Ze hebben, volgens de geleerden, een hekel aan citronella. Eerst schoonmaken met groene biotex, de kussens echt doorweken ermee. Laten drogen en dan daarna herhalen als het nog stinkt. En dan daarna het kussen afnemen met citronella.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:01 schreef Harper het volgende:
En ook gelukkig geen katten. Al lijkt het daar wel op aangezien de kat van een vd buren vandaag weer eens op mijn loungekussens heeft gepist
Zuid-Europa.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:03 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wil je vertellen waar je naartoe bent verhuisd?
Heel smerig.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:05 schreef Donna het volgende:
[..]
Ze hebben, volgens de geleerden, een hekel aan citronella. Eerst schoonmaken met groene biotex, de kussens echt doorweken ermee. Laten drogen en dan daarna herhalen als het nog stinkt. En dan daarna het kussen afnemen met citronella.
Anders doen ze het steeds weer.
Smerig is het.
Citronella allesreiniger. Super goedkoop spul. In NL iig wel in elke supermarkt verkrijgbaar. De rest van Europa geen idee.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:17 schreef Harper het volgende:
[..]
Heel smerig.
Maarre, citronella ken ik alleen als kaars?
Ik geloof dat man nog een of ander goedje op de bank gaat smeren. Hopelijk helpt dat.
Lekker! Want daar is nu vast veel beter weer dan hier.quote:
Kattenpies is echt zo smerig, stom ook dat hij uitgerekend op je kussen gaat zitten, ga dan tussen de plantjes ofzo.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:17 schreef Harper het volgende:
[..]
Heel smerig.
Maarre, citronella ken ik alleen als kaars?
Ik geloof dat man nog een of ander goedje op de bank gaat smeren. Hopelijk helpt dat.
Dat zei ik ook altijd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:23 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Lekker! Want daar is nu vast veel beter weer dan hier.
Ik ben in het verkeerde land geboren
Echt?! Ik haat het wisselen van de seizoenen, nu ook, echt zo'n periode dat je iet weet wat je aan moet, de deuren moeten weer dicht en jassen aan. Maar ik heb nog 2 weken zonvakantie in het vooruitzichtquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:30 schreef Harper het volgende:
[..]
Dat zei ik ook altijd.
En nu mis ik de seizoenen
Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt...quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:33 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Echt?! Ik haat het wisselen van de seizoenen, nu ook, echt zo'n periode dat je iet weet wat je aan moet, de deuren moeten weer dicht en jassen aan. Maar ik heb nog 2 weken zonvakantie in het vooruitzicht![]()
Hoeveel graden was het vandaag bij jou?
26 graden, heerlijkquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:49 schreef Harper het volgende:
[..]
Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt...
Waar gaat de zonvakantie heen?
Hier was het een graad of 26 vandaag.
Bonaire klinkt goed! Ga je snorkelen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:57 schreef Deisyy het volgende:
[..]
26 graden, heerlijk![]()
Ik kan me niet voorstellen dat ik de seizoenen zou missen, maar misschien kan ik daar niet over oordelen.
Ik ga over 3 weken naar Bonaire, goede temperaturen daar ook.
Ja zeker, ik houd van snorkelen, er is maar weinig zo ontspannend als met je snorkelset langzaam door het water te bewegen en genieten van al het moois en de rust, en ik hoop natuurlijk ook op schildpaddenquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 22:06 schreef Harper het volgende:
[..]
Bonaire klinkt goed! Ga je snorkelen?
Zeeschildpadden ❤️
Ik houd wel van extreem weer, hele harde storm, heel heet weer en hele erge kouquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 22:09 schreef ZombieQueen het volgende:
Oh ik houd van de herfst. Ik houd wel van de harde wind en het gure weer.
Toen ik nog op de veerboot naar Terschelling werkte waren dat wel spannende tochtjes. Qua passagiers dan. Ooit een keer iemand die echt van bovendek tot waterlijn een kotsstreep had gemaakt. Dat was wel knap.
We zouden morgen het Lauwersmeer op gaan. Nu gaat dat niet meer door, vanwege de harde wind. Dat is wel jammer. Mijn oudste zou zijn eerste zeiltocht maken. Dus die baalt als een stekker.
Maar ik ga ook liever 3 weken naar Bonaire. Heerlijk zeg.
Oh! Verkeerd gelezen. Maar 2 weken is alsnog heel lekker. Snorkelen lijkt me ook fantastisch.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 22:14 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik houd wel van extreem weer, hele harde storm, heel heet weer en hele erge kou![]()
Wat kan je beroerd zijn van zeeziekte, maar dan is zo'n kotsstreep nog best een prestatie![]()
Jammer voor je zoon, vooral omdat het de eerste keer was en hij daar naar uitgekeken heeft.
Ik ga maar 2 weken hoor, over 3 weken
Gelukkig staat er in Nederland wel altijd een goede wind, al is het nu wat overdreven, maar je moet natuurlijk wel je nieuwe outfit uitproberen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 22:20 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Oh! Verkeerd gelezen. Maar 2 weken is alsnog heel lekker. Snorkelen lijkt me ook fantastisch.
Volgende week lijkt het weer beter. Dus dan nog een keer proberen. We hebben beide een nieuw zeiltenue dus we balen beide. 😂
Ik houd ook wel van extreem weer, behalve extreem warm dan. Ik kan daar helemaal niks mee. In mijn ideale wereld is het altijd lente. Dus misschien toch maar verhuizen naar Madeira.
Ik houd ook niet van extreem warm. Hier in de regio waar ik woon in Frankrijk is het weer niet echt veel anders dan in NL jammer genoeg. Ik mis de echte winters die dachten we hier wel te krijgen, maar dat is van lang geleden. Overigens kan ik daarvoor wel naar het skigebied dat is maar 1,5 uur bij ons vandaan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 22:20 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Oh! Verkeerd gelezen. Maar 2 weken is alsnog heel lekker. Snorkelen lijkt me ook fantastisch.
Volgende week lijkt het weer beter. Dus dan nog een keer proberen. We hebben beide een nieuw zeiltenue dus we balen beide. 😂
Ik houd ook wel van extreem weer, behalve extreem warm dan. Ik kan daar helemaal niks mee. In mijn ideale wereld is het altijd lente. Dus misschien toch maar verhuizen naar Madeira.
Maar daar zijn ze in Nederland ook goed in, een code geel afgeven voor een storm in een glas water.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 07:39 schreef Maretakje het volgende:
[..]
Ik houd ook niet van extreem warm. Hier in de regio waar ik woon in Frankrijk is het weer niet echt veel anders dan in NL jammer genoeg. Ik mis de echte winters die dachten we hier wel te krijgen, maar dat is van lang geleden. Overigens kan ik daarvoor wel naar het skigebied dat is maar 1,5 uur bij ons vandaan.
Als ze hier code geel geven voor storm dan is dat zeg maar een Hollands briesje, daar moet ik altijd wel om lachen.
Dat zeker, NL is daar ook goed in. Wat ik overigens wel “grappig” vind, is dat onze verzekering nadat we een aantal jaar geleden door een 10 minuten durend noodweer ons dak voor een groot deel kwijt waren, de auto op 1 deur na in de deuken zat en het halve dorp in de ellende zat, we bij aankomend noodweer een sms krijgen met “pas op er komt slecht weer aan, zet uw spullen veilig.” Alleen sturen ze dat bericht zeg maar ongeveer 2 minuten voor het begint te stortregenen. Ik heb daardoor dus al een paar x buiten gelopen, tot op mijn onderbroek zeiknat, maar je, de tuinstoelen heb ik veilig binnen gezet 😂 en het noodweer viel op de regen na reuze mee 🙈quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 08:24 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar daar zijn ze in Nederland ook goed in, een code geel afgeven voor een storm in een glas water.
Handig zo'n sms, al is een half uurtje eerder wat handigerquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 16:28 schreef Maretakje het volgende:
[..]
Dat zeker, NL is daar ook goed in. Wat ik overigens wel “grappig” vind, is dat onze verzekering nadat we een aantal jaar geleden door een 10 minuten durend noodweer ons dak voor een groot deel kwijt waren, de auto op 1 deur na in de deuken zat en het halve dorp in de ellende zat, we bij aankomend noodweer een sms krijgen met “pas op er komt slecht weer aan, zet uw spullen veilig.” Alleen sturen ze dat bericht zeg maar ongeveer 2 minuten voor het begint te stortregenen. Ik heb daardoor dus al een paar x buiten gelopen, tot op mijn onderbroek zeiknat, maar je, de tuinstoelen heb ik veilig binnen gezet 😂 en het noodweer viel op de regen na reuze mee 🙈
Nou dat dus. Maar ja, de Franse slag zeggen ze dan toch 🤪quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 18:19 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Handig zo'n sms, al is een half uurtje eerder wat handiger
Hier waaide het toch behoorlijk vandaag, op de snelweg had ik wel stukken waar ik soms met de moeite de auto recht hield. Dus vandaag snapte ik doe code geel wel 😅quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 08:24 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar daar zijn ze in Nederland ook goed in, een code geel afgeven voor een storm in een glas water.
Mais oui, doucement!quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 21:01 schreef Maretakje het volgende:
[..]
Nou dat dus. Maar ja, de Franse slag zeggen ze dan toch 🤪
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |