Vandaag was inderdaad wel wat meer dan een storm in een glas waterquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:25 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Hier waaide het toch behoorlijk vandaag, op de snelweg had ik wel stukken waar ik soms met de moeite de auto recht hield. Dus vandaag snapte ik doe code geel wel 😅
Hoi Gerda! 🤣quote:Op zondag 5 oktober 2025 07:55 schreef Tarantelle het volgende:
Dan toch ook maar even voorstellen: ik ben begin 50, sinds een paar jaar woon ik weer in NL en ik werk 's nachts waardoor ik overdag alle tijd heb om Gerda zonder Baan te spelen en hier zure teksten te posten 🙂. Ik ben te ongeduldig om bewegende beelden van influencers te kijken, dus ik lees alleen teksten en kijk vrijwel altijd zonder geluid. Het topic hier is ook de enige reden dat ik bij sommige influencers kijk, moet ik bekennen.
Haha, voor mij ook hoor. Verwonderen en verbazenquote:Op zondag 5 oktober 2025 07:55 schreef Tarantelle het volgende:
Dan toch ook maar even voorstellen: ik ben begin 50, sinds een paar jaar woon ik weer in NL en ik werk 's nachts waardoor ik overdag alle tijd heb om Gerda zonder Baan te spelen en hier zure teksten te posten 🙂. Ik ben te ongeduldig om bewegende beelden van influencers te kijken, dus ik lees alleen teksten en kijk vrijwel altijd zonder geluid. Het topic hier is ook de enige reden dat ik bij sommige influencers kijk, moet ik bekennen.
(Ik weet niet of ik dit nu goed gedaan heb qua quoten 🙈)quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:35 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Maar wat is fatshaming dan precies? Ik ken de term natuurlijk, maar moet je het dan maar geweldig vinden? Ik vind het niet gezond hoe ze eruit ziet en hoe haar levensstijl is. Ik ben niet het type dat zegt: prima toch als zij dat wil?? Ik vind het gewoon niet prima. Zeker niet hoe ze beperkt wordt met het spelen met Mijan. En ik kan met de hand op mn hart zeggen dat ik ook commentaar op de boodschappen had gehad bij een slanke influencer.
Ja, ik vind het ook heel apart allemaal.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:59 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
(Ik weet niet of ik dit nu goed gedaan heb qua quoten 🙈)
Ik heb bij 'fatshaming' altijd het idee dat het niet 'mag' puur omdat iemand dik is. Maar dik is geen belediging, dik is een constatering. Dik staat niet gelijk aan lelijk ofzo.
Beetje zoals 'women support women' puur alleen omdat het vrouwen zijn.
Fatshaming mag niet, maar wat bij MB gebeurde het tegenovergestelde en dat mag wel.
Bij MB werd het op een gegeven moment ook begrenst, de opmerkingen over eetstoornissen enzo.quote:Op zondag 5 oktober 2025 20:59 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
(Ik weet niet of ik dit nu goed gedaan heb qua quoten 🙈)
Ik heb bij 'fatshaming' altijd het idee dat het niet 'mag' puur omdat iemand dik is. Maar dik is geen belediging, dik is een constatering. Dik staat niet gelijk aan lelijk ofzo.
Beetje zoals 'women support women' puur alleen omdat het vrouwen zijn.
Fatshaming mag niet, maar wat bij MB gebeurde het tegenovergestelde en dat mag wel.
Het wordt niet vergoeilijkt.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:20 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook heel apart allemaal.
Ook dat het dan maar vergoeilijkt wordt. Ik snap het niet hoor.
Ja en nee, het gewicht werd er nu wel degelijk bijgehaald in meerdere reacties. Zo werd er geclaimd dat Sanneke zegt dat ze wil afvallen (klopt niet) en dat het daarom toch wel heel raar is dat ze zo weinig groente koopt.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:38 schreef Donna het volgende:
Kritiek op boodschappen is er altijd, ook als iemand gewoon slank is.
Nou dat is het dus niet. Ik fatshame helemaal niemand. Ik vind Sanneke haar boodschappenlijst niet gezond, en dat kan een keer, maar daar is het altijd en niet 1 keer.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:39 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Het wordt niet vergoeilijkt.
Alleen iedereen snapt dat groente en fruit goed voor je zijn, om reacties lang te benadrukken dat Sanneke dat meer zou moeten eten is omdat ze dik is.
Zoals ik zei, verkapt fatshamen. Niet letterlijk maar wel tussen de regels door.
Het is een open deur en tsja, daar reageerde ik op.
Dat werd dus niet gedaan. Er werd alleen gezegd: wat eten ze weer weinig groente daar.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:36 schreef Liesv88 het volgende:
Maar waarom zou je kritiek geven op iemands boodschappen omdat iemand overgewicht heeft?
Dit is precies 1 van de redenen dat ik het lastig vond om een ijsje te eten op straat toen ik nog overgewicht had.
Euhm nee, kijk je eigen reactie maar terug.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:43 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Dat werd dus niet gedaan. Er werd alleen gezegd: wat eten ze weer weinig groente daar.
Hmm, volgens mij ben jij degene die om zich heen slaat nu.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:43 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Nou dat is het dus niet. Ik fatshame helemaal niemand. Ik vind Sanneke haar boodschappenlijst niet gezond, en dat kan een keer, maar daar is het altijd en niet 1 keer.
En datzelfde had ik gezegd als mij dat steeds opviel van iemand met maatje 34.
Maar dat gekat steeds, allemachtig.
Waarom reageerden jullie niet zo fel toen Ellen belachelijk werd gemaakt om dr oren??
Of is alleen overgewicht een gevoelig puntje?
Dat gebeurde ook, toch?quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:45 schreef Donna het volgende:
Mja, maar verder kwam het er volgens mij vooral op neer dat zo weinig groente gewoon een ongezond is. Ongeacht of iemand overgewicht heeft of niet.
Maar goed. Dit kan in principe gewoon fatsoenlijk besproken worden in het topic.
Blijft nog steeds de vraag waarom het fatshamen is?quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:39 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Het wordt niet vergoeilijkt.
Alleen iedereen snapt dat groente en fruit goed voor je zijn, om reacties lang te benadrukken dat Sanneke dat meer zou moeten eten is omdat ze dik is.
Zoals ik zei, verkapt fatshamen. Niet letterlijk maar wel tussen de regels door.
Het is een open deur en tsja, daar reageerde ik op.
Sorry, mijn fout! Ik dacht; laat ik niet doorgaan over boodschappen in het topic 🙈.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:45 schreef Donna het volgende:
Mja, maar verder kwam het er volgens mij vooral op neer dat zo weinig groente gewoon een ongezond is. Ongeacht of iemand overgewicht heeft of niet.
Maar goed. Dit kan in principe gewoon fatsoenlijk besproken worden in het topic.
Ja vind je? Er zitten een paar users zich als mod voor te doen en als iemand netjes vraagt waarom het fatshamen is komt er ook een halve wind van voren.quote:
Echt top dat het allemaal gereport is.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:49 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
En ja bij MB werd het op een gegeven moment ook begrensd, maar pas toen er gespeculeerd werd dat ze een eetstoornis zou hebben. Niet toen het ging over dat ze 'gewoon meer moest eten'.
Dat zit hem in dit geval vooral in de toon van de reactie: sanneke wil afvallen (klopt niet) maar koopt helemaal niet genoeg groente, snapt ze het dan niet?quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:49 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Blijft nog steeds de vraag waarom het fatshamen is?
Ik heb de term nooit zo begrepen, omdat benoemen dat iemand dik is, of dik is door bepaalde gewoontes, wat mij betreft geen belediging is (of hoeft te zijn). Ik ben zelf jaren lang te zwaar geweest, dat kwam niet van de lucht.
En officieel was ik vlak voor mijn zwangerschap nog steeds te zwaar, maar had ik er zelf geen last (meer) van.
Voor mij zit het hem meer in als er een belediging achteraan komt, in de zin van 'dikke zeug' ofzo, dan ben je eropuit iemand pijn te doen en te beledigen.
Het is toch een feit dat wanneer iemand (of dat nou Sanneke is of je buurvrouw) voedzamer zou eten en meer zou bewegen dat dat effect heeft op haar gewicht? Daarmee vind ik verder niks van haar gewicht, als zij zich daar prettig bij voelt is het toch prima?
Maar goed, misschien denk ik er te makkelijk over.
En ja bij MB werd het op een gegeven moment ook begrensd, maar pas toen er gespeculeerd werd dat ze een eetstoornis zou hebben. Niet toen het ging over dat ze 'gewoon meer moest eten'.
Okquote:Op zondag 5 oktober 2025 21:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja vind je? Er zitten een paar users zich als mod voor te doen en als iemand netjes vraagt waarom het fatshamen is komt er ook een halve wind van voren.
Ik weet niet hoe fatsoenlijk ik dat allemaal vind, maar goed.
Die toon voel/lees ik niet, vooral omdat al ontkracht was dat ze af wil vallen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:54 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Dat zit hem in dit geval vooral in de toon van de reactie: sanneke wil afvallen (klopt niet) maar koopt helemaal niet genoeg groente, snapt ze het dan niet?
En dan een soort uitleg dat normale mensen veeel meer groente eten.
De toon is: domme dikke vrouw eet dan ook meer groente.
En daar reageerde ik op. Hier komt uiteraard ook een weerwoord op, maar bovenstaande is wat het oproept bij mij.
En het is een ongelofelijke open deur ook he.
Nee hoor, ik heb geen kritiek op haar lijst omdat ze dik is. Want dat vroeg degene waar ik op reageerde. Ik heb kritiek op haar lijst omdat zij klaagt over hoe lastig plussize is...vandaag zelfs nog! én ze dan vervolgens wekelijks dit soort lijstjes deelt.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:45 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Euhm nee, kijk je eigen reactie maar terug.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |