Klopt, een bloempot is natuurlijk geen wonderpot, zie ook dat stuk wat ik eigenlijk zocht.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Alleen voegt die bloempot niets aan warmte toe. Zonder bloempot komt er precies even veel warmte vrij.
Wel biedt de bloempot natuurlijk wat bescherming tegen de open vlammen.
Niet echt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:57 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Alleen voegt die bloempot niets aan warmte toe. Zonder bloempot komt er precies even veel warmte vrij.
Wel biedt de bloempot natuurlijk wat bescherming tegen de open vlammen.
Bij gasverbranding komt vrijwel geen fijnstof vrijquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Een gaskachel verbruikt wel meer gas (per minuut) dan een gasformuis.
Ik wist niet dat er tegenwoordig van dit soort verfraaide gaskachel op flessegas zijn. Ik heb vroeger wel zo'n kachel gebruikt; stukken lelijker maar even efficient en effectief. Er is weinig speciaal erg gevaarlijks aan; je moet 'm niet omschoppen en je moet er niet met je dronken kop op gaan zitten ofzo.
Oh, en koop een nieuwe gasslang en een nieuwe drukregelaar en vervang de gasslang over tien jaar (de datum staat er op).
Qua schadelijke stoffen is het slechter voor je dan een gaskachel met afvoer (fijnstof) maar minder slecht dan een Zibro Kamin zonder afvoer.
Oh, ik had onthouden dat koken in huis fijnstof geeft en dat er daarbij wordt aangeraden over te stappen op elektrisch koken. Maar je hebt gelijk, dat is niet wegens fijnstof uit die gasverbranding. https://www.tno.nl/nl/duu(...)fijnstof-huis-koken/quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:03 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Bij gasverbranding komt vrijwel geen fijnstof vrij
Ja en angsthazen als jij trapt er natuurlijk gelijk inquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik had onthouden dat koken in huis fijnstof geeft en dat er daarbij wordt aangeraden over te stappen op elektrisch koken. Maar je hebt gelijk, dat is niet wegens fijnstof uit die gasverbranding. https://www.tno.nl/nl/duu(...)fijnstof-huis-koken/
Thanx voor correctie!
Wat een rare reactie van je?quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ja en angsthazen als jij trapt er natuurlijk gelijk in
Je had vast een met afvoer naar buiten. Die TS op het oog heeft, heeft dat niet.quote:Op maandag 6 oktober 2025 21:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
In mijn tweede studentenkamer stond er een gaskachel
Prima maar;
• veel heter dan CV. Als je hem aanraakt brand je jezelf echt
• naast de kachel erg heet
• verder dan twee, misschien drie meter van de kachel weg koud
• goed luchten ivm veiligheid
• droge lucht; pannetje water moet erop. Uitkijken met droog verdampen
Maar wel sfeervol en lekker als je ernaast zit. Alleen ik denk dat een CV beter de hele ruimte verhit dan een gaskachel
Toch mis ik dat ding soms. Zo gezellig dat vuurtje
Oh jaquote:Op maandag 6 oktober 2025 23:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je had vast een met afvoer naar buiten. Die TS op het oog heeft, heeft dat niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |