Ja je bent echt heel goed in framen, zo lust ik er nog wel een paar.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Had hij maar inhoudelijke kritiek.
Verder heb ik hem dus niet extreemlinks genoemd. Is Nederlands leren tegenwoordig optioneel op school ofzo?
Exact.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:27 schreef Zoddie het volgende:
Ik mag hem niet vind hem een naar mannetje.
Maar ik kan niet ontkennen dat hij een enorme impact heeft gehad op de tech sector en de wereld een schop naar de toekomst heeft gebracht.
Je hoeft iemand niet aardig te vinden om zijn prestaties te erkennen.
Tweakers is dan helaas weer een website/forum dat sterk linksgeoriënteerd is, dan krijg je dat.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 05:51 schreef 111210 het volgende:
[..]
Vergeet tweakers niet, man man man wat een deugkneuzen zijn dat zeg
SpaceX doet ook aan onderzoek en men probeert echt de ruimtevaart verder te ontwikkelen sinds deze toch een een aantal decennia niet meer als zo relevant werd gezien zoals het in de jaren 1960s en 1970 was. SpaceX werkt ook samen met NASA op bepaalde projecten.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 05:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
LOL, welke bijdrage heeft hij volgens jouw exact bijgedragen dan?
Dit is een prima punt. Helaas denken sommigen dat als men iemand niet denkt te mogen ook diens prestaties en/of bijdrages afgekraakt en gebagatelliseerd moeten worden.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:27 schreef Zoddie het volgende:
Ik mag hem niet vind hem een naar mannetje.
Maar ik kan niet ontkennen dat hij een enorme impact heeft gehad op de tech sector en de wereld een schop naar de toekomst heeft gebracht.
Je hoeft iemand niet aardig te vinden om zijn prestaties te erkennen.
Jij herhaalt leugens die uit de extreemlinkse hoek komen om mensen te laten geloven dat Musk eigenlijk niets voorstelt.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja je bent echt heel goed in framen, zo lust ik er nog wel een paar.
Het is een truuk die bv bij fascisme hoort.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een prima punt. Helaas denken sommigen dat als men iemand niet denkt te mogen ook diens prestaties en/of bijdrages afgekraakt en gebagatelliseerd moeten worden.
In management boeken staat vaak ook onzin.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:50 schreef Basp1 het volgende:
Gefeliciteerd elon.
Maar heb ik soms een management boek gemist de trend was toch dat bedrijven zich met core business moeten bezig houden. Wat elon nu gecreerd heeft is een vreemde mix van een media bedrijf, een data center provider, een raketten bedrijf. En de spacex coo hinte er zelfs op dat tesla ook in de x groep komt.
SpaceX COO Shotwell says Tesla tie-up ‘might make Elon’s life a little easier’
Zit hyperloop ook nog ergens verstopt hierin.
Waarom zou voor x de keuze om teveel focus te hebben dan nu wel opeens een juiste keuze zijn?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar voor de meeste ondernemingen is focus wel de beste keuze.
Het zijn vooral separate ondernemingen onder dezelfde paraplu, geleid door iemand die nou eenmaal afwijkt van hetgeen gebruikelijk is.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 12:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zou voor x de keuze om teveel focus te hebben dan nu wel opeens een juiste keuze zijn?
Ik denk dat het een satirisch account isquote:Op zaterdag 13 juni 2026 12:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het erge is dat zo iemand denkt een verstandige opmerking te hebben gemaakt…
Het verschil is tegenwoordig niet meer te zien…quote:Op zaterdag 13 juni 2026 12:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat het een satirisch account is
Autodidaktquote:Prompt: wat is er bekend over de engineering kennis van Elon Musk?
AI Overview
Elon Musk heeft geen formele ingenieurstitel, maar staat bekend als een autodidactische hoofdingenieur met een academische achtergrond in de natuurkunde en economie (behaald aan de University of Pennsylvania). Zijn engineeringkennis is gebaseerd op een combinatie van intensieve zelfstudie, praktijkervaring en het toepassen van de 'first principles'-denkwijze.Zijn werkwijze en technische kennis kenmerken zich door de volgende punten:Fundamentele natuurkunde: Musk baseert zijn ontwerpen op de basiswetten van de natuurkunde. In plaats van bestaande ontwerpen te kopiëren, breekt hij complexe problemen af tot de meest fundamentele waarheden en bouwt hij van daaruit verder.Intensieve zelfstudie: Vanuit zijn rol als Lead Designer bij SpaceX heeft hij zichzelf autodidactisch de theorieën over raketvoortstuwing en ruimtevaarttechniek aangeleerd, en hij past dezelfde leergierigheid toe op batterijchemie, materiaalkunde en AI bij Tesla en zijn andere bedrijven.Waardering door experts: Hoewel meningen in de industrie verdeeld zijn over de mate waarin hij zelf gedetailleerde CAD-tekeningen maakt of complexe berekeningen uitvoert, erkennen experts en oud-werknemers (zoals Robert Zubrin en Tom Mueller) dat hij in de loop der jaren een diepgaand begrip van de materie heeft gekregen en in staat is om de technische koers van complexe projecten te bepalen.
