En Kroes dan ook.quote:
Ajax gaat gewoon winnen door een individuele oprisping. Voor de Eredivisie is de selectie nog steeds goed genoeg om daarmee weg te komen tegen de meeste ploegen.quote:
Niet omdat Heitinga een goede opstelling maakt of slim wisselt maar omdat Ajax nog altijd spelers heeft die de meeste andere eredivisieteams niet hebben.quote:
Dan moeten die spelers wel een team vormen en dat hebben we eigenlijk nauwelijks nog gezien dit seizoen. Je wint met geluk van NAC afgelopen week.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet omdat Heitinga een goede opstelling maakt of slim wisselt maar omdat Ajax nog altijd spelers heeft die de meeste andere eredivisieteams niet hebben.
Deze gedachtengang is nou precies het probleem. Omdat iedereen maar aan de stoelpoten van Kroes blijft zagen en zijn lot aan dat van Heitinga koppelt, zitten we nog steeds met domme Sjonnie opgescheept.quote:
Dit Ajax mist een type Brobbey.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan moeten die spelers wel een team vormen en dat hebben we eigenlijk nauwelijks nog gezien dit seizoen. Je wint met geluk van NAC afgelopen week.
scherp. Hoelaat zijn die meestal? Niet dat ik veel verwachtquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:53 schreef PowerLoungen het volgende:
Nog steeds geen persconferentie van Sjon voor de pot van morgen.
#sprankjehoop
Ze worden in ieder geval nooit na 17:00 uur gehouden .quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:54 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
scherp. Hoelaat zijn die meestal? Niet dat ik veel verwacht
Ik heb nog niets gezien. Jullie wel?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:02 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ze worden in ieder geval nooit na 17:00 uur gehouden .
Ik vind dat gezeik over prestaties in Europa ook wel een tikkeltje overdreven. Vorig jaar ging het prima met deze competitie-opzet. Alle clubs hebben de competitiefase gehaald, alleen de loting valt hier en daar zwaar uit.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ajax gaat geen punten pakken in Europa’
In de podcast Praat mee met AD bespreken we elke dag een stelling. Vandaag: Go Ahead Eagles is de redding van het Nederlandse voetbal in Europa. Ben jij opgelucht of blijf je sceptisch? Christiaan Ruesink, chef sport bij het AD: „Ajax gaat geen punten pakken in Europa.”
De overgang in het Europese voetbal naar een nieuw Champions League-systeem pakt dramatisch uit voor de Nederlandse voetbalclubs. PSV haalt een schamel puntje, Feyenoord, AZ, Ajax en Utrecht verliezen. Alleen Bekerwinnaar Go Ahead Eagles komt onverwachts als winnaar thuis uit Griekenland.
In deze podcast antwoord op de vragen: zijn de Nederlandse clubs gewoon te zwak voor de Europese concurrentie? Is dit probleem op te lossen? Of komt het nog goed en ‘overwinteren we’ – zoals dat heet – in Europa?
Duider van de dag is Christiaan Ruesink, chef sport bij het AD. Hij zat deze week in de Kuip en zag Feyenoord goed voetballen, maar zonder resultaat de kleedkamer in gaan.
Een trainer ontslaan is geen oplossing, behalve bij Ajax
![]()
![]()
![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)-in-europa~ae342427/
Ik moet altijd zo lachen om de ajacieden die leiden aan collectief geheugenverlies. Vorig jaar was het niveau erbarmelijk en het is het grootste wonder sinds de wederopstanding van Christus geweest dat ajax tweede eindigde. Die selectie inclusief Farioli had nooit boven plek 3 moeten eindigen, maar had alle geluk met arbitrale dwalingen en Feyenoord met een gestoorde trainer.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Heitinga boeman bij Ajax? Problemen in Amsterdam gaan verder dan weifelende trainer
Dom gelul bij de NOS, alsof we een slechtere selectie hebben dan vorig jaar.
Hopen op een geniepige 1-1 in de 90+4e minuut voor Sparta door een fout van de scheidsrechter en de VAR die stekenblind is. Dan kan hij nog even blijven zitten!quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:52 schreef William_Papadin het volgende:
VANDAAG DAN EINDELIJK EINDE MOKERDOMME SJON
Ja, die staat er.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dom gelul bij de NOS, alsof we een slechtere selectie hebben dan vorig jaar.
Mislintat ook al contract voor het levequote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:37 schreef Jaeger85 het volgende:
Volgens JohanInan was Oliver Glassner (de huidige succestrainer van Crystial Palace) in 2023 de topkandidaat van Mislintat om trainer te worden maar werd hij tegengehouden door de vijfde colonne binnen Ajax omdat ze liever een Nederlander wilden.
Dat begint wel een patroon te worden zo als dit klopt.
Net als Man utd elke week sacked in the morning met Haggie en nu Amorim .quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:52 schreef William_Papadin het volgende:
VANDAAG DAN EINDELIJK EINDE MOKERDOMME SJON
Blijft natuurlijk schrijnend dat de Hennie Henrichsen nog steeds bepalen wat er bij Ajax gebeurt, maar daarvoor geen enkele verantwoording hoeven af te leggen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 14:29 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Net als Man utd elke week sacked in the morning met Haggie en nu Amorim .
''Maar maar onder Lowie in de gezellige De Meer ging het ook goed met de jonge jenevertjes en de broodjes bal''!!!quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blijft natuurlijk schrijnend dat de Hennie Henrichsen nog steeds bepalen wat er bij Ajax gebeurt, maar daarvoor geen enkele verantwoording hoeven af te leggen.
Kroes zal wel een knieval hebben moeten maken omdat ze hem steunden toen hij in die aandelen shit zat.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 15:11 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Volgens Lentin zit Gloukh op de bank
zit op de bank idd zo te zienquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 15:11 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Volgens Lentin zit Gloukh op de bank
Diagonale tandemquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 15:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Rosa Moro eindelijk als tandem maar dan aan de verkeerde kant
Wat een opstelling joh, is dit Sjon die de handdoek in de ring gooit?
Vooral dat Steijn ook met geen enkel tactisch plan speeltquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 16:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Sjon heeft geluk dat Sparta er ook geen klote van kan.
We spelen nu met 2 verdedigende backs. En de briljante zet van deze week is dat Baas dan maar moet opstomen naar het middenveld.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 16:40 schreef SamCooke het volgende:
Interessant te zien dat Mokio als een soort inverted wingback naar het centrale middenveld doorschuift in balbezit.
Ben benieuwd of Steijn iets gaat doen met de ruimte die daardoor ontstaat.
Dat Mokerdomme Sjon echt mokerdom is, soit. Maar dan zou je toch zeggen dat iemand van de medische staf hem uitlegt dat al die jongens gewoon twee benen hebben...quote:Hoe moeilijk was de afweging om Gloukh op de bank te zetten? "Niet", reageert Heitinga bij ESPN. "Ik kijk naar het middenveld. Ko Itakura valt weg. Jorthy Mokio stond in eerste instantie op het middenveld, die gaat nu linksback. Dan ga je kijken, en dit duel kies ik voor Kian Fitz-Jim. Ook wat meer benen en in combinatie met Kenneth Taylor en Davy Klaassen."
Volgens mij is de bedoeling juist dat Baas in positie moet blijven.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 16:57 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
We spelen nu met 2 verdedigende backs. En de briljante zet van deze week is dat Baas dan maar moet opstomen naar het middenveld.
Wat niet werkt, want daar is Mokio al, en Rosa. En de rest van het middenveld haha.
En daardoor blijft Sutalo je laatste man, de man die niet met ruimte in zijn rug kan spelen.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 16:57 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
We spelen nu met 2 verdedigende backs. En de briljante zet van deze week is dat Baas dan maar moet opstomen naar het middenveld.
Wat niet werkt, want daar is Mokio al, en Rosa. En de rest van het middenveld haha.
En daardoor blijft Sutalo je laatste man, de man die niet met ruimte in zijn rug kan spelen.
Jullie denken dat er een bedoeling achter zit?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:02 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Volgens mij is de bedoeling juist dat Baas in positie moet blijven.
Dat doet die niet, die staat zowat naast Weghorst telkens.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:02 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Volgens mij is de bedoeling juist dat Baas in positie moet blijven.
Er is wel degelijk iets van afspraken zichtbaar.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
Jullie denken dat er een bedoeling achter zit?
Ja, maar hij speelt ook heel ongeconcentreerd vandaag.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:04 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Dat doet die niet, die staat zowat naast Weghorst telkens.
Ik wil wel helpen met dat fundament. Wat cement rond Sjons voeten is een goede start.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:09 schreef Wotte het volgende:
Het is een proces boys. We bouwen aan het fundament.
Ik heb nog altijd vertrouwen in Sjon. Jullie zitten er weer eens allemaal naast.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:10 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Ik wil wel helpen met dat fundament. Wat cement rond Sjons voeten is een goede start.
FTFYquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:20 schreef peaceman het volgende:
Lullig voor Dom van Baas, maar was terecht.
Oh jij kan rennen met je armen strak langs je lichaam?quote:
Én een duel aangaan met armen strak langs het lichaam.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
Oh jij kan rennen met je armen strak langs je lichaam?
Nou, dit was toch echt geen schot waar hij ongelukkig tegen aan liep of zo.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
Oh jij kan rennen met je armen strak langs je lichaam?
Ik heb zomaar een donkerbruin vermoeden dat jij een intense haat jegens Baas hebt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:26 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Nou, dit was toch echt geen schot waar hij ongelukkig tegen aan liep of zo.
Integendeel. Maar dit was gewoon slecht.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:27 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Ik heb zomaar een donkerbruin vermoeden dat jij een intense haat jegens Baas hebt.
Mee eens. Dus die mag er wel uit.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:31 schreef PowerLoungen het volgende:
Aanvoerder Deef met zijn dure contractverlening weer als vanouds :
16 keer de bal , maar 5 keer iets goeds mee gedaan.
Wijndal er maar in, stukje stabiliteit.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
Mee eens. Dus die mag er wel uit.
U bent niet erg op de hoogte geloof ik.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wijndal er maar in, stukje stabiliteit.
Ik wel, maar zou Sjon het wetenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
U bent niet erg op de hoogte geloof ik.
Nu pas in verval?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:51 schreef KlapMongeaul het volgende:
GeMauriced.
Domme Sjon en Domme Alex kunnen vertrekken.
Een club in verval, triest.
Die man komt nergens meer aan de bak ja dit avontuur.quote:
Fijn voor zijn kinderen.quote:
Hoe kan je strijden als je totaal geen plan mee krijgt, op een verkeerde positie geknald wordt of zonder geldige reden op de bank zit..quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:54 schreef peaceman het volgende:
Ze strijden niet echt voor hun trainer hè?
Voor straf salaris inhouden.
Nu gaan we rechts met Gaaei en Berghuis spelen. Los van dat Moro ook niet kan verdedigen heeft die nog wel snelheid.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:55 schreef XDo het volgende:
Steven komt even orde op zaken zetten. Lol
Je kunt in elk geval strijd leveren en dat laten er heel wat na. Mika is ook weer heel erg matig vandaag bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:55 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Hoe kan je strijden als je totaal geen plan mee krijgt, op een verkeerde positie geknald wordt of zonder geldige reden op de bank zit..
Als ze Sjon er niet uitgooien haal je amper het linker rijtjequote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
P3 is echt het maximale dit seizoen. Wat een ergernis.
Dat zeiden we over Max ook een paar weken geleden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
P3 is echt het maximale dit seizoen. Wat een ergernis.
En wie wil er nog komen bij zo'n club als trainer?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
Toch wel knap hoe er zo vaak een verkeerde trainer wordt aangesteld.
Je gaat bijna denken dat het op andere plekken misgaat.
Aron Winter , Eric Meijers , Ries Wietschge , The Champgodquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
En wie wil er nog komen bij zo'n club als trainer?
Al tijden, op alle gebieden, alleen begint het steeds triestere vormen aan te nemen.quote:
Ja, maar die heeft maar 2 concurrenten, Ajax 17.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat zeiden we over Max ook een paar weken geleden.
Die heeft 5 opvliegingen per seizoen, verder is het een hele middelmatige speler waar zelfs de bodem van de PL nog niet in geïnteresseerd is.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je kunt in elk geval strijd leveren en dat laten er heel wat na. Mika is ook weer heel erg matig vandaag bijvoorbeeld
Die zijn te duur voor Ajax zegt men, als ze al willen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:01 schreef Shreyas het volgende:
Ajax gokte met Mislintat en verloor 150 miljoen euro.
Ajax gokte met Heitinga, verliest hier de race om plaats 3 en dus ook vCL.
