quote:4,4 seconde. Zolang knipperden de lichten bij de spoorwegovergang in Borne toen Roel Martens (81) er overheen reed met zijn Toyota Yaris. Hij kreeg een prent van 319 euro. Onterecht, vindt Martens en vecht die boete aan.
...
Een reactietijd van 3,5 seconden
Hersbach meldt dat ProRail rekening houdt met ‘enige pardontijd’, voor het geval een bestuurder simpelweg niet meer in staat is tijdig te stoppen. Vanaf het moment dat de lichten beginnen te knipperen heb je 3,5 seconden om te remmen. Dit geldt bij wegen met een maximumsnelheid van 50 kilometer per uur.
Hersbach: „Bij een hogere maximumsnelheid wordt de pardontijd hoger. Die tijd komt overeen met de duur van het branden van een oranje lamp van een verkeerslicht.”
In de pen klimmen
Volgens Martens is die pardontijd te kort. „Dan heb je toch geen tijd om te remmen?” Aan zijn eigen reactievermogen kan het niet liggen. „Ik mag dan oud zijn, maar ik mag gewoon rijden. Ik ben afgelopen jaar nog gekeurd.”
Martens is het niet eens met de boete en tekende bezwaar aan. „Ik schreef een protestbrief. In alle redelijkheid verwacht je toch enige coulance? Dit is uiterst onredelijk. Bij een stoplicht heb je eerst oranje en dan rood licht. Dan heb je meer de tijd om te anticiperen.”
klopt.quote:
Begrijpelijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:22 schreef gianni61 het volgende:
[..]
klopt.
CL wil me misschien helemaal niet en dat zet ze het op het weekend dat ik naar spanje ga.
Hopelijk mag het dit weer nog even blijven tot en met het weekendquote:
Hahahahaquote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hopelijk mag het dit weer nog even blijven tot en met het weekend
Kijk nog maar even niet naar het weerbericht dan.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welk weekend is dat? ik moet nog stemmenquote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:22 schreef gianni61 het volgende:
[..]
klopt.
CL wil me misschien helemaal niet en dat zet ze het op het weekend dat ik naar spanje ga.
gelukkig was ik toch al niet van plan om te gaan fietsenquote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:25 schreef Recce het volgende:
[..]
Kijk nog maar even niet naar het weerbericht dan.
*totquote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
18-1 is weer veldrijden in Benidorm, dus dan wil ik weer die kant opquote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:26 schreef rival het volgende:
[..]
Welk weekend is dat? ik moet nog stemmen
Voor het weekend praktisch 0% kans op mooi weerquote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wat zielig voor alle duitsers die weer een lang weekend hebbenquote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:27 schreef essnhills het volgende:
[..]
Voor het weekend praktisch 0% kans op mooi weer
Maar vandaag en morgen wel![]()
lolquote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:28 schreef IJsdraakje het volgende:
Scheelzien zegt niets over wel of niet kunnen rijden, FYI.
Die kerel loopt nu gewoon tegen de lamp dat z'n reactievermogen niet meer voldoet, en beter zo dan door een daadwerkelijk ongeluk.
Hij was niet eens bewust.quote:
Nee, dat weet ik, maar de combinatie met het artikel is wel prachtig.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:28 schreef IJsdraakje het volgende:
Scheelzien zegt niets over wel of niet kunnen rijden, FYI.
Die kerel loopt nu gewoon tegen de lamp dat z'n reactievermogen niet meer voldoet, en beter zo dan door een daadwerkelijk ongeluk.
Auto aan de overkant kan wel op tijd stoppen en dat is het type auto dat juist enorm haast heeft altijd.quote:
4,4 seconden is ook wel echt een eeuwigheid in het verkeer.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Auto aan de overkant kan wel op tijd stoppen en dat is het type auto dat juist enorm haast heeft altijd.
Dat zijn wel 5 mogelijk aangereden fietsers.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:37 schreef Recce het volgende:
[..]
4,4 seconden is ook wel echt een eeuwigheid in het verkeer.
Met fatbikes nog wel meer.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat zijn wel 5 mogelijk aangereden fietsers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |