Grote tv erbij doet ook al verwarmenquote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:26 schreef Doug-Heffernan het volgende:
waarom heb jij niet op iedere kamer aircotje die ook doet verwarmen
Omdat ik van vuur houdquote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:26 schreef Doug-Heffernan het volgende:
waarom heb jij niet op iedere kamer aircotje die ook doet verwarmen
Gewoon bbq in je kamer zetten danquote:
Mensen zetten ook een waxinelichtje onder een bloempot als verwarming, hè.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gewoon bbq in je kamer zetten dan.
disclaimer: hierbij distantieer ik mij van eventuele schadelijke gevolgen voor de gezondheid van domme mensen die dit advies daadwerkelijk opvolgen
Haha, doet me denken aan die irritreers die dat doen omdat ze onze ‘luxe’ huizen niet gewend zijn en zichzelf dan een een koolmonoxide vergiftiging geven.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 21:48 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gewoon bbq in je kamer zetten dan.
disclaimer: hierbij distantieer ik mij van eventuele schadelijke gevolgen voor de gezondheid van domme mensen die dit advies daadwerkelijk opvolgen
Mensen zetten ook een waxinelichtje onder een bloempot als verwarming, hè.quote:
Er staat een "oxygen depletion" beveiliging. Dus wel ter voorkoming van onvolledige verbranding, ergo CO vorming.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:58 schreef Ivo1985 het volgende:
@:tux de kachel heeft volgens de site een Co2 beveiliging.
Dat is dus géén koolmonoxide-beveiliging. Koolmonoxide is immers CO.
Co2 staat voor iets als di-kobalt (Co is namelijk het symbool kobalt).
Al met al is de site van heel knutselige lage kwaliteit, dus het apparaat zal ook wel van lage kwaliteit zijn
CO2 staat voor Kooldioxide... Het is C+O2quote:Op donderdag 2 oktober 2025 14:58 schreef Ivo1985 het volgende:
@:tux de kachel heeft volgens de site een Co2 beveiliging.
Dat is dus géén koolmonoxide-beveiliging. Koolmonoxide is immers CO.
Co2 staat voor iets als di-kobalt (Co is namelijk het symbool kobalt).
Al met al is de site van heel knutselige lage kwaliteit, dus het apparaat zal ook wel van lage kwaliteit zijn
Dat sluit dus precies aan op wat ik schreef.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 01:19 schreef FFnog het volgende:
[..]
CO2 staat voor Kooldioxide... Het is C+O2
CO staat voor C+O1 (Koolmonoxide)
Co staat voor Kobalt
Een gaskachel verbruikt wel meer gas (per minuut) dan een gasformuis.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:40 schreef Viesdik het volgende:
Wat ik nog mis in de beschouwing. Het gaat om een gasfles, dus het raakt uiteindelijk leeg.
Dat is wat mij betreft daarmee ook al een verminderd risico.
Ja uiteraard moet je goed ventileren.
Maar ik denk dat dit apparaat minder gas verbruikt dan een gemiddeld gasfornuis.
Sommige mensen zeggen dat er bii verbranding van gas altijd giftige stoffen vrijkomen. Volgens mij is dat niet zo.
Het is ook niet dat ik dit ding de hele dag aanzet, het is vooral voor de sfeer met echt vuur. Dus geen fake vlammen.
Ik denk dat je met 2 koolmonoxide melders en een goed geventileerd huis weinig tot niks te vrezen hebt.
Mensen zetten ook een waxinelichtje onder een bloempot als verwarming, hè.quote:
Ja, dat werkt echt. Om een huis vorstvrij te houden werkt een bloempot (met gat!) over een kleine pit (beter een gasfornuis dan een waxinelichtje) uitstekend.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:15 schreef InzolVC het volgende:
Werkt dit echt?
Ik ben sociaal economisch zeer zwak. En lijd al 7 jaar kou tijdens de wintermaanden. Letterlijk dat mn vingers vast vriezen enzo.
Alleen voegt die bloempot niets aan warmte toe. Zonder bloempot komt er precies even veel warmte vrij.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 20:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dat werkt echt. Om een huis vorstvrij te houden werkt een bloempot (met gat!) over een kleine pit (beter een gasfornuis dan een waxinelichtje) uitstekend.
Ik doe het met een grote bloempot over een petroleumstel in strenge winters in de voorraadkast in een onverwarmde schuur.
Het verwarmt niet een hele ruimte nou echt heel merkbaar; ik denk dat je hier meer aan hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |