"We"zijn blijkbaar al zo ver gezakt dat schelden en elkaar te lijf gaan vanwege een verkeerssituatie een gewone verkeersruzie wordt genoemdquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:36 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Lina lijkt me nog de grootste leugenaar hier.
Wie claimt dat de Sharia ingevoerd gaat worden? Namen graag.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 14:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ach alweer een tijdsindicatie. Daar begon onze Pim, de Eerste Der Mesiassen mee en intussen zijn we al een paar van die kokosnoten verder die claimen dat het niet 2 maar 1 voor 12 is en als het zo doorgaat we voor de Kerst een sharia hebben ingevoerd.
Waarom?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:36 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dit verhaal rammelt aan alle kanten. Lina lijkt me nog de grootste leugenaar hier.
Er wordt zovaak geclaimd dat Nederland behoed moet worden voor islamisering, Islam de dominante religie gaat worden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie claimt dat de Sharia ingevoerd gaat worden? Namen graag.
Wellicht dat ik nu degene ben die iets gemist heeft, maar waar in het nieuwsbericht wordt gesuggereerd dat de klap gerechtvaardigd was vanwege beledigende opmerkingen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 02:58 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het is dus als eenvoudige mishandeling gekwalificeerd maar niet als dusdanig behandeld.
Mishandeling is natuurlijk nooit weg te strepen tegen beledigende opmerkingen. Ik meende dat we dat victim blaming noemde?
Eens.quote:De grens ligt bij geweld en dat is niet alleen in de week dat er een mars, om de nacht terug te eisen, wordt gelopen.
Ik weet niet of hier sprake was van victim blaming. Aangeven dat het een verkeersruzie was, omdat Wilders er een totaal ander verhaal van maakte, betekent niet dat je zegt dat het geweld opeens goedkeurt. Volgens mij werden dit soort dingen nu alleen vermeld om de context the corrigeren, aangezien W er totaal wat anders van maakte.quote:Daar komt bij dat geweld tegen personen met een publieke taak prioriteit zou hebben dus om dit met een aai over de bol af te doen strookt totaal niet met wat er uitgedragen wordt
https://www.om.nl/onderwe(...)et-een-publieke-taak
Ik wil best geloven dat Wilders z'n fantasie enigszins op hol is geslagen maar dat de politie dat denkt te moeten corrigeren terwijl ze inwezen geweld tegen een vrouw hebben laten lopen is natuurlijk te gek voor woorden
Bij de vrouwenmoorden die regelmatig voorbij komen zullen die vrouwen misschien ook heel onaardige dingen hebben gezegd maar dan kunnen we het er wel over eens zijn dat de grens bij geweld ligt. Sterker nog, elke discussie over hoe een relatie of situatie in zoiets kan ontaarden wordt doodgegooid met de term victim blaming want bespreken hoe mensen aandeel hebben in een conflict is dan ineens gelijk aan een aandeel hebben in het geweld
Heel raar dat wanneer de politie minder tijd of zin heeft en het slachtoffer wat minder tot de verbeelding spreekt de doelpalen vwb femicide of geweld tegen vrouwen ineens verzet worden en er blijkbaar goede redenen bestaan om een vrouw een klap te geven
We kunnen onze zonen opvoeden tot we een ons wegen en mannen kunnen verteld worden dat ze normaal moeten doen tot ze er tureluurs van worden maar zo lang je tolereert dat een vrouw in de openbare ruimte dmv een klap haar mond gesnoerd wordt draag je toch echt iets anders uit.
Omgevingsbias. De mensen waar jij mee omgaat zijn het probleem niet. Wat doet je denken dat jouw verhaal niet voor Islamcritici geldt? Denk je dat zij geen mensen van verschillende afkomsten kennen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 13:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik tag je over 5 jaar wel. Ik ben geloof ik een stuk ouder dan [s]jou[s]jij, en heb een hoop meegemaakt, ben bevriend met mensen van allerlei afkomsten en werk met ze samen.
Ik ben geen doemdenker, het is namelijk allang aan de gang. Je kunt alleen handelen in en vrede hebben met een situatie als je de omstandigheden leest. Hoe langer je ontkent, hoe groter de schok als je doorhebt dat het allemaal niet zo fijn meer is.quote:Jouw riedeltje hoorde ik 20 jaar en langer geleden ook al. Je DENKT dat ik het niet begrijp maar jij doemdenkt over dingen die waarschijnlijk helemaal niet gaan gebeuren, en duwt in hokjes.
Ik dreig niet, ik weet nu al dat straks op voorspelbare wijze de "mannen" het probleem gaan zijn terwijl de olifant in de kamer stelselmatig is ontkend.quote:En hier laat ik het bij, we worden het toch niet eens. En dat mag. Maar dat doemdenken en dreigen met wat er staat te gebeuren volgens jou maakt op mij echt geen indruk.
Haha ik wilde jou inderdaad al benoemen. Het hoogste woord als ze zelf geweld gebruiken maar oh wat geilt Mubassie op de gedachte bij wat martelpraktijken als ze er slachtoffer van kunnen wordenquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:16 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Noem mij maar Henk dan, want voor mijn part hakken ze inderdaad zo'n grijpgraag handje af
Ik neem toch aan dat we allebei hier hetzelfde lezen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wellicht dat ik nu degene ben die iets gemist heeft, maar waar in het nieuwsbericht wordt gesuggereerd dat de klap gerechtvaardigd was vanwege beledigende opmerkingen?
[..]
Eens.
[..]
Ik weet niet of hier sprake was van victim blaming. Aangeven dat het een verkeersruzie was, omdat Wilders er een totaal ander verhaal van maakte, betekent niet dat je zegt dat het geweld opeens goedkeurt. Volgens mij werden dit soort dingen nu alleen vermeld om de context the corrigeren, aangezien W er totaal wat anders van maakte.
Of en hoe de politie uiteindelijk heeft ingegrepen mbt het geweld weet ik niet. Wellicht dat daar eerst een aangifte voor nodig is, wellicht dat de zaak nog loopt. Ik ken de details verder niet.
Er wordt nu over en weer aangifte gedaan maar het was dus een akkefietje wat de politie daar afgehandeld dacht te hebbenquote:Zo benadrukt de politie dat zowel de automobilist als de vuilnisvrouw een rol bij het incident hebben gehad, en dat een aangifte daarom niet voor de hand lag.
Dat had ermee te maken dat de vuilnisvrouw zich ook beledigend zou hebben uitgelaten richting de automobilist. Volgens de politie heeft de vuilnisvrouw wel een klap gekregen,
Dat is wat te veel eer hoorquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Haha ik wilde jou inderdaad al benoemen. Het hoogste woord als ze zelf geweld gebruiken maar oh wat geilt Mubassie op de gedachte bij wat martelpraktijken als ze er slachtoffer van kunnen wordensmakeloos stukje verdriet ben je ook he
Kansenparels uiteraardquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:35 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat is wat te veel eer hoor![]()
Maar wie is "ze" in deze?
Ik zeg: "Feit blijft dus dat een vrouw is geslagen tijdens haar werk door iemand met een zekere afkomst." Jij zegt: "Ruzie gezocht, ruzie gevonden." Volgens mij noem ik dan een feit, en jij speculeert wat waarbij het klinkt alsof je beide partijen de schuld geeft, terwijl degene die geweld toepast simpelweg fout zit. Kan geen kwaad om dat te erkennen lijkt me.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welke kleur beken ik dan; ik keur geweld toch nergens goed? Ik krijg bij dit verhaal gewoon sterke huis-tuin-keuken verkeersruzie vibes. Tokkies gonna tok.
De overheid heeft een monopolie op geweld en opsluiting ed, dus dat we van hen andere dingen verwachten dan van de medeburger is op zich logisch.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Haha ik wilde jou inderdaad al benoemen. Het hoogste woord als ze zelf geweld gebruiken maar oh wat geilt Mubassie op de gedachte bij wat martelpraktijken als ze er slachtoffer van kunnen wordensmakeloos stukje verdriet ben je ook he
Maakt niet bijzonder veel uit lijkt me als je geweld afkeurt. Tenzij je niet bijster veel waarde hecht aan consequent zijn natuurlijkquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:40 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Kansenparels als in vieze asielzoekers, Fok-it?
Of gewoon ordinaire dieven?
Nee ok, ik was bang dat je onderbuik je al weer voor was.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maakt niet bijzonder veel uit lijkt me als je geweld afkeurt. Tenzij je niet bijster veel waarde hecht aan consequent zijn natuurlijk
Aah ja dankje, was alweer gisteravond dat ik het artikel gelezen had, dus kon me ff niet meer alle details herinneren.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:21 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat we allebei hier hetzelfde lezen?
[..]
Er wordt nu over en weer aangifte gedaan maar het was dus een akkefietje wat de politie daar afgehandeld dacht te hebben
Dat zegt alsnog niet dat men zegt dat de Sharia ingevoerd gaat worden. Islam gaat niet dé dominante religie worden maar wel steeds prominenter aanwezig zijn en onder jongeren zal het mogelijk wél de grootste religie worden. Dat is wel degelijk Islamisering.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Er wordt zovaak geclaimd dat Nederland behoed moet worden voor islamisering, Islam de dominante religie gaat worden.
1 en 1 is hier toch wel heel duidelijk 2 hoor
Inderdaad.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:45 schreef MoreDakka het volgende:
Leuk zoiets, niemand weet wat er nou precies gebeurd is maar iedereen kan lekker eenvoudig een kant kiezen. En de politie doet er leuk aan mee. Top entertainment.
De overheid gebruikt het geweldsmonopolie tegen de zwakkeren van de samenleving. Het is dus zaak om de neuzen allemaal naar dezelfde kant te krijgen, zodat ook de zwakkeren van de samenleving meer innerlijke rust krijgen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De overheid heeft een monopolie op geweld en opsluiting ed, dus dat we van hen andere dingen verwachten dan van de medeburger is op zich logisch.
Diegene die gewelddadig wordt zit sowieso fout, maar dat betekent niet dat de ander geen enkel aandeel heeft gehad in de escalatie. Vervolgens maakt Wilders er een spectaculair verhaal van met 20 betrokkenen om weer lekker te kunnen kankeren op Marokkanen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 17:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik zeg: "Feit blijft dus dat een vrouw is geslagen tijdens haar werk door iemand met een zekere afkomst." Jij zegt: "Ruzie gezocht, ruzie gevonden." Volgens mij noem ik dan een feit, en jij speculeert wat waarbij het klinkt alsof je beide partijen de schuld geeft, terwijl degene die geweld toepast simpelweg fout zit. Kan geen kwaad om dat te erkennen lijkt me.
Ik zag het maar wilde er je niet mee plagen.quote:Er staat wel een afschuwelijke spelfout in die post zie ik, die neem ik terug.
SPOILER: GrapjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Is er een woord zoals de Godwin dat we kunnen gebruiken voor de maar-ze-droeg-wel-een-heel-kort-rokje drogreden?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Diegene die gewelddadig wordt zit sowieso fout, maar dat betekent niet dat de ander geen enkel aandeel heeft gehad in de escalatie.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar ik begrijp dat je alweer niet verder komt dan wat roepen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |