abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:03:35 #26
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_218930698
Ik kijk altijd wel naar de reviews, maar ik houd ook in mijn achterhoofd dat de meeste mensen een stuk kritischer zijn dan ik. Na jaren in studentenhuizen te hebben gewoond kijk ik nergens meer gek van op.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_218932462
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:03 schreef Näsenbar het volgende:
Ik kijk altijd wel naar de reviews, maar ik houd ook in mijn achterhoofd dat de meeste mensen een stuk kritischer zijn dan ik. Na jaren in studentenhuizen te hebben gewoond kijk ik nergens meer gek van op.
Ik ben ook niet zo kritisch, ik heb met mijn partner voor dat we kinderen kregen altijd low budget vakanties geboekt met verblijven (huisjes, geen hotelkamers) die wel wat aandacht konden gebruiken. Je bent vaak weg en je bent er eigenlijk alleen om te slapen.

Schoon vind ik echter wel een must. Nu hoeft niet alles blinkend te zijn ofzo, maar vlekken in het tapijt (of nog erger, vlekken in het bedlinnen) of een gore badkamer vind ik not done als je gasten ontvangt. Hoe goedkoop het ook is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 04-10-2025 08:45:14 ]
pi_218934114
Zijn over het algemeen eerder negatief dan positief, zoals je zelf al zegt nemen mensen zelden de tijd om een goede review te geven. Is iets negatief? Dan doen mensen er extra moeite voor om die wel te plaatsen.

Voor mij zijn reviews een guideline, niet beslissend.
Ik gebruik vaak Booking en sure als iets een 4 of 5 scoort dan weet je dat het zeer wss bagger is.
Scoort het een 6 of 7? Prima, voor in de meeste gevallen.
Een 3 sterren hotel is minder dan een 5 sterren en krijgt gezien wensen van mensen dan ook al snel een lager cijfer.
Is 3 sterren dan slecht? Nee.
pi_218934653
Ik ben een echte hotelganger en de algemene indruk die je krijgt van de reviews klopte bij mij altijd. Bij het uitzoeken van een hotel kijk ik alleen maar naar de besten. Onder de 8 en een half bekijk ik niet eens.
pi_219002501
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 14:22 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik ben een echte hotelganger en de algemene indruk die je krijgt van de reviews klopte bij mij altijd. Bij het uitzoeken van een hotel kijk ik alleen maar naar de besten. Onder de 8 en een half bekijk ik niet eens.
Zelf houd ik een 7.5 als ondergrens aan of een 7.2 als het een tyfusdure plek is maar het aantal reviews kijk ik ook altijd naar.
pi_219002543
ik kijk naar overall score en check de laatste reviews wat er slecht was, dan boek ik of ik zoek even verder
in mijn ervaring kan een 7 en hoger prima op booking, maar dat is wellicht afhankelijk van het aantal sterren en locatie
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_219019683
Relativeren.

Sommige reviews zijn van mensen die het minimale betalen, maar er een 5-sterren-ervaring voor terug verwachten. _O-

Overall-score i.c.m. het aantal reviews, deze score evt. vergelijken met scores op andere sites (Booking en Tripadvisor bijv.) - minimaal een 7 is voor mij afdoende - en bedden (sinds afgelopen zomer) is waar ik op let. Hygiëne, een perfect afgewerkte kamer en accessoires bijv. zijn zaken die ik wat minder belangrijk vind voor de prijscategorie waar wij doorgaans verblijven.
pi_219019692
Ik ga over een maandje, ik zal jullie wel vertellen hoe het was :P
pi_219020233
Ik kwam ooit in een junk/prostitutiehotel terecht toen ik onverwachts ergens moest blijven en alles die nacht uitverkocht was in de stad.

Overal rook,bebloede handafdrukken op de muur in de kamer, overal vlekken op tapijt,doucheslang was alleen een slang met groene smurrie erin en dan zwijg ik over het aantal hoeren,junks en dealers die daar rondliepen :D

Heb daar uiteraard niet geslapen. 50 euro betaald en in de receptie van het hotel de sleutel van de kamer verkocht voor 25 euro waar de receptionist bij stand :') :') !
  woensdag 15 oktober 2025 @ 13:25:10 #35
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219020501
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 12:43 schreef Fushia2 het volgende:
Ik kwam ooit in een junk/prostitutiehotel terecht toen ik onverwachts ergens moest blijven en alles die nacht uitverkocht was in de stad.

Overal rook,bebloede handafdrukken op de muur in de kamer, overal vlekken op tapijt,doucheslang was alleen een slang met groene smurrie erin en dan zwijg ik over het aantal hoeren,junks en dealers die daar rondliepen :D

Heb daar uiteraard niet geslapen. 50 euro betaald en in de receptie van het hotel de sleutel van de kamer verkocht voor 25 euro waar de receptionist bij stand :') :') !
Zo heb ik ooit in de VS onderweg een kamer geboekt voor 150 euro bij een red roof inn ( ;( ) omdat er niks anders meer vrij was. Had een 7 als rating op booking, dus ik dacht nou ja is wel ok voor 1 nacht hoewel het bizar duur is.
Long story short: Er liepen overal kakkerlakken en er lag een (half)dode man in onze kamer :') Met gierende banden weer vertrokken en nog 2u gereden na middernacht om een ander hotel te vinden :')
  Moderator zondag 19 oktober 2025 @ 13:30:10 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_219051545
Ik zou 2 jaar geleden in een hotel slapen in Berlijn die ik ver van tevoren had geboekt. Vlak voordat ik erheen ging veranderde de recensies opeens naar zeer negatief, met verhalen over prostitutie en dergelijken. Was ook niet annuleerbaar maar ik ben niet gegaan, no way dat ik me onveilig ga voelen in een hotel (ik ging in mijn eentje). Heeft me geloof ik 500 euro gekost maar dat is dan maar jammer.

In Azië zijn reviews trouwens ook onbetrouwbaar, bijna alles is daar 5 sterren. Ik dacht van tevoren dat het allemaal dan geweldig zou zijn maar wat blijkt? Je wordt zowat met een pistool op je hoofd gedwongen om ter plekke een positieve recensie te schrijven, met name in Vietnam. Ja dan klopt er uiteindelijk niks meer van....
5 - 28 februari Thailand O+
pi_219051927
Nee nooit gehad dat ik ergens ging slapen waarvan er bergen met slechte reviews waren.

Misschien een gelukje maar altijd wezen zoeken naar leuke hotels/bnb's met goede reviews en tot nu toe alleen maar leuke hotels/bnb's bezocht die eigenlijk altijd wel waar voor hun geld waren, soms net en soms meer dan!

Maar ook heb ik wel eens ergens geslapen met weinig reviews en bleek toch erg goed te zijn..

Dus laten we het houden op goed gegokt! :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219270482
Ik zal even een update geven, ik ben ben er nu.

Het viel echt ontzettend mee. Voor de prijs die we betaald hebben (iets van 250 euro voor drie nachten) is dit prima. Het vieze herken ik niet, het was gewoon schoon bij aankomst. Bedden zijn goed (al moet je wel een beetje gewend zijn aan een hard matras). Muren zijn wel redelijk dun heb ik het idee. Het kan wat gehorig zijn, maar ik denk dat veel hotels dit hebben. Het ligt aan een drukke weg, maar een stel goeie oordoppen verhelpen dit probleem.

Dusja, al met al is dit gewoon ok!
pi_219270816
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 08:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zal even een update geven, ik ben ben er nu.

Het viel echt ontzettend mee. Voor de prijs die we betaald hebben (iets van 250 euro voor drie nachten) is dit prima. Het vieze herken ik niet, het was gewoon schoon bij aankomst. Bedden zijn goed (al moet je wel een beetje gewend zijn aan een hard matras). Muren zijn wel redelijk dun heb ik het idee. Het kan wat gehorig zijn, maar ik denk dat veel hotels dit hebben. Het ligt aan een drukke weg, maar een stel goeie oordoppen verhelpen dit probleem.

Dusja, al met al is dit gewoon ok!
Geniet van Londen! *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219271564
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 09:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Geniet van Londen! *O*
We zijn nu bij een comic con :) En gisteren zijn we naar Moulin Rouge gegaan op West End wat echt ge-wel-dig was. Absolute aanrader!
  dinsdag 9 december 2025 @ 15:29:58 #41
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_219449860
Ik vind de reviews op Booking dot Com wel betrouwbaar. Ik ben daar al lange tijd Genius level 3 en boek nooit (meer) een hotel dat een lagere score heeft dan 8.0. Gaat tot op heden nog steeds uitstekend.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_219532241
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 13:30 schreef MaJo het volgende:
Ik zou 2 jaar geleden in een hotel slapen in Berlijn die ik ver van tevoren had geboekt. Vlak voordat ik erheen ging veranderde de recensies opeens naar zeer negatief, met verhalen over prostitutie en dergelijken. Was ook niet annuleerbaar maar ik ben niet gegaan, no way dat ik me onveilig ga voelen in een hotel (ik ging in mijn eentje). Heeft me geloof ik 500 euro gekost maar dat is dan maar jammer.

In Azië zijn reviews trouwens ook onbetrouwbaar, bijna alles is daar 5 sterren. Ik dacht van tevoren dat het allemaal dan geweldig zou zijn maar wat blijkt? Je wordt zowat met een pistool op je hoofd gedwongen om ter plekke een positieve recensie te schrijven, met name in Vietnam. Ja dan klopt er uiteindelijk niks meer van....
Het valt me ook op. Dat je ter plekke wordt gevraagd om een recensie te schrijven (was in restaurants). In Singapore kon je daarvoor zelfs gratis nootjes krijgen. Daar pas ik voor, review ter plaatse. Ik heb toch betaald... het maakt het systeem ook minder betrouwbaar.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')