De 5-stappenmethode: Binnen zijn bedrijven hanteert hij een specifieke iteratieve engineeringmethodiek:
Maak de eisen en aannames (requirements) minder dom.
Verwijder onnodige onderdelen of processen (schrap totdat je ze soms weer moet toevoegen).
Vereenvoudig en optimaliseer.
Versnel de cyclustijd.
Automatiseer.
Op de forums van Quora zijn de meningen onder ingenieurs verdeeld over de vraag of zijn rol gezien kan worden als volwaardig ingenieur of eerder als visionair technisch leider. Wel is er consensus over zijn rol als systeemdenker en zijn vermogen om traditionele sectoren op hun kop te zetten door productontwikkeling te integreren met software-gestuurde workflows.
Het is wel een mooie idd, ~12 bedrijven ter wereld met een market cap van >¤1 biljoen. Twee daarvan hebben Musk als gemene deler.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 06:14 schreef inslagenreuring het volgende:
Toch wel weer keihard moeten gieren om een paar uitkeringtrekkers op FOK die de meest succesvolle ondernemer allertijden uitmaken voor hansworst.
Het is een cadeau wat blijft geven deze site.
quote:Op zaterdag 13 juni 2026 07:36 schreef LXIV het volgende:
Het zijn typisch die PRO-vrouwtjes en hun mannelijke tegenhangers die bij denken op het niveau van een huishoudboekje als het over deze bedragen gaat.
Het is niet zo dat Musk dit geld op zijn rekening heeft staan en er ook voor kan kiezen dit aan kindjes in achterstandssituaties te geven..
hij heeft gewoon een heel succesvol ruimtevaartbedrijf opgebouwd dat nu hoog gewaardeerd wordt.
Gaat erom wat ie er mee doet , ik heb de indruk dat geld hem niet veel doetquote:Op zaterdag 13 juni 2026 11:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee, want Tesla aandelen enzo zijn prima.
Je kan er op Google veel over vinden. Hier is een artikel
https://www.latimes.com/b(...)ould-crash-your-401k
Het gaat niet alleen om SpaceX zelf, maar ook de regelgeving die onlangs versoepelt is.
In feite kan Elon Musk zo op deze manier geld ontrekken vanuit de samenleving (de pensioenen) voor eigen gewin.
Daarom zeg ik ook: waar zijn de grenzen? Hebben we straks mensen die meer geld hebben dan een heel continent? Wat doet dat met de machtsverhoudingen, en wat als deze mensen oud en seniel worden (bijvoorbeeld).
24 juni: weer biljonair af nadat de koers van SpaceX volledig ingestort is.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 21:20 schreef Arcee het volgende:
2 oktober 2025: halve biljonair.
12 juni 2026: biljonair.
"volledig ingestort"quote:Op woensdag 24 juni 2026 21:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
24 juni: weer biljonair af nadat de koers van SpaceX volledig ingestort is.
https://www.ad.nl/economi(...)r-verdampt~a5b2a6a9/
Hopelijk kan hij zijn rekeningen begin van volgende maand nog betalen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 21:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
24 juni: weer biljonair af nadat de koers van SpaceX volledig ingestort is.
https://www.ad.nl/economi(...)r-verdampt~a5b2a6a9/
We kijken even naar de werkelijke onderliggende waarde van het aandeel:quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
"volledig ingestort"
25% gedaald vanaf de top en 4% vanaf de IPO. Valt wel mee dus.
Nou, probleem opgelost dan…quote:Op woensdag 24 juni 2026 22:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
"volledig ingestort"
25% gedaald vanaf de top en 4% vanaf de IPO. Valt wel mee dus.
De markt kent geen onderliggende waarde meer. Alleen hype en greedquote:Op woensdag 24 juni 2026 23:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
We kijken even naar de werkelijke onderliggende waarde van het aandeel:
[ afbeelding ]
Kan je mooi je BMW 3 serie omruilen voor een nazi car, misschien wilt @Gulmez er ook eenquote:Op woensdag 24 juni 2026 22:43 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hopelijk kan hij zijn rekeningen begin van volgende maand nog betalen.
Misschien moeten we crowdfunding opstarten of meer investeren in Tsla
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |