abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218921397
Ik ben op zoek naar opbeurende antwoorden en ik hoop dat jullie mij die kunnen geven :P

Een tijdje geleden heb ik een hotel in Londen geboekt voor 3 nachten. Vrij impulsief en alleen gekeken naar de locatie. Geen enkele review gelezen (ja kweet, dom). Nu blijkt uit de reviews dat dit hotel er niet al te best voor staat. Vies, veel geluid, harde bedden... dat vooral.

Met reviews heb ik het idee dat ze alleen gegeven worden door mensen met een negatieve ervaring en niet door mensen die een positieve ervaring hadden waardoor er weinig balans in zit.

Hebben jullie weleens een slaapplek geboekt waarvan de reviews bagger waren maar dat je dacht, dit valt wel mee?
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:19:28 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218921484
Mij valt het juist altijd nog meer tegen dan in de reviews staat. Blijkbaar heb ik hogere standaarden dan de gemiddelde hotelbezoeker. Dus het hangt waarschijnlijk maar net af van je standaarden of het mee of tegen gaat vallen :P
pi_218921486
Ja
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218921506
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben op zoek naar opbeurende antwoorden en ik hoop dat jullie mij die kunnen geven :P

Een tijdje geleden heb ik een hotel in Londen geboekt voor 3 nachten. Vrij impulsief en alleen gekeken naar de locatie. Geen enkele review gelezen (ja kweet, dom). Nu blijkt uit de reviews dat dit hotel er niet al te best voor staat. Vies, veel geluid, harde bedden... dat vooral.

Met reviews heb ik het idee dat ze alleen gegeven worden door mensen met een negatieve ervaring en niet door mensen die een positieve ervaring hadden waardoor er weinig balans in zit.

Hebben jullie weleens een slaapplek geboekt waarvan de reviews bagger waren maar dat je dacht, dit valt wel mee?
Als er 10 5-sterren reviews staan en 1 1-ster dan zit je goed.
Zijn er flink wat reviews die slecht zijn dan is het gewoon donders kut.
Vakman pur sang
pi_218921553
Ik ben het meestal wel eens met wat de meerderheid over een hotel zegt. Uitschieters naar boven of beneden hou je altijd wel.
pi_218921585
Mijn ervaring is dat de overall score van de reviews wel kloppen. Afhankelijk van het aantal en hoe recent ze zijn natuurlijk.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:35:01 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218921650
Slecht cijfer voor schoonmaken/hygiëne is voor mij een no go. Verder ben je in plaatsen als Londen toch de pineut qua kosten, dus als je denkt dat je een redelijk geprijsd hotel hebt gevonden, zal er vast wel ergens iets aan mankeren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_218921735
Wij boeken niets meer zonder de recensies te checken. Als het er weinig zijn, slaan we het over en zoeken we een ander hotel. Hygiëne moet wel echt overall goed beoordeeld worden. Verder moet de meerderheid van de recensies goed zijn. Zeurpieten hou je altijd, maar dat moeten er dan maar weinig zijn.
Als we het op manier doen, zitten we zelden fout.

Als ik weer eens iets heb uitgekozen op basis van een paar schattige foto’s zitten we altijd verkeerd :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218921796
Is het ook niet zo dat veel mensen gewoon smetvrees hebben zo’n beetje?

Ik bedoel een crackhol of vieze kamer wil niemand maar ik houd me bewust een beetje open qua niet volledige schoonmaak. Dat boeit me dan niet zoveel als beddengoed maar schoon is. En alles een beetje netjes.
Als ik voor werk een hotel neem weet je ook niet altijd wat je aantreft en als straks de pleuris uitbreekt en we vluchten naar buitenland kun je ook niet roepen omdat er een haartje in een doucheputje ligt van de opvanglocatie.
Vakman pur sang
pi_218921849
Bij bijvoorbeeld booking.com selecteer ik in eerste instantie op een 8 of hoger (en dan nog wat andere criteria) en ik check altijd de reviews. Nu ben ik zelf niet de meest moeilijke, dus vaak vis je de pietlutten die voor een dubbeltje een vijf sterren ervaring verwachten er wel uit, want voor hen is niks goed genoeg, maar als er meerdere meldingen komen over bepaalde zaken, dan geloof ik dat wel.

Ik laat vaak zelf ook een review achter, maar mijn verwachtingen zijn meestal niet zo torenhoog, dus eigenlijk ben ik altijd wel tevreden over de acco's die ik boek :D

Heb toevallig 1x gehad dat er niet was schoongemaakt. Melding van gemaakt, werd direct opgelost. Prima, kan gebeuren, niks om heel moeilijk over te doen, wel in de review vermeld, maar ook gezegd dat het meteen netjes werd opgelost.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:57:34 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218921885
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:54 schreef MissRelin het volgende:
Bij bijvoorbeeld booking.com selecteer ik in eerste instantie op een 8 of hoger (en dan nog wat andere criteria)

Bij booking doe ik alleen nog maar met 9 of hoger. Vroeger was een 8 nog prima, maar tegenwoordig moet je de reviews op zo'n manier invullen dat alles een 8 krijgt tenzij het echt een shit hole is.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 22:01:23 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218921922
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:41 schreef miss_sly het volgende:
...

Als ik weer eens iets heb uitgekozen op basis van een paar schattige foto’s zitten we altijd verkeerd :')
Foto's van alleen binnenkant moet je ook opletten. :')
Sowieso Google Streetview altijd ff checken.
pi_218922000
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 22:01 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Foto's van alleen binnenkant moet je ook opletten. :')
Sowieso Google Streetview altijd ff checken.
I know.
Ik mag dus ook geen hotels meer uitzoeken van man en dochter :D
pi_218922038
Bij booking.com is een rating van tegen de 7 of 7.5 al een teken voor mij om een iets anders te kiezen.
Verder check ik altijd de locatie en reviews op google maps.
pi_218922049
Ok, i'm cooked :'( Het zijn maar drie nachten, maar als je ergens ligt waar het niet fijn is.... Als het echt barslecht is ben ik denk ik wel in staat om wat anders te zoeken.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 22:22:59 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218922104
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 22:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ok, i'm cooked :'( Het zijn maar drie nachten, maar als je ergens ligt waar het niet fijn is.... Als het echt barslecht is ben ik denk ik wel in staat om wat anders te zoeken.
Kan je niet gratis annuleren? Probeer ik meestal bij de boekingsvoorwaarden mee te nemen. Voor als er iets tussen komt, of je iets beters vindt.
pi_218922123
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 22:22 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Kan je niet gratis annuleren? Probeer ik meestal bij de boekingsvoorwaarden mee te nemen. Voor als er iets tussen komt, of je iets beters vindt.
Nope, geen optie.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 22:27:52 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218922137
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 22:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nope, geen optie.
Jammer. Nou, beste dan maar. En niet nuchter naar bed. :D
En location is everything. ^O^
pi_218922678
quote:
Ok, i'm cooked :'( Het zijn maar drie nachten, maar als je ergens ligt waar het niet fijn is.m... Als het echt barslecht is ben ik denk ik wel in staat om wat anders te zoeken.
Drie nachten niet best slapen is te overzien. Veel plezier in Londen!
  donderdag 2 oktober 2025 @ 23:40:10 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_218922699
quote:
Gewoon de hele dag de hort op gaan, zodat je alleen even snel slaapt op de kamer en weer weg bent :Y
pi_218922726
Veel mensen zijn zeikerds. In een metropool klagen over lawaai, of een laagje stof ergens, tja. Uiteindelijk kun je veel reviews beter negeren omdat het meer zegt over de reviewer dan over het hotel. Zoals gezegd, locatie is veel belangrijker.
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 07:57:08 #22
5428 crew  miss_sly
pi_218923884
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 23:47 schreef Farenji het volgende:
Veel mensen zijn zeikerds. In een metropool klagen over lawaai, of een laagje stof ergens, tja. Uiteindelijk kun je veel reviews beter negeren omdat het meer zegt over de reviewer dan over het hotel. Zoals gezegd, locatie is veel belangrijker.
Lang niet altijd.

Ik logeerde in dit hotel in 2004, voor reviews online zo gemakkelijk te vinden waren. Het was echt afschuwelijk. Met die reviews zou ik het niet hebben gedaan.

https://observer.com/2014(...)-dirtiest-hotel/amp/
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:25:10 #23
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_218929565
Ik kijk altijd naar de reviews. Daarbij niet alleen naar de cijfers, maar ook wat er gezegd wordt. Afhankelijk van de website wel altijd nog sorteren op meest recent, want recente ervaringen kunnen nog weleens anders zijn dan die van twee jaar geleden.

Bij de hotels die ik heb bezocht vielen de overdreven negatieve recensies wel mee, dus daar weinig mensen die onzin uitkramen. Maar heb wel vaak dat er bepaalde faciliteiten als geweldig worden beschreven, maar dat het dan niet meer dan ok is. Vooral bij het ontbijt zijn er veel mensen die wel heel snel tevreden zijn (en andersom ook wel).

Daardoor gelukkig maar heel weinig slechte ervaringen. Dit jaar in Roemenië (Tulcea) wel helaas een slechte ervaring, terwijl de reviews al jarenlang goed zijn daar. Heel slecht bed, rare badkamer (een jacuzzi met douche waar je heel erg voorzichtig in en uit moest stappen, maar vooral zonder enige afscheiding waardoor de badkamer blank stond na het douchen) en erg matig ontbijt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:28:23 #24
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_218929594
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

Een te hard bed kan vreselijk zijn, maar of het echt te hard is blijft nogal persoonlijk. Genoeg hotelbedden gehad die mensen te hard vonden, maar ik juist goed vond. En ook weer andersom.

Andere punten zal ook afwachten zijn. Het zal zeker geen geweldig hotel zijn, waarschijnlijk ook verre van schoon. Maar er zit nog wel een verschil tussen stof op allerlei plaatsen en bedlinnen dat niet schoon is of nog erger bedwantsen :+
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_218929621
Er is doorgaans voldoende drank in de man bij dit soort events. Dus het maakt allemaal niet uit want men slaapt als een roos. Ik ga daarom voor het superieure ontbijtbuffet en dat vinden we b.v. bij Van der Valk Breda. Kamers zijn superstil ook qua geluid.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:03:35 #26
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_218930698
Ik kijk altijd wel naar de reviews, maar ik houd ook in mijn achterhoofd dat de meeste mensen een stuk kritischer zijn dan ik. Na jaren in studentenhuizen te hebben gewoond kijk ik nergens meer gek van op.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_218932462
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:03 schreef Näsenbar het volgende:
Ik kijk altijd wel naar de reviews, maar ik houd ook in mijn achterhoofd dat de meeste mensen een stuk kritischer zijn dan ik. Na jaren in studentenhuizen te hebben gewoond kijk ik nergens meer gek van op.
Ik ben ook niet zo kritisch, ik heb met mijn partner voor dat we kinderen kregen altijd low budget vakanties geboekt met verblijven (huisjes, geen hotelkamers) die wel wat aandacht konden gebruiken. Je bent vaak weg en je bent er eigenlijk alleen om te slapen.

Schoon vind ik echter wel een must. Nu hoeft niet alles blinkend te zijn ofzo, maar vlekken in het tapijt (of nog erger, vlekken in het bedlinnen) of een gore badkamer vind ik not done als je gasten ontvangt. Hoe goedkoop het ook is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 04-10-2025 08:45:14 ]
pi_218934114
Zijn over het algemeen eerder negatief dan positief, zoals je zelf al zegt nemen mensen zelden de tijd om een goede review te geven. Is iets negatief? Dan doen mensen er extra moeite voor om die wel te plaatsen.

Voor mij zijn reviews een guideline, niet beslissend.
Ik gebruik vaak Booking en sure als iets een 4 of 5 scoort dan weet je dat het zeer wss bagger is.
Scoort het een 6 of 7? Prima, voor in de meeste gevallen.
Een 3 sterren hotel is minder dan een 5 sterren en krijgt gezien wensen van mensen dan ook al snel een lager cijfer.
Is 3 sterren dan slecht? Nee.
pi_218934653
Ik ben een echte hotelganger en de algemene indruk die je krijgt van de reviews klopte bij mij altijd. Bij het uitzoeken van een hotel kijk ik alleen maar naar de besten. Onder de 8 en een half bekijk ik niet eens.
pi_219002501
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 14:22 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik ben een echte hotelganger en de algemene indruk die je krijgt van de reviews klopte bij mij altijd. Bij het uitzoeken van een hotel kijk ik alleen maar naar de besten. Onder de 8 en een half bekijk ik niet eens.
Zelf houd ik een 7.5 als ondergrens aan of een 7.2 als het een tyfusdure plek is maar het aantal reviews kijk ik ook altijd naar.
pi_219002543
ik kijk naar overall score en check de laatste reviews wat er slecht was, dan boek ik of ik zoek even verder
in mijn ervaring kan een 7 en hoger prima op booking, maar dat is wellicht afhankelijk van het aantal sterren en locatie
pi_219019683
Relativeren.

Sommige reviews zijn van mensen die het minimale betalen, maar er een 5-sterren-ervaring voor terug verwachten. _O-

Overall-score i.c.m. het aantal reviews, deze score evt. vergelijken met scores op andere sites (Booking en Tripadvisor bijv.) - minimaal een 7 is voor mij afdoende - en bedden (sinds afgelopen zomer) is waar ik op let. Hygiëne, een perfect afgewerkte kamer en accessoires bijv. zijn zaken die ik wat minder belangrijk vind voor de prijscategorie waar wij doorgaans verblijven.
pi_219019692
Ik ga over een maandje, ik zal jullie wel vertellen hoe het was :P
pi_219020233
Ik kwam ooit in een junk/prostitutiehotel terecht toen ik onverwachts ergens moest blijven en alles die nacht uitverkocht was in de stad.

Overal rook,bebloede handafdrukken op de muur in de kamer, overal vlekken op tapijt,doucheslang was alleen een slang met groene smurrie erin en dan zwijg ik over het aantal hoeren,junks en dealers die daar rondliepen :D

Heb daar uiteraard niet geslapen. 50 euro betaald en in de receptie van het hotel de sleutel van de kamer verkocht voor 25 euro waar de receptionist bij stand :') :') !
  woensdag 15 oktober 2025 @ 13:25:10 #35
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219020501
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 12:43 schreef Fushia2 het volgende:
Ik kwam ooit in een junk/prostitutiehotel terecht toen ik onverwachts ergens moest blijven en alles die nacht uitverkocht was in de stad.

Overal rook,bebloede handafdrukken op de muur in de kamer, overal vlekken op tapijt,doucheslang was alleen een slang met groene smurrie erin en dan zwijg ik over het aantal hoeren,junks en dealers die daar rondliepen :D

Heb daar uiteraard niet geslapen. 50 euro betaald en in de receptie van het hotel de sleutel van de kamer verkocht voor 25 euro waar de receptionist bij stand :') :') !
Zo heb ik ooit in de VS onderweg een kamer geboekt voor 150 euro bij een red roof inn ( ;( ) omdat er niks anders meer vrij was. Had een 7 als rating op booking, dus ik dacht nou ja is wel ok voor 1 nacht hoewel het bizar duur is.
Long story short: Er liepen overal kakkerlakken en er lag een (half)dode man in onze kamer :') Met gierende banden weer vertrokken en nog 2u gereden na middernacht om een ander hotel te vinden :')
  Moderator zondag 19 oktober 2025 @ 13:30:10 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_219051545
Ik zou 2 jaar geleden in een hotel slapen in Berlijn die ik ver van tevoren had geboekt. Vlak voordat ik erheen ging veranderde de recensies opeens naar zeer negatief, met verhalen over prostitutie en dergelijken. Was ook niet annuleerbaar maar ik ben niet gegaan, no way dat ik me onveilig ga voelen in een hotel (ik ging in mijn eentje). Heeft me geloof ik 500 euro gekost maar dat is dan maar jammer.

In Azië zijn reviews trouwens ook onbetrouwbaar, bijna alles is daar 5 sterren. Ik dacht van tevoren dat het allemaal dan geweldig zou zijn maar wat blijkt? Je wordt zowat met een pistool op je hoofd gedwongen om ter plekke een positieve recensie te schrijven, met name in Vietnam. Ja dan klopt er uiteindelijk niks meer van....
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_219051927
Nee nooit gehad dat ik ergens ging slapen waarvan er bergen met slechte reviews waren.

Misschien een gelukje maar altijd wezen zoeken naar leuke hotels/bnb's met goede reviews en tot nu toe alleen maar leuke hotels/bnb's bezocht die eigenlijk altijd wel waar voor hun geld waren, soms net en soms meer dan!

Maar ook heb ik wel eens ergens geslapen met weinig reviews en bleek toch erg goed te zijn..

Dus laten we het houden op goed gegokt! :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219270482
Ik zal even een update geven, ik ben ben er nu.

Het viel echt ontzettend mee. Voor de prijs die we betaald hebben (iets van 250 euro voor drie nachten) is dit prima. Het vieze herken ik niet, het was gewoon schoon bij aankomst. Bedden zijn goed (al moet je wel een beetje gewend zijn aan een hard matras). Muren zijn wel redelijk dun heb ik het idee. Het kan wat gehorig zijn, maar ik denk dat veel hotels dit hebben. Het ligt aan een drukke weg, maar een stel goeie oordoppen verhelpen dit probleem.

Dusja, al met al is dit gewoon ok!
pi_219270816
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 08:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zal even een update geven, ik ben ben er nu.

Het viel echt ontzettend mee. Voor de prijs die we betaald hebben (iets van 250 euro voor drie nachten) is dit prima. Het vieze herken ik niet, het was gewoon schoon bij aankomst. Bedden zijn goed (al moet je wel een beetje gewend zijn aan een hard matras). Muren zijn wel redelijk dun heb ik het idee. Het kan wat gehorig zijn, maar ik denk dat veel hotels dit hebben. Het ligt aan een drukke weg, maar een stel goeie oordoppen verhelpen dit probleem.

Dusja, al met al is dit gewoon ok!
Geniet van Londen! *O*
pi_219271564
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 09:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Geniet van Londen! *O*
We zijn nu bij een comic con :) En gisteren zijn we naar Moulin Rouge gegaan op West End wat echt ge-wel-dig was. Absolute aanrader!
  dinsdag 9 december 2025 @ 15:29:58 #41
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_219449860
Ik vind de reviews op Booking dot Com wel betrouwbaar. Ik ben daar al lange tijd Genius level 3 en boek nooit (meer) een hotel dat een lagere score heeft dan 8.0. Gaat tot op heden nog steeds uitstekend.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')