Leuk johquote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nog een oude quote van je gevonden, @:Hexagon
[..]
Bitcoin prijs op die datum: $23.474
Prijs nu: $120.500
Dat is 5,13x hoger.
Goudprijs (ounce) op die datum: $1.879
Goudprijs nu: $3,875
En dat is 2,06x hoger.
Toch blij dat ik in niks zit.
Leuk joh.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker, maar goud is wat praktischer.
[..]
Tja een makkelijke uitvlucht.
Want dan moet je uitleggen waar het geld precies vandaan komt dat je verdient met die cryptomunten.
Mocht je het interessant vinden: je zou je kunnen verdiepen in het lighting netwerk. Als voorbeeld.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:19 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Goud daarentegen heeft belangrijke industriële toepassingen waardoor die energieconsumptie nog als een investering kan worden gezien.
Of het nou groene energie of fossiel is, het is belachelijk dat 1 bitcoin transactie evenveel energie verbruikt als een Nederlands huishouden in een half jaar verbruikt en werkelijk niets toevoegt. Het verbruik is nu al veel hoger dan het een aantal jaar geleden werd ingeschat. Op ten duur is dat gewoon niet vol te houden, en dat is slechts het verbruik nu. Stel je voor dat we het invoeren als wettelijk betaalmiddel en men het gaat gebruiken als een euro, wat zal het verbruik dan zijn? Kunnen we dat überhaupt bij benen? Gaan we dan alles volplempen met windmolens en zonnepanelen om beetje crypto te ruilen terwijl we dat voor een fractie aan verbruik met euro's kunnen? Ik denk het niet
Het enige bestaansrecht voor bitcoin is om te speculeren of als betalingsmiddel en daar is het door het energie verbruik voor de massa niet voor geschikt - Daarom zit er geen lange termijn toekomst in.
Ik verdien geen geld met goud. Dat doen ook maar weinig mensen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Leuk joh.
Waar komt het geld vandaan dat je verdient met goud, wat voor zo'n 80% speculatief is?
Bitcoin kan prima nog 100 jaar of langer mee, uiteraard zal het dan eens een upgrade moeten doen van SHA-256 naar wat hogers maar zelfs dat is voorlopig nog niet gekraakt. Het project waar ik aan meedoe is nog druk bezig om 72 bits te kraken (RC5-72) en met ieder bitje dat je toevoegt verdubbel je die zoektocht.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik verdien geen geld met goud. Dat doen ook maar weinig mensen.
Maar de kans dat goud over 100 jaar nog wat waard is die is wel groter.
Multisig wallets, bestaan al heel lang, bijvoorbeeld.quote:En er is ook geen ambtenaar die de codes kwijt kan raken.
Hoe dat?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 19:33 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
crpyto is makkelijker te jatten? alleen bij slechte beveiliging. cold storage, multisig, airgapped wallets, nationaal toezicht, enz. maken diefstal extreem moeilijk
Een miljard aan bitcoin past in je hoofd.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:09 schreef embedguy het volgende:
[..]
Hoe dat?
Je kunt niet voor een paar miljard aan goud jatten zonder die kluis met bulldozers en een s load aan mensen en vrachtwagens te bestormen.
Een miljard aan crypto past in je rugzakje
Bovendien moet je dat goud dan ook nog eens ongemerkt verkopen, succes!quote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:09 schreef embedguy het volgende:
[..]
Hoe dat?
Je kunt niet voor een paar miljard aan goud jatten zonder die kluis met bulldozers en een s load aan mensen en vrachtwagens te bestormen.
Een miljard aan crypto past in je rugzakje.
Dat geldt voor bitcoin ook. Bij dat soort bedragen worden de adressen ge-blacklist bij exchanges tot het weer boven water is.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien moet je dat goud dan ook nog eens ongemerkt verkopen, succes!
China/Rusland/noord Korea weten daar wel raad meequote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien moet je dat goud dan ook nog eens ongemerkt verkopen, succes!
China/rusland/etc doen niet mee aan die blacklist. En dan?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat geldt voor bitcoin ook. Bij dat soort bedragen worden de adressen ge-blacklist bij exchanges tot het weer boven water is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
quote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:16 schreef embedguy het volgende:
[..]
China/rusland/etc doen niet mee aan die blacklist. En dan?Zorgen dat je het niet kwijtraakt aan een Russische hacker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat zal bij een normale offline wallet ook niet kunnen. Daar moet je fysiek bij kunnen.
Ja en nee.quote:
Dat was dus mijn hele punt: een miljard aan crypto jatten is vele malen makkelijker dan een miljard aan goud. Bij goud moet je ook bij kunnen, maar dat jat je niet zomaar even in grote getallen ookal kun je er bij.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zorgen dat je het niet kwijtraakt aan een Russische hacker.
Maar dat zal bij een normale offline wallet ook niet kunnen. Daar moet je fysiek bij kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
Ada ook .quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:40 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
monetaire goudreserves hebben geen industriële functie...en kosten wel klauwen geld aan fysieke opslag, transport, bewaking, etc
energieverbruik van btc transacties hangt niet lineair samen met gebruik. dat wordt opgeschaald via layer 2 blockchains, die bovenop bitcoin zijn gebouwd
bitcoin biedt globale, permissionless, censuurbestendige settlement. iets wat geen enkele andere infrastructuur biedt.
verder is bitcoin nu alweer 16 jaar oud, heeft 99,99% uptime, wordt steeds verder geïntegreerd in ETF's, staatsreserves, centrale bankstrategieën, en ga zo maar door.
quote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:38 schreef embedguy het volgende:
[..]
Dat was dus mijn hele punt: een miljard aan crypto jatten is vele malen makkelijker dan een miljard aan goud. Bij goud moet je ook bij kunnen, maar dat jat je niet zomaar even in grote getallen ookal kun je er bij.Key weg nooit niet meer bijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En aangezien de overheid zelfs laptops tot usb stick kwijt raken.
Zie ik dat hardware wallet kwijt raakt.
Trouwens hardware wallet moet je ook vervangen.
Wegens de software updates.
Dus een groot risico .
Goud kan in een kluis zitten maar zo kluis kan je altijd nog slopen als het moet.Wil je mijn boot zien PTA / Mijn boot en de aanpassing die worden gedaan.
Er is al Europese regulatie middels de MiCA wetgeving. Daarmee is crypto juist uit het grijze gebied gehaald en heeft het een legitieme status gekregen. Bedrijven en institutionele beleggingsfondsen kunnen er nu op een gereguleerde manier in investeren. Bovendien werkt Europa zelf aan een eigen stablecoin gekoppeld aan de Euro. Crypto blijft en verdwijnt niet meer.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:30 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Koffie met 75 tot 84%, nog geen reden om maar koffiebonen in te slaan.
Crypto is leuk voor de speculatie, maar dat is het ook wel. Als je alleen al kijkt naar de belachelijke hoeveelheden aan energie die het opslurpt zal het me niets verbazen als men daar op ten duur regulatie tegen aan smijt en dan verdampt de waarde waar je bij staat. Op lange termijn zie ik geen toekomst in crypto, moet je als land gewoon niet aan beginnen.
quote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:38 schreef embedguy het volgende:
[..]
Dat was dus mijn hele punt: een miljard aan crypto jatten is vele malen makkelijker dan een miljard aan goud. Bij goud moet je ook bij kunnen, maar dat jat je niet zomaar even in grote getallen ookal kun je er bij.Is het ook. Bij Bybit zat de gestolen crypto in coldstorage en om daar crypto uit te halen moesten meerdere medewerkers met hun eigen sleutels dat goedkeuren. Ze hebben uiteindelijk een routine transactie kunnen spoofen waardoor het leek alsof er een bedrag werd gewisseld tussen twee andere wallets en dat werd goedgekeurd, dat leek op het scherm legitiem. Nu zullen er bij een strategische opslag niet routine transacties zijn, maar menselijke fout(en) was in dit geval genoeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat er wetgeving is zegt niets over de toekomst van crypto. Crypto bestaan nu, dus logisch dat er wetgeving voor is, je hebt er nu nou eenmaal mee te dealen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:43 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er is al Europese regulatie middels de MiCA wetgeving. Daarmee is crypto juist uit het grijze gebied gehaald en heeft het een legitieme status gekregen. Bedrijven en institutionele beleggingsfondsen kunnen er nu op een gereguleerde manier in investeren. Bovendien werkt Europa zelf aan een eigen stablecoin gekoppeld aan de Euro. Crypto blijft en verdwijnt niet meer.
Er zijn nu 9 Europese banken die een stablecoin gaan lanceren die is geindexeerd aan de Euro. Er zijn momenteel al 15 aan de euro geïndexeerde stablecoins. Een 16de gaat denk ik weinig vernieuwd zijn tenzij die ook zou worden uitgegeven namens de EU of de centrale Europese bank.
Voor zover ik weet werkt Europa in de vorm van de EU niet aan een eigen stablecoin. De EU is bezig met de digitale Euro, wat geen crypto is maar wel alle betalingsvoordelen daarvan heeft(en ook nadelen) - met de backing van de Eurozone. Mocht de digitale Euro er komen kan ik persoonlijk geen enkele reden bedenken wat we überhaupt nog moeten met een stablecoin voor de Euro.
Hoe kun jij bij zo'n beetje alle punten er zo ver naast zitten?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Leuk joh
Maar waar komt dat geld precies vandaan dat je er mee verdient?
Dat is juist een goede eigenschap van geld.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 00:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het probleem met de bitcoin is, dat als de bitcoin ooit in de problemen komt, er geen organisatie is met een president die kan zeggen: "Within our mandate, we are ready to do whatever it takes to preserve the bitcoin. And believe me, it will be enough.", en dat dan ook waar kan maken.
Geen idee wat je hiermee wilt zeggen, tuurlijk is fiat niet ideaal, maar crypto is dat ook zeker niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 00:37 schreef ayasesan het volgende:
[..]
Dat is juist een goede eigenschap van geld.
Wat je nu ziet met de dollar, de euro en elke andere vorm van 'geld' (lees schuldenpapieren) is dat je een klein groepje hebt die dichtbij de geldkraan zitten. En daarvan profiteren. Zoek maar op: Cantillon-effect
We spelen een potje monopoly, waar het bord al is volgebouwd met hotels. En degene met hotels krijgen niet alleen geld van de spelers die op het hotel belanden, maar ze kunnen ook nog eens (bijna gratis) geld krijgen van de bank. Terwijl de rest van de spelers dat niet of nauwelijks kunnen.
Jij moet je melden bij de baas en je tijd inleveren. Terwijl anderen het letterlijk uit het niets kunnen creëren. Dat zorgt voor ongelijkheid op de grootse schaal.
Dat lukt niet bepaald. Het is een leugen die je wordt voorgeschoteld. Kijk maar naar de prijsstijgingen van alles dat belangrijk is. Dat komt (mede, of vooral) door geldcreatie.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 01:53 schreef embedguy het volgende:
[..]
Geen idee wat je hiermee wilt zeggen, tuurlijk is fiat niet ideaal, maar crypto is dat ook zeker niet.
Een land kan nooit stabiel op crypto draaien bijvoorbeeld. Een geldpers en rentebeleid is vast duivels maar ook simpelweg nodig om de economie stabiel te houden en niet dat er bijvoorbeeld hyperinflatie ontstaat. Bij crypto kun je dat niet sturen, wat het ongeschikt maakt voor een significant grote positie in betalingsverkeer.
Nou vertel eens, waar komt dat geld vandaan dat je met bitcoins verdient?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 00:37 schreef ayasesan het volgende:
[..]
Hoe kun jij bij zo'n beetje alle punten er zo ver naast zitten?
Top vermaak jouw posts
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |