Zou kunnen, maar dan heb je kans dat het zout in de matras trekt. Lijkt me met een flink aantal silicagelzakjes erop, dat het vocht eruit, maar het adsorberende middel niet erin, trekt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:08 schreef Mikeytt het volgende:
Zie ook trucjes met zout erop strooien en dan opzuigen met een stofzuiger...
Retro is in bij de wokies dus luipaard-printje erbij en Mikeytt is weer blijquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:48 schreef roos94 het volgende:
Noem het een waterbed en voila. Helemaal 2002.
Goeie tipquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:02 schreef sigme het volgende:
Persoonlijk zou ik eerst een zak kattebakgrit op de natte plek strooien en/of eronder als matras door en door nat is. Daarna matras op een tochtige plaats zo rechtop mogelijk neerzetten.
Hoe snel moet het droog zijn?
Als het een spoedklus is zou ik een bouwdroger huren.
Idem hier maar toen ook nog met een ventilator en verarming in 1. Gericht op de natte plek met een afstand van 2m. Was bij mij toen binnen 3 uur redelijk droog..quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:30 schreef yvonne het volgende:
En de matras rechtop laten drogen, althans zo deed ik het.
Hij voelt van buiten iig droog aan nadat ik hem verticaal naast het raam heb gelegd de hele dag, maar van binnen weet ik het niet zeker. Slapen gaat wel droog, maar ik maak me vooral zorgen over huisstofmijt. Dat matras was veel te duur om te vervangenquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Deppen, deppen, deppen. Omdat je ‘s nachts ook droog wil slapen kun je twee dingen doen: 1. Leg er een paar handdoeken op zodat je niet zo nat wordt maar het ‘dept’ wel door of 2. Haal een laken waar geen vocht doorheen komt, te koop in veel zaken zodat je droog slaapt. En dan overdag je matras goed luchten. Ik denk dat je er al vrij snel niet zoveel meer van merkt.
Elektrisch deken is ook wel chill, maar die trap ik altijd het bed uit. Eigenlijk alleen nodig voor bij de voeten en met zo'n kruik kan ik t goed instoppen tussen andere dekens.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:30 schreef yvonne het volgende:
Mag wel weer open. Ik slaap ook alweer met electrische deken, dus de kruik is een 2e optie.
Sowieso wordt er wel gewaarschuwd de laatste jaren over die kruiken. Dat ploffen schijnt vaker voor te komen.
En ik heb snachts ook weleens een fles water in m'n bed leeg laten lopen en dan werkt alleen maar deppen, deppen en deppen. En de matras rechtop laten drogen, althans zo deed ik het.
Dat van dat kattegrit klinkt ook goed.
Ventilator is nog wel een goed idee inderdaad, niet aan gedachtquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:54 schreef Chandler het volgende:
[..]
Idem hier maar toen ook nog met een ventilator en verarming in 1. Gericht op de natte plek met een afstand van 2m. Was bij mij toen binnen 3 uur redelijk droog..
Je kunt het ook doen met talkpoeder. Trekt het vocht er ook uit en verminderd/voorkomt gele kringen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:30 schreef yvonne het volgende:
Mag wel weer open. Ik slaap ook alweer met electrische deken, dus de kruik is een 2e optie.
Sowieso wordt er wel gewaarschuwd de laatste jaren over die kruiken. Dat ploffen schijnt vaker voor te komen.
En ik heb snachts ook weleens een fles water in m'n bed leeg laten lopen en dan werkt alleen maar deppen, deppen en deppen. En de matras rechtop laten drogen, althans zo deed ik het.
Dat van dat kattegrit klinkt ook goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |