En eindelijk geprobeerd, de McDonald's Big Arch.
Hier een review.
Gekocht bij: McDonald's Hoog Catherijne, Utrecht.
Prijs: ¤ 7,95. Koopje dus vergeleken bij prijsmeldingen hier.
Bij het betreden van deze McDonald's staat pontificaal de eigenaar van deze vestiging in het midden van de ingang die alle binnenkomende gasten kritisch bekijkt. Man van normaal postuur, en je weet heel erg goed dat je bekeken wordt. Enigszins begrijpelijk, want deze McDonald's is in de buurt van de beruchte bubbeldak eventjes buiten. Ongelooflijk welke architect dat bedacht heeft, het is een vreselijk verzamelpunt van de ergste gootfiguren.
Maar goed, ik voelde me niet welkom. Toch doorgelopen naar de bestelautomaat, die best wel moeilijk is. Ok, het kiezen gaat vrij eenvoudig, maar daarna is het doorklikken wel wat vaag, want je, ik kies de Big Arch en ik wil gewoon betalen met mijn bankpas, ja toch? Maar toch allemaal weer vragen, van wil je er niet wat bijbestellen? NEE!
Na het betalen verschijnt op het scherm verschijnt een nummer, twee cijfers. Je denkt, ok, die twee cijfers moet ik onthouden. Dus nee... Er rolt een bon uit met vier cijfers. Ja, ik snap het wel, maar ik kan het me goed voorstellen dat een bejaarde denkt: Ok, met die twee nummers moet ik naar de balie.
Op naar de balie. Dan zie je dus keuvelende paartjes. Ja hallo, staan jullie in de rij? Dan zie je een scherm hangen met links "In bereiding" en rechts de dingen die klaar zijn. Allemaal vier cijfers. Ja, moet je ook maar opkomen om op je bon te kijken, want twee cijfers, vier cijfers? Wat nou?
Maar goed. Binnen een paar enkele minuten verscheen mijn viercijferige nummer op het bord en ik kon het meenemen. 
Het gerecht:
![burger.jpg]()
Flinke burger! 
Is hij lekker? Jazeker. 
Is hij pittig? Nee
Is hij de prijs waard? Absoluut.
Algemene indruk: Geweldige burger, maar de smaak is vlak. Het vlees is zeer goed. Het is een big mac in de derde macht. 
Is het een opvolger van de vermaarde oude Big Tasty? Absoluut niet. De Big Tasty van 20 jaar geleden was het vlaggeschip van McDonald's, die nooit meer terugkeert. Onbegrijpelijk. Het was dè burger van toen. Deze Big Archer kan niet eens in de schaduw staan van de Big Tasty. De Big Arch is een heerlijke burger, maar net dat beetje meer, dat ontbreekt. 
"Gigantisch lekker" past niet bij deze burger, omdat dat net dat kleine beetje mist tot het niveau van Gigantisch lekker. Het mist nou net dat beetje pit. Die pit die de Big Tasty wel had.
Conclusie: De Big Arch lokt je naar McDonald's omdat je terugverlangt naar de tijden van Big Tasty. De Big Arch is zijn prijs waard en is samen met patat een heerlijke maaltijd. Maar net dat stukje meerwaarde ontbreekt. De Big Arch doet heel veel onder aan de voormalige Big Tasty, de burger die toen het kroonstuk was van McDonald's. De Big Arch is dat absoluut niet.