Misschien is het tijd om te stoppen met gokken en eens te kiezen voor mensen die zich elders al dubbel en dwars hebben bewezen.
Een goed begin zou zijn om met Overmars en Ten Hag maar eens een praatje te gaan maken.
Het is verder wel een prima gozer.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Die man komt nergens meer aan de bak ja dit avontuur.
Misschien ergens pionnen dragen en ballen oppompen.
Overmars is iemand van de club, die zal altijd liever bij Ajax werken dan bij zo een flutclub uit het afvallige België.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:03 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die zijn te duur voor Ajax zegt men, als ze al willen.
Na in verval weet ik niet. Wel in de problemen al een paar jaar.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:51 schreef KlapMongeaul het volgende:
GeMauriced.
Domme Sjon en Domme Alex kunnen vertrekken.
Een club in verval, triest.
Geloof je het zelf, die heeft net twee slechte avonturen achter de rug, die gaat niet aanklooien hiermeequote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Overmars is iemand van de club, die zal altijd liever bij Ajax werken dan bij zo een flutclub uit het afvallige België.
Ten Hag is ongetwijfeld te duur, maar misschien dat hij dit seizoen in ieder geval wel wilt afmaken, dan kun je in het voorjaar verder kijken.
Jullie hebben op PSV-uit na een lollerprogramma gehad. Zelfs zonder Heitinga kan het de komende maanden heel lastig worden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:57 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Als ze Sjon er niet uitgooien haal je amper het linker rijtje
Tja, vergelijk dat eens met vorig jaar onder Farioli. Aan wie zou het liggen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:05 schreef Naesala_1981 het volgende:
Het straalt ook zo weinig uit. Dat het niet loopt oke, maar die hele gelaten houding van zowel spelers als staf is erg verontrustend. Wordt eens kwaad of zo. Dan heb ik het niet over Weghorst met zijn GTST overacting.
Ik begin als Hans Kraay jr te klinken door deze pipos.
Kan het ze niet kwalijk nemen. Wat moet je hier mee? Een soort van trainer die eigenlijk een spreekpop is, een kale gek die kamikaze wilt spelen maar zich verschuilt achter de spreekpop. Geen tactiek, geen instructies, allemaal spelers op de verkeerde plek.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:05 schreef Naesala_1981 het volgende:
Het straalt ook zo weinig uit. Dat het niet loopt oke, maar die hele gelaten houding van zowel spelers als staf is erg verontrustend. Wordt eens kwaad of zo. Dan heb ik het niet over Weghorst met zijn GTST overacting.
Ik begin als Hans Kraay jr te klinken door deze pipos.
Als ze hem nu niet ontslaan dan wordt bij de volgende nederlaag de Arena weer bestormd...quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:05 schreef William_Papadin het volgende:
Heitinga is nu toch wel echt weg, toch? Toch?
Dat lijkt mij ook erg dom. De beste speler nu was tijdens zijn vorige periode zo ongeveer de slechtste. Vraag me echt af of Kroes iets gaat doen eigenlijk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Geloof je het zelf, die heeft net twee slechte avonturen achter de rug, die gaat niet aanklooien hiermee
Ik moet het nog maar zien ...quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:05 schreef William_Papadin het volgende:
Heitinga is nu toch wel echt weg, toch? Toch?
ik neem aan dat men straks de bus opquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als ze hem nu niet ontslaan dan wordt bij de volgende nederlaag de Arena weer bestormd...
Ik betwijfel het.quote:
Aan zijn benen, volgens John.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:08 schreef XDo het volgende:
Waar had Fitz Jim deze basisplaats eigenlijk aan te danken?
Het feit dat die een 3e been heeft, blijkbaar, of zoiets?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:08 schreef XDo het volgende:
Ben bang van wel.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Jullie hebben op PSV-uit na een lollerprogramma gehad. Zelfs zonder Heitinga kan het de komende maanden heel lastig worden.
Zijn BENENquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:08 schreef XDo het volgende:
Ajax sponsor Basic Fitz Jimquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:08 schreef XDo het volgende:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:10 schreef AmenhotepIV het volgende:
Op zoek naar de volgende trainer met een spraakgebrek. Boer, Hag, Sjon.
Die praat alleen slecht Engels, maar wel gewoon Nederlands.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:12 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
GENOT
Natuurlijk draagt Heitinga verantwoordelijkheid, maar ik verwacht ook meer van spelers moet ik zeggen. Waar is je trots? Waar liggen je eigen ambities en verwachtingen? Wat iemand eerder zei, strijd kan je altijd leveren. Dat zou niet (alleen) van een trainer moeten komen. Er zitten internationals bij die al lang meelopen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:06 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Tja, vergelijk dat eens met vorig jaar onder Farioli. Aan wie zou het liggen?
Dat is niet de voertaal denk ikquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die praat alleen slecht Engels, maar wel gewoon Nederlands.
Jij bent echt achterlijkquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:13 schreef Naesala_1981 het volgende:
[..]
Natuurlijk draagt Heitinga verantwoordelijkheid, maar ik verwacht ook meer van spelers moet ik zeggen. Waar is je trots? Waar liggen je eigen ambities en verwachtingen? Wat iemand eerder zei, strijd kan je altijd leveren. Dat zou niet (alleen) van een trainer moeten komen. Er zitten internationals bij die al lang meelopen.
En een gebrek aan zelfreflectie en kritisch kijken naar eigen presteren als ploeg mis ik al jaren. Onder Farioli was het wel iets beter, maar vooral op het vlak van inzet.
Dat hoop ik ook niet, dat kan alleen maar een ramp worden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:13 schreef The-BFG het volgende:
Als ze maar niet voor Potter gaan dan, die heeft mijn Engelse clubje vakkundig gesloopt.
Die oud-seeker?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:13 schreef The-BFG het volgende:
Als ze maar niet voor Potter gaan dan, die heeft mijn Engelse clubje vakkundig gesloopt.
Overschatting en arrogantie.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:19 schreef The-BFG het volgende:
Als PSV moet je je toch ook kapot schamen dat je niet gewonnen hebt van dit Ajax.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heb je in ieder geval niets te zoeken in dit topicquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:19 schreef The-BFG het volgende:
Als PSV moet je je toch ook kapot schamen dat je niet gewonnen hebt van dit Ajax.
Doen we ook. Eerste half uur nog nooit zo'n onthutsende tegenstander gezien. Hadden veels te veel respect voor ajax. Had meteen 3-0 moeten staan. Jammer.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:19 schreef The-BFG het volgende:
Zegt ook wel wat over psv natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:23 schreef RipCity het volgende:
[..]
Doen we ook. Eerste half uur nog nooit zo'n onthutsende tegenstander gezien. Hadden veels te veel respect voor ajax. Had meteen 3-0 moeten staan. Jammer.
Het zegt wel dat die voor Ajax speelt en Denemarken hem niet of nauwelijks oproept terwijl die ook slecht in hun backs zitten.quote:
Hij doet zijn best, maar dat is helaas niet beter dan dit.quote:
Nou, die namen ze vorig jaar niet vanwege zijn gortige salariseisen.. Na die tientallen miljoenen verlies afgelopen seizoen kunnen ze hem nu nog niet eens voor 3 weken vastleggen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:13 schreef The-BFG het volgende:
Want ajax is beter dan Denemarken?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:26 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Het zegt wel dat die voor Ajax speelt en Denemarken hem niet of nauwelijks oproept terwijl die ook slecht in hun backs zitten.
Ajax heeft nog wel een grote naam daar. (Vanwege Laudrup en Eriksen lol)quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:28 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Want ajax is beter dan Denemarken?
Ik denk niet dat Potter nog heel hoog in de boom kan zitten na twee totale flops op een rij.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:28 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Nou, die namen ze vorig jaar niet vanwege zijn gortige salariseisen.. Na die tientallen miljoenen verlies afgelopen seizoen kunnen ze hem nu nog niet eens voor 3 weken vastleggen.
Dat heb je weer niet goed begrepen dus maatquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:28 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Nou, die namen ze vorig jaar niet vanwege zijn gortige salariseisen.. Na die tientallen miljoenen verlies afgelopen seizoen kunnen ze hem nu nog niet eens voor 3 weken vastleggen.
Na de afgelopen vier jaar verbaasd niets mij meer...quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Potter nog heel hoog in de boom kan zitten na twee totale flops op een rij.
https://www.ad.nl/nederla(...)zijn-eisen~a257ddc8/quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:28 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat heb je weer niet goed begrepen dus maat
Maar waarom zou je dan hier instappen en je carrière helemaal om zeep helpen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Potter nog heel hoog in de boom kan zitten na twee totale flops op een rij.
anders lees je je ff in de financien van Ajax ipv alleen volle focus op dat verliesquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:30 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/nederla(...)zijn-eisen~a257ddc8/
Maar het miljoenenverhaal gaat juist weer beterquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:30 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/nederla(...)zijn-eisen~a257ddc8/
THE INVICIBLESquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:33 schreef peaceman het volgende:
Nog steeds ongeslagen in de competitie
Kan mij niet voorstellen dat hij uberhaupt nog kandidaat is. Zo'n zacht ei als Potter is niet wat dit kneuzenkermis nodig heeft.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:31 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dan hier instappen en je carrière helemaal om zeep helpen?
En nog steeds going strong, met nu 5 uit 6 wedstrijden correctquote:Op maandag 29 september 2025 07:18 schreef HMFuckyouall het volgende:
In de veronderstelling dat de mod die vorige keer totaal onnodig mijn voorspellingen verwijderde nu wel kan omgaan met een tot dusver nagenoeg 100% kloppende voorspelling:
Marseille uit - 0 punten
Sparta uit - 1 punt
AZ thuis - 0 punten
Chelsea uit - 0 punten
Twente uit - 0 punten
Galatasaray thuis - 0 punten
Utrecht uit - 0 punten
Volgens mij mis ik daartussen ergens Heerenveen, dat worden 3 punten.
Fijn voor jullie dat Heitinga daarna wel weg zal zijn
Mochten mensen een nadere onderbouwing willen, kan ik die natuurlijk per wedstrijd geven!
Medelijden met die jongen, maar bestuur kan echt niet anders nu.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:33 schreef Bofjijff het volgende:
Laten we alsnog hopen op het ontslag van heitinga en de staf.
Oh?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:31 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maar het miljoenenverhaal gaat juist weer beter
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Je bent best een grappige jongenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:34 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
En nog steeds going strong, met nu 5 uit 6 wedstrijden correct
Dankjewelquote:
Uitstel van executie helaas.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:35 schreef De_Pel het volgende:
Heeft Gloukh toch met meer geluk dan wijsheid Mokerdomme Sjon nog gered
lachen. Die afwijking kan hij ook niks aan doen natuurlijkquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:34 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Je bent best een grappige jongen
Lees dat artikel eensquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:34 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Oh?
https://nos.nl/artikel/25(...)envallende-transfers
Jij denkt dat het nu weer beter gaat? Afgelopen seizoen 37 miljoen verlies, nu geen een speler die je voor veel kan verkopen en in de CLquote:
Wel goed om erbij te vermelden dat de CL inkomsten van dit seizoen (50 miljoen) en de transfers van Hato (44 miljoen) en Brobbey (20 miljoen), Forbs (6 miljoen) en Traoré (3 miljoen) hier nog niet bij zitten. Dat is bij elkaar toch zo een slordige 123 miljoen euro.quote:
Waarvan je weer voor ruim 50quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wel goed om erbij te vermelden dat de CL inkomsten van dit seizoen (50 miljoen) en de transfers van Hato (44 miljoen) en Brobbey (20 miljoen), Forbs (6 miljoen) en Traoré (3 miljoen) hier nog niet bij zitten. Dat is bij elkaar toch zo een slordige 123 miljoen euro.
Dat wordt dus gedekt met het halen van de CL.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:39 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Waarvan je weer voor ruim 50
Miljoen hebt aangekocht.
En Fitz-Jim gewoon transfervrij laten vertrekken, die gast heeft niets bij Ajax te zoeken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:39 schreef peaceman het volgende:
Klaassen en berghuis gewoon op de bank vanaf nu wmb.
Je vergeet de benen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:55 schreef Saekerhett het volgende:
"Ik vond dat wij een behoorlijke eerste helft speelden met een GOEDE goal. Zo willen we het graag zien. We WERKTEN HARD en dan is het doodzonde dat je vlak voor rust een ONGELUKKIGE penalty tegen krijgt. Ja, dat dreunt door in de tweede helft. Maar ik moet de JONGENS wel een compliment geven, want ze hebben er alles aan gedaan."
- Sjon
Als je eigen vermogen slinkt kan je niet echt stellen dat je het goed doet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat wordt dus gedekt met het halen van de CL.
Blijft er dus toch nog ruim 70 miljoen euro over.
panday had een prima verhaal hierover ook. We zijn financieel weer op de goede wegquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat wordt dus gedekt met het halen van de CL.
Blijft er dus toch nog ruim 70 miljoen euro over.
Want benen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zet je je enige fatsoenlijke aankoop telkens op de bank?
Mijngod wat een onbenul hebben ze bij Ajax aangesteld.
Eerst iemand van die bank af, zodat daar iemand zit die verstandige beslissingen kan nemen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:39 schreef peaceman het volgende:
quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:33 schreef Wotte het volgende:
Alex. Vriend. HAD EEN PAAR BACKS GEKOCHT. DIT IS DRAMA.
quote:"De afgelopen twee transferwindows waren de slechtste uit de geschiedenis van de club'', zegt Kroes in het nieuwe boek Ajax in crisis van Menno de Galan. "Hij noemt Mislintat onder meer een ‘meesteroplichter' en 'een charmante zwendelaar’. "Vier linksbacks! Ik had mensen een klap in hun nek gegeven als ik er als algemeen directeur weet van had gehad. Vier linkerverdedigers en geen enkele rechtsbuiten. Het is echt verschrikkelijk".
Met het lef om goede spelers op de bank te zetten als het je tactiek beter uitkomt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:47 schreef Caland het volgende:
Mooi om te zien dat Heitinga van dit Ajax een onverslaanbare vechtmachine heeft gemaakt in de eredivisie.
Als je afhankelijk bent van 1 speler is die selectie dus ook matig met hem erbij.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:50 schreef Tjacka het volgende:
Als je de beste speler op de bank zet heb je inderdaad een matige selectie
True, maar als je die op de bank zet dan doe je het ook zelfquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:52 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Als je afhankelijk bent van 1 speler is die selectie dus ook matig met hem erbij.
Godts mag mee banken...quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:39 schreef peaceman het volgende:
Maar ik heb hier meerdere keren gelezen dat Moro, die voor veel geld van een Spaanse degradant kwam, ook een topper is. Wanneer gaan we dat een keer zien dan?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:52 schreef Tjacka het volgende:
[..]
True, maar als je die op de bank zet dan doe je het ook zelf
Ik zeg al weken dat hij er niks van kan.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:55 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Maar ik heb hier meerdere keren gelezen dat Moro, die van een Spaanse degradant kwam, ook een topper is. Wanneer gaan we dat een keer zien dan?
ONVERSLAANBAAR in binnen en binnenlandquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:47 schreef Caland het volgende:
Mooi om te zien dat Heitinga van dit Ajax een onverslaanbare vechtmachine heeft gemaakt in de eredivisie.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 17:55 schreef Saekerhett het volgende:
"Ik vond dat wij een behoorlijke eerste helft speelden met een GOEDE goal. Zo willen we het graag zien. We WERKTEN HARD en dan is het doodzonde dat je vlak voor rust een ONGELUKKIGE penalty tegen krijgt. Ja, dat dreunt door in de tweede helft. Maar ik moet de JONGENS wel een compliment geven, want ze hebben er alles aan gedaan."
- Sjon
Ja, maar ik zie ook users die zeggen dat dat wel meevalt. Het is niet echt een versterking ofzo. Leuk dat hij bij jong Spanje speelde, maar dat zegt ook vrij weinig blijkt wel vaker.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:55 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik zeg al weken dat hij er niks van kan.
Sjon zijn linker hersenhelft is geblesseerd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Veel blessures aldus Sjon, hier hebben ze bij PSV en Feyenoord wel een mening over
Slaat ook nergens op wat die zegt, je mist Dolberg maar Wout had een prima wedstrijd, je mist Wijndal maar met 10 man is nog beter dan met Wijndal en je mist Itakura, die je wel echt mist maar het verschil met Sutalo is nou ook weer niet zo groot.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:06 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Sjon zijn linker hersenhelft is geblesseerd.
Kroes ook want die kan weer uitstellen (en zijn eigen knuppel in de nek)quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je speelt in de eredivisie 8 vd 10 keer tegen gehandicapten maar Sjon vindt al die gelijke spelen natuurlijk prima.
Dit vind ik best een aardig grapje.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:06 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Sjon zijn linker hersenhelft is geblesseerd.
Ik vind het vooral opvallend dat er Ajacieden de illusie hebben dat de selectie beter is dan vorig jaar waar je grotendeels al een gouden pik seizoen had.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:55 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Maar ik heb hier meerdere keren gelezen dat Moro, die voor veel geld van een Spaanse degradant kwam, ook een topper is. Wanneer gaan we dat een keer zien dan?
Precies maar dat snapt hij nietquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wel goed om erbij te vermelden dat de CL inkomsten van dit seizoen (50 miljoen) en de transfers van Hato (44 miljoen) en Brobbey (20 miljoen), Forbs (6 miljoen) en Traoré (3 miljoen) hier nog niet bij zitten. Dat is bij elkaar toch zo een slordige 123 miljoen euro.
Vorig jaar nog afdoen als een gouden pik seizoenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het vooral opvallend dat er Ajacieden de illusie hebben dat de selectie beter is dan vorig jaar waar je grotendeels al een gouden pik seizoen had.
Staat dus los van de selectie die beter of slechter is momenteel.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Vorig jaar nog afdoen als een gouden pik seizoen, dat is dus het effect van een capabele coach.
Een capabele coach die een straatlengte voorsprong weggaf tegen kneuzenteams die al klaar waren in de competitie.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Vorig jaar nog afdoen als een gouden pik seizoen, dat is dus het effect van een capabele coach.
Eigen vermogen aardig gedaald, maar het gaat goed hoor.quote:
Supersub! Lekker laten banken die jongen denkt Sjon nu!quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gouden wissel wel van Sjon om Gloukh in te brengen
lees het stuk even ipv zo als een domme teringdebiel wat te roepen gastquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:21 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Eigen vermogen aardig gedaald, maar het gaat goed hoor.
Dragende spelers als Wijndal.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:42 schreef bbuddybb het volgende:
Sjon zet zijn laatste joker in: "Wil je gaan bouwen, krijgen je van de medische staf te horen dat er weer spelers zijn met spierblessures..."
ok Klaas. en om dan serieus te antwoorden de hoogte van het eigen vermogen zegt geen ene fuck over hoe slecht/goed het gaat met een bedrijf.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:21 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Inderdaad puur toeval ditquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:21 schreef KlapMongeaul het volgende:
Tering het niveau is wel heel laag vandaag hier.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Inderdaad puur toeval dit![]()
NWS / Financieel directeur Susan Lenderink vertrekt bij Ajax
net voor de rode cijfers weglopen met bonus.
dat is het al een tijdje, veel feyenoorders dan krijg je dat.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tering het niveau is wel heel laag vandaag hier.
Gelijk aan het nivo op het veldquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Tering het niveau is wel heel laag vandaag hier.
Geloof mij als ik zeg dat ze allemaal gaan uitkomenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:34 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Je bent best een grappige jongen
Het niveau bij Feyenoord is al enkele seizoenen een behoorlijk stukje hoger dan bij ajax.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:03 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat is het al een tijdje, veel feyenoorders dan krijg je dat.
daarom spelen jullie nu europa league idd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:41 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Het niveau bij Feyenoord is al enkele seizoenen een behoorlijk stukje hoger dan bij ajax.
Europees ook niets neergezet vorig seizoen natuurlijkquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:45 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
daarom spelen jullie nu europa league idd.
wat ben jij een debiel zegquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:47 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Europees ook niets neergezet vorig seizoen natuurlijk
Dat ajax alle mazzel van de wereld had met arbitrale dwalingen en het feit dat Feyenoord met vijfduizend blessures een rare trainer verkeerd uit de startblokken kwam vergeten we maar even.
Doei
Die schrijf je wel heel snel af, is toch ook niet makkelijk die overgang van Dames onder 18 naar het eerste.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En Fitz-Jim gewoon transfervrij laten vertrekken, die gast heeft niets bij Ajax te zoeken.
Ik ga je hard uitlachen als het niet zo is. Heb je ingezet?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:41 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Geloof mij als ik zeg dat ze allemaal gaan uitkomen
Graagquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
AZ, Chelsea, Twente. Sjon out graag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |