abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218917048
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 22:24 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Zal wel lekker matchen met Kroes :X
Farioli komt uit de koker van Beuker. Die heeft alleen daarmee al meer bereikt dan Kroes.
pi_218917052
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Farioli komt uit de koker van Beuker. Die heeft alleen daarmee al meer bereikt dan Kroes.
Ik stel voor dat Beuker de volgende coach mag uitkiezen.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_218917054
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:34 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Goed idee
pi_218917063
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:34 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Hij had een heel lijstje buitenlandse trainers als opvolger voor Farioli, maar het bestuur wilde perse een Nederlander met Ajax DNA :r. Kroes wilde het liefst zijn boezemvriend Keizer als hoofdtrainer, maar die durfde het niet aan om weer eindverantwoordelijke te zijn. Toen is deze constructie met domme Sjon maar bedacht.
pi_218917076
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:50 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ik vind die kruistocht tegen Beuker ineens ook vrij raar..
Zolang die bij de eerstvolgende bijltjesdag maar buiten schot blijft
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218917081
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hij had een heel lijstje buitenlandse trainers als opvolger voor Farioli, maar het bestuur wilde perse een Nederlander met Ajax DNA :r. Kroes wilde het liefst zijn boezemvriend Keizer als hoofdtrainer, maar die durfde het niet aan om weer eindverantwoordelijke te zijn. Toen is deze constructie met domme Sjon maar bedacht.
Gelukkig is Danny Blind weg uit de RVC.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_218917134
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:45 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Dat geeft me ook wel het vertrouwen dat er minder conservatieve krachten tegen zullen stribbelen bij een nieuwe benoeming. Ik had alleen echt gehoopt dat we gisteren al Heitinga hadden bedankt, het heeft echt totaal geen zin om hem tot zaterdag te laten bungelen.
pi_218917142
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat geeft me ook wel het vertrouwen dat er minder conservatieve krachten tegen zullen stribbelen bij een nieuwe benoeming. Ik had alleen echt gehoopt dat we gisteren al Heitinga hadden bedankt, het heeft echt totaal geen zin om hem tot zaterdag te laten bungelen.
Is er überhaupt sprake van een eventueel ontslag dan? Ik zie veel berichten online, maar nog geen daadwerkelijke nieuwsberichten in die richting?
pi_218917204
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:59 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Is er überhaupt sprake van een eventueel ontslag dan? Ik zie veel berichten online, maar nog geen daadwerkelijke nieuwsberichten in die richting?
Volgens verschillende media zit Heitinga wel op de schopstoel. Alleen is de angst binnen Ajax dat wanneer Heitinga eruit gaat de positie van Kroes ook onhoudbaar wordt. Dan zit Ajax met een onvolledige RVC, geen TD en geen technische staf voor het eerste en is er weer bestuurlijke chaos. Daarom lijkt er waarschijnlijk eerst voor een zachte maatregel gekozen door aan te dringen op een aanpassing van de speelstijl, minder kamikaze en het versterken van de technische staf. Dat laatste levert hoe dan ook flink gezichtsverlies voor Sjon op en is mijn inziens uitstel van executie.
pi_218917205
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:59 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Je ziet wel dat de druk hoger wordt, zeker na de berichten in de media. Helaas reageert Kroes niet zo snel. Die moet natuurlijk met zo'n ontslag zijn eigen blunder toegeven.
pi_218917219
We moeten gewoon eindelijk de organisatie op orde krijgen. Kroes en Beuker zitten niet op hun beoogde plek. En volgens mij Lang ook niet?
Er zijn al wat opstappers bij de RvC, dus nu is de kans om ze te vervangen voor mensen met een hart voor Ajax, maar ook een duidelijke wil om daar een tijdje te zitten in plaats van deze doorlopende stoelendans.
En de rest van de organisatie moet ook gewoon geprofessionaliseerd worden. Fitness coaches, set piece coaches, analisten, koks, noem het maar op. Daar moet gewoon een basis zijn. Niemand komt meer binnen met een volledige entourage, máár daar dan wel tegenover zetten dat we een stevig framewerk al hebben staan.
"Nee je mag niet je 12 koks, video analisten en fitness trainer meenemen, máár wij bieden wel een handje vol professionals die al jaren voor Ajax werken"

We moeten vooruit, en niet telkens in het verleden blijven hangen.
pi_218917232
Ik vind dat FOK wel een plekje in de rvc van Ajax verdient.
pi_218917264
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:08 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Je ziet wel dat de druk hoger wordt, zeker na de berichten in de media. Helaas reageert Kroes niet zo snel. Die moet natuurlijk met zo'n ontslag zijn eigen blunder toegeven.
Wat ik nu schrijf is volledige fictie. Maar daar zou gewoon ruimte voor moeten zijn.
"Sjon is niet de match die we dachten dat die was"en dan wat bullshit met synergie, matching en balans.
Perfecte opening om Kroes en Beuker op de juiste plek in de organisatie te zetten. "Dit werkt niet zo en was maar een noodverband dus we gaan het nu doen zoals bedoeld" Uiteraard vermomd met 12 kantjes aan corperate bullshit lingo.
pi_218917424
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:11 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
We moeten gewoon eindelijk de organisatie op orde krijgen. Kroes en Beuker zitten niet op hun beoogde plek. En volgens mij Lang ook niet?
Er zijn al wat opstappers bij de RvC, dus nu is de kans om ze te vervangen voor mensen met een hart voor Ajax, maar ook een duidelijke wil om daar een tijdje te zitten in plaats van deze doorlopende stoelendans.
En de rest van de organisatie moet ook gewoon geprofessionaliseerd worden. Fitness coaches, set piece coaches, analisten, koks, noem het maar op. Daar moet gewoon een basis zijn. Niemand komt meer binnen met een volledige entourage, máár daar dan wel tegenover zetten dat we een stevig framewerk al hebben staan.
"Nee je mag niet je 12 koks, video analisten en fitness trainer meenemen, máár wij bieden wel een handje vol professionals die al jaren voor Ajax werken"

We moeten vooruit, en niet telkens in het verleden blijven hangen.
Beuker zit toch al in de rol waarvoor hij is aangetrokken :?
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:44:58 #265
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218917442
Beuker en De Lang zitten inderdaad op hun plek. Kroes zit op een plek die hij eigenlijk niet wou.

Maar er gaat inderdaad (nog) niets gebeuren vanwege de chaos bij RvC. Daar wordt nu geen druk gelegd op de directie om maatregelen te nemen.
pi_218917454
Jullie hebben beide gelijk ze zitten op de bedoelde plek. Maar als ik het goed herinner zijn de rollen van Beuker en De Lang aangepast toen er geschoven moest worden met Kroes.
pi_218917483
Hoe waarschijnlijk is het dat Kroes niet alsnog Algemeen Directeur wordt? Of is dat een gepasseerd station
pi_218917495
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:51 schreef Themeparktommy het volgende:
Hoe waarschijnlijk is het dat Kroes niet alsnog Algemeen Directeur wordt? Of is dat een gepasseerd station
Dat lijkt me niet. Menno Geelen zit nu definitief op die plek.
pi_218917529
L'Ajax non avrebbe mai dovuto licenziare Farrioli! Non si può semplicemente sostituire la pizza con i maccheroni! Het is een grootte fout geweest door meneer Farrioli weg te sturen. Nu krijgen we grote problemen weer bij Ajax.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:46:59 #270
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218917907
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:45 schreef Black-Death het volgende:
:{w nog niet helemaal, hij blijft tot er een opvolger is gevonden :|W
Gelukkig is het binnen de RVC wel rustig :|W

Complete chaos in Ajax-top: echte reden van vertrek rvc-lid is totaal anders dan verteld

Het rommelt opnieuw in de top van Ajax. Carolien Gehrels legt per direct haar functie als president-commissaris neer, na groeiend verzet binnen de raad van commissarissen (rvc), zo meldt Het Parool donderdagavond. De uitleg wijkt af van haar eigen verklaring voor het opstappen. Volgens ingewijden speelde haar solistische aanpak haar uiteindelijk parten.

Vooral de manier waarop ze het vertrek van collega Hermine Voûte regelde, zonder overleg met de rest, zorgde voor veel irritatie, zo klinkt het. Met het vertrek van Gehrels is de rvc in korte tijd alweer drie leden kwijtgeraakt. Eerder kondigden ook Voûte en Danny Blind hun aftocht aan. Alleen Blind blijft voorlopig nog even op zijn plek zitten, totdat een opvolger voor hem is gevonden.

Ook op inhoudelijk vlak boterde het niet meer tussen Gehrels en de overige commissarissen. Zij koos de kant van de directie, die het bezuinigingsprogramma van de club wilde afzwakken. Haar collega’s zagen dat juist helemaal niet zitten en keerden zich steeds nadrukkelijker tegen haar koers.

De spanningen liepen deze week zo hoog op dat commissarissen Sirik Goeman en Dirk Anbeek naar verluidt een ultimatum stelden. Of Gehrels stapte zelf op, of zij zouden hun werkzaamheden neerleggen. Daarop koos Gehrels ervoor om de eer aan zichzelf te houden.

Opvallend genoeg functioneert de samenwerking met de bestuursraad en de directie wél naar behoren. Toch was ook daar discussie over Gehrels, waardoor haar positie nog kwetsbaarder werd.

Het vertrek zorgt er nu voor dat Ajax niet meer voldoet aan de eis van minimaal vier commissarissen. Bovendien is er geen vrouw meer vertegenwoordigd in de rvc, wat in strijd is met de diversiteitswet. De bestuursraad noemt de situatie 'buitengewoon vervelend' en benadrukt dat de club snel nieuwe mensen moet aantrekken.

Tijdens de aandeelhoudersvergadering in november wordt duidelijk wie de opengevallen plekken gaat opvullen. Dan worden ook de jaarcijfers gepresenteerd. Verwacht wordt dat die diep in het rood duiken, vooral door de dure maar mislukte aankopen van de zomer van 2023 onder toenmalig technisch directeur Sven Mislintat.

https://www.voetbalzone.n(...)/blt0840afa1b21c0eeb

Financieel is het ook een puinhoop :|W
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:54:26 #271
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218917966
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:33 schreef Jaeger85 het volgende:
En Mislintat uit de koker van der sar

Ajax heeft dinsdag de aanstelling van directeur voetbalzaken Sven Mislintat bevestigd. Algemeen directeur Edwin van der Sar is trots op de komst van de vijftigjarige Duitser, die een contract tot medio 2026 bij de Amsterdammers tekent.

"Het is goed voor Ajax dat we deze belangrijke positie hebben kunnen invullen met een internationaal ervaren voetbaldirecteur die al snel kan beginnen. Ik ben ervan overtuigd dat hij een belangrijke bijdrage gaat leveren aan nieuwe successen van Ajax", zegt Van der Sar in een verklaring op de site van Ajax

https://www.nu.nl/voetbal(...)t-indruk-op-ons.html

Hij is er nog steeds trots op _O- _O- en dat mag wat kosten |:)
pi_218918013
quote:
6s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:54 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
En Mislintat uit de koker van der sar

Ajax heeft dinsdag de aanstelling van directeur voetbalzaken Sven Mislintat bevestigd. Algemeen directeur Edwin van der Sar is trots op de komst van de vijftigjarige Duitser, die een contract tot medio 2026 bij de Amsterdammers tekent.

"Het is goed voor Ajax dat we deze belangrijke positie hebben kunnen invullen met een internationaal ervaren voetbaldirecteur die al snel kan beginnen. Ik ben ervan overtuigd dat hij een belangrijke bijdrage gaat leveren aan nieuwe successen van Ajax", zegt Van der Sar in een verklaring op de site van Ajax

https://www.nu.nl/voetbal(...)t-indruk-op-ons.html

Hij is er nog steeds trots op _O- _O- en dat mag wat kosten |:)
Dat Van der Sar de grootste veroorzaker is van de puinhopen bij Ajax is al langer bekend. Eerst in 2022 100 miljoen door de plee gespoeld door te denken dat hij wel de taak van Overmars kon overnemen en toen de transfers in feite liet doen door de zaakwaarnemer van Tadic en Schreuder. Toen de open sollicitatie van Peter Bosz bij Ajax in Studio Voetbal negeren omdat hij nog steeds rancuneus was over 2018. En tot slot Mislintat aanstellen en daarna zelf ontslag nemen zodat Mislintat als een olifant door een porceleinenkast tekeer kon gaan.
pi_218918065
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:59 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat Van der Sar de grootste veroorzaker is van de puinhopen bij Ajax is al langer bekend. Eerst in 2022 100 miljoen door de plee gespoeld door te denken dat hij wel de taak van Overmars kon overnemen en toen de transfers in feite liet doen door de zaakwaarnemer van Tadic en Schreuder. Toen de open sollicitatie van Peter Bosz bij Ajax in Studio Voetbal negeren omdat hij nog steeds rancuneus was over 2018. En tot slot Mislintat aanstellen en daarna zelf ontslag nemen zodat Mislintat als een olifant door een porceleinenkast tekeer kon gaan.
Dat verhaal met Tadic, Schreuder en die zaakwaarnemer was ik al weer vergeten, maar dat was ook genant ja _O-
pi_218918080
quote:
6s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:46 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ook op inhoudelijk vlak boterde het niet meer tussen Gehrels en de overige commissarissen. Zij koos de kant van de directie, die het bezuinigingsprogramma van de club wilde afzwakken. Haar collega’s zagen dat juist helemaal niet zitten en keerden zich steeds nadrukkelijker tegen haar koers.

Financieel is het ook een puinhoop :|W
Dit zal nog wel even door etteren. Zoals al eerder aangegeven heeft Kroes dan wel weten te bezuinigen op de salarissen, maar heeft hij 2/3e van de bruto transferinkomsten gelijk weer over de balk gegooid, in plaats van de structureel benoemde maximaal 40%.

Dat nu juist degenen die het daar blijkbaar niet mee eens waren blijven zitten is wel een voorbode voor meer onrust.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  donderdag 2 oktober 2025 @ 12:10:09 #275
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218918092
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:08 schreef Black-Death het volgende:

[..]
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')