie likt in je slaap?
Wel aan je "been"?quote:
Evt een gewone zwachtel erom?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:25 schreef fietsie het volgende:
De vorm / layout is zodanig dat de fysio verwachtte dat als ik zonder strakke lange broek ik de boel in 1 nacht los zou hebben...
Gelukkig is het een fijne fysio, die ook heel goed meedacht.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:53 schreef Tele6 het volgende:
Misschien kan je de panty afknippen zodat hij alleen rondom je knie zit?
Wel balen van de blessure zeg.
Ik ga het strakke helderwitte gladde lange ondergoed wat onder mijn leren motorpak hoort proberen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:53 schreef Tele6 het volgende:
Misschien kan je de panty afknippen zodat hij alleen rondom je knie zit?
De vastus medialis van m'n rechterbeen is minder sterk dan die van links.quote:
Het is 1 optie van het onderzoek: ik heb op een specifieke, nog terug te rekenen datum een pijntje veroorzaakt aan de -achterkant- van die knie, door het toen spelende gebrek aan longvolume (herstellende van die dubbele longontsteking) door mij werd gecompenseerd met kracht, tijdens het opfietsen van de brug over de sluis in Lemmer.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 22:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben wel bioloog maar heb nogal weinig verstand van menselijke anatomie en zelf (gelukkig) nooit klachten rondom de knie gehad @:fietsie
Over de heupklachten waar ik deze zomer mee liep, zei de fysio dat het best kon zijn dat één misstap de boel geïrriteerd heeft en dat ik daarna raar ben gaan lopen waardoor de boel op de lange termijn in de knoop is gaan zitten. Misschien is de spier-onbalans bij jou ook compensatie voor een eerder pijntje elders.
Je gaat als een Nurejev naar bedquote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:25 schreef fietsie het volgende:
Wanneer je dat doet krijg je misschien last van je andere kniequote:
...quote:Op woensdag 8 oktober 2025 22:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Niet aan jouw knie, of niet aan je knie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |