abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218980216
Openingscollege van de Belgische premier Bart de Wever (waar vandaag een aanslag op verijdeld is).

De moeite waard, 8 minuten.
Bij gebrek aan Schoof. ;)
https://x.com/de_NVA/stat(...)yuLmen9rBtMAB2A&s=19
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:53:18 #52
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218980852
Overigens is het ook erg interessant wat er nu met de ICC aanklacht tegen Netanyahu gaat gebeuren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218981205
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 07:53 schreef -XOR- het volgende:
Overigens is het ook erg interessant wat er nu met de ICC aanklacht tegen Netanyahu gaat gebeuren.
Je zegt 'nu', dat impliceert dat je denkt dat dit vredesakkoord invloed kan hebben. Mijns inziens kan dit er niet voor zorgen dat vermeende misdaden met terugwerkende kracht ineens geen misdaden meer zijn. Wat doet jou er aan denken dat dit vredesakkoord invloed op het onderzoek kan hebben?
pi_218981234
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je zegt 'nu', dat impliceert dat je denkt dat dit vredesakkoord invloed kan hebben. Mijns inziens kan dit er niet voor zorgen dat vermeende misdaden met terugwerkende kracht ineens geen misdaden meer zijn. Wat doet jou er aan denken dat dit vredesakkoord invloed op het onderzoek kan hebben?
Misschien dat een aanklacht kan worden ingetrokken?

Want inderdaad, het ICC onderzoekt normaal altijd oorlogen die al afgelopen zijn. Maar kan me niet voorstellen dat dat arrestatiebevel voor Netanyahu blijft staan als het echt een permanent staakt-het-vuren gaat worden, Netanyahu kan dan een heleboel landen niet meer in en dat is toch lastig voor de leider van een land waar internationaal gewoon heel veel zaken mee worden gedaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:21:27 #55
236264 crew  capricia
pi_218981274
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Want inderdaad, het ICC onderzoekt normaal altijd oorlogen die al afgelopen zijn. Maar kan me niet voorstellen dat dat arrestatiebevel voor Netanyahu blijft staan als het echt een permanent staakt-het-vuren gaat worden, Netanyahu kan dan een heleboel landen niet meer in en dat is toch lastig voor de leider van een land waar internationaal gewoon heel veel zaken mee worden gedaan.
Dat verandert toch niets aan de aanklacht tegen hem?
Ik neem aan dat dat bevel gewoon blijft staan.

quote:
Charges
Allegedly responsible for the war crimes of starvation as a method of warfare and of intentionally directing an attack against the civilian population; and the crimes against humanity of murder, persecution, and other inhumane acts from at least 8 October 2023 until at least 20 May 2024.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218981283
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

De veroordelingen blijven gewoon staan. Die misdaden zijn met een vredesverdrag niet ineens minder geworden.
pi_218981289
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat verandert toch niets aan de aanklacht tegen hem?
Ik neem aan dat dat bevel gewoon blijft staan.
[..]

Zulke zaken zijn ook gewoon politiek. Ook het ICC ontkomt niet aan een "voor wat, hoort wat" handjeklap. Als dat arrestatiebevel al blijft staan, denk ik dat weinig landen er nog aan gaan voldoen bij een permanent staakt-het-vuren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218981300
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De veroordelingen blijven gewoon staan. Die misdaden zijn met een vredesverdrag niet ineens minder geworden.
Hij is nog niet veroordeeld, maar inhoudelijk ben ik het helemaal met jullie eens. Het is alleen (helaas) niet hoe internationale politiek meestal werkt.

De leider van een bevriend land (of iig een land waar je zaken mee doet) arresteren als hij op bezoek komt, ik zie het niet gebeuren.
  Moderator vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:29:20 #59
236264 crew  capricia
pi_218981329
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zulke zaken zijn ook gewoon politiek. Ook het ICC ontkomt niet aan een "voor wat, hoort wat" handjeklap. Als dat arrestatiebevel al blijft staan, denk ik dat weinig landen er nog aan gaan voldoen bij een permanent staakt-het-vuren.
Zou je dat geen afgang vinden?
Dat hele ICC is dan toch geen knip voor de neus waard.
Ik denk, volgend jaar verkiezingen in Israël, dan is ie misschien geen prime minister meer, heeft ie minder bescherming.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218981383
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Zou je dat geen afgang vinden?
Dat hele ICC is dan toch geen knip voor de neus waard.
Ik denk, volgend jaar verkiezingen in Israël, dan is ie misschien geen prime minister meer, heeft ie minder bescherming.
Eens dat dat enorme afbreuk zou doen aan het ICC. Aan de andere kant: een internationaal strafhof dat in Amerika, Rusland en China niet wordt erkend en waar half Afrika inmiddels is uitgetreden is helaas toch al vooral een papieren tijger. Tot nu toe slechts 10 onderzoeken, waarvan 8 in Afrika. Het idee is goed, maar echt veel is het ICC helaas nooit waard geworden.
pi_218981652
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:27 schreef Qarrad het volgende:
https://x.com/IhabHassane/status/1976355442323583174

Het is zelfs de bedoeling om 5.500 Palestijnse agenten te trainen in Egypte vanuit de PA. Ik geloof dat er al honderden in training zijn.

Dat wordt mooi concreet dan, in de zin dat het mooi is dat Hamas echt buitenspel gezet lijkt te gaan worden maar nog te bezien is hoe de notoir corrupte PA het gaat doen. Je gunt de Palestijnen toch een behoorlijk bestuur uiteindelijk.
Buiten hun Jodenhaat om is het onwaarschijnlijk dat ze een behoorlijk bestuur krijgen. Zoals je al aangaf, corruptie viert hoogtij en met al dat geld dat vanuit de wereld naar Gaza gaat stromen is het zelfs onvermijdelijk.

Een bittere waarheid is dat het enige behoorlijke bestuur dat ze kunnen krijgen, annexatie door Israël is.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:31:06 #62
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218982620
Ik ben trouwens wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren met die enclave in Oost-Rafah waar een andere militie al maanden de scepter zwaaide en het rustig en veilig was. Ik vrees dat Israël die mensen heeft laten vallen als pion in de onderhandelingen en dat Hamas in elk geval die wijken nog even leeg gaat vegen op de welbekende wijze.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:05:02 #63
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218984021
Tweet bevat een schokkende video die ik hier niet ga posten, maar Hamas heeft inmiddels inderdaad aangekondigd even wat te komen afrekenen met de families, clans en milities die tegen hen hebben geacteerd.
pi_218988492
President Trump heeft zojuist bekendgemaakt dat Hamas 58.000 mensen heeft verloren.

Het totale dodental in Gaza bedraagt ​​ongeveer 67.000.

Dit betekent dat de verhouding militanten: burgers in Israël ongeveer 6,4:1 bedraagt, wat ONGEKEND LAAG is in moderne stedelijke oorlogsvoering.

Bron: Het Witte Huis/ Joop Soesan

HET WAREN ALLEMAAL ONSCHULDIGE BURGERS !!! EN ER WAS GEEEEEEN-OCIDE!! EN HONGERSNOOD!!! Ook niks van te zien op talloze filmpjes.
pi_218988508
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 16:05 schreef Qarrad het volgende:
Tweet bevat een schokkende video die ik hier niet ga posten, maar Hamas heeft inmiddels inderdaad aangekondigd even wat te komen afrekenen met de families, clans en milities die tegen hen hebben geacteerd.
Allemaal IDF slachtoffers, gewoon meetellen. :+
pi_218988724
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 12:31 schreef Qarrad het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren met die enclave in Oost-Rafah waar een andere militie al maanden de scepter zwaaide en het rustig en veilig was. Ik vrees dat Israël die mensen heeft laten vallen als pion in de onderhandelingen en dat Hamas in elk geval die wijken nog even leeg gaat vegen op de welbekende wijze.
Ik ben er ook bang voor. Israël heeft helaas ervaring met het laten vallen van bondgenoten.
Incelfrikandel
pi_218988853
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 11:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik ben er ook bang voor. Israël heeft helaas ervaring met het laten vallen van bondgenoten.
Werkelijk? Wie hebben ze nog meer laten vallen dan?
pi_218988864
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 11:13 schreef Tjoent het volgende:
President Trump heeft zojuist bekendgemaakt dat Hamas 58.000 mensen heeft verloren.

Het totale dodental in Gaza bedraagt ​​ongeveer 67.000.

Dit betekent dat de verhouding militanten: burgers in Israël ongeveer 6,4:1 bedraagt, wat ONGEKEND LAAG is in moderne stedelijke oorlogsvoering.

Bron: Het Witte Huis/ Joop Soesan

HET WAREN ALLEMAAL ONSCHULDIGE BURGERS !!! EN ER WAS GEEEEEEN-OCIDE!! EN HONGERSNOOD!!! Ook niks van te zien op talloze filmpjes.
Het was dus toch een genocide!

Op Hamas *O*

De enige genocide waar ik het me eens kan zijn: op de genocidalen zelf. :)
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 22:40:04 #69
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218993371
Nu.nl meldt dat maandagochtend wordt begonnen met vrijlaten gijzelaars.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218994536
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:10 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
Werkelijk? Wie hebben ze nog meer laten vallen dan?
Zuid-Libanon, en in feite de PLO.
Incelfrikandel
pi_218995588
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2025 01:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Zuid-Libanon, en in feite de PLO.
Ietwat vergezocht maar okay. :)
pi_218995602
Ik reken op protestacties tegen de genocide die momenteel plaatsvindt in Gaza.
pi_218995654
quote:
Ik denk dat de Palestijnen al blij zijn dat ze geen bommen hoeven te koppen en grotendeels terug kunnen komen naar wat er van hun huizen is overgebleven.
pi_218995668
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 10:20 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik denk dat de Palestijnen al blij zijn dat ze geen bommen hoeven te koppen en grotendeels terug kunnen komen naar wat er van hun huizen is overgebleven.
Sorry, ik heb het over onze eigen moslims en hun useful idiots. :)

Het lijden van de Palestijnen gaat namelijk gewoon door. Dus hup, hup, hup, de straat op!
pi_218995765
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2025 10:23 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
Sorry, ik heb het over onze eigen moslims en hun useful idiots. :)

Het lijden van de Palestijnen gaat namelijk gewoon door. Dus hup, hup, hup, de straat op!
En hoe moeten we jouw rol zien? Toen niet erg en nu niet erg

Edit: ik vind het vreemd dat je zoveel rare posts plaatst terwijl je twee weken geleden nog emotioneel afscheid nam omdat je hier de inhoudelijke discussie miste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')