Voila, dat is precies het probleem. Epidemiën trekken zich niks aan van landsgrenzen dus extranationaal overleg moet sneller en beter.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Regio's in Nederland is lastig.
Gooi het zuiden dicht en iedereen verkast naar het noorden.
En afstemmen op grensgebieden in buurlanden..
Klinkt op papier goed, maar in de praktijk krijg je dat nooit binnen het tijdsbestek voor elkaar.
Gewoon benieuwd wat ze posten en de manier waarop en waar zij het debat naar toe willen drukken. Ja dat kan ik zelf ook wel invullen, EU is kut en Rusland is geprovoceerd. Maar ik wil weten HOE ze dat doen. Hoe professioneel zijn die trollen, hoe vaardig is hun taal, etc etc.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vanwaar die interesse? Ben wel nieuwsgierig waarom je "geïnteresseerd" bent in denklijnen (wat dat ook moge zijn) en standpunten van entiteiten waarvan je de denklijnen, standpunten (en vooral drijfveren) allang van weet.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:50 schreef phpmystyle het volgende:
Ja dat kan ik zelf ook wel invullen, EU is kut en Rusland is geprovoceerd.
Voor Rusland zelf wordt het toch ook zo gezien. Zeker nu Kalas dat praktisch letterlijk heeft uitgesproken. Zoiets brengt een spoedige oplossing van het conflict niet dichterbij.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:49 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Vooral het Poetin regime. Rusland overleeft wel ze terugtrekken uit Oekraïne. Poetin zal het niet overleven.
Want Kalas bepaald of als putin straks 6 feet under is, rus als entiteit het in z'n huidige vorm het overleeft.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor Rusland zelf wordt het toch ook zo gezien. Zeker nu Kalas dat praktisch letterlijk heeft uitgesproken. Zoiets brengt een spoedige oplossing van het conflict niet dichterbij.
Even hypothetisch: stel dat EU en RUS terug in de tijd konden met de kennis en positie waar we NU staan. Zou men dan in 03-2022 in Istanbul wél tot een akkoord zijn gekomen? Het is in elk geval duidelijk dat dit een pain in the ass is voor beide partijen. Of ben jij meer geneigd dat beide partijen denken dat ze dit gaan winnen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor Rusland zelf wordt het toch ook zo gezien. Zeker nu Kalas dat praktisch letterlijk heeft uitgesproken. Zoiets brengt een spoedige oplossing van het conflict niet dichterbij.
De volgende is over 100 jaar.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Voila, dat is precies het probleem. Epidemiën trekken zich niks aan van landsgrenzen dus extranationaal overleg moet sneller en beter.
De EU en Rus zijn geen gezamenlijke partij in deze oorlog.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Even hypothetisch: stel dat EU en RUS terug in de tijd konden met de kennis en positie waar we NU staan. Zou men dan in 03-2022 in Istanbul wél tot een akkoord zijn gekomen? Het is in elk geval duidelijk dat dit een pain in the ass is voor beide partijen. Of ben jij meer geneigd dat beide partijen denken dat ze dit gaan winnen?
Of anders aangepakt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
De EU en Rus zijn geen gezamenlijke partij in deze oorlog.
Wat je je beter kunt afvragen is of Rusland de speciale militaire operatie des tijds wel had gestart met de kennis van nu.
Die zullen overeenkomen met de jouwequote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
O wauw, dat ze daar geld aan verspillen..
Heb jij naam van zo'n account? Ben gewoon benieuwd wat voor denklijnen ze willen neerzetten en wat hun standpunten zijn.
Oh zeker relevante vraag. Ik gok zo dat Vlad vanzelfsprekend meer tijd zou hebben gestoken in de voorbereiding en de opbouw. Duidelijk is dat poging tot inname van Kiev rommelig en chaotisch is verlopen, wel moet gezegd worden dat op een haar na het Rusland niet gelukt is (Oekraiene was succesvol) om Hostomel in te nemen, als dat wel gelukt zou zijn dan was de zaak bekeken. Maar zo is het niet gegaan.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
De EU en Rus zijn geen gezamenlijke partij in deze oorlog.
Wat je je beter kunt afvragen is of Rusland de speciale militaire operatie destijds wel had gestart met de kennis van nu.
Ah, touche. Bruggen afsluiten. Ja, dan was echt serieus de hel losgebarst. Maar had gekund ja.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tel het aantal bruggen over de Waal-Rijn en Maas en vergelijk dat met de hoeveelheid wegen die naar België lopen. Bij een epidemie kun je daar je voordeel mee doen. Ik kom uit de grensregio.
Nee, niet echt.quote:
Ik vermoed dat Poetin vooral minder op zn eigen militaire staf had geleund. Er is jaren voorbereid. Het geld verdween alleen overal en nergens. Wat weer een systeem is wat hij zelf opgezet heeft.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oh zeker relevante vraag. Ik gok zo dat Vlad vanzelfsprekend meer tijd zou hebben gestoken in de voorbereiding en de opbouw. Duidelijk is dat poging tot inname van Kiev rommelig en chaotisch is verlopen, wel moet gezegd worden dat op een haar na het Rusland niet gelukt is (Oekraiene was succesvol) om Hostomel in te nemen, als dat wel gelukt zou zijn dan was de zaak bekeken. Maar zo is het niet gegaan.
Het gaat hard tegen hard worden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat moeten we nu in de meest realistische zin denken over het conflict Rusland Oekraïne? Hoe gaat zich dit de komende jaren ontwikkelen en afspelen?
Wat denken de meest intellectuele figuren hier erover. En durven jullie iets in te zetten op de uitslag daarover?
Ik denk dat Oekraïne meer drone aanvallen gaat uitvoeren op de energie infrastructuur van de EU.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat moeten we nu in de meest realistische zin denken over het conflict Rusland Oekraïne? Hoe gaat zich dit de komende jaren ontwikkelen en afspelen?
Wat denken de meest intellectuele figuren hier erover. En durven jullie iets in te zetten op de uitslag daarover?
Eh, ok, Lospedrosa.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekraïne meer drone aanvallen gaat uitvoeren op de energie infrastructuur van de EU.
En over 2 jaar m, hoe staat het er dan voor?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het gaat hard tegen hard worden.
Sjonge dit is wappie geneuzel.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekraïne meer drone aanvallen gaat uitvoeren op de energie infrastructuur van de EU.
Fucking Henk Westbroek ook elke keer.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sjonge dit is wappie geneuzel.
Ze laten ze slechts wat rondvliegen voor het goede doel.
Hoe moet iemand dat weten?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En over 2 jaar m, hoe staat het er dan voor?
quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 22:01 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Alles wat je post wordt de komende 4 jaar door php tegen je gebruikt.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben heel erg voor Oekraiene, sterker nog, zij hadden al veel eerder (zwaardere) wapens gekregen wmb.
Maar het narratief dat zij vechten voor ons is natuurlijk flauwekul, Oekraine is in gevecht met Rusland omdat van Baalen en consorten (maar ook anderen) een zweem hebben opgehangen dat zij bij de EU en NAVO zouden kunnen, en dat wil Rusland niet. Rusland heeft niet veel te willen wat mij betreft, maar door dit wijffelende gedrag is onder andere de oorlog ontstaan.
Nog even los van het feit dat Poetin een dikke kneus is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |